Cukání DCT při rozjezdu za studena
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Cukání DCT při rozjezdu za studena
Zdravím, mám i30 rok 2019 1.6CRDI 100kW se 7stp. DCT. Po nastartování za studena při rozjezdu cuká - čím větší zima tím více cuká. Po pár metrech (tak 5-10m v závislosti na venkovní teplotě) se uklidní a poté již vše funguje naprosto v pořádku. Nemáte s tím prosím někdo zkušenost? Najeto 72tis, olej v převodovce vyměněn v létě při 63tis. Cukání bylo už i před tím, jen při vyšších letních teplotách bylo méně výrazné.
- Reklama
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Vzhľadom na konštrukciu prevodovky (suché spojky), má na toto výmena oleja nulový vplyv. Dôvod bude úplne prozaický... spojky si pýtajú o výmenu aj keď im ešte na oko (z pohľadu opotrebovania v diagnostike) nič nemusí byť.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Mne a ostatným to viac či menej cuká od začiatku, pri prvej zime som mal najazdených 16tis km a cukalo to rovnako ako teraz pri 50tis.
Mne pomáha keď nechám takto v zime auto na voľnobehu pokým vypne “sytič” a spadnú otáčky. Potom cuká ten prvý rozbeh minimálne.
Tým ,že to robí aj na manuáloch (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=190&t=41726) si myslím ,že to bude nejaká eko vychytávka manažmentu studeného motora.
Mne pomáha keď nechám takto v zime auto na voľnobehu pokým vypne “sytič” a spadnú otáčky. Potom cuká ten prvý rozbeh minimálne.
Tým ,že to robí aj na manuáloch (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=190&t=41726) si myslím ,že to bude nejaká eko vychytávka manažmentu studeného motora.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Presne jak pise storman - taky nechavam ohrat na volnobehu. Ale s dieselem to bude asi na dlouho
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Zaujímavé je, že iné automobilky pri podobne konštrukčne riešených prevodovkách týmto netrpia.. a keď je človek v rámci záruky (2r/40tkm) dostatočne otravný, tak na záruku vymení spojky. A rovnako tým netrpí ani celá produkcia DCT ... ale nie úplne zanedbateľné percento smoliarov.. asi tam budú mať problém s výrobnými toleranciami, prípadne s konštrukčným návrhom mechatroniky vzhľadom na rozptyl výrobných tolerancii jednotlivých dielov... s motorom to nebude mať spoločné nič podľa mňa..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Ja som práve preto na tretej garančke trval na teste adaptácii spokoj a obidve mali nad 90%.
Jazdím ale 80%+ len diaľnice a mimo mesto takže u mňa sa moc spojky nenadrú.
Jazdím ale 80%+ len diaľnice a mimo mesto takže u mňa sa moc spojky nenadrú.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Lenže keď to už trhá fakt otravne a servis začne riešiť reklamáciu, tak spojky na výmenu opotrebené rozhodne nie sú... počítaná životnosť je takmer vždy tých 80-90%... preto tá moja domnienka a konštrukčnej chybe...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Do i30 a Tucsona se dává stejný automat?
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Jasné... postavené je to skoro na tom istom základe...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
dlhodobo ignoruje že svet sa posunul k dvojspojke v oleji.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Neignoruje... len i20/i30/bayon/kona/tucson sú považované za malé a kompaktné autá kde to ani konkurencia nepreháňa a bežne ako automatický základ montuje DCT so suchými spojkami...
keďže už roky do týchto áut neponúka skutočne plnotučný pohon (rozumej 2.0 turbodiesel), tak nemá ani dôvod riešiť DCT s mokrými spojkami...
V prípade HEV/PHEV išli cestou planétové automatu, tak holt DCT s mokrými spojkami úplne vyhaslo.
Pokiaľ malo SFE ešte k dispozícii aj normálny pohon, tak štandard bola 8st DCT s mokrými spojkami (tak ako to má Kia Sorento stále v ponuke).
keďže už roky do týchto áut neponúka skutočne plnotučný pohon (rozumej 2.0 turbodiesel), tak nemá ani dôvod riešiť DCT s mokrými spojkami...
V prípade HEV/PHEV išli cestou planétové automatu, tak holt DCT s mokrými spojkami úplne vyhaslo.
Pokiaľ malo SFE ešte k dispozícii aj normálny pohon, tak štandard bola 8st DCT s mokrými spojkami (tak ako to má Kia Sorento stále v ponuke).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Nepreháňa no v ponuke má.Aj s 1,5ku v benzíne.
Tak ako bol nezmysel 3-válce ,tak aj suché spojky nemajú logiku.
Tak ako bol nezmysel 3-válce ,tak aj suché spojky nemajú logiku.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Čo Ti na to napísať.. treba sa chovať rozumne pri nákupe.
Keď chcem automat prípadne HEV/PHEV, tak nekupujem pretože sú značky ktoré to majú lepšie vychytané už na prvý pohľad... či už ten automat, alebo tú elektrifikáciu...
Keď chcem automat prípadne HEV/PHEV, tak nekupujem pretože sú značky ktoré to majú lepšie vychytané už na prvý pohľad... či už ten automat, alebo tú elektrifikáciu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Pánové z posledních dvou příspěvků, hodně dobře zhodnoceno
Víc bych to nerozváděl
Víc bych to nerozváděl
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,66 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,3l/100km
Aktuálně 64500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,66 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,3l/100km
Aktuálně 64500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.