Ahoj,
máme na výběr z těchto aut:
1) Tucson NX, 2022, 33.000km, 1.6 MHEV 110 Smart, automat, 515.000kč
2) Tucson NX, 2022, 55.000km, 1.6 TGDI 4x4 110 Smart, manuál, 488.000kč
(náš výběr je opravdu takto omezený, jde o firemní odkupy) jediné nejbližší jiné auto je Hyundai Bayaon)
Byli jsem už rozhodnut pro 4x4, ale teď mi kamarádi hustí do hlavy, že je to nesmysl pro nás, odstoupení bude mít náklady, pokud vůbec půjde, musím se rozhodnout rychle, MHEV s 33k nebylo dřív k dispozici
naše potřeby:
- jezdíme málo, po městě jen občas, max 1x týdne krátká vzdálenost
- 1x týdně výlet za prahu
- 5x ročně hory v zimě
- 8x ročně chalupa v krušných horách, dá se tam vyjet obyč. autem s malou světlou výškou, ale trpí, nezpevněné cesty, stoupání, občas louka
- 1x ročně delší výlět typu chorvatsko, polsko
- spotřeba pro mě není faktor, i když to chorvatsko asi už může být trochu znát v tisících
auto bude garážované
vyšší světlá výška vozu a SUV je řekněme volba, - máme dvě děti, chceme bezpečné auto, prosím ne diskusi prostě věřím že větší auto víc bezpečné.
Co mám vybrat, jak se rozhodnout?
nevýhody
4x4
dražší na servis, těžší, větší spotřeba, manuál, horší jízdní vlastnosti
MHEV
jezdíme opravdu málo - riziko vybití 48V modulu
nemá 4x4
nemá rezervu
trochu menší objem kufru
servis rizika 48V bateria
servis rizika automat
obě auta zkontrolována, v dobrém stavu
na manuál jsme já i manželka zvyklí, ale nějak už to ted beru tak že automat už je čistě lepší, šetří spojku a umožní se věnovat provozu
Moc díky každému kdo to pročte a dá názor
Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11700
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
Tak ideálem by za mě byl manuál 110 kW ve verzi 4x2 - co nejjednodušší provedení.
Z oněch dvou variant bych já volil manuál bez MHEV 4x4.
Tucsony NX4 prošly testy v různých verzích
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40223
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40274
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40346
Ten poslední je sice HEV, ale taky si to přečti - někteří testeři tam nakonec dali žebříčky jednotlivých provedení.
Třeba Ti to pomůže ve výběru.
Z oněch dvou variant bych já volil manuál bez MHEV 4x4.
Tucsony NX4 prošly testy v různých verzích

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40223
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40274
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=40346
Ten poslední je sice HEV, ale taky si to přečti - někteří testeři tam nakonec dali žebříčky jednotlivých provedení.
Třeba Ti to pomůže ve výběru.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
Ahoj, díky za odpověď,
ještě dotaz k tomu 4x4
já to chápu takhle:
- 4x4 lze plně vypnout, neumožnit sepnutí
- 4x4 lze vynutit
- 4x4 lze nechat auto řídit automaticky dle vypnutého režimu
nebo jsem něco z toho pochopil špatně, a například to zcela vypnout nelze?
ještě dotaz k tomu 4x4
já to chápu takhle:
- 4x4 lze plně vypnout, neumožnit sepnutí
- 4x4 lze vynutit
- 4x4 lze nechat auto řídit automaticky dle vypnutého režimu
nebo jsem něco z toho pochopil špatně, a například to zcela vypnout nelze?
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
Z tejto dvojice by som šiel do tej verzie 4x4 s manuálom. V rámci prevencie necháš vymeniť olej v medzinápravovej spojke, prípadne v zadnom diferenciáli...+ dáš bacha na to aby si mal rovnaké pneu vpredu a vzadu a môžeš sa voziť, zvyšok je ako predo-kolka s manuálom. Keďže jazdíš málo, tak spotreba Ťa veľmi trápiť nemusí.
Na druhú stranu kombinácia DCT s MHEV Ti prináša dvojité servisné riziko .. spojky v DCT + MHEV systém. Pričom DCT od koncernu H&K zrovna dlhovekosťou spojok veľmi neoplýva.. aj keď to na oko používaš optimálne..
Na druhú stranu kombinácia DCT s MHEV Ti prináša dvojité servisné riziko .. spojky v DCT + MHEV systém. Pričom DCT od koncernu H&K zrovna dlhovekosťou spojok veľmi neoplýva.. aj keď to na oko používaš optimálne..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
4x4 úplne nevypneš.. máš tam režim auto a lock..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
aha, takže když se ten systém rozbije, tak auto přestane jezdit?
Někdo mi říkal, že u Santa Fe (rv 2015) ten system když odešel, tak auto nadále jezdí jak dřív.
Někdo mi říkal, že u Santa Fe (rv 2015) ten system když odešel, tak auto nadále jezdí jak dřív.
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
To som nenapísal, že to prestane fungovať... vypnúť ho vieš, tak, že vymontuješ kardanový hriadeľ.. alebo prestane fungovať sám, keď sa opotrebuje drážkovanie na hriadeli - to je aj prípad toho SFE. V prípade, že s tým ale nebudeš jazdiť off-road a dáš tomu patričnú údržbu, tak nie je dôvod aby to neprežilo tvoje plány s autom.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Výběr Tucson NX 1.6MHEV 110 nebo 1.6TGDI 4x4
Díky za reakci,
mě jde spíš o tuhle situaci:
mě jde spíš o tuhle situaci:
- 4x4 systém přestane fungovat (libovolný důvod)
- oprava bude stát 200.000 Kč
- rozhodnu se neopravovat: jezdím dál i tak, v režimu 4x2, včetně STK