Tucson 2024

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Risa01
Příspěvky: 2
Registrován: 24 bře 2025, 16:18

Tucson 2024

Příspěvek od Risa01 »

Zdravím všechny...Chtěl bych jen popsat zrůdnost namontování filtru DPF i do benzínových aut.... v rámci zelené ideologie a snížení emisí toto nařídila EU. Každých cca 1000km vám vyskočí hláška " nezastavujte, probíhá regenerace DPF filtru." Místo, abych jel domů, musel jsem na dálnici a najet o 26km víc, aby se filtr vypálil. Jinak hrozí, zanesení a servis ...musí se jet ideálně prý na 3.5t/ot, takže 130km/h na 5st. ...To je šílené....Jezdí se zbytečně km navíc, aby bylo čistější ovzduší... :D/
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8356
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Mexican »

zdravim tiez, mas to v zlom vlakne. To je vec prva.
vec druha je ze v benzinovej motorizacii urcite nemas DPF (pac to D stoji pre diesel), mas tam GPF
Skutocne sa kazdych 1000km filter nevypaluje. Mam doma dve auta s TGdi (1.0 v Stonicu, ktory jazdi casto smrtelne kratke trasy a 1.6 v HEV v pred FL Tucsone) - obe auta cca 31 000km a nutena regeneracia neprebehla ani raz. Asi robis nieco zle alebo to ma poruchu. V pripade jedna treba zmenit navyky, v pripade dva to treba riesit s autorizakom v ramci zarucnej opravy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11695
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Umístění napravil milosh - díky Ti =D>

GPF principielně funguje zcela odlišně než DPF. Primárně se vypaluje kyslíkem. Pokud máš ve zvyku místo brždění motorem (tedy se zařazeným kvaltem jet bez plynu - což je přesně ta situace, kdy do motoru nejde žádný benzín, prochází pouze vzduch, a právě v tuto dobu je vypalován GPF) "plachtit" na volnoběh na neutrál, tak je nutno tento zvyk změnit.

Taky jsme na jednom Tucsonu tento problém měli. Kolegyně mi předvedla svůj styl jízdy a bylo jasno. Zákaz plachtění na neutrál a problém zmizel :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2373
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Tucson 2024

Příspěvek od dibarbora »

Ako už bolo napísané vyššie @Mexican a @Mr. Hyundai...

V prvom rade si treba spraviť interný audit ako s tým jazdím.. potenciálne chyby pri používaní si mal napísane..

V princípe je systém GPF celkom "blbuvzdorný" a začne sa sťažovať až pri skutočne dlhodobom nevhodnom používaní (1km na studeno tam a potom späť.. apod.).

Mám cez zimu overené, že aj po 3 týždňoch prevádzky (5km ráno a 2+3km poobede), pri teplotách okolo nuly RJ ešte kontrolku nerozsvietila aj keď už bolo poznať na výkone upchaté GPF.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20438
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Axel.Foley »

Risa01 píše: 24 bře 2025, 16:36 Zdravím všechny...Chtěl bych jen popsat zrůdnost namontování filtru DPF i do benzínových aut.... v rámci zelené ideologie a snížení emisí toto nařídila EU. Každých cca 1000km vám vyskočí hláška " nezastavujte, probíhá regenerace DPF filtru." Místo, abych jel domů, musel jsem na dálnici a najet o 26km víc, aby se filtr vypálil. Jinak hrozí, zanesení a servis ...musí se jet ideálně prý na 3.5t/ot, takže 130km/h na 5st. ...To je šílené....Jezdí se zbytečně km navíc, aby bylo čistější ovzduší... :D/
Právě jsi objevil teplou vodu. Brečíš hezky, ale na špatném hrobě.

Ostatní již bylo napsáno výše.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Risa01
Příspěvky: 2
Registrován: 24 bře 2025, 16:18

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Risa01 »

Děkuji za odpovědi. Za překlep DPF se omlouvám 8) . Je pravda, že jsem zatím moc delších tras neabsolvoval. Jezdím denně do práce, ale pouze do 15km tam a zpět. Musím to sem tam protáhnout. Nicméně je třeba lepší kupovat natural 100, nebo přidávat aditiva?
Díky
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11695
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Motoru tím neublížíš, ale nejpodstatnější je způsob jízdy, tedy neplachtit na neutrál. Stačí dojíždět ke křižovatkám se zařazeným kvaltem a z kopce též :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
hudyss77
**
Příspěvky: 117
Registrován: 07 dub 2023, 06:11
Bydliště: Liberec

