Hyundai Kona electric
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai Kona electric
https://www.heureka.cz/srovnani-produktu/
Které, ty Hankook cenově?
Které, ty Hankook cenově?
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20319
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai Kona electric
Odkaz nefunguje.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai Kona electric
Chci se zeptat jak dlouhý je kabel 230V? Prý musí být prodlužovací kabel nějaký kvalitní aby neshořel je to pravda?
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8204
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Kona electric
kabel kvalitny by musi. pocitam, ze 230V Kony nabijacka je stavana na 16A. Takze predlzovaci kabel by mal mat minimalne 1,5mm vodice
extremne dolezite je mysliet na to, ze v pripade predlzovacieho kablu na bobne musi byt kabel odmotany (tz nie navinuty, aby sa nestal efekt cievky - zvyseneho odporu, prehriatia a poziaru
PS: nabijam bateriu v obtnej dodavke zo zasuvky plnych 16A, predlzovaci kabel zbastleny rucne (10m) so zasuvkami CEE. Elektromobil doma bude potrebovat nieco obdobneho
extremne dolezite je mysliet na to, ze v pripade predlzovacieho kablu na bobne musi byt kabel odmotany (tz nie navinuty, aby sa nestal efekt cievky - zvyseneho odporu, prehriatia a poziaru
PS: nabijam bateriu v obtnej dodavke zo zasuvky plnych 16A, predlzovaci kabel zbastleny rucne (10m) so zasuvkami CEE. Elektromobil doma bude potrebovat nieco obdobneho
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11645
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai Kona electric
Dobrá rada jak zapálit barák !
10A - 1,5 mm průřez, 16A - 2,5 mm průřez!
České technické normy hovoří v těchto parametrech zcela jasně.
10A - 1,5 mm průřez, 16A - 2,5 mm průřez!
České technické normy hovoří v těchto parametrech zcela jasně.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hyundai Kona electric
10A asi bude stačit. Nechci cívku právě něco tak do 5m.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8204
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Kona electric
Mr Hyundai: ano, je to dobra rada ako nezapalit barak. vid ČSN 33 2130 a ČSN 34 0350. U 16A je 1,5mm. Ty mas mozno na mysli normu pevnw zabudovanych vodicov v stene, to ale nie je pripad predlzovacky
tych 2,5mm by som v reale chcel vidiet pri pouziti doma. A pozor, stale hovorime o 230V
v zasade by stacil aj 1mm ale bude to bez rezervy, takze rozhodne dodrzat normu a ist do 1,5mm
tych 2,5mm by som v reale chcel vidiet pri pouziti doma. A pozor, stale hovorime o 230V
v zasade by stacil aj 1mm ale bude to bez rezervy, takze rozhodne dodrzat normu a ist do 1,5mm
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Hyundai Kona electric
Tady je https://m.alza.cz/EN/emos-neoprene-exte ... 7371827420~
Jen je to 1,5 mm² a píšou až 16A tak nevím. Mám symetrický střídač 12kwh. To bych musel mít momentální výkon kolem 11kwh abych pokryl na fázi 16A realita je těch 10A 6,3-6kwh.
Jen je to 1,5 mm² a píšou až 16A tak nevím. Mám symetrický střídač 12kwh. To bych musel mít momentální výkon kolem 11kwh abych pokryl na fázi 16A realita je těch 10A 6,3-6kwh.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11645
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai Kona electric
Přístup do ČSN mám aktivní práci - až budu mít chvíli čas, tak se na znění podívám.
Každopádně ČSN 33 2130 už dávno není platná, jestli si dobře pamatuju, tak by teď měla být v platnosti ČSN 33 2130 ed. 3.
A ČSN 34 0350 (pohyblivé přívody a šňůrová vedení) už to má taky za sebou, tam je teď tuším ČSN 34 0350 ed. 2.
Vzhledem k tomu, že mezi jednotlivými edicemi jsou mnohdy propastné rozdíly, je aktuálnost edice zásadní.
Každopádně ČSN 33 2130 už dávno není platná, jestli si dobře pamatuju, tak by teď měla být v platnosti ČSN 33 2130 ed. 3.
A ČSN 34 0350 (pohyblivé přívody a šňůrová vedení) už to má taky za sebou, tam je teď tuším ČSN 34 0350 ed. 2.
Vzhledem k tomu, že mezi jednotlivými edicemi jsou mnohdy propastné rozdíly, je aktuálnost edice zásadní.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hyundai Kona electric
Mexican pisal spravne aspon co som sa cca polroka dozadu bavil s elektrikarom v rodine.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Hyundai Kona electric
Já jen zkusím upřesnit tu "cívku" neboli prodlužovačku namotanou na bubnu. To je rozšířený omyl že se tam indukuje napětí. Při průchodu proudu se takto nic neindukuje, protože jedním vodičem teče proud tam a druhým zase zpátky, takže se to vzájemně vyruší. A ano, takto namotaný kabel bude teplejší ale jen z důvodu že je více vodičů vedle sebe a tím mají horší chlazení. Měděnému kabelu lehké ohřátí nevadí.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11645
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai Kona electric
Dle ČSN 33 2130 ed. 3 tabulky 6, která tedy primárně řeší silové rozvody v objektech je zcela jasně definováno 10A = 1,5 mm průřez, 16A = 2,5 mm průřez.
