Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
To je možný, už si nepamatuju, kolik jsem najel od poslední regenerace než to šlo na rozebrání. Jinak najeto ma 80tis., což mě takhle časté regenerace dost vystrašili, ale jak to tak sleduju, tak nejsem sám a silně podezírám servis, že v tom má prsty. Teď poslední dobou se mi to ustálilo mezi 220-250km, ale i tak se mi to zdá moc brzo.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
tak u mě novinky - auto jsem vytáhnul natankoval a ujel +-400-450km. Celkem se 4x spustila regenerace a jednou se nedkončila - upozornuju že cesta praha plzen a cesty mimo plzen, město v podstatě žádný - pokaždý jsem dojel po regeneraci do servisu ať si opíšou km a udělají log, což se stalo a bylo vidět, že regenerace dokončená a km seděli přesně s tím co sem říkal já interval 90-170km . Filtr se bude vyndavat, měřit, chtějí ho vyčistit a když to nepomůže, bude se měnit a protože to chtějí čistit chemicky, tak už rovnou víme, že to fungovat nebude, ale rozhoduje Kia.. protože chemie co je friendly k oxidační vrstvě neexistuje. Bohužel se to děje v polovině km na záruku, takže šance, že to přežije záruku je fakt malá ... A ano, servis čeká na kontrolku, až se něco rozsvítí... něco co řekne počítač, že se má vyměnit. Boha jeho, tohle je doba postavená na hlavu, přičemž zákazník je idiot co neví, je paranoidní a určitě si vymejšlí.. Takže tohle ještě dovedu do nějakého konce, protože mi s celým nošovsko-žilinským naftovým sráčem dochází trpělivost rychlostí světla a a po 12letech s Kiou a více jak 10 auty ve firmě i doma to velmi rychle utnu definitivně, ale až po tom, co tohle bude opravdu fungovat a odbít se nenechám v žádném případě. Otázkou však zůstává, co je příčinnou toho rychlého zaplnění filtru. Samotný filtr totiž může být až to poslední, co tohle způsobuje a to se obávám, že nikdo z veřejnosti nemá šanci hloubkově zdiagnostikovat a už vůbec ne jednoznačně ukázat na závadu. Ale čím dál více se ukazuje, že dízl gejt a tiché přehrání SW bude asi nejzásadnějším vyníkem všech našich problémů. Začíná to do sebe docela zapadat. (je to pouze domněnka) Technicky ty auta měli vylazený SW dávno před aférou DG a ví se, že podvádí všichni... Takže jediné co šlo rychle vymyslet potichoučku u stávajících aut bez Adblue Euro 6 je změna mapy...... ideálně aby si toho nikdo nevšiml.. jenže on si někdo všiml.... Ale horší bude, že až tohle za rok/dva začne auta odstavovat z důvodu poruchy emisního systému a auta nebudou mít záruku, tak se z ojetin stanou zcela bezcené auta s nálepkou ultra hazard i když budou mít najeto 150 tis km.. Cena opravy za cenu auta. Super vidina co není vubec nereálná.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Beri: Nie si sám všeobecne. Nielen , ale aj iný to majú tak. Otázka je ako dlho to výfuková sústava vydrží.
200km nie je až tak málo. Mohlo to byť horšie. V zime sa to zlepší.
only_one: Možných porúch je dosť, od netesnosti hadice turba, čidla teploty, senzoru dif. tlaku, vstrekovačov, katalyzátoru, EGR až po samotný DPF, ktorý može byť poškodený. Ak je toto všetko v poriadku a počas teplotných rozdielov (leto/zima) zaznamenaš zmenu medzi regeneráciami, tak je isté, že FW je zmenený. Jazdím dookola tú istú trasu a leto je reg. 200-400km a v zime pravidelne 650-750km.
200km nie je až tak málo. Mohlo to byť horšie. V zime sa to zlepší.
only_one: Možných porúch je dosť, od netesnosti hadice turba, čidla teploty, senzoru dif. tlaku, vstrekovačov, katalyzátoru, EGR až po samotný DPF, ktorý može byť poškodený. Ak je toto všetko v poriadku a počas teplotných rozdielov (leto/zima) zaznamenaš zmenu medzi regeneráciami, tak je isté, že FW je zmenený. Jazdím dookola tú istú trasu a leto je reg. 200-400km a v zime pravidelne 650-750km.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
tobě přijde délka mezi regeneracemi 200km normální? Aha.... takže i těch mých 100km je normální a po 3 tisících km mít cm nad horní rysku oleje je vlastně taky ok
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ja som mal pravidelne po 50km, takže ÁNO, 200km mi nepripadá zlé. Tolko som nad tým laboroval, že by som mohol robiť vývoj DPF, len by ma v Bruseli nemali radi...
Ale chápem ťa, preto som napísal čo všetko može byť príčina...
Otázka je, či je 100 alebo 200km pravidlo celý rok. Ja to mam na svojom závislé na teplote tak ako som písal vyššie.
Ale chápem ťa, preto som napísal čo všetko može byť príčina...
Otázka je, či je 100 alebo 200km pravidlo celý rok. Ja to mam na svojom závislé na teplote tak ako som písal vyššie.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
nechť výrobce mě jako zákazníka písemně ujistí, že tento interval je v pořádku, nic se nedějě, auto na to byl stavěné a že při regeneraci která tedy trvá skoro v případě intervalu 100km + 40km regenerace 1/3 času provozu vozidla, že nemám snížený výkon vozidla po dobu regenerace - ja si platil za 100kw a chci tedy využívat 100kw a nepoškozují se ostatní komponenty motoru. Tohle je skoro na to, se zeptat nějakých chytřejších lidí, zdali náhodou to auto nevypouští při takové četné regeneraci maličko víc emisí než je pro něj stanovené a v podstatě pořád a aby nebyla v dohledu KiaHyundai gejt v dohlednu ...
Proč mě auto na začátku, když bylo nové regenerovalo co 500km v létě? A proč teď po 100? Výrobci z nás kámo dělají ktretény... protože kdyby se nedej bože přiznala nějaká chyba, tak by to bylo moc drahé
Proč mě auto na začátku, když bylo nové regenerovalo co 500km v létě? A proč teď po 100? Výrobci z nás kámo dělají ktretény... protože kdyby se nedej bože přiznala nějaká chyba, tak by to bylo moc drahé
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mám v plánu odpojit dif. čidlo tlaku a podstrčit mu tam falešnou hodnotu (1V = 0 kPa), tak aby si ŘJ myslela, že tlaky jsou stejné a uvidím jestli se regenerace spustí. Mám totiž podezření, že se mi regenerace spouští podle ujetých km a ne podle naměřeného tlaku, protože je úplně jedno jestli jedu po dálnici nebo se courám po městě, tak spuštění reg. je vždy +- stejné.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Za skúšku nič nedáš a ak tomu rozumieš, tak to budeš mať zadarmo.
only_one: máš pravdu, ver, že emisie nebudú tabuľkových 100g.
only_one: máš pravdu, ver, že emisie nebudú tabuľkových 100g.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ak bude predpoklad, že upravovali sw z dôvodu DG správny (na 99% asi áno)tak častá regenerácia bude úplne logická. Celá dieselgate bola o NOx - ktoré vznikajú pri spaľovaní chudobnej zmesi. Takže museli obohatiť zmes, v rámci možností aj poriadne pridať na množstve recirkulovaných výfukových plynov + zvýšiť intenzitu regenerácie LNT katalyzátora (ak je použitý - u euro 6 na 100%). Takto upravený motor musí do DPF-ka dymiť ako stará lokomotíva.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- *
- Příspěvky: 61
- Registrován: 07 led 2014, 15:02
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
A jaký máte názor na to, najít si servis který by dokázal přehrát software na původní jaký byl z výroby? Věřím že by jsme pak všeci měli klid a regenerace probíhali až po 500-800 km . Jinak samozřejmě mám na mysli nás co už máme po záruce a nehrozí tak přijít o záruku.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Problém, bude zohnať pôvodný spoľahlivý sw. Prelievať to z auta do auta môže byť riziko. Na rozdiel od koncernu, kde na update sw bol zákazník pozvaný/upozornený extra. použil dosť neštandartný spôsob - hraničiaci s paragrafmi chrániacimi majetok. Zákazník nemal šancu sa na to pripraviť na rozdiel od koncernu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Hmmm, tak se nám ty symptomy podezřele shodují A zřejmě se to týká i některých 1.7 CRDi, jak teď vidím.
Beri: tvůj motor splňuje EURO 5 nebo EURO 6? Mělo by to být zapsané ve velkém TP, případně by se to dalo zjistit podle roku výroby
Axel v Tusíku zatím změnu intervalu regenerace nepozoruje, na garančce byl nedávno. Ale podle mě má Axel ještě motor plnící EURO 5, ne 6. Axeli, prosím potvrď. Jeho by se potom přehrávání softu netýkalo.
