i20 DODO - Domácí Dodělávky
Moderátor: Moderátoři
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Viz prvni slovo tohoto tematu...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Už se peče, snad ke konci týdnebony píše:Kapitola dve...?
I když zrovna Harda to asi zajímat nebude, ten má v plné palbě...
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Ale bude, ja mam tyhle veci rad
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Pavloun: tak to budeme očakávať aspoň my ostatní
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Zdravím vás pánové, děkuju za pozitnivní ohlasy a pokročím ve vyprávění ...
Kapitola Druhá - Regulace osvětlení přístrojů
V hlavních rolích:
Hlavní kabelový svazek pod palubní deskou
Blok tlačítek vlevo od volantu aka "Crash Pad Switch"
Přístrojový panel aka "Instrument Cluster", lidově budíky
Úvod:
Že něco není v pořádku s osvětlením, jsem zjistil hned první den, kdy jsem se po převzetí vozu u dealera vydal na noční cestu 200 km směrem k domovu.
Jasně, jasně, přečetl jsem si na forech, prý světla mizerná, regulace osvětlení přístrojů chybí...(dostupná jen nejvyšší výbavě Comfort), ale že to bude tak špatné jsem opravdu nečekal. Ač zviklý z Feldy sedět docela nízko, musel jsem po cestě hodně zvednout sedačku, abych dostal zářící budíky co nejvíc na okraj zorného pole...
Problém:
Čistě subjektivně, hlavní světlomety nejsou na poměry halogenů úplně špatné, svítí obstojně i do šířky. Jasně že parabola by mohla být hlubší, aby lépe využila potenciál žárovky, ale to už je daň designu a povídání na jiné téma. Hodně také záleží na správném seřízení sklonu světlometů, kdo si bude svítit pod čumák, neuvidí ani s xenonama.
Konečný zabiják viditelnsti je tady oslňující intezivní bílé světlo z budíků spolu s modrým podsvícením tlačítek. Stačí zaclonit si přístrojovku dlaní a uvidíte ten rozdíl.
Co s tím uděláme?
Konec lyrických výlevů, přistoupíme k věci. Na výřezu z elektrického schématu je vidět, že regulátor podsvícení (Rheostat) umístěný v bloku tlačítek Crash Pad Switch je v podstatě jen dvojice tlačítek spínajících přes odpor vždy jeden ze dvou výstupů z Přístrojového panelu (Instrument Cluster) na kostru. Crash Pad Switch je připojený ke Hlavnímu kabelovému svazku konektorem M20, nás zajímají jeho piny č. 1, 2 a 7.
Klíčové v našem případě je, že Hlavní kabelový svazek je patrně pro všechny výbavy i20 stejný a potřebné dráty jsou už na svém místě, což nám ušetří spoustu práce.
Řešení:
Jsou tři možnosti podle složitost a ceny - varianta jednoduchá, kutilská, elegantní
1) Jednoduchá spočívá v tom, že se intenzita podsvícení nastaví jednou a měla by vydržet minimálně do odpojení baterie.
Bude nutné připravit si rezistor o hodnotě 1k0 - 1k5 Ohm, 3 cm tenkého drátku 0.5 mm, 2 šikovné ruce - stačí vlastní.
Nejdřív je potřeba se dostat ke konektoru M20. Vyklopíme kryt panelu pojistek před řidičem, z přední strany rámu dveří v místě trojúhelníhového panelu z boku palubovky sundáme dveřní těsnění. Pravici vsuneme do otvoru nad panelem pojistek a zevnitř palubovky vytlačíme jeden ze zácvaků bočního trojůhelníkového panelu a demontujeme ho. Je snazší začít zevnitř než ho páčit zvenku.
Pod panelem bychom měli spatřit Crash Pad Switch se dvěma konektory, bílý je ke sklápění světlometů, černý (s bílým vnitřkem) je M20, který nás zajímá. Vycvakneme ho (po stisknutí zajišťovací páčky zboku) a najdeme si piny č. 1, 2, 7 - pozor na orientaci, na obrázku je vlastní konektor samice.
A teď samotné kouzlo - zapneme zapalování, obrysovky a opatrně spojumeme přes rezistor piny 2-7 nebo 1-7 a úbytek nebo nárúst intenzity kontrolujeme na přístrojovce. Na displeji přístrojovky se dole ukáže strupnice od minima ______ (šest podtržítek) do maxima OOOOOO, v krajní hodnotě zazní tón.
