Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Tak to tak vypada, ze budu donucen jezdit celkem casto jezdit kratke trasy - cca 5km.
Proto ted premyslim, jak autu a hlavne motoru ulehcit.
Nejvetsi ulehceni vidim v tom, ze nejakym zpusobem zahreju motor (hlavne olej).
Protoze budu jezdit v predem znamych casovych intervalech a auto mam v garazi pripada v uvahu i nejaky el. predehrev.
V soucasne dobe uvazuju nad nekolika moznostma:
1) nastartovat motor a chvili to nechat klepat na volnobeh - tzn koupit nejake zarizeni, ktere bude schopne dalkove nastartovat motor (napriklad: http://www.bluetuning.cz/autoalarmy/aut ... 870_as.htm
2) webasto
3) el. predehrev motoru pres cerpadlo v chladicim systemu - http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_43 ... b6a402.pdf
4) el. predehrev pres mraz. zatku http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_d0 ... 3a8a8b.pdf
5) el. predehrev olej. vany - http://www.mynetcar.eu/my-net-car/eshop ... -Wolverine
co byste zvolili vy a proc?
zkusim se trochu rozepsat o jednotlivych moznostech.
1) Bylo by asi idealnim resenim pokud by to z konstrukcniho hlediska motoru nevadilo. Tady mam trochu pochyby, protoze jsem v mnoha diskuzich a od mnoha lidi cetl, ze dnesni motory maji na volnobeh temer nedostatecne mazani, proto neni dobre je nechavat dlouho nastartovane ve volnobeznych otackach a pokud si dobre pamatuju, cetl jsem o tom i zminku v uzivatelskem manualu.
2) Ma obrovskou vyhodu v tom, ze neni zavisle na el. pripojce, ale bere palivo primo z nadrze. Coz na druhou stranu prinasi komplikace pri montazi a proti hovori taky cena, ktera je 20000+.
3) Toto primarne ohriva vodu - takze by trvalo dlouho nez by to ohralo olej, o ktery mi jde predevsim.
4) Nejsou univerzalni a nevim jestli se pro GDi delaji a vzhledem k tomu, ze to ohriva blok motoru, nejsem si jisty jak dlouho bude trvat nez to ohreje olej.
5) Se jevi jako zajimave reseni v pripade, ze bych to prilepil zespod na olej. vanu a mohl bych docilit kyzeneho efektu - ohreje to olej a trochu blok motoru. Vodu uplne neresim, protoze ta se mi zahreje do 2min jizdy.
Taky v souvislosti s celym resenim si rikam, ze by me zajimalo jak rychle se olej normalni jizdou zahreje a jak dlouho to trva na volnobeh. Coz je u GDi trochu slozitejsi zjistit, protoze GDi nema cidlo teploty oleje, takze vymyslim, jak to zmerit. Jestli ma vyznam merit teplotu olej. vany zvenci nebo je potreba nejakym zpusobem propasovat cislo az do oleje ve vane.
Pozn. bokem: Mam v planu zkratit casovy interval vymeny oleje na 6m.
Proto ted premyslim, jak autu a hlavne motoru ulehcit.
Nejvetsi ulehceni vidim v tom, ze nejakym zpusobem zahreju motor (hlavne olej).
Protoze budu jezdit v predem znamych casovych intervalech a auto mam v garazi pripada v uvahu i nejaky el. predehrev.
V soucasne dobe uvazuju nad nekolika moznostma:
1) nastartovat motor a chvili to nechat klepat na volnobeh - tzn koupit nejake zarizeni, ktere bude schopne dalkove nastartovat motor (napriklad: http://www.bluetuning.cz/autoalarmy/aut ... 870_as.htm
2) webasto
3) el. predehrev motoru pres cerpadlo v chladicim systemu - http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_43 ... b6a402.pdf
4) el. predehrev pres mraz. zatku http://docs.wixstatic.com/ugd/3c1b62_d0 ... 3a8a8b.pdf
5) el. predehrev olej. vany - http://www.mynetcar.eu/my-net-car/eshop ... -Wolverine
co byste zvolili vy a proc?
zkusim se trochu rozepsat o jednotlivych moznostech.