Re: Tucson 2024

Příspěvek od hudyss77 »

Mám cca 50tis najeto a ještě jsem to neviděl. Ale jezdím přesně tak jak se píše nahoře, bo vím jaký je princip vypalování. Jo a ani jednou auto nejelo na Eco režim.
Tucson 1,6 T-GDi Smart - 07/2021
m4r3k_sk
Příspěvky: 4
Registrován: 19 led 2024, 12:11

Re: Tucson 2024

Příspěvek od m4r3k_sk »

velmi jednoducha rada nepouzivaj predvoleny ECO rezim... hned to prepni na NORMAL alebo SPORT vtedy auto krasne brzdi motorom aj ked sa blizis na krizovatke k semaforu.. a tym vypalujes vzduchom GPF filter

spatne len mozem povedat ze ked som na zaciatku jazdil ECO, casto som mal jazdy kedy akoby auto bolo ovela lenivsie a prebiehala asi udrzba filtra (ale bez tej hlasky) a spotreba stupla aj o liter..
ked jazdim na NORMAL k tomu stavu som sa uz viac krat nedostal a auto je ovela sviznejsie a spotreba cca 6,5 max 7...
Zdeněk_
Příspěvky: 5
Registrován: 10 bře 2025, 14:25

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Zdeněk_ »

m4r3k_sk píše: 27 bře 2025, 12:29 velmi jednoducha rada nepouzivaj predvoleny ECO rezim... hned to prepni na NORMAL alebo SPORT vtedy auto krasne brzdi motorom aj ked sa blizis na krizovatke k semaforu.. a tym vypalujes vzduchom GPF filter

spatne len mozem povedat ze ked som na zaciatku jazdil ECO, casto som mal jazdy kedy akoby auto bolo ovela lenivsie a prebiehala asi udrzba filtra (ale bez tej hlasky) a spotreba stupla aj o liter..
ked jazdim na NORMAL k tomu stavu som sa uz viac krat nedostal a auto je ovela sviznejsie a spotreba cca 6,5 max 7...
Toto mě zaujalo. To je pouze tvůj názor nebo opravdu v ECO režimu je čištění GPF méně účinné? Já jezdím hlavně v ECO, protože jsem liný přepínat na NORMAL a auto motorem normálně brzdí dle mého názoru. Že se zdá auto línější v ECO, to souhlasím, dle mého je to nastavením v tomto režimu a s GPF to nemá nic společného jsem myslel. Děkuji
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi/110W Freedom DCT MHEV
Birdr
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Birdr »

Jde asi o to, že v ECO auto častěji plachtí a tím pádem neregeneruje.
A ano, "línější" je proto, že je tak nastaveno pro tento režim.
Já jezdím nejčastěji na Sport a když jsem v rámci seznamování se s autem zkoušel jezdit i na ECO, tak jsem, mimo jiné, zjistil, že na ECO mám větší spotřebu, jak na Normal. Při běžné jízdě. I s tím "slavným" plachtěním. ✌️
SPORT používám hlavně proto, že auto řadí ve vyšších otáčkách a celkově udržuje motor ve vyšších otáčkách, často ani nezařadí za 7.
Na spotřebu nejezdím a při stejné jízdě je stejná, nebo velmi blizká, jako na Normal.
Zdeněk_
Příspěvky: 5
Registrován: 10 bře 2025, 14:25

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Zdeněk_ »

Jasný. Často mi připadá, že se setkávám s názorem zde na fóru, že "hlavně nejezděte na ECO", jako kdybych tím autu měl nějak škodit. Ano, taky mi nevyhovuje z důvodu nastavení vlastností jízdy, asi i spotřeby atd. Jen mě zajímalo, zda jsou nějaké objektivní důvody, proč nejezdit na ECO, z pohledu vlivu na auto (např. řešený GPF).
Mimochodem toho plachtění v ECO si nějak nevšímám. Zdá se mi, že mi auto brzdí (motorem) až do skoro úplného zastavení.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi/110W Freedom DCT MHEV
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8356
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tucson 2024

Příspěvek od Mexican »

v pripade Tuscona HEV jazdim cca 75% na ECO (a zvysok, teda 25% na Sport) a ako som pisal vyssie - po 32 000km ziadna nutena regeneracia neprebehla
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“