Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 584
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

hmm ted nemam moc cas se ponorit do teorie pac horim v praci pred dovolenou :( ale navrtal jsi mi brouka do hlavy .. ac mam elektoprumku tak jsem primarne laicky duveroval cinanovi. Ono to vypadalo dobre - ISG odpojen tj SS opruz zamezen, nabijeni konstantni, v pohode sem se po jizde dostal na 100% prisel sem dalsi den a bylo tam 90% a dal to padalo pomalu ... proste hodnoty ktery mi prisly "v poradku". Koukal sem hlavne % SOC. tak ted koukam na napeti i do historie. Pred jednou dovolenou sem montoval "spaci vestavbu" celej den a pac auto zere kdyz jsou otevreny dvere atk sem se dostal na 40% resp 12.1V a auto jeste startovalo uff. Jak presne vyhodnocuje BM6 hodnotu SOC tj. stav nabiti netusim .. mozna jen podle urovne napeti a nejakych charakteristik (v nastaveni se rucne voli typ akumulatoru - zaplaveny/AGM). Pripojuje se jen na +- tenkym dratkem a kdovi jak moc ty algoritmy vyhodnoti silu baterie v dobe startu apod. Ted sem rychle proklikal grafy a zatimco na pocatku mereni sem mel bezne hodnoty 12.8V, tak se ted dohrabu na 12.4V. coz neni zadna slava, kdyz nejedu 3 dny tak 12.3V. Sakra to neni dobry. Budu ji muset externe nakrmit.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2269
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dibarbora »

Inak čo sa týka zisťovania kondície akumulátora použitého v systéme ISG je možno lepšie ako lístok z testera (ktorý ale aku nezaťaží) občas nevypnúť štart stop systém a sledovať jeho správanie... ak je podozrivo často blokovaný a ostatné vstupy sú OK.. tak na príčine je dožívajúci akumulátor. Reálne treba napísať, že najviac o skutočnej kondícii aku bude vedieť samotná riadiaca jednotka... pretože ak užívateľ nevymýšľa somariny, tak cez BS má RJ v podstate kontinuálne info o kondícii baterky...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1805
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras »

Příklad z praxe. Přítelkyně měla i10 8 let a jezdila trvale se zapnutými potkávacími světly. Baterka při prodeji a nejetými 98 tisíci km byla úplně OK, přičemž se do ní ládovalo pořád kolem 14,3 V. Přitom nebyla nikdy dodatečně nabíjena. Proč by se tedy měla baterka AGM nabíjet na vyšší napětí? Je na to přizbůsobená více než klasika, na druhou stranu čistě selským rozumem. Cokoliv provozuji na hraně mi odejde mnohem dříve, než když využívám potenciál řekněme do 85%. Taky nebudeš jezdit autem pořád na nejvyšší rychlost, nebudeš pořád nabíjet mobil na 100% atd. pokud chceš prodloužit životnost.
A příklady z praxe firemních vozidel od lidí i tady na fóru jasně ukazují, že AGM baterky , byť sebevíc vylepšené, odcházejí klidně po 3-4 letech provozu a za viníka lze považovat kolísavé napětí od minima do extrému. Proto mám odpojený kabel k mínus pólu baterky nejen já a předpokládám jeho dlouhou životnost.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9117
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od idam.i »

Baterka je v Insignii 6 rokov je to AGM a nikdy som ju nenabíjal.S/S pravidelne vypínam.Šlape v poho.Keď zabudnem vypnúť hneď je aktívny.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8204
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

no to mozno vydrzala 6 rokov. Zalezi co jazdis. Zena sa pravidelne po tyzdni kratkych tras vracia s baterkou 12.05 az 12.18V. Co je peklo. Na co reaguje vzdy elektronika, ze do tej AGM perie co to ide, co tiez nie je ideal. Baterka ma momentalne 2 roky a ak dramaticky nezmrnime styl jazd, nemyslim ze vydrzi dalsiu zimu bez castejsieho dobijania.

