Vymena prevodove kapaliny

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od Hardcam »

Zase prichazim s jednim hloupym dotazem, pac to asi kazdej vi, jenom ja ne. K cemu je dobry menit olej manualni prevodovky? Bohuzel u Lantry jsme tohle jaksi podcenili a prevodovka sla do haje. U Elantry se na to pro jistotu zamerim. Az si necham olej vymenit, poznam to jako bezny uzivatel v praxi?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od rade622 »

Toto je záludná otázka, jestli to poznáš. Já bych spíše byl raději, kdybych to nepoznal. Degradace oleje ať již je to vlivem stáří, nebo příměsí - kyslík, sloučeniny kovů, výluh z materiálu těsnění se na kvalitě projeví. Je asi zbytečné popisovat, že starší olej hůře řadí. V mém návodu k Lantře je předepsána výměna převodového oleje po každých 30 000 km.
Kdo si myslí, že náplň oleje v převodovce je celoživotnostní po dobu trvanlivosti auta, asi nechce, aby mu to auto dlouho vydrželo.
Rade622
Přílohy
oleje.jpg
oleje.jpg (238.32 KiB) Zobrazeno 1018 x
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od Hardcam »

Taky to mam po 30tkm...a menis ji tedy pravidelne? Diky za odpoved.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od rade622 »

Nerad bych tě zklamal, ale měnil jsem po skoro 60 000. Po koupi / 47 000 / jsem si trochu vysál a zdála se dobrá. Aspoň teda podle mechanika, co mi udržuje auto. Takže jsme to odložili. Ale pak šla ven.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od Hardcam »

Ale treba na tichosti bych to poznat mohl, ne?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od black_sheep »

ja ji taky menil - jak v coupe tak ve scoupe. na lantroj to taky bude jedna z prvnich veci - uz jen protoze to kazdej podcenuje a pri tom najezdu....
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od Hardcam »

Ja to prave podcenovat nechci a proto to pisu. Mam lit olej 75W...za kolik kupujete olej vy?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od mirpie »

taky jsem měnil. Dával jsem 75W/80 API GL4, v Coupé je obsah náplně 2,15l. Prodejce olejů mi tvrdil, že je dobrý to měnit po 100tis km.
Ptal ses, k čemu je to dobrý. Olej v převodovce nijak moc nedegraduje - poměrně stálý tlak a teplota, žádné spaliny, takže po chemické stránce vydrží opravdu dost. Horší je to s mechanickou stránkou. Olej nikde necirkuluje přes filtr a po těch pár desítek tis km se v něm nahromadí celkem slušné množství mikrošpon z ozubených kol, vidlice řazení, synchronizačních kroužků, které se pak znovu dostávají na třecí a valivé plochy a urychluje to pak proces ještě většího opotřebení. Takže to je tak jediný důvod, proč se mění - vypustit špony a nečistoty a nalít nový čistý olej.
Osobně jsem po výměně změnu nepoznal
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4507
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od Borek »

Rade622,chci se zeptat,zda dodržuješ i kontrolu bodu 11 v tvé tabulce :?: Bod 11-Radlager+FETT.A jakou používáš náplň,pardon-Fett :?: :lol:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
carlos
**
Příspěvky: 144
Registrován: 28 pro 2006, 13:43
Bydliště: nedaleko Chrudimi v H. Městci

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od carlos »

No to jsou věci! Já se přiznám, že jsem žil v bláhovém domnění o "věčné" olejové náplni převodovky. Ale když to čtu, tak radikálně měním názor. A myslím, že při zajetí nové převodovky tam toho mechanického bordelu bude dost. Tak zjara, až budou převodovce 3 roky (tedy asi 35.000 km) dostane novou náplň. A možná že ještě dřív.