Osobně doporučuji nastavit ooo___; úroveň oo____ už je přes den - třeba za mlhy a deště - hraniční, displej rádia svítí velmi slabě.
Po nastavení všechno vypneme a smontujeme zpět.
Cena do 5 Kč?
Kapitola Druhá - Regulace osvětlení přístrojů
V hlavních rolích:
Hlavní kabelový svazek pod palubní deskou
Blok tlačítek vlevo od volantu aka "Crash Pad Switch"
Přístrojový panel aka "Instrument Cluster", lidově budíky
Úvod:
Že něco není v pořádku s osvětlením, jsem zjistil hned první den, kdy jsem se po převzetí vozu u dealera vydal na noční cestu 200 km směrem k domovu.
Jasně, jasně, přečetl jsem si na forech, prý světla mizerná, regulace osvětlení přístrojů chybí...(dostupná jen nejvyšší výbavě Comfort), ale že to bude tak špatné jsem opravdu nečekal. Ač zviklý z Feldy sedět docela nízko, musel jsem po cestě hodně zvednout sedačku, abych dostal zářící budíky co nejvíc na okraj zorného pole...
Problém:
Čistě subjektivně, hlavní světlomety nejsou na poměry halogenů úplně špatné, svítí obstojně i do šířky. Jasně že parabola by mohla být hlubší, aby lépe využila potenciál žárovky, ale to už je daň designu a povídání na jiné téma. Hodně také záleží na správném seřízení sklonu světlometů, kdo si bude svítit pod čumák, neuvidí ani s xenonama.
Konečný zabiják viditelnsti je tady oslňující intezivní bílé světlo z budíků spolu s modrým podsvícením tlačítek. Stačí zaclonit si přístrojovku dlaní a uvidíte ten rozdíl.
Co s tím uděláme?
Konec lyrických výlevů, přistoupíme k věci. Na výřezu z elektrického schématu je vidět, že regulátor podsvícení (Rheostat) umístěný v bloku tlačítek Crash Pad Switch je v podstatě jen dvojice tlačítek spínajících přes odpor vždy jeden ze dvou výstupů z Přístrojového panelu (Instrument Cluster) na kostru. Crash Pad Switch je připojený ke Hlavnímu kabelovému svazku konektorem M20, nás zajímají jeho piny č. 1, 2 a 7.
Klíčové v našem případě je, že Hlavní kabelový svazek je patrně pro všechny výbavy i20 stejný a potřebné dráty jsou už na svém místě, což nám ušetří spoustu práce.
Řešení:
Jsou tři možnosti podle složitost a ceny - varianta jednoduchá, kutilská, elegantní
1) Jednoduchá spočívá v tom, že se intenzita podsvícení nastaví jednou a měla by vydržet minimálně do odpojení baterie.
Bude nutné připravit si rezistor o hodnotě 1k0 - 1k5 Ohm, 3 cm tenkého drátku 0.5 mm, 2 šikovné ruce - stačí vlastní.
Nejdřív je potřeba se dostat ke konektoru M20. Vyklopíme kryt panelu pojistek před řidičem, z přední strany rámu dveří v místě trojúhelníhového panelu z boku palubovky sundáme dveřní těsnění. Pravici vsuneme do otvoru nad panelem pojistek a zevnitř palubovky vytlačíme jeden ze zácvaků bočního trojůhelníkového panelu a demontujeme ho. Je snazší začít zevnitř než ho páčit zvenku.
Pod panelem bychom měli spatřit Crash Pad Switch se dvěma konektory, bílý je ke sklápění světlometů, černý (s bílým vnitřkem) je M20, který nás zajímá. Vycvakneme ho (po stisknutí zajišťovací páčky zboku) a najdeme si piny č. 1, 2, 7 - pozor na orientaci, na obrázku je vlastní konektor samice.
A teď samotné kouzlo - zapneme zapalování, obrysovky a opatrně spojumeme přes rezistor piny 2-7 nebo 1-7 a úbytek nebo nárúst intenzity kontrolujeme na přístrojovce. Na displeji přístrojovky se dole ukáže strupnice od minima ______ (šest podtržítek) do maxima OOOOOO, v krajní hodnotě zazní tón.
Osobně doporučuji nastavit ooo___; úroveň oo____ už je přes den - třeba za mlhy a deště - hraniční, displej rádia svítí velmi slabě.
Po nastavení všechno vypneme a smontujeme zpět.
Cena do 5 Kč?
