opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 157
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Ahojte,
bohužel po cca 4,5letech relativní spokojenosti v užívání i30 PDE ('2020 1,4l MPI model, z Nošovic) začínám být trochu rozladěný z kvality některých prvků karoserie Před pár dny moje žena při otevírání zadních dveří vyrvala kliku dveří. Pravda, auto bylo zrovna po mrznoucím mrholení trochu namrzlé, takže otevírání dveří šlo trochu víc ztuha. Ale už to byl celkově druhý případ. V předešlém případě jsem kliku vytrhnul sám u dveří spolujezdce v letním období jen tím, že jsem za ní trochu víc zabral v momentě, kdy auto bylo (omylem) zamčené. V autorizovaném servisu mně řekli, že o tomhle vědí, že jim s tím majitelé těchhle i30 "občas" chodí, ale stejně jsem si opravu v záruce zacáloval sám, bo údajně "mechanické poškození" nekryté zárukou...
Dotaz: máte někdo zkušenost s nějakou vylepšenou verzí kliky na i30 PDE? Jsem si totiž takřka stoprocentně jistý, že při téhle kvalitě org. klik (zjevně jen ABS plast uvnitř) postupně zničím všechny kliky dveří u auta a často v nejnejvhodnější momenty, kdy člověk spěchá a fakt nemá čas sbírat vypadlé části kliky na zemi jak idiot z komedie
Na ali jsem našel třeba tohle, ale nevím, jestli ten chrom není náhodou jen zvnějšku kliky pro estetiku, tj. že by reálný přínos pro vyztužení vnitřku kliky nebyl žádný:
https://www.aliexpress.com/item/4000804 ... ry_from%3A
Smutný je, že jako předchozí uživatel staré (dobré) Lantry RD a i20 PB se mně s klikami ani v drsných zimách (-30° na Horské Kvildě atd.) nikdy nic takového nestalo. A to i při vědomí, že zrovna taková Lantra RD ('2000) dveřní kliky taky neměla zrovna bytelný (už tehdy oproti koncernu docela shit). To už natolik šetří, že ani vnitřní nejnamáhanější části klik neudělají z kovu?!
bohužel po cca 4,5letech relativní spokojenosti v užívání i30 PDE ('2020 1,4l MPI model, z Nošovic) začínám být trochu rozladěný z kvality některých prvků karoserie Před pár dny moje žena při otevírání zadních dveří vyrvala kliku dveří. Pravda, auto bylo zrovna po mrznoucím mrholení trochu namrzlé, takže otevírání dveří šlo trochu víc ztuha. Ale už to byl celkově druhý případ. V předešlém případě jsem kliku vytrhnul sám u dveří spolujezdce v letním období jen tím, že jsem za ní trochu víc zabral v momentě, kdy auto bylo (omylem) zamčené. V autorizovaném servisu mně řekli, že o tomhle vědí, že jim s tím majitelé těchhle i30 "občas" chodí, ale stejně jsem si opravu v záruce zacáloval sám, bo údajně "mechanické poškození" nekryté zárukou...
Dotaz: máte někdo zkušenost s nějakou vylepšenou verzí kliky na i30 PDE? Jsem si totiž takřka stoprocentně jistý, že při téhle kvalitě org. klik (zjevně jen ABS plast uvnitř) postupně zničím všechny kliky dveří u auta a často v nejnejvhodnější momenty, kdy člověk spěchá a fakt nemá čas sbírat vypadlé části kliky na zemi jak idiot z komedie
Na ali jsem našel třeba tohle, ale nevím, jestli ten chrom není náhodou jen zvnějšku kliky pro estetiku, tj. že by reálný přínos pro vyztužení vnitřku kliky nebyl žádný:
https://www.aliexpress.com/item/4000804 ... ry_from%3A
Smutný je, že jako předchozí uživatel staré (dobré) Lantry RD a i20 PB se mně s klikami ani v drsných zimách (-30° na Horské Kvildě atd.) nikdy nic takového nestalo. A to i při vědomí, že zrovna taková Lantra RD ('2000) dveřní kliky taky neměla zrovna bytelný (už tehdy oproti koncernu docela shit). To už natolik šetří, že ani vnitřní nejnamáhanější části klik neudělají z kovu?!
