7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9117
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od idam.i »

Vždy ma rozčulovali blbci čo stáli na semafóroch na brzde a svietili mi do ksichtu.Dnes už svietim aj ja. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od petzl62 »

Mě vadí, že svítím i když nechci, třeba v módu autoholdu :roll:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
[SK]peter
**
Příspěvky: 104
Registrován: 09 pro 2018, 12:25

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od [SK]peter »

aj pri autoholde svietim? :) ani som nevedel
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11645
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jo, jo i při AutoHoldu. De iure stojíš na brzdě, tak proto.

Sice mi to nedává ani trochu smysl, ale výrobce zjevně nepočítá s mnou běžně používaným postupem "N" a parkovací brzda (který jsem za poslední 4 roky použil snad 3x :D ). Dnes jsem zastavil u kontejnerů na tříděný odpad a dokud jsem nedal volič do "P", tak se el. ovládané víko kufru prostě neotevřelo :( .
Tímto tedy odvolávám své předchozí tvrzení, zjevně jsem se mýlil. Ale troufám si tvrdit, že mě to asi nedonutí dosavadní zvyk změnit :mrgreen: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od willy50 »

Vždycky nadávàm, že mi blbec vypaluje sítnici, no a jak to tady čtu tak výrobci to takto podporují.
Super.
Už jsem párkrát byl tak nasraný že jsem chtěl vystoupit a něco tomu přede mnou říct, ale nejsem moc konfliktní typ.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11645
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak já si pamatuju, že blahé paměti TATRA 613-2 rozsvítila zadní brzdová světla po zatažení ruční brzdy, pokud jsi měl zapnuté zapalování :D .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
chipik
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 led 2020, 18:50

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od chipik »

Mr. HYUNDAI píše: 02 úno 2021, 12:22 Jo, jo i při AutoHoldu. De iure stojíš na brzdě, tak proto.

Sice mi to nedává ani trochu smysl, ale výrobce zjevně nepočítá s mnou běžně používaným postupem "N" a parkovací brzda (který jsem za poslední 4 roky použil snad 3x :D ). Dnes jsem zastavil u kontejnerů na tříděný odpad a dokud jsem nedal volič do "P", tak se el. ovládané víko kufru prostě neotevřelo :( .
Tímto tedy odvolávám své předchozí tvrzení, zjevně jsem se mýlil. Ale troufám si tvrdit, že mě to asi nedonutí dosavadní zvyk změnit :mrgreen: .
Podle mě stačí nastavit odemknutí vozidla s otevřením dveří u řidiče a ne v poloze P, pak by to mělo fungovat. Osobně jsem to ale nezkoušel, neboť N prakticky vůbec nevolím.
Hyundai i30 Fastback - 12/2019 - 1.6 CRDI DCT - 100kW - Ultimate, Micron Gray
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11645
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Pozor - psal jsem o elektricky otevíraných a zavíraných 5. dveřích u Tucsonu! Tak kde není tahle pitomost stačí odemknout a otevřeš kufr bez ohledu na to, co je "zařazeno".
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9117
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od idam.i »

Mr. HYUNDAI píše: 02 úno 2021, 12:22 Jo, jo i při AutoHoldu. De iure stojíš na brzdě, tak proto.

Sice mi to nedává ani trochu smysl, ale výrobce zjevně nepočítá s mnou běžně používaným postupem "N" a parkovací brzda (který jsem za poslední 4 roky použil snad 3x :D ). Dnes jsem zastavil u kontejnerů na tříděný odpad a dokud jsem nedal volič do "P", tak se el. ovládané víko kufru prostě neotevřelo :( .
Tímto tedy odvolávám své předchozí tvrzení, zjevně jsem se mýlil. Ale troufám si tvrdit, že mě to asi nedonutí dosavadní zvyk změnit :mrgreen: .
Tiež ma to zaujímalo,tak som čítal kde čo.A rezultát znel N len na odťah a pod .Buď dať P,alebo D s ručkou čo mi pripadá dosť divné. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Pampa
**
Příspěvky: 238
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

Myslim ze to s tym neutralom je len reliktna fobia z prevodoviek s variatorom. U variatoru je to samozrejme killer, lebo po znovuzaradeni sa dostane variator do takeho sklzu ze sa proste moze rozsypat. U dvojspojky to funguje uplne rovnako ako u normalnej radickovej prevodovky. Keby mu to nejako skodilo, nemali by sme plachtenie zeano :- ))

To samozrejme neznamena ze jazdenie na N zmysel ma, ani na normalnom aute prakticky na neutral nepojdem, vynimkou je tiahly kopec kde viem ze 2 km nebudem ani pridavat ani brzdit. V momente ak potrebujem jedno alebo druhe nema tam neutral co robit.

A co sa tyka toho stania na brzde. Ano jasne, ak mam D alebo cokolvek (napriklad 1 na manuale) tak dvojspojka vypne. Takze tam fakticky neutral je. To mozem urobit aj s radickou, proste stojim na spojke a na brzde. Cim si ale nicim lozisko spojky (cely cas je pod tlakom). U dvojspojky je spojka urobena inak, fakticky je ta spojka jedna ale ma 3 polohy - jedna polka, druha polka a odpojene medzi tym. Cize tam sa pocita s tym se je stale na niektorej strane a nema s takym sposobom pouzivania problem, proste je na taky modus prace dimenzovana. Takze je to fakticky jedno ci tam dam hold, stojim na brzde aleno dam N a stojim na brzde.

... ale teda na svoje triko by som nastartovane auto v Dcku na holde fakt neopustil. 1/ vobec by som nastartovane auto nenechaval. 2/ ked uz by to bolo z nejakeho dovodu nevyhnutne, tak tam urcite dam Pcko so je vlastne zase len to iste, ale tam ma istotu ze prevodovku mam mechanicky uzamknutu.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
redis
Příspěvky: 5
Registrován: 11 srp 2020, 11:35

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od redis »

Ja som to teda testoval a pokial mam Dcko a hold, tak pri otvoreni dveri vodica mi to automaticky zatiahne elektronicku parkovaciu brzdu, takze na holde sa to auto ani neda opustit.
Hyundai i30 Fastback 2018 1.4 T-GDI 7DCT White (SK) Style + Safety pack + Navi
6.4l/100km
Pata.87
**
Příspěvky: 118
Registrován: 27 srp 2019, 13:36

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pata.87 »

I u mt a aktivnim autoholdu kdyz otevres dvere ridice se sama zatahne rucni brzda. Fajn vec pro zapometlive :-)
Uživatelský avatar
snike
**
Příspěvky: 382
Registrován: 17 říj 2015, 23:17

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od snike »

petzl62 píše: 02 úno 2021, 08:46 Mě vadí, že svítím i když nechci, třeba v módu autoholdu :roll:
Když v aktivovaném módu Autohold stiskneš elektrickou parkovací brzdu, tak brzdové světlo přestane svítit :wink: Když stojím v noci v koloně, tak do dělám, abych ulevil očím tomu za mnou.
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od petzl62 »

Ha, teď jsem tě pochopil... musím zkusit. To by bylo super :D/ [-o<
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11645
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já taky!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“