DPF - čištění / demonáž
Moderátor: Moderátoři
Re: DPF - čištění / demonáž
Kdyby nekoho zajimalo (a mel nekolik hodin casu ), davam sem link na velmi plodne polske vlakno o vypalovani 1.7 crdi DPF motoru:
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.p ... &start=200
(prekladac v prohlizeci to prelozi do cestiny/slovenciny)
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.p ... &start=200
(prekladac v prohlizeci to prelozi do cestiny/slovenciny)
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
Re: DPF - čištění / demonáž
Sledovanie teploty je dobrý orientačný bod kondície katalyzátora.. ale v prípade DPF sa to moc nehodí na riadenie prevádzky a regenerácie. Preto meranie protitlaku... to čo popisuješ, že pri 500°C Ti už ubudli sadze je proces prirodzenej regenerácie DPF. Pri motoroch Euro4 úplne bežný štandard.. preto aj tie riadené regenerácie rádovo vo vyšších stovkách km... jednoducho v spalinách bolo relatívne dosť zbytkového kyslíka aby to bolo ako spáliť prirodzene. Pritom aj Euro5 a ranné Euro6(bez adblue) to mali tak.. pokiaľ sa neprišiel na švindel... a neupravili SW...patriknet píše: ↑07 pro 2024, 07:54 Dal jsem sem ty odpovedi, mne to prijde zajimave, mozna to nekomu taky prijde zajimave.
Mimochodem, sledujete nekdo teplotu DFP pocas jizdy? U mne se teplota cidla pred DPF pohybuje pri male zatezi (jizka okreskama) 250-350C. Na dalnici je to rekneme v rozmezi 300-400. Bezne to malokdy preleze 400. Az prukde delsi akcelerace (nebo dlouhe stoupani se zrychlovanim na D1) donuti se teplotu vysplhat pres 500C. Mimochodem, to je uz teplota kdy se pali i saze, je to znat, kdyz sleduju mnozstvi sazi v DPF.
Len na okraj.. na benzínových motoroch H/K vôbec nemeria tlak okolo DPF ale má len dve teplotné čidlá a sadze/popol/protitlak počítajú z teplotného spádu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: DPF - čištění / demonáž
Pozrite sa, toto je log jedneho "kolegu" z toho polskeho vlakna, ktory, pokial si dobre pametam, ma nove DPF.
Vsimnite si a) tych vybezkou smerom k 500C, kazdu cca minutu. Jedna sa o tzv "Post-Injection for Passive DPF Regeneration". Priebeznu regeneraciu riadenu ECU. Kto z vas to takto ma? komu dosahuje az takychto teplot? Mne to takto "vyskakuje" k cca 430C, co bude pravdepodobne malo na to, aby sa nieco priebezne vypalovalo.
b) Teplota druheho senzora (za katalyzatorom) je az cca 650, ale hlavne teplota pre katalyzatorom je az cca 600C. Dnes som to sledoval u svojho auta, jedno cidlo hlasilo pocas regeneracie teplotu od 600 do 650, ale to druhe cidlo, len teplotu okolo 500C.
Siel som len okreskami, vhladom k doprave, skor pomalsie, takze motor siel len s lahkym zatazenim.
Vsimnite si a) tych vybezkou smerom k 500C, kazdu cca minutu. Jedna sa o tzv "Post-Injection for Passive DPF Regeneration". Priebeznu regeneraciu riadenu ECU. Kto z vas to takto ma? komu dosahuje az takychto teplot? Mne to takto "vyskakuje" k cca 430C, co bude pravdepodobne malo na to, aby sa nieco priebezne vypalovalo.
b) Teplota druheho senzora (za katalyzatorom) je az cca 650, ale hlavne teplota pre katalyzatorom je az cca 600C. Dnes som to sledoval u svojho auta, jedno cidlo hlasilo pocas regeneracie teplotu od 600 do 650, ale to druhe cidlo, len teplotu okolo 500C.
Siel som len okreskami, vhladom k doprave, skor pomalsie, takze motor siel len s lahkym zatazenim.
- Přílohy
-
- dpf fufus2.JPG (76.35 KiB) Zobrazeno 512 x
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: DPF - čištění / demonáž
Už si pomaly aj sám začínaš odpovedať na tvoju úvodnú otázku "čistiť alebo nečistiť".... a v podstate sa potvrdzuje, čo som Ti napísal, že riziko je stav oxidačného katu... tu už vidíš, že nie je ani zďaleka v top kondícii.. pri bežnej vynútenej regenerácii sa ešte dokáže rozpáliť, ale na rýchlu dynamickú zmenu reaguje ospalo až vôbec.
Raz darmo, keď konštruktér pôvodne počítal s nejakým zaťažením sadzami a tým pádom aj s nejakým intervalom vypaľovania, tak úpravou SW to zaťaženie sadzami zvýšili 2x.. 3x... X-krát?... Logicky to priamo úmerne zkráti životnosť DPF vzhľadom na prejazdené km... Ak s tým chceš niečo robiť, tak skús prehrabať internet (asi najlepšie stránku auto.cz) a skúsiť dopátrať článok/video od M.Vaculíka o firme, ktorá DPF repasuje rozrezaním... čistia prípadne rovnom menia keramiku a dokážu dôsledne posúdiť reálny stav katalyzátora.. a pri troche šťastia ho aj vedia nahradiť nejakým lepším z búračky a pod...
Na nejaké svojpomocné pokusy s vapkou, prípadne iné veci by som sa vykašľal... to si už môžeš rovno začať vyberať nové auto a toto ponúknuť do Ačiek..
Raz darmo, keď konštruktér pôvodne počítal s nejakým zaťažením sadzami a tým pádom aj s nejakým intervalom vypaľovania, tak úpravou SW to zaťaženie sadzami zvýšili 2x.. 3x... X-krát?... Logicky to priamo úmerne zkráti životnosť DPF vzhľadom na prejazdené km... Ak s tým chceš niečo robiť, tak skús prehrabať internet (asi najlepšie stránku auto.cz) a skúsiť dopátrať článok/video od M.Vaculíka o firme, ktorá DPF repasuje rozrezaním... čistia prípadne rovnom menia keramiku a dokážu dôsledne posúdiť reálny stav katalyzátora.. a pri troche šťastia ho aj vedia nahradiť nejakým lepším z búračky a pod...
Na nejaké svojpomocné pokusy s vapkou, prípadne iné veci by som sa vykašľal... to si už môžeš rovno začať vyberať nové auto a toto ponúknuť do Ačiek..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: DPF - čištění / demonáž
Asi budeš mať pravdu s tým čistením. Neviem či sa v tom vrtať.
Ale čo sa týká toho sledovania ako to funguje, to ma celkom zaujíma a k tomu by som sa ešte vrátil. Mylne som sledoval teplotu ZA katalyzátorom, ale keď sa pozerám na ten graf od polského kolegu (ktorý má nové DPF, filter sa vypaluje v invervaloch okolo 300km, tak to budem považovať za akýsi elalón) tak vidím, že jemu tá teplota vystrelovala k hodnotám do 500C na čidle PRED katalyzátorom. Tam by to nijak nemalo byť ovplivnené samotným katalizátorom. Keď som si to všímal u seba, mne tam hodnota vystrelí "len" k hodnotám 430-440C. Zaujímalo by ma čím to je. Podľa otáčiek motora (cca 2600) súdim, že "poľský kolega" šiel celkom rýchlo (odhadujem okolo 160) konštantnou rýchlosťou (asi na tempomat), kde bežnú teplotu na čidle pred katalizátorom mal len okolo 300C (ja mám v priemere okolo 350C na dialnici pri konštantnej rýchlosti cca 130km/h), a do toho tie "výstrely" k 500C... Tu by to predpokladám malo byť len o množstve paliva vstrieknutého dodatočne (v záverečnej fázi horenia) a o dostaročnom množstve kyslíka nutného k horeniu.... dobre uvažujem? Otázka je, čo by mohlo ovplivniť to, že tam je a) málo paliva? b) málo kyslíka?
Ale čo sa týká toho sledovania ako to funguje, to ma celkom zaujíma a k tomu by som sa ešte vrátil. Mylne som sledoval teplotu ZA katalyzátorom, ale keď sa pozerám na ten graf od polského kolegu (ktorý má nové DPF, filter sa vypaluje v invervaloch okolo 300km, tak to budem považovať za akýsi elalón) tak vidím, že jemu tá teplota vystrelovala k hodnotám do 500C na čidle PRED katalyzátorom. Tam by to nijak nemalo byť ovplivnené samotným katalizátorom. Keď som si to všímal u seba, mne tam hodnota vystrelí "len" k hodnotám 430-440C. Zaujímalo by ma čím to je. Podľa otáčiek motora (cca 2600) súdim, že "poľský kolega" šiel celkom rýchlo (odhadujem okolo 160) konštantnou rýchlosťou (asi na tempomat), kde bežnú teplotu na čidle pred katalizátorom mal len okolo 300C (ja mám v priemere okolo 350C na dialnici pri konštantnej rýchlosti cca 130km/h), a do toho tie "výstrely" k 500C... Tu by to predpokladám malo byť len o množstve paliva vstrieknutého dodatočne (v záverečnej fázi horenia) a o dostaročnom množstve kyslíka nutného k horeniu.... dobre uvažujem? Otázka je, čo by mohlo ovplivniť to, že tam je a) málo paliva? b) málo kyslíka?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: DPF - čištění / demonáž
Toto je normálne? Včetne toho zvuku?
https://youtube.com/shorts/Azh4nxFMFrE?feature=share
https://youtube.com/shorts/Azh4nxFMFrE?feature=share
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: DPF - čištění / demonáž
Jasne.. normálka. Piestne kruhy neudržia celý tlak takže nejaký pretlak v kľukovke bude vždy...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: DPF - čištění / demonáž
Normalka - akoze to je normalne -auto je v poriadku? Alebo jasne, a je to v riti?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: DPF - čištění / demonáž
Podľa mňa je to dané kondíciou katalyzátora...patriknet píše: ↑09 pro 2024, 09:30 Asi budeš mať pravdu s tým čistením. Neviem či sa v tom vrtať.
Ale čo sa týká toho sledovania ako to funguje, to ma celkom zaujíma a k tomu by som sa ešte vrátil. Mylne som sledoval teplotu ZA katalyzátorom, ale keď sa pozerám na ten graf od polského kolegu (ktorý má nové DPF, filter sa vypaluje v invervaloch okolo 300km, tak to budem považovať za akýsi elalón) tak vidím, že jemu tá teplota vystrelovala k hodnotám do 500C na čidle PRED katalyzátorom. Tam by to nijak nemalo byť ovplivnené samotným katalizátorom. Keď som si to všímal u seba, mne tam hodnota vystrelí "len" k hodnotám 430-440C. Zaujímalo by ma čím to je. Podľa otáčiek motora (cca 2600) súdim, že "poľský kolega" šiel celkom rýchlo (odhadujem okolo 160) konštantnou rýchlosťou (asi na tempomat), kde bežnú teplotu na čidle pred katalizátorom mal len okolo 300C (ja mám v priemere okolo 350C na dialnici pri konštantnej rýchlosti cca 130km/h), a do toho tie "výstrely" k 500C... Tu by to predpokladám malo byť len o množstve paliva vstrieknutého dodatočne (v záverečnej fázi horenia) a o dostaročnom množstve kyslíka nutného k horeniu.... dobre uvažujem? Otázka je, čo by mohlo ovplivniť to, že tam je a) málo paliva? b) málo kyslíka?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: DPF - čištění / demonáž
Je to OK... v každom spaľováku je pretlak v kľukovej skrini... samozrejme, že s opotrebením/karbónovaním motora to bude narastať, ale tam už ide potom aj spotreba oleja hore...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.