Vybitý akumulátor

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

zajic
**
Příspěvky: 178
Registrován: 31 říj 2014, 08:09

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od zajic »

Myslím, že dobití baterie nabíječkou, zvláště při nižším nájezdu a krátkých pojížďkách, baterii určitě neuškodí, spíše naopak. Na to, že se baterka po startu dobije v autě po několika minutách jízdy nebo po několika kilometrech bych, zejména v zimě, opravdu nespoléhal.
I30 combi, 1,4Tgdi,
Reklama
 

zajic
**
Příspěvky: 178
Registrován: 31 říj 2014, 08:09

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od zajic »

soban píše:
Podrobněji o akumulátorech dokumentace v pdf http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
Díky za zajímavý odkaz ohledně akumulátorů!
I30 combi, 1,4Tgdi,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od mmv »

Jedno nastartování se nahradí za cca 20 km (zákon o zachování energie) a podle četnosti a délky jízd ma baterie kolem 85% kapacity takže je vhodné ji před zimou a v zimě věnovat zvýšenou pozornost tzn dobijet
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
tomiboy
**
Příspěvky: 109
Registrován: 22 kvě 2012, 20:47

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od tomiboy »

ad co vyssie napisane - tiez si tak myslim...

bohuzial ja mam take kratke trasy po meste - do 5km a vypinam auto a takto to je 6-8x a viac denne. takze neverim tomu ze sa bateria stiha za tu kratku trasu dobit.
i30 2012 1.6 GDI, Cool Red
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od mihlit »

Já bych souhlasil s tím, že baterii v zimě není třeba vůbec dobíjet, pokud je baterie v pořádku.

Nevím jak vám auto chytá, mě prakticky ihned.

Kdyby do startéru tekl celou dobu startování proud v průměru 100 A, což stejně není (z počátku prvních pár desetin je trochu přes, pak již dost klesne). Při startování 3 vteřiny (mi to chytá na ťuknutí, takže ani ne vteřina) to je
100 A*3s = 300 As
U baterie v kondici je dobíjecí proud při hodně nabité baterii kolem 1 A. Což znamená, že plná baterie se dobije za 300s = 5 minut. Pro ještě lepší zjednodušení, tak zpátky 5/3 tak 1 s startéru dobijete za 100 s = 1min40s. Pokud by se baterie dobíjet nestihla, tak jak by byla prázdnější, rychlost dobíjení by dokonce rostla. Zdravá baterie s polovičním nabitím se bude dobíjet kolem 5 A. Takže tam se 1 s točení startéru dobije za 20 s a tři vteřiny točení startérem se dobijí za 1 minutu.

Tolik k teorii. K praxi - poslední tři roky jsem jezdil celou zimu do práce a zpět 5 km 2x denně, prakticky žádná jiná delší trasa. Baterii jsem dobíjel jen 2x - jednou když odešla dioda v alternátoru a ten nedostatečně dobíjel a jednou když jsem zapomněl rozsvícená světla. Za normálního provozu ale úplně zbytečné. Druhá příhoda z praxe - hned během prvního týdne s novým autem jsem nechal rozsvícená světla a ráno byla baterka mrtvá, start na kabely. Cesta do práce, z práce, do obchodu a domů. Celkem tak půl hodina cesty.Velice mě pak překvapilo, jak málo Ah jsem pak do baterky dobil (mám dražší profi nabíječku, která dělá kompletní analýzu baterie včetně kolik dobije Ah).

Za mě tedy pro dobrý pocit je možné dobíjet, ale potřeba to určitě není.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
jouda22
*
Příspěvky: 88
Registrován: 09 zář 2014, 19:20

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od jouda22 »

u předchozího auta jsem nabíjel tak 1x za rok, hlavně před zimou. A řešil jsem to tedy i Hyundaie.

