Hyundai končí se spalovacími motory

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od idam.i »

Neviem kam to dať,tak nech to admin prípadne presunie :
https://energozrouti.cz/z/hyundaie-se-s ... ve-centrum
#-o
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od petzl62 »

Jojo už jsem četl... další oběť "zelené Evropy" nejen [-o<
A auta/ materiál na ně nám z Koreje budou jezdit ekologickým metrem ](*,) ](*,)
Aneb volné pokračování odchodu Biermanna a Schreyera :cry:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Mexican »

myslel som ze im ( --> :hyu: ) dam o rok zarobit. Tak asi teda nedam. V poriadku, svoje peniaze dam niekomu inemu
je samozrejme mozne ze to je dnane tym, ze tie motory uz splnaju normy ktore sa uz nebudu menit a tz v podstate nejdu vylepsovat a "vydrzia" v produkcii do tych 2030 kedy chce Eurosojuz zakazat predat spalovakov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Stringo »

Vývoj dnes známe a prodej a plně i emisních norem na další dekádu, což znamená v podstatě ten death-time EUmagorů a to 2030 (do té doby se může stát mnoho věcí, ideálně kdyby celá EUROdementní magořina zdechla a rozpadla se...

Každopádně to aktuálně neznamená nic, další dekáda je v pohodě a min do 2040 budou auta klasická jezdit, takže bych to tak nehrotil. Spíš mě to překvapilo, protože nedávno říkal ředitel Hyundai, že pokud bude poptávka, tak budou v nabídce všechny druhy pohonu a věřil jsem mu, protože oni mají tu páku mimoEU prodejů, ne jako Škodovka apod.kteří mají hlavní odbytiště v EU a potřebují všechna ta nařízení plnit nejvíce...

Každopádně nějak bylo, je a bude, akorát mě štve to násilné rychlé a zblblé tlačení elektromobily, mělo by to přijít samo od sebe časem, protože elektromobily mají velký potencionál, ale ne takto, jak nám to tlačí aktuálně EU ...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Georges
**
Příspěvky: 337
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Georges »

Ono bude stačit pár let počkat. Až bude nutná výměna akumulátorů v řádech statisíců korun, až bude obrovský problém s jejich drahou ekologickou likvidací, až podraží poplatky na nabíjecích stanicích, ještě rádi se k výrobě aut se spalovacími motory vrátí.
Jarry
*
Příspěvky: 59
Registrován: 03 dub 2021, 08:38
Bydliště: Zlín

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Jarry »

Moje první a taky poslední auto😀
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2040
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od milosh »

Ono by stačilo, když se přestanou vyrábět smradlavý dýzly a budou jezdit hybridy, to je "snesitelná" alternativa.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od idam.i »

Tušíš aké čisté sú posledné "dýzle"? 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od petzl62 »

No mezi námi, ony jsou ty smradlavý diesly aktuálně daleko čistější, než benzíny a ano i MHEV :idea:
A v mnoha ohledech i nenahraditelné, pokud člověk používá rozum, bohužel, jejich složitost za posledních 10let je za hranicí rentability jak, výrobců, tak potažmo zákazníků :cry:
A to přesto, že to ví už i tvůrci nesmyslných autoeko EURO norem! :oops: ](*,)
Prostě tlak a lobby na elektro je až příliš silný. (chybí blicí smajlík) ;-P
A existují i diesel MHEV :wink: :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Stringo »

K těm dieselům... Ono to není zase tak pravda. Máme v práci nové diesely s AdBlue a není z nich cítit vůbec nic a ani nekouří. Je to o přístupu servisu a provozování. Když vidím jak měšťáci mají diesel a jedou do práce 6km celý týden a pak jedou 100km na chalupu na víkend přes léto a jednou k moři, v zimě 2x na hory (proto mají diesel) a diví se že to kouří, dpf filtr pořád čistí... Jako sorry ale tohle neni pravý účel dieselu. To jak kouří staré diesely je jen věc provozu a údržby, za to auto nemůže, za to mohou STK že to nechají v provozu...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2040
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od milosh »

Kolik lidí má moderní diesel? Průměrné stáří aut v Čr je 15 let a ty nový jsou z většiny služebáky.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ale ty taky nejvíc najezdí :mrgreen: .

Já si užil vypalování DPF včera - 2 kilometry před barákem se mi zdálo, že se změnil zvuk, mrknul jsem na okamžitou spotřebu a tradá zpátky na dálnici, aby se rege korektně dokončila :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od WalterB »

Georges píše: 28 pro 2021, 12:52 Ono bude stačit pár let počkat. Až bude nutná výměna akumulátorů v řádech statisíců korun, až bude obrovský problém s jejich drahou ekologickou likvidací, až podraží poplatky na nabíjecích stanicích, ještě rádi se k výrobě aut se spalovacími motory vrátí.
Obecně proti EV nic nemám, asi bych si ho dovedl doma představit - mohl bych si doma nabíjet docela v pohodě. Ono už ale nejde jen o pořizovací a potažmo udržovací a likvidační náklady a jejich návratnost - situace se hodně mění i z hlediska nákladů čistě provozních, tedy z hlediska ceny elektřiny. Ještě letos jsem měl ve svém tarifu elektřinu za 2,31 Kč/kWh vč. DPH (dodávka + distribuce). Na příští 2 roky se mi nedávno podařilo uhrát ještě cenu 3,29 Kč, což je skoro zázrak. Nechybělo moc, a byl jsem na ceně přes 5 Kč (dnes zcela běžná výše).
Když si vezmu průměrnou spotřebu EV někde okolo 20 - 25 kWh/100 km, tak s rostoucí cenou elektřiny začínají EV ztrácet i v této oblasti.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Stringo »

Ad1: to že staří našeho vozového parku je jedna věc, která ale nemá s provozem těch aut žádnou souvislost. Pokud emise udělám je vše v normě a neměl by být žádný problém (buď to bude autem, že drží, nebo odpovídajícím servisem, který majitel autu dává a samozřejmě financuje), nebo emise neudělám a měla by to být v případě nezjedná ne nápravy vstupenka na likvidaci (bohužel dnešní STK kamaráčofty se servisama dělají to co dělají a kdejaký klump nejen neodpovídající emisím ale všeobecně se prohání po silnicích). On vykuchanej benzíňák bez odpovídajícího servisu, ještě ideálně udělanej na plyn u Franty Odvedle taky není nic ekologického... Takže opět zdůrazňuji, že věk voozu nehaje na jeho letitém provozu auta žádný vliv, pouze a jen údržba jeho majitele, která většinou tkví v tom nejnutnějším aby auto nějak prošlo STK ... V tom je ten problém...

Ad2: to s provozem elektromobilů mám tejně, taky bych si uměl představit, že budu mít nějaký EV, barák mám, nabíječku bych udělal a denně mám nájezd kolem 200km, když jedu dál, tak bych si naplánoval cestu, ale ta cena energií je jen začátek, napřed kotle, kdy spoustu lidí přešlo na plyn a elektřinu které teď nehorázně rostou a lituju těch lidí, teď to jsou auta a energie nejsou, žádná výstavba nových elektráren, kde chtějí tu energii brát fakt nevím...

Já mám už rok fix u ČEZ na 5 let s průměrnou cenou (mám nízký i vysoký tarif) za 3,80kč/kWh. Sere mě že větší část jde na distribuci, než na spotřebu, ale to bylo vždy... každopádně bude hůř...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Martinsp
****
Příspěvky: 1398
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Hyundai končí se spalovacími motory

Příspěvek od Martinsp »

Také s autem na el. problém nemám. Nabíjet mám kde a doma také jede vše včetně tepelného čerpadla na elektřinu. Jenže musí mi to dávat nějaký smysl. Rozdíl u Tucsona mezi čistým benzínem a hybridem je nějakých 200000. Na el. pojedu zhruba za kačku na km a s mojí i30 jezdím za 2, tak návratnost je při mým nájezdu není. U benzínového Tucsona je to dejme tomu 3kč na kilometr, takže návratnost při dnešních cenách je 100000km a to bude zase při mém nájezdu po baterií za pár desítek tisíc také v řiti. Být ale rozdíl v cenách těchto aut 30000, tak neváhám ani minutu.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Odpovědět

Zpět na „Pokec“