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola druhá, pokračování
2) Kutilská varianta je nahradit chybějící tlačítka běžně dostupným kolébkovým přepínacím "dvojtlačítkem" případně dvojicí tlačítek a rezistorem. Tlačítko zabastlit někde do palubovky (na spodní panel, na sloupek řízení, k pojistkám, na místo chybějícího origo tlačítka, atp.) a dráty zavést do konektoru M20 nebo třeba přímo do plošného spoje v Crash Pad Switch. Pokud by byl zájem, postnu foto jeho vnitřku.
Cena cca 25 Kč
3) Varianta elegantní je sehnat celý Crash Pad Switch s příslušným tlačítkem a vyměnit ho. LDWS asi mít nebudem, takže potřebujem ten zelený, případně z oranžového a modrého, který máme, ten zelený sestavit. Popis jak na to opět na vyžádání.
Ovšem riginální díl stojí něco přes 3000,-
Výsledek:
- Noční jízda je bezpečnější a pro zrak mnohem komfortnější
- I když můžu přepínat, používám nastavení oo____ a neřeším
- Mám v autě další pěkné tlačítko, které stejně přes volant nevidím
- Spokojenost 5 z 5-ti
Náklady:
R&D cca 6 hodin
montáž 15 minut až 3 hodiny
cena dle varianty
článek 4 hodiny
Závěrem můžu konstatovat, že auto je obrazem doby, kdy hlavní slovo má marketing. Vyšší výbava se od základní, levnější třeba o 50k liší tím, že vám fíčury zabudované do obou modelů prostě nebudou dopřány absencí tlačítka v ceně 10 Kč. Tlačítko samozřejmě existuje jako ND, ale s přirážkou 10 000%.
Dokladem toho jsou hrdinové tohoto článku a třeba i pojistková skříňka osazená pojistkami pro neexistující systémy (LDWS, ohřevy, druhá 12V zástrčka)
To samé lze říct o motoru Kappa 1.25l a jeho dvou výkonových verzích.
2) Kutilská varianta je nahradit chybějící tlačítka běžně dostupným kolébkovým přepínacím "dvojtlačítkem" případně dvojicí tlačítek a rezistorem. Tlačítko zabastlit někde do palubovky (na spodní panel, na sloupek řízení, k pojistkám, na místo chybějícího origo tlačítka, atp.) a dráty zavést do konektoru M20 nebo třeba přímo do plošného spoje v Crash Pad Switch. Pokud by byl zájem, postnu foto jeho vnitřku.
Cena cca 25 Kč
3) Varianta elegantní je sehnat celý Crash Pad Switch s příslušným tlačítkem a vyměnit ho. LDWS asi mít nebudem, takže potřebujem ten zelený, případně z oranžového a modrého, který máme, ten zelený sestavit. Popis jak na to opět na vyžádání.
Ovšem riginální díl stojí něco přes 3000,-
Výsledek:
- Noční jízda je bezpečnější a pro zrak mnohem komfortnější
- I když můžu přepínat, používám nastavení oo____ a neřeším
- Mám v autě další pěkné tlačítko, které stejně přes volant nevidím
- Spokojenost 5 z 5-ti
Náklady:
R&D cca 6 hodin
montáž 15 minut až 3 hodiny
cena dle varianty
článek 4 hodiny
Závěrem můžu konstatovat, že auto je obrazem doby, kdy hlavní slovo má marketing. Vyšší výbava se od základní, levnější třeba o 50k liší tím, že vám fíčury zabudované do obou modelů prostě nebudou dopřány absencí tlačítka v ceně 10 Kč. Tlačítko samozřejmě existuje jako ND, ale s přirážkou 10 000%.
Dokladem toho jsou hrdinové tohoto článku a třeba i pojistková skříňka osazená pojistkami pro neexistující systémy (LDWS, ohřevy, druhá 12V zástrčka)
To samé lze říct o motoru Kappa 1.25l a jeho dvou výkonových verzích.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Tak tomu rikam skvela priprava
casto resene tema u i30 I, kde se dal menit jen cudlik - eBay do 1000 korun. i20 ma velmi povedeny interier, nenicte ho osklivymi cudliky
Imho myslim, ze i zde pujde vymena cudliku, resil bych Polskem, na jedne z fotek je GB verze.
casto resene tema u i30 I, kde se dal menit jen cudlik - eBay do 1000 korun. i20 ma velmi povedeny interier, nenicte ho osklivymi cudliky
Imho myslim, ze i zde pujde vymena cudliku, resil bych Polskem, na jedne z fotek je GB verze.