Ale taky už mám zkušenost z praxe. Včera ráno měla moje baterka 12,25V (cca 40%). Ujel jsem poté celkem 55km (nejdelší úsek 28km) a 8x startoval. Dnes ráno, kdy auto celou noc stálo a bylo 12h v klidu, měla baterie k mému úžasu 12,85V (100%). Takže opravdu si není třeba dělat s dobíjením hlavu, aspoň tedy u mě. Auto sice občas stojí 4 dny, ale potom těch 30km bez problému ujedu. Navíc po stání týden se ani omylem nedostane tak nízko, jak jsem ji měl teď díky otevřenému kufru v garáži :)

A to mi v servise říkali, že dostat to na plný stav, to bych musel jet do Prahy :D
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88kW-Parking, bílá
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
serak
**
Příspěvky: 123
Registrován: 17 říj 2014, 13:26

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od serak »

Uplně stejná zkušenost. Do práce cca 7 km a ještě k tomu přes kopec. Jakmile se motor aspoň trochu zahřeje, jsem v cíli a vypínám motor.
Takto odjezdil můj teď už dvanáctiletý megane cca 70% kilometrů z posledních šesti let. Baterii jsem měnil jen jednou. A to tu originální po zhruba sedmi letech. Takže teoreticky bych měl očekávat v blízké době i smrt té druhé. No zatím tomu nic nenasvědčuje. Nabíječku nikdy neviděl. Externí nabíjení je podle mě jen o dobrém pocitu. Teda pokud člověk nepoužívá auto jednou za měsíc.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Uživatelský avatar
jouda22
*
Příspěvky: 88
Registrován: 09 zář 2014, 19:20

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od jouda22 »

serak píše:....Teda pokud člověk nepoužívá auto jednou za měsíc.
A to se mi líbí, že na tohle Hyundai taky myslelo. V pojistkové skříni u řidiče je vypínač, kterým se vypne veškerý odběr (smaže se nastavení rádia atd.), pokud řidič odstavuje auto na měsíc. Je to popsáno v manuále.
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88kW-Parking, bílá
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
Uživatelský avatar
tomiboy
**
Příspěvky: 109
Registrován: 22 kvě 2012, 20:47

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od tomiboy »

robil píše:Jestli máš tolik startu tak ti jedno nabití před zimou nepomůže. Můžeš baterii uškodit.
robil, chcem sa len spytat, ze ako baterii uskodim dobitim pred zimou? dik za info :)
i30 2012 1.6 GDI, Cool Red
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od soban »

Pokud máš nabíječku která je určená pro baterii co máš tak tomu nemůžeš uškodit. (pokud nebudeš baterku přebíjet)

A pokud máš nějakou chytrou pulzní nabíječku tak můžeš baterce trochu pomoci, protože pulsní proud pomáhá rozpustit usazeniny na deskách, ovšem nepomůže to když to použiješ jednou před zimou, chce to používat pravidelně a hlavně v létě kdy je větší samovybíjení baterky.

Jinak samozřejmě pokud s autem jezdíš, i když krátké trasy pravidelně tak pokud je vše OK tak baterku netřeba dobíjet. (Pokud samozřejmě nejedeš 5minut a pak 2h stojíš a máš zapnutá světla, rádio, topení-větrání atd....)
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 451
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od robil »

tomiboy píše:
robil píše:Jestli máš tolik startu tak ti jedno nabití před zimou nepomůže. Můžeš baterii uškodit.
robil, chcem sa len spytat, ze ako baterii uskodim dobitim pred zimou? dik za info :)
Třeba jestli musíš vytahovat baterii můžeš ji poškodit (pád,náraz,nevhodná nabíječka,převrácení atd.) a vše zbytečně.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od mmv »

:-) jj tady máš pravdu, tady soudruzi z Rüsselsheimu mysleli dopředu a vyndat baterii na první pokus poněkud znesnadnili ](*,) ](*,) ](*,)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od mechoun »

Neuchopitelná 45Ah do I30 2007:
Baterka.jpg
Baterka.jpg (122.97 KiB) Zobrazeno 3064 x
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od sagen »

Zase tema na dlhe zimne vecery :lol:

takze preco vybrat baterku z auta ? To dorazne doporucuju vsetci vyrobcovia nabijaciek, lebo ak by pri nabijani kiksla bateria alebo nabijacka a bateria by sa naplnila vodikom, obal praskol, tak je riziko vymahania skody po vyrobcovi nabijacky. Pri jazde sa bateria dobija a ziadneho odbornika s klucom a chutou jej v tom pomahat nepotrebuje

Pulznu alebo obycajnu nabijacku ? V aute urcite z prvovyroby nie je AGM bateria s elektrolytom v sklenom vlakne, a uz vobec nie gelova. A ako nabija auto za jazdy bateriu, pulzne, alebo to tam perie co alternator da ( a ten da aj cez 100 A ) a poistky dovolia. Dolezite je mat v poriadku alternator s regulatorom, aby nedaval ani malo, ani moc , a cez 14,6 alebo 14,7 V uz je moc. No a auto pulzne nenabija, ani motorky, v ktorych tie AGM alebo gelove baterie su, a to kvoli tomu, ze ked sa motorka naklana, a ona sa dokaze naklonit dost, mohlo by z klasickej baterky vytiect trochu elektrolytu.

Bateriu preventivne nenabijam , iba ked decka nechaju svietit nejake svetielko a ja si to nevsimnem. U dieslu je odber vacsi, a na zaciatku sa este par sekun zhavi s odberom tak 70 A u 4valca. Takze start nejakeho benzinu pre baterku nemoze byt problem.

Jazdim rano 17 km do prace, co je asi 12 min. Z prace po deti 10 km, vypnem. Potom syna na trening a ja domov, 7 km. Vecer po syna na trening 4 km a kedze sa u nas kradne, tak auto nenecham nastartovane a otvorene, ale vypnem, zamknem a sup na par minut do telocvicne. No a potom start a 4 km domov. Baterka 6 rokov, z toho 3 roky tak, ako pisem vyssie a nedobijam. Musel som iba raz pred 4mi rokmi, ked som v zime s fordom nejazdil, tak bola bateria do 0V, a nepraskla, dobil som a odvtedy ide. U Santu mam bateriu 8 rokov ( SOLITE dodana v aute ) a tento rok som kupil nahradu, lebo ked by klakla, tak Hyundai by chcel 250 EUR, Kia 175 a dal som 130 ( EXIDE PREMIUM ). Rezim trening zvlada hyundai 2,2 CRDi aj Focus 1,6 benzin bez dobijania.

A v tom focuse je tiez pekne vzadu, pod priecnikom, asi aby pri EuroNCAP teste nezlyhali airbagy, ako kedysi myslim na Roomstri, ked naraz precvakol kable a nebola stava na iniciovanie pyropatron airbagov, toto berte ako nahravku Boforsovi do "kdo ma lepsi " :lol: :lol: :lol:
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od soban »

Jinak taky pochybuji že by tam z výroby byla AGM nebo gelová.

Jinak podle mě baterku netřeba vytahovat z auta, samozřejmě je tam větší riziko že ti spadne kapota a zrovna skratne kabely od nabíječky, nebo bude baterka nebo nabíječka vadná vyrazí to zátku a ty tam škrtneš sirkou a pod....

Ale vše jsou to celkem blbosti daleko větší šance je že když ji budeš tahat ven tak ti upadne.....

Takže pokud ji nemusíš vytahovat aby jsi ji donesl domů tak klidně nabíjet v autě, kabely dát tak aby se nevysmekly nedošlo ke skratu atd...

A samozřejmě pokud je to možné tak nedobíjet baterku v mrazu - dát ji do tepla - zajet do garáže atd....
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“