- Reklama
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
nestras .. jinak u toho odkazu z alika pisou "Material: High Grade Triple Chrome Plated ABS" tj je to jen plast .. jestli bude mit milimetr tloustku tak to bude moc - samo to trosku zpevni ale nemyslim ze to bude reseni a nejspis to bude vypadat hur nez na fotkach. Je to spis tuning zalezitost jak levne zmenit barvu klik.
PS: postni fotky jak nebo co se tam lame pls
PS: postni fotky jak nebo co se tam lame pls
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
-
- **
- Příspěvky: 157
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
zatím jsem tu druhou vytrženou kliku nefotil (klidně nafotím zítra ráno), ale ta původní mnou vytržená viz příloha. Narychlo jsem na Inetu našel jiný kus stejného typu kliky pro i30 PDE, tak jsem u něj zvýraznil problémovou pasáž se šroubkem.
U obou klik nastal stejný problém, ve stejném místě. Nakonec se ukázalo, že vadná z ní byla ta menší část (nevím, jak se správně jmenuje), kde je uvnitř šroubek uchycující jí ve dveřích.
Jinak to, co se mně stalo, je něco podobného (ne-li úplně stejného), jako píšou např. zde:
https://www.palisadeforum.com/threads/o ... oken.5546/
https://www.reddit.com/r/Hyundai/commen ... ?rdt=45408
Zejvně se tenhle problém netýká jen (nových/relativně nových) i30...
U obou klik nastal stejný problém, ve stejném místě. Nakonec se ukázalo, že vadná z ní byla ta menší část (nevím, jak se správně jmenuje), kde je uvnitř šroubek uchycující jí ve dveřích.
Jinak to, co se mně stalo, je něco podobného (ne-li úplně stejného), jako píšou např. zde:
https://www.palisadeforum.com/threads/o ... oken.5546/
https://www.reddit.com/r/Hyundai/commen ... ?rdt=45408
Zejvně se tenhle problém netýká jen (nových/relativně nových) i30...
- Přílohy
-
- i30_PDE_door_handle_RH_A3 (U3S)_right (vyznaceno).jpg (122.57 KiB) Zobrazeno 270 x
-
- i30_PDE_rozbite-castecne_praskle_madlo_dveri_spolujezdce).jpg (105.42 KiB) Zobrazeno 270 x
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Mám stejně špatnou zkušenost s kvalitou plastů pátých dveří na tucsonu 2023... Vylamane plasty, oprava přes 50k...,nastesti se to domluvilo s dealerem a platil jsem jen spoluúčast.
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
To bude rukama. Mame treti i30 celkem cca 300.000km a cca 13let parkujeme venku a bez problemu.
-
- **
- Příspěvky: 157
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Posílám dnešní fotky kliky vytržený mou ženou ze zadních dveří.
Naštěstí se nám u kufrových dveří i30 ještě nic podobnýho nestalo..
Ty aftermarketový kliky fakt asi nejsou o nic lepší Ale říkal jsem si, že bych si je z p**ele možná přeci jen dokoupil (i když to pak bude barevnej kočkopes), protože je určitě jako náhradní budu do pár let zase potřebovat... že bych otestoval a porovnal jejich kvalitu s originálními...
Rukama to určitě nebude! Za posledních cca 24 let řízení třech různých a cca 40let užívání aut obecně je to poprvé, co se nám tohle stalo. Navíc když si srovnám zimní mrazy, který byly u nás na Šumavě třeba v 80.letech a ty dnešní, tak musím říct, že kdyby tahle i30 byla používaná tehdy, urval bych z přimrzlých dveří ke karosérii všechny kliky asi každý rok... To bývávaly časy, kdy kliky na autech byly kovový (ne hliníkový!) dokonce i u tráboše nebo wartburga
Mimochodem z fotek dohledaných na Inetu mně přijde, že kliky starších i30 byly co do "kování"/úchytů uvnitř dveří trochu bytelnější (i větší) než kliky těch dnešních i30...
Naštěstí se nám u kufrových dveří i30 ještě nic podobnýho nestalo..
Ty aftermarketový kliky fakt asi nejsou o nic lepší Ale říkal jsem si, že bych si je z p**ele možná přeci jen dokoupil (i když to pak bude barevnej kočkopes), protože je určitě jako náhradní budu do pár let zase potřebovat... že bych otestoval a porovnal jejich kvalitu s originálními...
Rukama to určitě nebude! Za posledních cca 24 let řízení třech různých a cca 40let užívání aut obecně je to poprvé, co se nám tohle stalo. Navíc když si srovnám zimní mrazy, který byly u nás na Šumavě třeba v 80.letech a ty dnešní, tak musím říct, že kdyby tahle i30 byla používaná tehdy, urval bych z přimrzlých dveří ke karosérii všechny kliky asi každý rok... To bývávaly časy, kdy kliky na autech byly kovový (ne hliníkový!) dokonce i u tráboše nebo wartburga
Mimochodem z fotek dohledaných na Inetu mně přijde, že kliky starších i30 byly co do "kování"/úchytů uvnitř dveří trochu bytelnější (i větší) než kliky těch dnešních i30...
- Přílohy
-
- DSC08874 (detail_vytrzene_kliky_pravych_zadnich_dveri).jpg (112.51 KiB) Zobrazeno 112 x
-
- DSC08873 (vytrzena_klika_pravych_zadnich_dveri).jpg (102.6 KiB) Zobrazeno 112 x
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Jasne konstrukcni vada uz od navrhu - umisteni a uhel toho trnu jde zcela naproti vylomeni bohuzel si musim postesknout ze mnoho veci na me neprestava udivovat, skoro to vypada ze to vymysleji nedostudovani a je to jedno z prvnich aut co vyrobili. Minulej tejden sem nadaval na svorky na baterii - slozity a nefunkcni mechanismus s klinkem navic s hrubym povrchem misto obyc sroubu jako to maji ostatni.
Btw na tom aliex nejsou aftermarket kliky, ale jen polepy stavajicich. Nebo jsi nasel i nejake jine cele kliky? Tezko rict jestli budou lepsi kdyz je to blbe navrzeny.
Btw na tom aliex nejsou aftermarket kliky, ale jen polepy stavajicich. Nebo jsi nasel i nejake jine cele kliky? Tezko rict jestli budou lepsi kdyz je to blbe navrzeny.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
-
- **
- Příspěvky: 206
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Tak to bude asi spatná šarže a pravděpodobně budou ti vysr*t i ty zbývající, zatímco u jiných kusů můžou vydržet třeba celý život, stejně jako se zlomenýma měrkama oleje motoru 1.4 TGDI.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Měrku potvrzuji a je/byl(?) to fakt teda úlet.
S klikami jsem za 13let denního používání u 4 modelů H/K a půl milionu kilometrů v nich najetých problém nikdy neměl, takže tady souhlasím s lumixem.
A nebo zase "někdo něco" zdokonalil... v rámci úspor 0,50hal.
S klikami jsem za 13let denního používání u 4 modelů H/K a půl milionu kilometrů v nich najetých problém nikdy neměl, takže tady souhlasím s lumixem.
A nebo zase "někdo něco" zdokonalil... v rámci úspor 0,50hal.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,66 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,3l/100km
Aktuálně 64500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,66 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,3l/100km
Aktuálně 64500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.