Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Tak jsem dnes zažil porod (To: Pepan - nebyly to ovce ). Situace mě donutila vyměnit alternátor venku na ulici. Musím konstatovat, že to nakonec i venku šlo. Díky za podporu těm co přispěli radou.
Přikládám odkaz na fotky do alba s popisy, kdyby to k něčemu někomu bylo.Je na nich vidět i důvod, proč se alternátor odebral do věčných lovišť.
http://picasaweb.google.cz/lh/sredir?un ... =SLIDESHOW
Obecný postup - plný pravý rejd, sundat kryt v podběhu, povolit matici šroubu dole a šroub vytáhnout. Dole je ještě dobrí sundat cely kryt pod motorem, protože je to k nasr....ní, když tam spadne šroub, nebo klíč a jinak se ven nedostane
Potom nahoře odpojit baterku, kabeláž k alternátoru, Sundat přední plast na nárazníku, odšroubovat intercooler, sundat horní kryt motoru, odpojit hadici mezi chladičem a termostatem. Vyšroubovat horní šroub alternátoru, odpojit hadice od toho čerpadla, co je na ose alternátoru a altík jde potom ven.
Montáž v opačném pořadí - fotky snad napoví co a jak.
Už tedy dobíjím, ale nově namontovaný alternátor je znatelně hlučnější - asi ložisko což při mém nájezdu cca 8.000 km měsíčně mě nenechává v klidu. Takže je zaúkolovaný Zdeněk,který mi snad sežene nový. Potom co jsem rozebral ten můj starý chci raději nový kus, protože pohled na zkorodované spoje mi pokazil náladu a dokážu si představit, že kus, který tam právě je může vypadat naprosto stejně. Navíc ten hluk ložiska ..... Uvidím, projedu to dva dny co mám zakázky a pokud prodejce (údajně je to jeden z nás tady na fóru ) dodrží slovo a nezlobil by se, vrátil bych ho. Klidně mu za to přidám ten můj starý na díly, jako je například to čerpadlo, nebo regulátor a vinutí. S tím nic není (měřeno a ověřeno).
Přikládám odkaz na fotky do alba s popisy, kdyby to k něčemu někomu bylo.Je na nich vidět i důvod, proč se alternátor odebral do věčných lovišť.
http://picasaweb.google.cz/lh/sredir?un ... =SLIDESHOW
Obecný postup - plný pravý rejd, sundat kryt v podběhu, povolit matici šroubu dole a šroub vytáhnout. Dole je ještě dobrí sundat cely kryt pod motorem, protože je to k nasr....ní, když tam spadne šroub, nebo klíč a jinak se ven nedostane
Potom nahoře odpojit baterku, kabeláž k alternátoru, Sundat přední plast na nárazníku, odšroubovat intercooler, sundat horní kryt motoru, odpojit hadici mezi chladičem a termostatem. Vyšroubovat horní šroub alternátoru, odpojit hadice od toho čerpadla, co je na ose alternátoru a altík jde potom ven.
Montáž v opačném pořadí - fotky snad napoví co a jak.
Už tedy dobíjím, ale nově namontovaný alternátor je znatelně hlučnější - asi ložisko což při mém nájezdu cca 8.000 km měsíčně mě nenechává v klidu. Takže je zaúkolovaný Zdeněk,který mi snad sežene nový. Potom co jsem rozebral ten můj starý chci raději nový kus, protože pohled na zkorodované spoje mi pokazil náladu a dokážu si představit, že kus, který tam právě je může vypadat naprosto stejně. Navíc ten hluk ložiska ..... Uvidím, projedu to dva dny co mám zakázky a pokud prodejce (údajně je to jeden z nás tady na fóru ) dodrží slovo a nezlobil by se, vrátil bych ho. Klidně mu za to přidám ten můj starý na díly, jako je například to čerpadlo, nebo regulátor a vinutí. S tím nic není (měřeno a ověřeno).
Getz 1.3i Dynamic r.v.2004, 04/09 výměna za
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
- Reklama
- R.e.d.m.a.n.
- **
- Příspěvky: 480
- Registrován: 20 úno 2009, 16:07
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
pekny no to sem zvedavej jak by vypadal muj a jinak sikovnej v tyhle zime to rozebrat.
/-/Yundai Accent 1997 , třídvéřko , 1.3i 12 ventil , tmavě červený , uz to valim přes 205 000
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
No nic jiného mě nezbylo, víkend v řiti. Naštěstí až tak moc nemrzlo. Původní plán byl jet na víkend na lyže, zimu jsem si sice užil, ale ne tak jak jsem to plánovalR.e.d.m.a.n. píše:pekny no to sem zvedavej jak by vypadal muj a jinak sikovnej v tyhle zime to rozebrat.
Getz 1.3i Dynamic r.v.2004, 04/09 výměna za
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Tak moje předtucha se splnila Dnes přesně před měsícem vyměněný alternátor vypověděl poslušnost. Takže mě čeká repete. Zrovna, když je kosa, a člověk je po dovolené.
Getz 1.3i Dynamic r.v.2004, 04/09 výměna za
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
tak to potěší , každopádně příjemnou montáž, už to máš v ruce, takže to půjde lépe
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Caute navod je super aspon sa clovek nemusi trapit Ale mam taku otazku na kolko sa vam hreje alternator Vymenil som za novy vsetko funguje len sa dost hreje a teraz je otazka ci je to vnorme
Hyundai Santa Fe 2,0 VGT 4WD Executive CRDi r.v. 2004
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
hřání altíku jsem nikdy nezkoumal, ale nějak extra by to topit nemělo. Máš tam správný typ?
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Tak dufam ze hej je na nom M/D AR -175AA 022242-7200
Hyundai Santa Fe 2,0 VGT 4WD Executive CRDi r.v. 2004
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
no to číslo za AA se tváří jako origo číslo Hyundai, ale tvoje auto by mělo mít altík s origo číslem 3730027013, 3730027010, 3730027011 nebo 3730027012. Ale čert ví, třeba tam máš nějaké interní označení výrobce.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
tak a teraz som ........ Podla toho mojho cisla to nemozem nikde najst
Hyundai Santa Fe 2,0 VGT 4WD Executive CRDi r.v. 2004
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
caute nebol by nikdo ochotny aspon rukov zistit ci sa ten alternator hreje. Ja ked som to meral teplomerom 50C
Hyundai Santa Fe 2,0 VGT 4WD Executive CRDi r.v. 2004
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Tak já ti to teda změřím Ale jen pro jistotu, předpokládám, že to budeš chtít měřit při zapnutých světlech. No, možná to změřím bez zátěže a potom s maximální zátěží.
Getz 1.3i Dynamic r.v.2004, 04/09 výměna za
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Tak změřeno: V klidu kolem 17°, 10' po nastartování měl 29,2°
Po půlhodinové jízdě 44,3° a nakonec po dvouhodinové 51,3°.
Měřeno na vinutí v horní části alternátoru. Pokud chceš fotky tak mám
Po půlhodinové jízdě 44,3° a nakonec po dvouhodinové 51,3°.
Měřeno na vinutí v horní části alternátoru. Pokud chceš fotky tak mám
Getz 1.3i Dynamic r.v.2004, 04/09 výměna za
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
SantaFe 2.0 CRDi, r.v.2004 - silver - omlazení za
NEWSantaFe 2.2 CRDi, r.v.2015 - gray shadow
Znám dvě nekonečna - lidskou hloupost a Vesmír. Ale u toho Vesmíru si nejsem jist - A.Einstein
Re: Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
PhanTom:Dakujem za ochotu
Hyundai Santa Fe 2,0 VGT 4WD Executive CRDi r.v. 2004