Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Tak jsem měl, po nějaké době, zase příležitost vyrazit na cestu (do práce a z práce) nejlepším výdobytkem českého automobilismu, sportovním a přesto rodinným, agilním a výkonným vozem nižší střední třídy: Fóbie 1.2 HTP ve výbavě holobyt
Neuvěříte, jak se tohle auto, od doby co jsem s ním občas jezdil (když mi nejel Favorit), změnilo. Nikdo nemůže namítnout, že jsem jel ve špatně zajetém autě. Na autě zapracovali majitelé, pro než je tento vůz primárně určen, dva důchodci, kteří za 7 let života vozu najezdili celých 13 500 kilometrů (vlastně zhruba 5 tisíc jsem najel tenkrát já), a dostalo se mu péče typické pro tento bezúdržbový model. Především začal fungovat EKO režim, a to že se podle potřeby vypíná třetí válec, a když není zapotřebí celého výkonového spektra silné poloviny šestiválce, jede se jen na dva. Navíc inteligentní plynový pedál vám vždy při sešlápnutí dá dostatečnou dobu na to, abyste si mohli rozmyslet zda opravdu chcete zrychlit. Zato agresivní posilovač umožňuje, pro zcela sportovní jízdu, i ve vysokých rychlostech maximálně otočit koly k dosažení nejmenšího poloměru otáčení (horizontálně, vertikálně i podélně). Ze stejného důvodu byl u kol kladen důraz na velikost, resp. malost, a to aby bylo možné kdykoliv předvést výkon motoru gumováním asfaltu, a to i za jízdy při řazení dvojky. A také majitelé zřejmě použili tlačítko na skrývání zadního stěrače, alá Viper, ale asi bude takticky dobře schované, já ho neobjevil.
Je ale pár věcí, které musím vytknout. Při rutinním olíznutí plastů při nastupování jsem byl konfrontován s trvdým plastem. No fuj! Mimo to tento model oplývá především zcela nadbytečnou výbavou. K čemu je příprava na rádio, když žádné rádio nemám. Také středové a pravé zrcátko jsou zcela zbytečné, všechno je dobře a přehledně vidět v té obrovské plácačce nalevo. Čtecí lampičky jsou úplně zbytečné. Kdo si při řízení čte? Ale máme zde starší model, a u Škody to pochopili, a v nové verzi v této výbavě už lampičky logicky nejsou. Také u designu mohla Škoda poněkud méně šetřit s agresivitou; tento model vypadá tak dravě a rychle, že s vámi prakticky nikdo nebude chtít závodit, protože nebudou věřit, že by měli šanci vás předjet ...teda, ne že by opravdu měli
Závěr: Určitě můžu tento vůz doporučit. Pavoukům ve spárách se v něm také moc líbilo. A těm s menším sebevědomím a/nebo přirozením doporučuji verzi kombi+TDI, která je výkonově zhruba na úrovni supersportu HTP, nicméně je o pár centimetrů větší (a my víme, že každý centimetr se počítá, všude, že áno), disponuje ego boosterem (jehož detaily a způsob fungování si Škoda hlídá jako své největší průmyslové tajemství) a v neposlední řadě i sérií speciálních efektů jako je pištící vrtulka, nebo generátor oblaků černého dýmu z výfukového potrubí.
Neuvěříte, jak se tohle auto, od doby co jsem s ním občas jezdil (když mi nejel Favorit), změnilo. Nikdo nemůže namítnout, že jsem jel ve špatně zajetém autě. Na autě zapracovali majitelé, pro než je tento vůz primárně určen, dva důchodci, kteří za 7 let života vozu najezdili celých 13 500 kilometrů (vlastně zhruba 5 tisíc jsem najel tenkrát já), a dostalo se mu péče typické pro tento bezúdržbový model. Především začal fungovat EKO režim, a to že se podle potřeby vypíná třetí válec, a když není zapotřebí celého výkonového spektra silné poloviny šestiválce, jede se jen na dva. Navíc inteligentní plynový pedál vám vždy při sešlápnutí dá dostatečnou dobu na to, abyste si mohli rozmyslet zda opravdu chcete zrychlit. Zato agresivní posilovač umožňuje, pro zcela sportovní jízdu, i ve vysokých rychlostech maximálně otočit koly k dosažení nejmenšího poloměru otáčení (horizontálně, vertikálně i podélně). Ze stejného důvodu byl u kol kladen důraz na velikost, resp. malost, a to aby bylo možné kdykoliv předvést výkon motoru gumováním asfaltu, a to i za jízdy při řazení dvojky. A také majitelé zřejmě použili tlačítko na skrývání zadního stěrače, alá Viper, ale asi bude takticky dobře schované, já ho neobjevil.
Je ale pár věcí, které musím vytknout. Při rutinním olíznutí plastů při nastupování jsem byl konfrontován s trvdým plastem. No fuj! Mimo to tento model oplývá především zcela nadbytečnou výbavou. K čemu je příprava na rádio, když žádné rádio nemám. Také středové a pravé zrcátko jsou zcela zbytečné, všechno je dobře a přehledně vidět v té obrovské plácačce nalevo. Čtecí lampičky jsou úplně zbytečné. Kdo si při řízení čte? Ale máme zde starší model, a u Škody to pochopili, a v nové verzi v této výbavě už lampičky logicky nejsou. Také u designu mohla Škoda poněkud méně šetřit s agresivitou; tento model vypadá tak dravě a rychle, že s vámi prakticky nikdo nebude chtít závodit, protože nebudou věřit, že by měli šanci vás předjet ...teda, ne že by opravdu měli
Závěr: Určitě můžu tento vůz doporučit. Pavoukům ve spárách se v něm také moc líbilo. A těm s menším sebevědomím a/nebo přirozením doporučuji verzi kombi+TDI, která je výkonově zhruba na úrovni supersportu HTP, nicméně je o pár centimetrů větší (a my víme, že každý centimetr se počítá, všude, že áno), disponuje ego boosterem (jehož detaily a způsob fungování si Škoda hlídá jako své největší průmyslové tajemství) a v neposlední řadě i sérií speciálních efektů jako je pištící vrtulka, nebo generátor oblaků černého dýmu z výfukového potrubí.
- Reklama
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Docela dobrej testík.
Budeš testovat i další značky nebo modely? Dlouho jsem se tak nezasmál.
Budeš testovat i další značky nebo modely? Dlouho jsem se tak nezasmál.
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Hehe, docela jsem se pobavil. Inu i ja zazil 1.2HTP jako sluzebaka a to ve verzi sedan. Bylo to super auto - ve meste na krizovatkach hvizdali gumy - to aby kazdy videl ze jede zazrak techniky - supervykonny maloobjemovy vuz Skoda. Mimo mesto uz auto moc nejelo ale to nevadi. Spotreba byla i tak jako s dvojnasobnym poctem valcu. Holt jezdilo se za 10 (jako byvaly majitel Daewoo Matiz 0.8 taky trivalce musim rict, ze ten byl o dost uspornejsi)
Kdyz jsem stejnym stylem jezdil se starsi, ale na prednich sedadlech prostornejsi Felicii 1.9 D tak jsem se nedostal nikdy k 7mi litrum. Sice vymena oleje co 7500 km, no ale dynamika lepsi .
Mimochodem nechapu ze se VW group nepoucil z tohodle nesmyslneho trivalce a prilezli jeste s 1.4TDI - to jsem se uz fakt zhrozil.
Kdyz jsem stejnym stylem jezdil se starsi, ale na prednich sedadlech prostornejsi Felicii 1.9 D tak jsem se nedostal nikdy k 7mi litrum. Sice vymena oleje co 7500 km, no ale dynamika lepsi .
Mimochodem nechapu ze se VW group nepoucil z tohodle nesmyslneho trivalce a prilezli jeste s 1.4TDI - to jsem se uz fakt zhrozil.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Peknej testik, vtipne.
Ja mel hatapku sedana v autoskole a tehdy mi ten megavykon 3 vlace stacil bohate
Ja mel hatapku sedana v autoskole a tehdy mi ten megavykon 3 vlace stacil bohate
i30 1.4 + kn, 12/2007
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Možná ten ego booster ve firemní Oktávce 1.9 TDI, mám dojem že tam ho dávají mnohem silnějšívipe píše:Budeš testovat i další značky nebo modely? Dlouho jsem se tak nezasmál.
Asi bych se opakoval, a pak už mám přístup jen k samým normálním autům.
To jako fakt?Amalfi píše:Mimochodem nechapu ze se VW group nepoucil z tohodle nesmyslneho trivalce a prilezli jeste s 1.4TDI - to jsem se uz fakt zhrozil.
Taktéž jsem dělal autoškolu s Fábií, ale byla to 1,4. Tehdy mi bohatě stačil výkon stodvacítkylaufas píše:Ja mel hatapku sedana v autoskole a tehdy mi ten megavykon 3 vlace stacil bohate
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
A to ja me kuci 1.4 16V 100 koni, pak 1.9 SDi (super na rozjezdy pro zacatecnika - pripadate si jak borci, pac to nechcipne) a na zkousky mi dali sedana HTP v krasne zarive cervene barve, ktery mi okamzite chcipnul...nicmene na tu 16V nemuzu nic moc spatnyho rict, snad jen to, ze byla cerna a nemela klimu a SDi bylo supr na jizdy, ale jinak celkove strasny.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
jj Tringi 1.4TDI je fakt trivalec. Horsi nez traktor.
1.4 16v 74 kw/100 hp asi nejlepsi benzinovy motor ve Fabii
1.9 SDI - atmosfericky diesel. Udajne nesmrtelny a pouzivany vsude ... bohuzel dnes jiz v nabidce neni u zadneho modelu VW group, jen ojetiny. Vyborna spotreba a pritom se tam nemelo co posr ... protoze zadne vysokotlake vstrikovace, zadne turbo, proste nic co by trpelo extremni namahou. 500.000 km neni pro tenhle motor nic. Jedine minus je vykon.
1.4 16v 74 kw/100 hp asi nejlepsi benzinovy motor ve Fabii
1.9 SDI - atmosfericky diesel. Udajne nesmrtelny a pouzivany vsude ... bohuzel dnes jiz v nabidce neni u zadneho modelu VW group, jen ojetiny. Vyborna spotreba a pritom se tam nemelo co posr ... protoze zadne vysokotlake vstrikovace, zadne turbo, proste nic co by trpelo extremni namahou. 500.000 km neni pro tenhle motor nic. Jedine minus je vykon.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
500 tisíc, drsné, tak si říkám, že jsem docela zvědavý, kolik mi vydrží Tiburon.
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Tvoje krasne auto vydrzi dyl nez ty urcite ho driv prodas nez by mel motor nejaky problem.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
zalezi vsecko na zachazeni a najezdu kdyz vezmu oba extremy co mame doma tak 230.000km ani 13 let nejsou pro tyto motory problem a myslim ze ty motory v GK jeste vydrzi jeste vic, to driv schnije to auto nez se vylita motor!
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
tak mě napadá, ten test na odkazu co sem dávám je už nějakej pátek starej, ale nasmál jsem se hodně. Pohled na tříválcový turbodiesel z pohledu mladého kluka, co holduje tuningu, pak otce rodiny, podnikatele a důchodce, vždy proloženými objektivními daty a keci klasického testu. Nejlepší je ten tuningář a pak na konci ten důchodce. Ale jistě většina z vás to musela vidět...
http://news.auto.cz/roadlook/nova-skoda ... video.html
http://news.auto.cz/roadlook/nova-skoda ... video.html
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
To video je masakr
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo