Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od harvi »

Myslis, ze je to spojkou? Mne sa to cele zda ako keby motor nemal v tom studenom rezime potrebny moment a preto ked sa rozbiehame ako sme zvyknuty tak to zacne skakat ako v autoskole :mrgreen:
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Reklama
 

Uživatelský avatar
Swordfish76
**
Příspěvky: 103
Registrován: 17 říj 2014, 13:32
Bydliště: Kladno

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Swordfish76 »

Zdar pánové, přidám se s dovolením do party. Podobně jako někteří předešlí pozoruju poslední dobou problém při jízdě se studeným motorem. Mám v 1.6 GDi najeto 60t km, většinou krátké trasy po městě. Tankuju normální BA95 + dávám VIF aditivum do skoro každé nádrže. Teď v poslední době jsem si všimnul následujícího problému: Bez problému nastartuju studené auto a vyjedu od baráku téměř na volnoběh mírně z kopce, hned po 100m mám křižovatku, tam zastavím, pak zařadím a chci se rozjet, ale auto začne cukat jak v autoškole a vůbec nejede, ani když dám plný plyn. Tohle trvá třeba 5 vteřin. Pomůže mi jen vyřadit na neutrál, prošlápnout plyn a znovu se rozjet. Celkem nebezpečná záležitost při vjíždění na hlavní silnici :-k Na další křižovatce po dalších cca. 100m už se stejný problém neopakuje. Vždy se to objeví jen jednou. Netuším co to způsobuje - EGR ventil, spojka, elektronický plyn ??
Chystám se do servisu, ale obávám se, jestli je stejný problém objeví, až s tím pojede technik.
Škoda Karoq 1.5 TSi 110kW DSG (2018) - čekatel, Hyundai i30 kombi 1.6 GDI (2014), Mazda 2 1.3 63kW (2009)
Ex: Honda Stream 2.0 i-VTEC 115kW (2003), Suzuki Swift 1.3/68kW (2005), Honda Accord Coupé 2.0i 98kW (1993),Honda Prelude 2.0i 108kW (1987)
MilanPa
Příspěvky: 1
Registrován: 29 bře 2018, 22:27

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od MilanPa »

Zdar, pozoruji stejný problém s 1,6 GDI. Dělá mi to i v létě se zapnutou manuální klimatizací. Při rozjezdu v koloně dokopce se nemůžu rozjet plynule, vždy mi to poskáče. Letošní zimu se mi stává, že prvních pár rozjezdů to poskakuje podobně. Dělá to i po zahřátí, hodně záleží, kolik ujedu. Po městě to je déle. Když vyjedu mimo město, spraví se to rychleji. V servisu mi řekli, že to je taková vlastnost, že si to spalování řídí samo, aby se rychle zahřál motor a další části a že to ubírá výkon. V létě za to může klima, ale že by to tak hodně bylo poznat se mi nezdá.

Podle mě mi to loňskou zimu nedělalo. Mám auto 4 roky, každý rok najedu 10000. Prý se ukáže za 20000 km při výměně svíček, ty jsou teď prý v pořádku.
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 451
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od robil »

Auto už z principu levnější techniky nemá hladké rozjezdy. Chybí dvouhmotný setrvačník.Proto ti v servisu řekli že se jedná vlastnost vozidla.Na druhou stranu kecají s výměnou svíček v 60tis. U GDI je předepsaná výměna po 150tis. nebo 10 letech.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
Freddy
*
Příspěvky: 26
Registrován: 04 srp 2017, 10:12
Bydliště: Olomouc

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Freddy »

Ahoj v klubu Cukatůra.
Já s autíkem najel zatím 20t, ale je z útulku takže má 40 najeto. Když jsem to kupoval v létě, tak jsem si podobného cukání po nějaké době všiml a dost mě to štvalo, někdo taky psal , že je to velice "vhodné", když vjíždíš z vedlejší na nacpanu hlavní a potřebuješ za to trochu vzít... Všiml jsem si, že podobné úlety auto nemělo, když jsem vypnul klimu. :shock: Podle mně se trošku motoru ulehčilo a tak se to neobjevovalo. Ze začátku jsem to přisuzoval tomu, že prostě jsem na auto moc hodnej a jdu na plyn slabě, ale dělávalo to i když jsem si byl jistý, že to bylo tak akorát...úměrně situaci..a to i na zahřátém motoru...vždycky jen při akceleraci a klidně až při přeřazení ze dva na tři...takže nejen při rozjezdu. Od začátku zimy jezdím na 95ku s VIFem, ale pravda....klimu jsem v zimě zapnul jen párkrát, aby to vyschlo, ale nic se už neobjevuje. Taky jsem s tím trošku začal ostřejc´jezdit..a otáčky občas jdou za dvanáctou, aby si to moje auto moc nelakovalo, že se bude flákat. Takže u mně zatím...asi 4-5 měsíců dobrá....cukalo a necuká....ani ráno a studený.... Podle mně tam někde hrál roli karbon. Ahoj a přeju ať se to neškube. V benzínu to není, jezdím téměř výhradně na stejnou a tankuju s aditivama...od začátku.
Freddy
JAWA 555 Pařez
Š 100 LS
VAZ - Žiguli 1300
Š 105
Renault 21 Nevada kombi

Peugeot 306 SW
i 30 Hyundai kombi GDI 1,6
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od copper5252 »

tohle cukani studeného motoru u I30II je podle mně normální taky mi to jednu doby dělalo a to kolem 25 tkm ale co mi hodně pomohlo vymněna svíček ty original smejdy jsem z motoru vyhodil ! a dal jsem tam Denso Iridim sport blbě se schaní a jsou drahé 1400kč svíčka :( ale pozor tyhel svíčky maji maly nájezd jen cca 15tkm max ! pak nové !
nebo se daji dát i levnější Denso Iridium Touch VXUH20I TYP cena 450 kč za kus

tohle cukani za studena je kombinace venkovní teploty a vlchkosti mi to dělalo od +4 do +15 jindy ne a muselo byt vlchčeji venku ,prostě tipické jarní nebo podzimní počasí
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Ja myslel, ze svicky z vyroby nejsou uplne smejdy.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od jjenda »

Pro Swordfish76 a Milana Pa.
I když mám 1,6 CVVT, tak Vaše problémy s rozjezdy byly u mne jak přes kopírák stejné. Někdy to zacukalo i při přeřazování. Auto je staré 4 roky a nájezd do 50 tis. Přejděte do vlákna "Výměna spojky komu" a tam možná najdete odpověď. Já už mám vystaráno a stihnul jsem to ještě v záruce. Zpočátku jsem si počínal jako Freddy a vytáčel jsem motor trochu více a víceméně to trochu pomáhalo, ale problém neřešilo. Chce to nenechat se ukecat, že to dělají svíčky a čekat dalších 20 tis, až bude auto ze záruky, ani to nesvádět na EGR ventil, který tam není.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

copper5252 píše: a dal jsem tam Denso Iridim sport blbě se schaní a jsou drahé 1400kč svíčka :( ale pozor tyhel svíčky maji maly nájezd jen cca 15tkm max ! pak nové !
nebo se daji dát i levnější Denso Iridium Touch VXUH20I TYP cena 450 kč za kus
Jaky jsi dal katalogovy cislo tech lepsich?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od copper5252 »

ahoj musel bych to hledat obaly už nemám ale ((denso irodium sport)) mysíl že se daji najít pro motor GDI
pro 1.6 cvvt 88kw myslím nejsou v katalogu, ale ale pasuje typ pro GDI

pro motot 1.6 cvvt 88kw se dá najít Denso Iridium Touch VXUH20I TYP a podle toho typu dopasovat denso iridium sport :) nebo dopasovat podel parametru a rozmněry delka zavitu a prumněr

moc se mi nehce vytahovat svíčky :( abych zistil typ
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Radunov
**
Příspěvky: 166
Registrován: 11 zář 2016, 07:52

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Radunov »

Tak jsem nedávno četl článek o dvouhmotových setrvačnících, že snižují rezonanční otáčky u benzínového motoru do rozsahu cca 1000-1300ot/min, tak to bude tím.

http://www.auto.cz/dvouhmotovy-setrvacn ... cit-125531
I30 kombi GDi gdh
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Tak letos se mi to cukani pozdava nejake silnejsi nez tomu bylo loni...ma to vubec reseni? Na jinych autech se mi toto nikdy nedelo :-k
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
p.benne
*
Příspěvky: 38
Registrován: 19 lis 2018, 17:11
Bydliště: Bílina

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od p.benne »

Zdravím všechny, Začal jsem mýt stejný problém s cukáním. Mám I30 1,6MPI 88kw / 2015, najeto 280000km, mám ji tedy i v LPG.
Pokud ráno nastartuji auto chytne, otáčky se dostanou někam k 1500 , ale po chvilce padnou i na 600. Pak opět stoupnou a drží se na 1200.
Pokud se cca po 30sec. rozjíždím auto se chová jako by chtělo chcípnout, padnou otáčky a na plyn nereaguj. Jakmile pustím plyn a zmáčknu spojku otáčky se ustálí na 1200.
I když se pak rozjedu, čekají mě následně 2 křižovatky, kde dobře volím kdy vjet do křižovatky. Protože se auto chová naprosto stejně.
Pak už jedu po rovině a mohu se rozjet, tak to je v pohodě(zřejmě vyšší otáčky).
Ale jakmile mi auto přepne na LPG jsem bez problémů, jakmile LPG vypnu chová se to dle popisu.
Zvažuji, zda nemůže být problém ve škrtící klapce (špatně snímá polohu plynu) a nebo v teplotním čidlu (dává špatné informace o teplotě motoru).
Co si o tom myslíte vy? Díky za každý nápad.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1804
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Maras »

Jestli to dělá jen na benzín, tak zkus vyměnit palivový filtr, po těch km nájezdu už bude KO.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 584
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od mozecek »

"netahlo" na prvni krizovatce po 100m jsem zazil u motoru VW MPI a garaznik mi na prvni dobrou vypucoval skrtici klapku .. problem se tim vyresil
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“