1) Bylo by asi idealnim resenim pokud by to z konstrukcniho hlediska motoru nevadilo. Tady mam trochu pochyby, protoze jsem v mnoha diskuzich a od mnoha lidi cetl, ze dnesni motory maji na volnobeh temer nedostatecne mazani, proto neni dobre je nechavat dlouho nastartovane ve volnobeznych otackach a pokud si dobre pamatuju, cetl jsem o tom i zminku v uzivatelskem manualu.
2) Ma obrovskou vyhodu v tom, ze neni zavisle na el. pripojce, ale bere palivo primo z nadrze. Coz na druhou stranu prinasi komplikace pri montazi a proti hovori taky cena, ktera je 20000+.
3) Toto primarne ohriva vodu - takze by trvalo dlouho nez by to ohralo olej, o ktery mi jde predevsim.
4) Nejsou univerzalni a nevim jestli se pro GDi delaji a vzhledem k tomu, ze to ohriva blok motoru, nejsem si jisty jak dlouho bude trvat nez to ohreje olej.
5) Se jevi jako zajimave reseni v pripade, ze bych to prilepil zespod na olej. vanu a mohl bych docilit kyzeneho efektu - ohreje to olej a trochu blok motoru. Vodu uplne neresim, protoze ta se mi zahreje do 2min jizdy.
Taky v souvislosti s celym resenim si rikam, ze by me zajimalo jak rychle se olej normalni jizdou zahreje a jak dlouho to trva na volnobeh. Coz je u GDi trochu slozitejsi zjistit, protoze GDi nema cidlo teploty oleje, takze vymyslim, jak to zmerit. Jestli ma vyznam merit teplotu olej. vany zvenci nebo je potreba nejakym zpusobem propasovat cislo az do oleje ve vane.
Pozn. bokem: Mam v planu zkratit casovy interval vymeny oleje na 6m.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
- Reklama
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Má zmysel toto riesiť? GDi nemá filter častic a teda kratke trasy by nemali byt ziadny problem. Skrátit vymenu oleja napr. na kazdych 8 až 10tis km a auticko bude bez problemov fungovat..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Vubec bych se timhle nezabyval, max pridaval aditiva.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Webasto bych vynechal- většinou píšou, ze jízda po vyhráli má trvat min tak dlouho jako to vyhrejvani- jinak to dlouhodobě nedá baterka ... jinak v létě se to zahřeje v pohodě... a v zimě pokud se tomu dá občas delší jízda tak taky v pohodě. Bastelnim vyhrejvatek max prijdes o záruku.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Řešení: Mikodim + Hardcam a občas bych mrknul na baterku jestli se stačí dobít.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Ja s CRDi !!! niekedy aj cely tyzden jazdim len 1km do prace rano, potom na obed domov a zase spet . Cize 4 aj 5 startov denne../niekedy aj viac/ Vikendy cca 200km, a za 5 rokov com mam som bateriu 1x nabijal aj to len preventivne.. a po merani asi pred mesiacom je baterka OK.. Ale v jeho pripade je podla mna menej narocne raz za mesiac preventivne nabijat baterku , ako riesit komplikovanejesi ohrev atd..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Do auta liju jenom Vervu100, ktera pokud si dobre pamatuju obsahuje VIF.
Olej jsem doted menil co rok pri najezdu cca 10k km, ted mam v planu zkratit interval na 6 mes, tzn. cca 5k km.
Vzhledem k tomu, ze na tyto kratke trasy jsem doted pouzival starickou felicii, jsem navyknuty baterku tak jedou mesicne svihnout na nabijecku.
A prave uvazuju jestli ma smysl dodatecne investovat do nejakeho vyhrivani oleje prave abych snizil opotrebeni castymi studenymi starty.
Autem samozrejme budu jezdit i delsi useky, krome techto kratkych jizd, ale zatim to vypada, ze tyto kratke jizdy budou prevazovat.
Olej jsem doted menil co rok pri najezdu cca 10k km, ted mam v planu zkratit interval na 6 mes, tzn. cca 5k km.
Vzhledem k tomu, ze na tyto kratke trasy jsem doted pouzival starickou felicii, jsem navyknuty baterku tak jedou mesicne svihnout na nabijecku.
A prave uvazuju jestli ma smysl dodatecne investovat do nejakeho vyhrivani oleje prave abych snizil opotrebeni castymi studenymi starty.
Autem samozrejme budu jezdit i delsi useky, krome techto kratkych jizd, ale zatim to vypada, ze tyto kratke jizdy budou prevazovat.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Dnesne oleje zabezpecuju dostatocne mazanie jak za studena tak za tepla, takze ak sa studený motor nejak nevytaca a nepodtaca nic sa mu nestane.. Dlhsie trasy dobijú bateriu takze ani toho by som sa nebal.. a hodit obcas baterku na nabijacku nieje ziadny problem..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
ulthar: Dovolím si poznámku k webastu - známý poptával nezávislé topení do Tucsona 1,7CRDi (taky jsem o něm uvažoval), nabídnuta cena včetně montáže "lidových" 50.000,- Kč. Takže za mně ne.
Souhlasím s mikodim-em a Hardem, nemá význam řešit. Netlač na pilu se studeným motorem, častěji vyměň olej, občas projeď delší trasu. Mělo by to být ok.
Souhlasím s mikodim-em a Hardem, nemá význam řešit. Netlač na pilu se studeným motorem, častěji vyměň olej, občas projeď delší trasu. Mělo by to být ok.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
A ja bych jeste dodal, az se motor zahreje, tak tlac na pilu, klidne k 6000 otacek, je at se ten karbon vypali
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
hehe, shawte neboj, skoro omezovac muj otackomer potkava celkem pravidelneshawt píše:A ja bych jeste dodal, az se motor zahreje, tak tlac na pilu, klidne k 6000 otacek, je at se ten karbon vypali
btw. kdyz uz jsme u tech otacek... mel jsem tedka pujcenou mazdu 6 s 2.5l benzin atmo v automatu a pri 50 tempomatovych ten motor tocil jenom 1100 ot! coz me tak vede k zamysleni jestli pri jizde ustalenou rychlosti po rovince pro muj motor je v pohode pokud bych ho nechal brumlat pod 2000ot. (typicky pri 50kmh misto 4.st mit zarazeno 5. nebo dokonce 6.)
Obecne pod 2000 ot. nejdu, protoze jsem nauceny ze starych slabych benzinu, kde ten motor nemel dostatecny vykon a ten motor se trapil.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Na petku jet 50km/h neni pro GDI sebemensi problem....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
koukam tedka na graf prubehu vykonu a pri
4. stupni:
2000 rpm: 131 Nm / 96.6 lb-ft / 27.4 kW / 37.3 PS / 36.8 hp
5. st.
1600 rpm: 117 Nm / 86.3 lb-ft / 19.6 kW / 26.7 PS / 26.3 hp
coz by teoreticky na 5. mohlo byt jeste v pohode. Akorat si rikam, jestli uz to pro ten motor neni dost nizko, aby to nekarbonovalo. Asi budu muset nekdy napichnout OBD a zjistit zatizeni motoru na ruzne stupne pri 50kmh
4. stupni:
2000 rpm: 131 Nm / 96.6 lb-ft / 27.4 kW / 37.3 PS / 36.8 hp
5. st.
1600 rpm: 117 Nm / 86.3 lb-ft / 19.6 kW / 26.7 PS / 26.3 hp
coz by teoreticky na 5. mohlo byt jeste v pohode. Akorat si rikam, jestli uz to pro ten motor neni dost nizko, aby to nekarbonovalo. Asi budu muset nekdy napichnout OBD a zjistit zatizeni motoru na ruzne stupne pri 50kmh
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Pro 50 km/hod. doporučuji 4ku. Jsem naučený, že raději o něco vyšší otáčky než podtáčení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Dlouhodoby provoz na kratke trasy 1.6GDI
Naco to podtacat...palivo sa realne neusetri, dynamika nikde.. pri naznaku kopca aj tak treba radit.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110