Stále je nějaká malá pravděpodobnost, že s příchodem chladnějšího období se intervaly natáhnou. Ale nejsem sám, kdo po garančce pozoroval skokovou změnu intervalu, navíc only_one už měl problémy i v zimě.
Určitě je nás víc, ale kde ty lidi sehnat? Drtivá většina tohle vůbec nesleduje a pokud to nesledovala ani předtím, tak změnu nezpozoruje
Opotřebení oxidačního katalyzátoru se bojím taky. Samotný filtr by měl zvládnout prý i častější regenerace, ale katalytická vrstva, která pomáhá zvyšovat tu teplotu uvnitř DPF se postupně opotřebovává, o tom žádná. Nehledě na to, jestli to jde vůbec koupit zvlášť, nebo je to spolu s filtrem jeden celek...
Beri: tvůj motor splňuje EURO 5 nebo EURO 6? Mělo by to být zapsané ve velkém TP, případně by se to dalo zjistit podle roku výroby
Axel v Tusíku zatím změnu intervalu regenerace nepozoruje, na garančce byl nedávno. Ale podle mě má Axel ještě motor plnící EURO 5, ne 6. Axeli, prosím potvrď. Jeho by se potom přehrávání softu netýkalo.
Stále je nějaká malá pravděpodobnost, že s příchodem chladnějšího období se intervaly natáhnou. Ale nejsem sám, kdo po garančce pozoroval skokovou změnu intervalu, navíc only_one už měl problémy i v zimě.
Určitě je nás víc, ale kde ty lidi sehnat? Drtivá většina tohle vůbec nesleduje a pokud to nesledovala ani předtím, tak změnu nezpozoruje
Opotřebení oxidačního katalyzátoru se bojím taky. Samotný filtr by měl zvládnout prý i častější regenerace, ale katalytická vrstva, která pomáhá zvyšovat tu teplotu uvnitř DPF se postupně opotřebovává, o tom žádná. Nehledě na to, jestli to jde vůbec koupit zvlášť, nebo je to spolu s filtrem jeden celek...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tiež si myslím, že zohnať povodný SW nebude možné. Autorizovaný servis ho nenahrá (ani nemá ako, sťahuje sa online) a nájsť niekoho kto sa s tým bude babrať nebude sranda, navyše s nezaručeným úspechom.
Hoši, držím Vám palce, nech to vyriešite čo najlepšie.
Hoši, držím Vám palce, nech to vyriešite čo najlepšie.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Někdo se tu ptal jak je ekologické časté vypalovaní/ragenarace DPF filtru , neni to vubec ekologické ! při vypalovaní vznikaji sajraty /toxické latky od karcinogeních po toxické , sice se sníží nepatrně množství poletavého polpilku / sazi diky DPF ale jak jsem psal víše zvíší se množsvtí karcinogenich a toxických latek !!! a to diky regeneraci DPF !
prostě ekologie a rozum na ruby ! dame do aut DPF hura budou mín dýmit ale že diky vypalovani/rageneraci DPF se do ovzduší dostane yxz karcinogeních/toxických latek to už nevadí ! ty nejsou vidět jako dýmeček z dyselu !
ti starší si možné pamatují doby kdy se na 250/350 jawě vypaloval doma zanešený výfuk prakticky to samé se děje u DPF a defakto se vypaluje ten samy sajrajt z DPF jako ze starých výfuku jawa !
sice bude min dýmečku z dyselu ale jako bonus pustíme diky regeneraci DPF do ovzduší xyz tun děně karcinogeních/tixických latek !
ekologie v praxi !
prostě ekologie a rozum na ruby ! dame do aut DPF hura budou mín dýmit ale že diky vypalovani/rageneraci DPF se do ovzduší dostane yxz karcinogeních/toxických latek to už nevadí ! ty nejsou vidět jako dýmeček z dyselu !
ti starší si možné pamatují doby kdy se na 250/350 jawě vypaloval doma zanešený výfuk prakticky to samé se děje u DPF a defakto se vypaluje ten samy sajrajt z DPF jako ze starých výfuku jawa !
sice bude min dýmečku z dyselu ale jako bonus pustíme diky regeneraci DPF do ovzduší xyz tun děně karcinogeních/tixických latek !
ekologie v praxi !
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 05 zář 2018, 09:15, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chasnik: Jak najdu ve velkém TP emisní normu? Co jsem se díval, nemám tam napsáno "EURO X", pouze množství emisí v gramech. Podle nějakého článku na netu plním EURO 6
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek