klepanie v motore

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

petros74
Příspěvky: 3
Registrován: 24 bře 2009, 07:58

klepanie v motore

Příspěvek od petros74 »

Ahoj všetci, mám jeden problém a potreboval by som poradiť. Mám Hyundai Accent 1,4 z roku 2007 a po naštartovaní pri studenom motore je počuť klepotanie. Po zahriatí motora ten klepot nie je počuť, resp. zmizne.
Viete mi poradiť o čo ide?
Reklama
 

Uživatelský avatar
cert
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 29 zář 2008, 09:39
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od cert »

petros74 píše:Ahoj všetci, mám jeden problém a potreboval by som poradiť. Mám Hyundai Accent 1,4 z roku 2007 a po naštartovaní pri studenom motore je počuť klepotanie. Po zahriatí motora ten klepot nie je počuť, resp. zmizne.
Viete mi poradiť o čo ide?
Kolik máš najeto? Mohly by klepat hydroštely (opravte mně někdo jestli je :hyu: nemá), ale to by musel mít motor už za sebou pěknou porci kilometrů, nebo bys musel používat nevhodný olej. Co tam máš za olej (nemyslím jen značku, ale hlavně viskozitu a výkon. třídu)? V jakým režimu auto používáš?
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: klepanie v motore

Příspěvek od adam221 »

Mas tam dost oleja? Nestalo sa ti, ze si mal malo oleja? Vtedy sa stava, ze sa hydrostely pridru :(
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: klepanie v motore

Příspěvek od Vilda »

Taky bych to viděl na hydroštely,( ventilové samostavy ) je pořád zima a olej ztuhne ... po ohřátí to přestane. Teda, jestli si do oleje nepřidal nějaký teflonový přípravek, na vylepšení stavu motoru :?
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
petros74
Příspěvky: 3
Registrován: 24 bře 2009, 07:58

Re: klepanie v motore

Příspěvek od petros74 »

Olej kontrolujem pravidelne, ryska je v poriadku. Olej je plná syntetika a nič sa do toho nepridával.
Uživatelský avatar
cert
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 29 zář 2008, 09:39
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od cert »

petros74 píše:Olej kontrolujem pravidelne, ryska je v poriadku. Olej je plná syntetika a nič sa do toho nepridával.
Koukám, že jsi odpověděl přesně na to, na co jsem se ptal :roll: . Ono totiž to, že je olej plná syntetika nic neznamená (oleje typu A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou asi nebudou pro Accenta to pravé). Jak auto používáš (jestli jen po městě nebo dálkový jízdy pod plynem) a ujetý kiláky tak nevíme - to se pak těžko radí....
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
petros74
Příspěvky: 3
Registrován: 24 bře 2009, 07:58

Re: klepanie v motore

Příspěvek od petros74 »

Takže mám najazdených takmer 30 000 km a prevažne jazdím po dialnici na trase Trnava- Bratislava a späť. Presnejšiu špecifikáciu oleja ti momentálne neviem dať, teda ak ti nestačí že je to Castrol 5W40.
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od Donald »

Chlapče, nevím jaký lepší a dražší olej bys do toho mohl dát. Olejem to jistojistě nebude.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
cert
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 29 zář 2008, 09:39
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od cert »

petros74 píše:Takže mám najazdených takmer 30 000 km a prevažne jazdím po dialnici na trase Trnava- Bratislava a späť. Presnejšiu špecifikáciu oleja ti momentálne neviem dať, teda ak ti nestačí že je to Castrol 5W40.
Režimem užívání to pravděpodobně nebude - teda pokud auto nedřeš studené ve vysokých otáčkách nebo jsi to někde neuvařil. Nevhodný olej by šlo také víceméně vyloučit - Castrol ve třídě 5W-40 dělá oleje s normální viskozitou (A3/B3/B4, C3). Poškozené sníženou viskozitou by to tedy být nemělo (pokud jde věřit tomu, že tam je opravdu ten Castrol 5W-40). Jestliže máš skoro 30.000 km, tak Tě čeká 2.nebo 3. garančka s výměnou oleje (doufám, že výměnné lhůty dodržuješ, ono je toho na olej dost po roce nebo 15.000 km a moc rezerv už nemá) - zkusil bych olej od jiného výrobce (Projdi si forum na www.oleje.cz a tam najdš dobrou značku - třeba zrovna nad Castrolem tam fachmani a znalci docela ohrnujou nos. Většina jich doporučuje TOTAL, ELF, Q8, SHELL atd.). Pokud to nepomůže, tak bych to tipoval na ty hydroštely a hurá do servisu - je to ještě v záruce, ne?
Donald píše:Chlapče, nevím jaký lepší a dražší olej bys do toho mohl dát. Olejem to jistojistě nebude.
Tak podle toho, co říkají borci, co se v tribotechnice vyznají a mají možnost provedení laboratorních testů oleje není Catrol až taková špička (tedy kromě olejů EDGE). Podle nich to je průměrný olej za velice vysokou cenu. Já si do svého Accenta dám při garančce SHELL nebo Q8.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Uživatelský avatar
DEXTER
**
Příspěvky: 391
Registrován: 27 kvě 2008, 19:45
Bydliště: Blava

Re: klepanie v motore

Příspěvek od DEXTER »

ja sa budem drzat cisla 5w30 taky je predpisany , ked sa nieco stane pocas garancky s motorom urcite sa budu vyhovarat na to ze si tam mal iny druh oleja a bla bla bla ved to poznate
ACCENT r.v. 2/2008 1.5 16V CRDi VGT -GOLD
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8150
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od Mexican »

cert suhlas.. najma ta Donaldova poznamka ma skoro prinutila trochu zaflameovat... je sice ten najdrahsi, a urcite je to solidny olej - ale cena/vlastnosti su myslim nic moc..

cert ma pravdu ze u oleja treba vzdy treba dodrziavat intervaly, vzdy novy filter... do Accentu je skoda liat olej za 500kc litre (napr Edge), na trhu je kopa dobrych olejov s dobrymi kvalitativnymi a vykonostnymi parametrami.. o tom sa vsak uz popisalo stran a stran
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
jaara
**
Příspěvky: 107
Registrován: 25 črc 2007, 15:03

Re: klepanie v motore

Příspěvek od jaara »

cert píše:Koukám, že jsi odpověděl přesně na to, na co jsem se ptal :roll: . Ono totiž to, že je olej plná syntetika nic neznamená (oleje typu A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou asi nebudou pro Accenta to pravé)
Naopak oleje A1/B1 se sníženou viskozitou jsou pro Accenta 1.4 doporučené, používám už víc jak rok a žádný problém s tím není. Evropská norma A1/B1 totiž odpovídá americké ILSAC-GF3 (všechny oleje splňující ILSAC-GF3 jsou A1/B1) a přesně takový olej by měl podle manuálu přijít do Accenta 1.4.

Zpět k původnímu dotazu, klepat může kde co, můžou to být hydroštely, nebo to může být třeba řetízek u vačkových hřídelí (ale ten spíš rezonuje v určitých otáčkách) nebo taky něco úplně jinýho... Takhle na dálku se to nedám diagnostikovat, zajeď do servisu.
Uživatelský avatar
cert
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 29 zář 2008, 09:39
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od cert »

jaara píše:Naopak oleje A1/B1 se sníženou viskozitou jsou pro Accenta 1.4 doporučené, používám už víc jak rok a žádný problém s tím není. Evropská norma A1/B1 totiž odpovídá americké ILSAC-GF3 (všechny oleje splňující ILSAC-GF3 jsou A1/B1) a přesně takový olej by měl podle manuálu přijít do Accenta 1.4.

Zpět k původnímu dotazu, klepat může kde co, můžou to být hydroštely, nebo to může být třeba řetízek u vačkových hřídelí (ale ten spíš rezonuje v určitých otáčkách) nebo taky něco úplně jinýho... Takhle na dálku se to nedám diagnostikovat, zajeď do servisu.
No, sice by to podle normy ILSAC-GF3 (US norma) odpovídalo A1/B1, ale tím, že co motoru dáš A3/B3 nic nezkazíš a neriskuješ to, že se při pípadným extrémním zatížení začne trhat olejový film ve válcích díky snížené HTHS viskozitě. Možné nepatrné nagativum oleje A3/B3 je zanedbatelně vyšší spotřeba proti A1/B1. U A1/B1 je naopak zase riziko vyšší spotřeby oleje. Kolem oleje je toho dost na diskusním foru www.oleje.cz Když jsem koupil Accenta, tak jsem se po pročtení manuálu taky zajímal o olej, který je pro motor ideální - ze zvědavosti jsem obeslal mailem značkové servisy a všichni bez vyjímky mi odepsali oleje A3/B3. Jinak samozřejmě nikomu A3/B3 nenutím, ale já bych A1/B1 nepoužíval a po ročním používání toho asi ještě moc nepoznáš - chtělo by to porovna motory s obouma třídama po 100.000 km... Žádný FLAME, je to jen názor :)

Jinak zpátky k dotazu: spíš bych viděl ty hydroštely, benzínové Accenty mají rozvody řemenem. Řetěz je jen na CRDi. Každopádně hurá do servisu...
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
jaara
**
Příspěvky: 107
Registrován: 25 črc 2007, 15:03

Re: klepanie v motore

Příspěvek od jaara »

cert píše:No, sice by to podle normy ILSAC-GF3 (US norma) odpovídalo A1/B1, ale tím, že co motoru dáš A3/B3 nic nezkazíš a neriskuješ to, že se při pípadným extrémním zatížení začne trhat olejový film ve válcích díky snížené HTHS viskozitě. Možné nepatrné nagativum oleje A3/B3 je zanedbatelně vyšší spotřeba proti A1/B1. U A1/B1 je naopak zase riziko vyšší spotřeby oleje. Kolem oleje je toho dost na diskusním foru http://www.oleje.cz Když jsem koupil Accenta, tak jsem se po pročtení manuálu taky zajímal o olej, který je pro motor ideální - ze zvědavosti jsem obeslal mailem značkové servisy a všichni bez vyjímky mi odepsali oleje A3/B3. Jinak samozřejmě nikomu A3/B3 nenutím, ale já bych A1/B1 nepoužíval a po ročním používání toho asi ještě moc nepoznáš - chtělo by to porovna motory s obouma třídama po 100.000 km... Žádný FLAME, je to jen názor :)
Jinak zpátky k dotazu: spíš bych viděl ty hydroštely, benzínové Accenty mají rozvody řemenem. Řetěz je jen na CRDi. Každopádně hurá do servisu...
Tak já se nebojím a klidně tam A1/B1 dám, protože je to přesně to, co doporučuje výrobce. Že v servisech doporučí nějaký jiný olej nic neznamená, protože co mám zkušenost, tak v servisech o olejích bohužel vědí kulový :(. Jinak úspora paliva by měla s A1/B1 být asi 5%, což na 15000 km dělá úsporu asi 1300 Kč na benzínu, takže se olej vlastně sám zaplatí :wink:.

Accent má rozvod řemenem, ale vačkové hřídele jsou pod víkem ventilů spojený řetězem a ten může taky dělat kravál.
Uživatelský avatar
cert
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 29 zář 2008, 09:39
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie v motore

Příspěvek od cert »

jaara píše:Tak já se nebojím a klidně tam A1/B1 dám, protože je to přesně to, co doporučuje výrobce. Že v servisech doporučí nějaký jiný olej nic neznamená, protože co mám zkušenost, tak v servisech o olejích bohužel vědí kulový :(. Jinak úspora paliva by měla s A1/B1 být asi 5%, což na 15000 km dělá úsporu asi 1300 Kč na benzínu, takže se olej vlastně sám zaplatí :wink:.

Accent má rozvod řemenem, ale vačkové hřídele jsou pod víkem ventilů spojený řetězem a ten může taky dělat kravál.
JJ, každýho věc, co si tam dá. Těm 5% úspory bych ani moc nevěřil, budou to marketingové řeči. Pokud se motor s A1/B1 nadměrně neopotřebuje, tak tím líp - ale na svém autě to testovat nebudu :) . Jinak jsou doporučené i jiné viskozity a tam je pak jedině A3/B3. O znalostech servisů si taky myslím svoje, ale tohle jsou ohledně záruk povolené oleje od importéra (údajně).
Spojení vaček - jo, to je možný, v motoru Accentu jsem se nikdy nerejpal...
Naposledy upravil(a) cert dne 08 črc 2011, 10:12, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“