u obytky som za rok a cca 20 merani nevidel mwnej nez 12.45 a to aj po 3 tyzdnoch stania. Tam si myslim, ze ta baterka vydrzi vyrazne viac


obe euro6 auta
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Michael30 »

Ahojte,
na chvíľku sa vrátim k téme xxx krát riešenú.
Na odstavenie ISG a S.S. väčšina rieši odpojením konektora, pripadne odpojením poistky. Mne veľmi vadilo to vysokej napätie 14,8-14,9 V. Toto nastavalo hlavne po naštartovaní keď bolo studene auto, potom pri brzdení... Keď bolo auto prehriate napr. cesta po diaľnici cez leto, tak napätia bolo niekedy pod 13V čo mi až tak nevadilo, ale U>14,3 som v týchto podmienkach nikdy nespozoroval. To vysoké napätie v chladnom počasí som vyriešil pomerne jednoducho. Odpojil som poistku a namiesto nej som si poskladal obvod obsahujúci termostat + poistku. Termostat typ "NO" je rozopnutý keď je teplota v blízkosti batérie nižšia ako 30°C.- ISG je nefunkčné, nakoľko je obvod prerušený rozopnutým termostatom. Keď je teplota vyššia ako 30°C, tak obvod je spojený a ISG funguje. Kúpil som si aj 40°C termostat, možno ho časom vymením. Možno pre niekoho hlúposť, ale mne to vyhovuj takto a niekoho tým možno inšpirujem. V prílohe prikladám foto. caute
Přílohy
foto3.jpg
foto3.jpg (94.52 KiB) Zobrazeno 1129 x
foto2.jpg
foto2.jpg (110.08 KiB) Zobrazeno 1129 x
foto1.jpg
foto1.jpg (105.01 KiB) Zobrazeno 1129 x
i30 1.5DPi
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Michael30 »

ešte jedno foto,
foto4.jpg
foto4.jpg (50.73 KiB) Zobrazeno 1126 x
i30 1.5DPi
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1805
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras »

Zajímavé řešení. Jsi teda koumák. =D>
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 584
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

=D> tohle by sis mel skoro patentovat :) WLTP ma limitni teploty pro prubeh testu a tak idea o vypinani-zapinani kurvitek by se mohla odrazet od teploty. Mel sem ted chvili po garancce ISG zapojene a ne .. to fakt nejde, tak zase odpojeno.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
STIB
*
Příspěvky: 32
Registrován: 07 úno 2024, 09:08

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od STIB »

Chce to nějakou umělou zátěž.Jak se zapne ventilátor na 3,tak dobíjí 14.4V.
I30 1.5DPI 2024
Mouse80
**
Příspěvky: 228
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mouse80 »

Přesně. Nejdříve jsem jezdil a mel stale zapnuté potkavaci svetla.
Ted mam svetla na auto a mam větrák na stupeň 3. Porad se v zapalovači ukazuje 14.3 a už ani nemusím vypínat start stop. Když je větrák na 3 , nevypíná se motor = neni tedy třeba nic deaktivovat.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1805
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras »

Větrák na 3 nemusí být každému příjemný a vyhovující.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Mouse80
**
Příspěvky: 228
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mouse80 »

Vsak mi to vadi, tak mam zapnuto jen na nohy 🤣
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 584
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

přidám spíše jen kdyby někdo vyhledával kód U04B1(00) po čtení diagnostiky auta :-)

při vytažené pojistce u baterky od kablíku ISG

U04B1(00) [0xC4B100]
Stav: Test selhal, Test selhal (současný cyklus jízdy), Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC

po opětovném vrácení pojistky

U04B1(00) [0xC4B100] Archiv (Neaktivní)
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC

takže cajk :-)
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
103kw
*
Příspěvky: 29
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od 103kw »

A nevíš zda jde ten "Archiv (Neaktivní)" vymazat pomocí Car Scanner ELM OBD2 ? To by bylo ještě lepší.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“