Jako obecná pomůcka se používá tabulka C.52.1 ČSN 33 2000-5-52 ed. 2, která udává maximální proudovou zatížitelnost vodiče o daném průřezu. 1,5 mm průřez má maximální proudovou zatížitelnost 13A, 2,5 mm průřez 17,5 A.
Uváděná ČSN 34 0350 ed. 2 v tabulce 1 uvádí pro změnu minimální průřez pro proudovou zatížitelnost 6-10A 1,0 mm, 10-16A 1,5 mm a 16-25A 2,5 mm.
Podtrženo a sečteno, je použití prodlužovacího přívodu na 16A proudu o průřezu 1,5 mm sice možné, ale na samé hranici zatížitelnosti. V rámci pevných rozvodů je takové použití za hranicí Českých technický norem.
Podstatné je použít hlavně selský rozum. Většina nabíječek dodaných výrobci aut, je omezena na 8 max. 10A. Jsou u nich použity kabely 3x1,5. Já jsem si pořídil nabíječku schopnou pracovat s nabíjecím proudem 16A (umí 1f i 3f) - její kabel je samozřejmě 5x2,5...
A doporučuju se podívat na originál kabely pro proud 32A...
Mám-li od jističe 16A ve zdi kabel 2,5 mm, zásuvku na 16A, a chci použít originál nabíječku 10A, tak není problém použít prodlužovák 1,5 mm (nabíječka má stejný kabel), pokud chci jít cestou 16A nabíječky, holt si vyrobím prodlužovák z kabelu 2,5 mm, když stejným kabelem disponuje i nabíječka.
Celé to není o tom, že by to kabel o menším průřezu nedokázal přenést, ale hřeje se, izolace postupně ztrácí svoje izolační schopnosti... Chce to pak dobrou pojistku, výhodou fyzických osob nepodnikatelů je, že jejich zařízení nemusí procházet revizemi, a tudíž pojišťovna zřejmě nebude krátit plnění .
Mám v živé paměti dva mrazáky zapojené do polské prodlužovačky 0,75 (ofiko dimenzování 6A), ještě do rozbočky obracející fázi, položené na dřevěné polici (ještě na ní byl papír ) - ano, jelo to, ale když jsem vzal prodlužovák do ruky, tak jsem se téměř spálil a kryt prodlužováku byl krásně tvárný. No letěla a já mazal vyrobit prodlužku s řádným dimenzováním z kabelu 2,5 mm a pro vyhovující rozbočku... Děda byl zkrátka střelec .
Přestože mám v garáži osazenou zásuvku dimenzovanou na 16A, tak fázová zdířka je tepelně poškozená, a to nabíječka víc než 16A neumí...
Jasně, měl bych jí okamžitě přestat používat, vyměnit lehce poškozený kryt a zkontrolovat strojek - nějak zatím nebyl čas, preventivně jsem stáhnul nabíječku na 13A (což jsou na 1f 3,0 kW) a dobrý...
Jak to je Minko na Slovensku netuším, ale drtivá většina STN jsou ČSN (dokonce v češtině) se slovenskou předmluvou. A díky členství v CENELECu (jak ČR, tak SR) jsou stejně všechny normy napříč členskými zeměmi (nejen EU, ale třeba i Turecko) identické.
Jako obecná pomůcka se používá tabulka C.52.1 ČSN 33 2000-5-52 ed. 2, která udává maximální proudovou zatížitelnost vodiče o daném průřezu. 1,5 mm průřez má maximální proudovou zatížitelnost 13A, 2,5 mm průřez 17,5 A.
Uváděná ČSN 34 0350 ed. 2 v tabulce 1 uvádí pro změnu minimální průřez pro proudovou zatížitelnost 6-10A 1,0 mm, 10-16A 1,5 mm a 16-25A 2,5 mm.
Podtrženo a sečteno, je použití prodlužovacího přívodu na 16A proudu o průřezu 1,5 mm sice možné, ale na samé hranici zatížitelnosti. V rámci pevných rozvodů je takové použití za hranicí Českých technický norem.
Podstatné je použít hlavně selský rozum. Většina nabíječek dodaných výrobci aut, je omezena na 8 max. 10A. Jsou u nich použity kabely 3x1,5. Já jsem si pořídil nabíječku schopnou pracovat s nabíjecím proudem 16A (umí 1f i 3f) - její kabel je samozřejmě 5x2,5...
A doporučuju se podívat na originál kabely pro proud 32A...
Mám-li od jističe 16A ve zdi kabel 2,5 mm, zásuvku na 16A, a chci použít originál nabíječku 10A, tak není problém použít prodlužovák 1,5 mm (nabíječka má stejný kabel), pokud chci jít cestou 16A nabíječky, holt si vyrobím prodlužovák z kabelu 2,5 mm, když stejným kabelem disponuje i nabíječka.
Celé to není o tom, že by to kabel o menším průřezu nedokázal přenést, ale hřeje se, izolace postupně ztrácí svoje izolační schopnosti... Chce to pak dobrou pojistku, výhodou fyzických osob nepodnikatelů je, že jejich zařízení nemusí procházet revizemi, a tudíž pojišťovna zřejmě nebude krátit plnění .
Mám v živé paměti dva mrazáky zapojené do polské prodlužovačky 0,75 (ofiko dimenzování 6A), ještě do rozbočky obracející fázi, položené na dřevěné polici (ještě na ní byl papír ) - ano, jelo to, ale když jsem vzal prodlužovák do ruky, tak jsem se téměř spálil a kryt prodlužováku byl krásně tvárný. No letěla a já mazal vyrobit prodlužku s řádným dimenzováním z kabelu 2,5 mm a pro vyhovující rozbočku... Děda byl zkrátka střelec .
Přestože mám v garáži osazenou zásuvku dimenzovanou na 16A, tak fázová zdířka je tepelně poškozená, a to nabíječka víc než 16A neumí...
Jasně, měl bych jí okamžitě přestat používat, vyměnit lehce poškozený kryt a zkontrolovat strojek - nějak zatím nebyl čas, preventivně jsem stáhnul nabíječku na 13A (což jsou na 1f 3,0 kW) a dobrý...
Jak to je Minko na Slovensku netuším, ale drtivá většina STN jsou ČSN (dokonce v češtině) se slovenskou předmluvou. A díky členství v CENELECu (jak ČR, tak SR) jsou stejně všechny normy napříč členskými zeměmi (nejen EU, ale třeba i Turecko) identické.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8204
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Kona electric
takze sa zhodneme ze vodic o priereze 1,5mm ako predlzovaci k originalnej 230V nabijacke je proste dostacujuci a vyhovujuci. Je viacmenej zbytocne riesit anomalie pochybnych vyrobkov z polska a ciny, ked sa napr v Hornbachu/ OBI a pod da kupit kvalitny kabel a koncovky za rozumny peniaz
nedavno som dokonca videl v Lidli predlzovacie kable s 2,5mm vodicmi a CEE zasuvkami 3m snad pod 500kc, co je uplna sranda
nedavno som dokonca videl v Lidli predlzovacie kable s 2,5mm vodicmi a CEE zasuvkami 3m snad pod 500kc, co je uplna sranda
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Hyundai Kona electric
Robí montáže pravidelne aj v Česku, a nepsomínal že by bol nejaký rozdiel.Mr. HYUNDAI píše: ↑24 kvě 2023, 09:06
Jak to je Minko na Slovensku netuším, ale drtivá většina STN jsou ČSN (dokonce v češtině) se slovenskou předmluvou. A díky členství v CENELECu (jak ČR, tak SR) jsou stejně všechny normy napříč členskými zeměmi (nejen EU, ale třeba i Turecko) identické.
btw. Bol na pár montážach aj v Nemecku a vravel, že tam už bežne valia zásuvkové obvody s 3x1,5 CYKY v pevných inštaláciách že sám na to čumel či to myslia vážne (patrí medzi elektrikárov pre ktorých čo nie je min. 2x poistené ideálne 3x, to sa neráta ako bezpečné)
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Hyundai Kona electric
S tou kvalitou v Hornbachu/ OBI/ a podobných... bych byl hodně opatrný. Ta kvalita bývá kolikrát na úrovni těch výrobků z Číny. Po neblahé zkušenosti jsem měl pár prodlužovacích kabelů z těchto obchodů rozebraných (a nešlo zrovna o levné kusy) a byl jsem nemile překvapený.Mexican píše: ↑24 kvě 2023, 11:30 takze sa zhodneme ze vodic o priereze 1,5mm ako predlzovaci k originalnej 230V nabijacke je proste dostacujuci a vyhovujuci. Je viacmenej zbytocne riesit anomalie pochybnych vyrobkov z polska a ciny, ked sa napr v Hornbachu/ OBI a pod da kupit kvalitny kabel a koncovky za rozumny peniaz
nedavno som dokonca videl v Lidli predlzovacie kable s 2,5mm vodicmi a CEE zasuvkami 3m snad pod 500kc, co je uplna sranda
Od té doby řeším prodlužovací kabely tak, že si nakoupím jednotlivé komponenty (kabel, koncovky.....) a dělám si je sám.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB