Výměna motoru
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Výměna motoru
Tak jsem nečekal, že mě to taky potká a nakonec potkalo. Četl jsem o tom, že hlavně při namontovaném LPG občas odejde motor kvůli katalyzátoru. To navíc u i30, že by se to dělo i u čistě benzínové i20 jsem nezaznamenal.
Takže si tak jezdím, užívám si fungujícího auta až jsem si všiml, že při rozjezdu (a obecně agresivnějším přeřazení, když jsou vibrace) něco drnčí. Identrifikoval jsem, že to drnčí výfuk. Stačí i na tlumič výfuku poklepat a zní to, jak by tam byly nasypané matičky. Co to má být jsem netušil, i mě i napadlo, že by tam nějaká děcka naházela kamínky, ale výfuk má konec zahnutý dolu a to by jim dalo až moc práce jen tak ze srandy něco takového dělat. Chystal jsem se zmínit to v servisu po letní dovolené, ale nějak extra jsem na to nespěchal. Jenže se mi po pár dnech rozsvítila kontrolka motoru. Připojil jsem čtečku a chyba P2096, což znamená příliš mnoho kyslíku za katalyzátorem (tedy katalyzátor nekatalyzátoruje). Prý to ale může být i nekvalitním palivem a dalšími dvaceti věcmi, takže se běžně chyba vymaže a čeká se, zda se znovuobjeví. Tož chybu jsem vymazal. Pár dní zas nic a pak byla chyba zpět. Objednal jsem se tedy do servisu již přímo s podezřením, že katalyzátor bude v háji. Nejbližší termín (obvoláno více servisů) za 3 týdny, fakt super, naštěstí auto stále jelo.
Dnes byl den servisu. Zmínil jsem, že něco hrká ve výfuku (většinu už motor vyfoukal pryč), že to bylo původně horší a že ta chyba byla vymazaná a opakuje se, takže si myslím, že to je katalyzátor. Prý to tedy zkontrolují a uvidí se. Jestli to bude katalyzátor, tak že to potrvá oprava tak měsíc. Huh? Čekal jsem, že výměna katalyzátoru bude tak na hodinu max. No prý když je v háji katalyzátor, je v háji obvykle i motor, že to změří. Po pár hodinách mi volali, že je to tak. V katalyzátoru je díra skrz skoro na ruku a že motor nemá tlaky. Tedy pošlou na schválení do centrály a vymění mi motor.
Je to motor 1.2 CVVT 63 kW, najeto 40 000 km, stáří 3 roky. To jsem si i říkal, že auto chci, aby mi vydrželo. Dávám mu tedy aditivovaný benzín (ať se tam neusazuje karbon a je čistý), dávám mu lepší olej (plnosyntetika 0W40) a on motor tak brzy v háji. Se teda moc neodvděčil.
Zajímalo by mě, jestli vážně odešel primárně katalyzátor sám (a proč) nebo jestli špatné čidlo a posílalo moc bohatou(horkou) směs nebo jestli nedovíral ventil... co to způsobilo, že ten katalyzátor odešel, což se ale nedozvím. Motor teď bude tedy nový, ale jak se zárukou a jestli lehne znovu po záruce, s opravou v ceně auta, tak to se tedy moc netěším.
Měnili někomu z vás v i20 taky motor?
Takže si tak jezdím, užívám si fungujícího auta až jsem si všiml, že při rozjezdu (a obecně agresivnějším přeřazení, když jsou vibrace) něco drnčí. Identrifikoval jsem, že to drnčí výfuk. Stačí i na tlumič výfuku poklepat a zní to, jak by tam byly nasypané matičky. Co to má být jsem netušil, i mě i napadlo, že by tam nějaká děcka naházela kamínky, ale výfuk má konec zahnutý dolu a to by jim dalo až moc práce jen tak ze srandy něco takového dělat. Chystal jsem se zmínit to v servisu po letní dovolené, ale nějak extra jsem na to nespěchal. Jenže se mi po pár dnech rozsvítila kontrolka motoru. Připojil jsem čtečku a chyba P2096, což znamená příliš mnoho kyslíku za katalyzátorem (tedy katalyzátor nekatalyzátoruje). Prý to ale může být i nekvalitním palivem a dalšími dvaceti věcmi, takže se běžně chyba vymaže a čeká se, zda se znovuobjeví. Tož chybu jsem vymazal. Pár dní zas nic a pak byla chyba zpět. Objednal jsem se tedy do servisu již přímo s podezřením, že katalyzátor bude v háji. Nejbližší termín (obvoláno více servisů) za 3 týdny, fakt super, naštěstí auto stále jelo.
Dnes byl den servisu. Zmínil jsem, že něco hrká ve výfuku (většinu už motor vyfoukal pryč), že to bylo původně horší a že ta chyba byla vymazaná a opakuje se, takže si myslím, že to je katalyzátor. Prý to tedy zkontrolují a uvidí se. Jestli to bude katalyzátor, tak že to potrvá oprava tak měsíc. Huh? Čekal jsem, že výměna katalyzátoru bude tak na hodinu max. No prý když je v háji katalyzátor, je v háji obvykle i motor, že to změří. Po pár hodinách mi volali, že je to tak. V katalyzátoru je díra skrz skoro na ruku a že motor nemá tlaky. Tedy pošlou na schválení do centrály a vymění mi motor.
Je to motor 1.2 CVVT 63 kW, najeto 40 000 km, stáří 3 roky. To jsem si i říkal, že auto chci, aby mi vydrželo. Dávám mu tedy aditivovaný benzín (ať se tam neusazuje karbon a je čistý), dávám mu lepší olej (plnosyntetika 0W40) a on motor tak brzy v háji. Se teda moc neodvděčil.
Zajímalo by mě, jestli vážně odešel primárně katalyzátor sám (a proč) nebo jestli špatné čidlo a posílalo moc bohatou(horkou) směs nebo jestli nedovíral ventil... co to způsobilo, že ten katalyzátor odešel, což se ale nedozvím. Motor teď bude tedy nový, ale jak se zárukou a jestli lehne znovu po záruce, s opravou v ceně auta, tak to se tedy moc netěším.
Měnili někomu z vás v i20 taky motor?
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
- Reklama
Re: Výměna motoru
Problém je aušus katalizátor - prostě se rozpadne.
Máš to v záruce neřeš to.
A příště pokud ti bude něco rachotit v výfuku okamžitě skouknout, pokud by se na to přišlo včas možná by to motor přežil, problém totiž je v EKOTERORISTECH to znamená EGR motor 1,2 sice nemá přímo EGR ale je to řešeno přes ventily (nezavře se výfukový a nasává to spět...) a tím pádem se do motoru nasaje bordel z vysypaného katalizátoru a jde to do kopru.....
Mám stejný motor už po záruce najeto 60k zatím je vše OK.
Viz: EGR z dokumentace k mému autu 1,2 https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 80#p486077
Máš to v záruce neřeš to.
A příště pokud ti bude něco rachotit v výfuku okamžitě skouknout, pokud by se na to přišlo včas možná by to motor přežil, problém totiž je v EKOTERORISTECH to znamená EGR motor 1,2 sice nemá přímo EGR ale je to řešeno přes ventily (nezavře se výfukový a nasává to spět...) a tím pádem se do motoru nasaje bordel z vysypaného katalizátoru a jde to do kopru.....
Mám stejný motor už po záruce najeto 60k zatím je vše OK.
Viz: EGR z dokumentace k mému autu 1,2 https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 80#p486077
Re: Výměna motoru
No v záruce to mám. Platit to nebudu. Po 40k km nový motor mi nevadí. Jezdit čím mám taky (dostal jsem i30 s 1.0 T-GDI, odporný motor , ale to by bylo na jiné téma). Jenže tipnu si, že výměna motoru je tak za 70-80 tisíc. Takže kdyby se to stalo znova, tak to je pro auto s cenou i20 mimo záruku prakticky totálka. Proto taky přemýšlím, jestli je nějaká možnost, jak to ovlivnit, jestli něco zvyšuje pravděpodobnost či naopak snižuje.
Jo, EGR je zlo, jenže u CVVT nějaká záslepka moc nepomůže, protože není kam ji dát.
S tím rachocením výfuku příště, tak samozřejmě to budu řešit hned jak to zaznamenám. Jenže vzhledem k tomu, že ten katalyzátor se rozpadá prý vlivem teplotního namáhání, tak nejprve se bude sypat od strany motoru, než to proleze skrz a zaznamenám drobky ve výfuku. Ono když už je to skrz, tak v té fázi asi naprostá většina bordelu půjde ven.
Jo, EGR je zlo, jenže u CVVT nějaká záslepka moc nepomůže, protože není kam ji dát.
S tím rachocením výfuku příště, tak samozřejmě to budu řešit hned jak to zaznamenám. Jenže vzhledem k tomu, že ten katalyzátor se rozpadá prý vlivem teplotního namáhání, tak nejprve se bude sypat od strany motoru, než to proleze skrz a zaznamenám drobky ve výfuku. Ono když už je to skrz, tak v té fázi asi naprostá většina bordelu půjde ven.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Výměna motoru
Prilis mnoho kysliku za katalyzatorom nebude o katalyzatorovani, ale o sviecke alebo kabli ku sviecke. Jeden valec mozno nepalil a nespaleny benzin spolu so vzduchom a nespalenym kyslikom sa dostal az do katalyzatoru. Ale ako by to mohlo poskodit motor, to neviem. Stalo sa to bratovi na Santafe 2,7 V6 CM s lpg. Zla cievka a rozsypany katalyzator, menil len katalyzatory, motor bol v poriadku.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Výměna motoru
Asi nemá EGR pak to motor nemůže poškodit protože z výfuku se tlačí vše ven.....
Ale pokud auto má EGR a katalizátor se vysype tak při spětném tahu když se výfukové plyny nasávají spátky do válce (u nás zůstane otevřen výfukový ventil při sání) tak se nasaje ten bordel do válce a co jemná drť udělá se stěnou válce a pístními kroužky si snad umíš představit.
Jinak proč se to mohlo stát - špatné zapalování a nespálené palivo se dostalo do katalizátoru kde se vznítilo a přehrálo katalizátor v nějakém místě a ten se začal drolit.......
Ale pokud auto má EGR a katalizátor se vysype tak při spětném tahu když se výfukové plyny nasávají spátky do válce (u nás zůstane otevřen výfukový ventil při sání) tak se nasaje ten bordel do válce a co jemná drť udělá se stěnou válce a pístními kroužky si snad umíš představit.
Jinak proč se to mohlo stát - špatné zapalování a nespálené palivo se dostalo do katalizátoru kde se vznítilo a přehrálo katalizátor v nějakém místě a ten se začal drolit.......
Re: Výměna motoru
Tak dnes vyzvednuto auto z opravy. Nový motor, nový poslední díl výfuku a nová lambda. Takže auto opět zajíždím, moc extra netáhne, ale to se časem zlepší. V rámci servisu s autem najeli cca 50 km. Ještě trochu smrdí, že se tam něco vypaluje.
Schválně jsem se ptal, když by to nebylo na záruku, tak na kolik by ta oprava vyšla. Prý hodně moc, víc než je cena auta. Samotná cena motoru, bez práce a dalších případně drobných dílů, tak je 250 tisíc bez daně Takže to je lepší koupit celé nové auto, vyndat si z něj motor a nějaké díly vám ještě zbydou Jinak prý z nějakého důvodu se prý v Brně mění výrazně více motorů, než v Praze. Dále prý mám štěstí, že tam mám tento motor, že do jiných aut (např. i30) se mění části motoru, ne celý motor jako modul, takže se musí kompletně rozebrat a zase skládat, což je pak riziko na kvalitu, protože ve fabrice jsou na to více specializovaní.
Schválně jsem se ptal, když by to nebylo na záruku, tak na kolik by ta oprava vyšla. Prý hodně moc, víc než je cena auta. Samotná cena motoru, bez práce a dalších případně drobných dílů, tak je 250 tisíc bez daně Takže to je lepší koupit celé nové auto, vyndat si z něj motor a nějaké díly vám ještě zbydou Jinak prý z nějakého důvodu se prý v Brně mění výrazně více motorů, než v Praze. Dále prý mám štěstí, že tam mám tento motor, že do jiných aut (např. i30) se mění části motoru, ne celý motor jako modul, takže se musí kompletně rozebrat a zase skládat, což je pak riziko na kvalitu, protože ve fabrice jsou na to více specializovaní.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Výměna motoru
Žeby byl v Brně horší benzín než v Praze?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Výměna motoru
Tak asi prave proto se rozsypal i me na i30 No uz by me asi trefilo stat se mi to jeste na GDIcku
Re: Výměna motoru
Tak a je to opět v prdeli. 22 tisíc najeto od výměny motoru a katalyzátor se opět vysypal. Samozřejmě motor též v háji, přestože jsem tentokrát věděl o co jde, tak hned jak začaly rachtat věci ve výfuku, hned jsem se objednal a běžel do servisu. Minule tvrdili, že je podezření na horší benzín, zejména na JM, že je tu těch výměn výrazně více jak v Praze. Tak jsem od výměny motoru tankoval jen Vervu 100. Olej auto dostává vyšší řadu 0w40. Ani jinde jsem s autem nešetřil, nic nešidil a naopak spíš dopřál "něco lepšího" ať vydrží. Motor nepodtáčím, studený neženu do otáček. Nejhorší tak na tom celém je to, že nemám nejmenší tušení, co to způsobilo (a v servisu též netuší). Buď je vadné něco bokem (nějaký senzor nebo ŘJ), co to kurví nebo auto přes to všechno nemá rádo můj styl jízdy a tras (přijde mi, že 6tka tam chybí a držet 4000 na dálnici dvě hodiny v kuse asi taky není úplně ideál, přestože dálnice jezdím hodně výjimečně). Teď bude ještě motor vyměněn na záruku, ale ta za měsíc končí. Takže uvažuji co s autem dál, jestli hned prodat a koupit něco jiného (aktuálně netuším co, jediný adept mám ix20, jinde mě děsí oturbené maloobsahové motory) nebo jestli doufat, že tentokrát to již fakt vydrží... což moc optimismu nemám. Taková pitomá věc, jako katalyzátor, co není (vzato relativně) až tak drahá a motor kvůli tomu na odpis.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Výměna motoru
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Výměna motoru
Tak to ti nezávidím a doufám, že výměna bude provedena bez vytáček. Každopádně ten motor má max. výkon někde okolo 6000 ot. a omezovač lehce za touto hranicí (nevím přesně, ale zhruba to tak bude), takže dlouhodobá jízda na 2/3 max. otáček správně zahřátému motoru rozhodně neubližuje. A navíc, předpokládám, že to nejsou 2 hodiny v kuse, protože i při noční jízdě je provoz takový, že se občas musí za někým zpomalit.
Jinak nevím, co na té Vervě vidíte, já se Benzině vyhýbám obloukem a pokud chci tankovat "lepší" palivo, jedu na OMV. Řekl bych k tomu víc, ale spíš tak per huba někde na srazu, "na papír" se mi to dávat nechce, aby ně někdo nepopotahoval...
Jinak nevím, co na té Vervě vidíte, já se Benzině vyhýbám obloukem a pokud chci tankovat "lepší" palivo, jedu na OMV. Řekl bych k tomu víc, ale spíš tak per huba někde na srazu, "na papír" se mi to dávat nechce, aby ně někdo nepopotahoval...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna motoru
Když tohle jsou takový zbytečný vychytávky , já měl kdysi KAT metr daleko od motoru v trubce a klasický EGR..... i když jsem ho zaslepil nic se nedělo emise jsem měl víc než poloviční oproti povolených. A i kdyby se KAT vysypal do motoru se to nikdy nemohlo dostat.
Tyhle moderní variabilní ventily si přes svody přisávají spaliny a pokud se KAT rozpadne přisají i ten....... podobné by to bylo jako kdybych do sání hodil lopatu písku - nevím co se tím ušetřilo variabilní uspořádání ventilů je drahý a poruchový, navíc s velkým rizikem..... PROČ ??????????
Tyhle moderní variabilní ventily si přes svody přisávají spaliny a pokud se KAT rozpadne přisají i ten....... podobné by to bylo jako kdybych do sání hodil lopatu písku - nevím co se tím ušetřilo variabilní uspořádání ventilů je drahý a poruchový, navíc s velkým rizikem..... PROČ ??????????
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výměna motoru
Výměna je prý již schválená, takže komplikace snad nebudou.
No já jsem původně dával jen běžný natural 95 z globusu + vif, ale říkali, že možná to bylo benzínem, proto se mi to nechtělo riskovat a raději tedy zkusil kupovat tu vervu. Jako je bez biolihu, plus aditovaná, takže asi špatný benzín to není. Jen nebylo to benzínem, zdá se.
Taky mě sere, že tam jsou takové vymoženosti a kvůli katalyzátoru je motor na šrot. Můj tip je, že oproti starším autům je blíž motoru, asi aby se rychleji zahřál, takže je víc teplotně namáhaný a když by něco dohořívalo náhodou až za ventily (s tím vším řízením snad ne), je tomu taky blíž. EGR jako takové tam nemám, jen D-CVVT. Kdyby bylo EGR, tak bych ho definitivně pořešil. Takto to nejde.
Teď přemýšlím, jestli tu i20 nahradit něčím nebo ne a pokud ano, tak sakra čím. Fakt nechci v autě turbo.
No já jsem původně dával jen běžný natural 95 z globusu + vif, ale říkali, že možná to bylo benzínem, proto se mi to nechtělo riskovat a raději tedy zkusil kupovat tu vervu. Jako je bez biolihu, plus aditovaná, takže asi špatný benzín to není. Jen nebylo to benzínem, zdá se.
Taky mě sere, že tam jsou takové vymoženosti a kvůli katalyzátoru je motor na šrot. Můj tip je, že oproti starším autům je blíž motoru, asi aby se rychleji zahřál, takže je víc teplotně namáhaný a když by něco dohořívalo náhodou až za ventily (s tím vším řízením snad ne), je tomu taky blíž. EGR jako takové tam nemám, jen D-CVVT. Kdyby bylo EGR, tak bych ho definitivně pořešil. Takto to nejde.
Teď přemýšlím, jestli tu i20 nahradit něčím nebo ne a pokud ano, tak sakra čím. Fakt nechci v autě turbo.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Výměna motoru
Z první mě napadá Mazda 2, Toyota Yaris, Honda Jazz. Ale cenově je to jinde než ídváca, to uznávám.
Stejně se ale divím, že to takhle kleklo podruhý, tam musí být zádrhel někde jinde. Teoreticky by někdo měl načíst a zkontrolovat livedata z jízdy, hlavně teplotu u katu, ale v praxi bude asi problém, aby se tomu někdo takto věnoval
Stejně se ale divím, že to takhle kleklo podruhý, tam musí být zádrhel někde jinde. Teoreticky by někdo měl načíst a zkontrolovat livedata z jízdy, hlavně teplotu u katu, ale v praxi bude asi problém, aby se tomu někdo takto věnoval
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Výměna motoru
Proč se to znovu stalo mě napadají pouze dvě věci.
Vadný - aušuš katalizátor, a nebo blbne zapalování a dostane se palivo do katalizátoru.
Takže skontrolovat zapalování zda pálí všechny svíčky jak mají a asi bych dal nové svíčky.....
Vadný - aušuš katalizátor, a nebo blbne zapalování a dostane se palivo do katalizátoru.
Takže skontrolovat zapalování zda pálí všechny svíčky jak mají a asi bych dal nové svíčky.....