Ví někdo, jaký je rozdíl v oleji mezi 75W/80 a 75W/90 ?
Elantra 1.6, r.v.2006
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4507
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od Borek »

Díval jsem se do servisky Tiburona a .....výměna oleje v převodovce(dle plánu/tabulky údržby žádná-jen kontrola).Výměna je psaná při 100000km,ale jen v případě používání v náročných podmínkách.
Tím samozřejmě nechci psát,aby ji někdo u stejného auta neměnil.Osobně ji i když nejezdím v náročných/ztížených podmínkách :D vyměním po 100000km.K dřívější výměně nevidím důvod. :wink: Co píšu,se vztahuje k Tiburonu GK,jak uvádí třeba Rade622,má u Lantry výměnu napsanou po 30000km.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od mirpie »

carlos píše:No to jsou věci! Já se přiznám, že jsem žil v bláhovém domnění o "věčné" olejové náplni převodovky. Ale když to čtu, tak radikálně měním názor. A myslím, že při zajetí nové převodovky tam toho mechanického bordelu bude dost. Tak zjara, až budou převodovce 3 roky (tedy asi 35.000 km) dostane novou náplň. A možná že ještě dřív.

Ví někdo, jaký je rozdíl v oleji mezi 75W/80 a 75W/90 ?

Domnívám se, že olej 75W/90 má menší viskozitu "zatepla", tedy má menší tekutost. Zastudena jsou na tom oba oleje stejně. Alespoň takhle to značení platí pro motorové oleje, pokud je to u převodových jinak, někdo mě opravte.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
carlos
**
Příspěvky: 144
Registrován: 28 pro 2006, 13:43
Bydliště: nedaleko Chrudimi v H. Městci

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od carlos »

mirpie píše:
carlos píše:No to jsou věci! Já se přiznám, že jsem žil v bláhovém domnění o "věčné" olejové náplni převodovky. Ale když to čtu, tak radikálně měním názor. A myslím, že při zajetí nové převodovky tam toho mechanického bordelu bude dost. Tak zjara, až budou převodovce 3 roky (tedy asi 35.000 km) dostane novou náplň. A možná že ještě dřív.

Ví někdo, jaký je rozdíl v oleji mezi 75W/80 a 75W/90 ?

Domnívám se, že olej 75W/90 má menší viskozitu "zatepla", tedy má menší tekutost. Zastudena jsou na tom oba oleje stejně. Alespoň takhle to značení platí pro motorové oleje, pokud je to u převodových jinak, někdo mě opravte.

Dnes jsem potkal kamarádku, dělá někde u Castrolu, tak je od fochu. Tak pro mě, jako pro laika je důležité, aby měl olej podle určení výrobce auta správnou výkonovou klasifikaci API, tedy GL4. Garance že mazivo nestuhne při nízkých teplotách značí 75W (do teploty -40°C) a číslo za lomítkem značí viskozitu při vysoké teplotě, tedy že se udrží mazací film. Tak tady to je mirpie asi obráceně, 75W/90 má za tepla vyšší viskozitu, lepší mazivost, ale zase je "hustší" a tím má pro motor větší odpor. Ale pro normální provoz to asi nemá nijaký vliv.
Elantra 1.6, r.v.2006
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od mirpie »

tak myslel jsi pro převodovku že, ne motor. Převodový olej obsahuje hodně fosforu a síry a to by v motoru udělalo dobrou paseku.

Jinak máš pravdu, otočil jsem to.

Viskozita=tekutost, s přimhouřením obou očí se to skoro tedy dá nazvat hustotou. A pokud dané číslo vyjadřuje viskozitu, v případě čísla za lomítkem zatepla (u motorových olejů 100°C), tak 90 znamená nižší viskozita než v případě čísla 80, tedy menší tekutost, tedy "hustší".
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Vymena prevodove kapaliny

Příspěvek od mirpie »

tak ted koukám, neotočil jsem nic, i předtím jsem správně napsal nižší viskozitu, což znamená menší tekutost.
Tady je právě problém, že hodně lidí bere viskozitu jako hustotu, ale není to hustota, ale tekutost, čímž se hustota dostává do protikladu s viskozitou.

snad mě chápete :-)
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“