- Přílohy
-
- i20p.jpg (96.44 KiB) Zobrazeno 3690 x
-
- i20p1.jpg (99.73 KiB) Zobrazeno 3690 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Bravo Pavloun
Tomu se říká práce-klobouček a Allegro se fakt vyplatí sledovat
Tomu se říká práce-klobouček a Allegro se fakt vyplatí sledovat
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Díky
Je fakt, že zrovna tenhle díl se zatím těžko shání a narazil jsem na něj zcela náhodou.
Jinak, neví někdo jak rozumně nakoupit třeba z allegra, aby to přišlo do ČR? Vím že tam existuje služba jako balík na poštu, ale do Polska daleko a známého tam taky nemám. A ještě Polština, to bude problém sám o sobě
Je fakt, že zrovna tenhle díl se zatím těžko shání a narazil jsem na něj zcela náhodou.
Jinak, neví někdo jak rozumně nakoupit třeba z allegra, aby to přišlo do ČR? Vím že tam existuje služba jako balík na poštu, ale do Polska daleko a známého tam taky nemám. A ještě Polština, to bude problém sám o sobě
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Pavloun: jsi machr, že si to dokážeš najít a zjistit, co s tím
Obecně by výrobci měli podle mě povinně zajistit možnost regulace podsvícení kvůli bezpečnosti. Mít na social výbavě v noci plnou palbu od palubky do očí bez možnosti to utlumit, to je fakt na houno
Jinak s tou pojistkovou skříňkou máš pravdu, já tam mám taky pojistku na střešní okno, které na autě jaksi není
Obecně by výrobci měli podle mě povinně zajistit možnost regulace podsvícení kvůli bezpečnosti. Mít na social výbavě v noci plnou palbu od palubky do očí bez možnosti to utlumit, to je fakt na houno
Jinak s tou pojistkovou skříňkou máš pravdu, já tam mám taky pojistku na střešní okno, které na autě jaksi není
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Já řešil podsvícení u Kia Ceed I gen. co má dcera. Tam to svítí oranžově a jako "kráva" fakt tě přístrojovka oslňuje, resp. stahuje clonu očí tudíž hůř večer vidíš. Nejvíc oslňuje ten středový velký displej radia a palubáku.
Já to vyřešil celkem jednoduše, na vrakáči jsem koupil celý nový panýlek s dvěma kolečky - regulace sklonu světel a intenzity vnitřního osvětlení. Ten jsem vyměnil za původní jen s regulací sklonu. No jen jsem přecvakal konektory a v prázdném nikam nezapojeném, který je vložen přímo v původním panýlku přecvak ke druhému kolečku a hotovo Takže kdo má vadný regulátor sklonu světel, jeden funkční mám k dispozici, ale asi bude na I30 první gen.
Já to vyřešil celkem jednoduše, na vrakáči jsem koupil celý nový panýlek s dvěma kolečky - regulace sklonu světel a intenzity vnitřního osvětlení. Ten jsem vyměnil za původní jen s regulací sklonu. No jen jsem přecvakal konektory a v prázdném nikam nezapojeném, který je vložen přímo v původním panýlku přecvak ke druhému kolečku a hotovo Takže kdo má vadný regulátor sklonu světel, jeden funkční mám k dispozici, ale asi bude na I30 první gen.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Pavloun: ak má hlavný káblový zväzok i20 rovnaký vo všetkých verziách viem si ľahko prehodil klímu na automatiku? zaujal ma ten obrázok od Hardcam-a, ak by sa takto ľahko dal panel automatickej klímy zohnať to by bolo fajn
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Nazdar pánové našel jsem tohle https://www.aliexpress.com/item/for-HYU ... 9ed5&tpp=1
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Obavam se, ze panel z modelu Creta zamenitelny nebude, tvarove i jednotlivy cudliky je jiny.
Automaticka klimatizace, pokud by vubec sedela konektory, nebude napr. umet automativke odvetravani predniho skla, protoze na to je samostatne cidlo nad zrcatkem. V tomhle pocasi hlida okno pomerne hodne.
Automaticka klimatizace, pokud by vubec sedela konektory, nebude napr. umet automativke odvetravani predniho skla, protoze na to je samostatne cidlo nad zrcatkem. V tomhle pocasi hlida okno pomerne hodne.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
tak podrobně jsem to nezkoumal,tak se omlouvám