Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Satanek007
Příspěvky: 4
Registrován: 23 kvě 2017, 22:15

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Satanek007 »

Kontrolka oleje mi také zhasínala po pár vteřinách. Dal jsem nové těsnění pod filtr (staré bylo zkroucené) a chvíli to fungovalo perfektně. Po čase se to zase zhoršilo. Nakonec jsem objednal do filtru plastový koš který se zasune do filtru a na něm je teprve to těsnění. První raní start kontrolka zhasne do vteřiny. Ostatní starty zhasne okamžitě.
Objednací číslo v elitu nebo autokelly je HYU 2631127400 .

Screenshot_2020-01-23 Kryt olejového filtru - HY 2631127400 E-shop ELIT CZ, spol s r o .png
Screenshot_2020-01-23 Kryt olejového filtru - HY 2631127400 E-shop ELIT CZ, spol s r o .png (207.12 KiB) Zobrazeno 3442 x
Reklama
 

Uživatelský avatar
Bed@
**
Příspěvky: 242
Registrován: 03 dub 2011, 21:49
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Bed@ »

Ja mam ten problem, ze mi to tesneni neustale pada z toho plastoveho drzaku, co se nasouva do filtru. Kdykoliv menim olej a filtr, tak to vytahnu bez toho tesneni, zustava na spodku te kovove nadrzky ](*,)

Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)

Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)


Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Petr73 »

Ahoj. Když jste měnili ty podložky pod vstřiky, jak vám šly ty vstřiky ven? Začal jsem ze strany spolujedce a ten šel v pohodě vytáhnout, podložka na něm nic moc, ani ne polovina nové. Ty další se ale nějak nechtějí hnout. Nechtěl bych kvůli podložce nakonec měnit vstřik, protože se nepovede vyndat bez úhony... Taky co když ta podložka zůstane v díře? Je to docela hluboko... Díky.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od tempest »

Zkus tam nalít VIF a vyjezdit pár nádraží. Vstřiky trochu povol a protoč motor startérem. Možná pak vystřelí ven.
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Petr73 »

Zkusit se dá, ale úplně nemyslím, že by se to zrovna tam dostalo. Vyndaval jsem na studeném motoru, možná to zkusím na lehce zahřátém...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od petzl62 »

Vstřiky i žhavící svíčky, pokud možno na teplém motoru. Je to opruz, ale pomáhá to :wink:
Eventuelně si vypomoct OXIM ultra od Normfestu :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Petr73 »

Ten teplej motor mě taky napadl, jak jsem už psal výše. Spreje v tomto případě na nic, protoře ten vstřik je dlouhej cca 15 cm, možná víc a drží dole v hlavě. Není se k tomu jak dostat přes víko ventilů. Jsou na to různý udělátka, ale to vetšinou znamená vstřik rozebrat - sundat horní elektrickou část, aby se dalo dostat k závitu vevnitř a našroubovat tam batmek za kterej se to tahá ven. To rozebrání složitě nevypadá, ale nejsem si tak úplně jistý, jestli bude po složení zase chodit ok... Zkusím teplej motor a porychtovat něco takovýhleho:
wm-gallery-208940.jpg
wm-gallery-208940.jpg (137.91 KiB) Zobrazeno 2524 x
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od petzl62 »

Toho Oxymu se bát nemusíš, je to fakt zajímavá kapalina a na tohle osvědčená.;-)

https://www.pro-tir.cz/index.php?route= ... uct_id=367
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Petr73 »

To není o tom jestli se bojím Oxymu, ale nejde to tam prakticky aplikovat. Po úvaze jsem dospěl k názoru, že to asi jen kvůli podložce vyndavat nebudu. Pokud je to tak zaoxidovaný, že to nejde vyndat, nebude to ani pofukovat i kdyby už podložka byla špatná. Proces výměny tedy asi skončí na tom jednom vtřiku co šel vyndat v pohodě. Zbytek asi až při případné poruše vstřiku. Riziko, že při vyndavání silou se ta špička ulomí a zůstane v hlavě tu docela je a pak to znamená rozebrat půl motoru...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
snapak1@gmail.com
Příspěvky: 2
Registrován: 23 čer 2023, 16:15

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od snapak1@gmail.com »

Všechny zdravím, dovolím si přidat příspěvek. Naše SF má najeto cca 360t km. Teďko ho máme v autorizovaném servise a musím říct, že naše závada se projevila podobně, jak se tu v úvodu psalo.

Pro nás to začalo špatnými emisemi. Závadu nikdo nechtěl hledat, opraveno turbo (pro únik oleje, a bylo podezření, že to má souvislost s emisemi), dále pak po nějaké době začalo mazání zhasínat po cca 3-4 vteřinách. Zvukový projev klepavý, až začal jet motor na tři válce. S tím jsem to odvezl do servisu, kde to teď je. Do toho auto ztrácelo chladící kapalinu.

Ze servisu už volali, že jsou dva vstřikovače kaput + se mě ptali, kdo dělal vstřiky, že ani pod jedním nebyla podložka. (To je samo o sobě zvláštní, protože od 60t km na ně nikdo nesahal (alespoň s mým vědomím - žádná související závada, a do té doby bylo auto servisováno v Hyundai). Kvůli chybějícím podložkám docházelo k přisáváni vzduchu, což pak údajně tvořilo “šlemovitou” hmotu a z toho důvodu vznikly ony komplikace.

Návrh řešení vyměnit 2 vstřikovače a zjišťovat, co dál. Mimochodem nabídka vstřikovačů z druhovýroby = 17500,-/ks, což se mi úplně nezdá.

SF se vzdát zatím nechci, ale opravu bych chtěl racionalizovat.

Kdyby Vás k tomu proto něco napadlo, budu rád za reakci.
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Petr73 »

Vstřikovač:

https://www.motora.cz/bosch/0-986-435-1 ... ypNr=20105

Výměna není složitá. Z trochou technické zdatnosti se dá udělat...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od slabostka »

... pokial sa vstrekovac da lahko vybrat a nezlomi sa.... Co sa stava casto....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20316
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Axel.Foley »

snapak1: Doporučuji sundat olejovou vanu a vyčistit sací sítko, jestliže kontrolka mazání zhasíná s prodlením. U SF známý problém, několikrát se tady probíral.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od Petr73 »

Axel.Foley píše: 25 čer 2023, 10:49 snapak1: Doporučuji sundat olejovou vanu a vyčistit sací sítko, jestliže kontrolka mazání zhasíná s prodlením. U SF známý problém, několikrát se tady probíral.
Jako třeba v tomto tématu. Stačí číst od začátku...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
snapak1@gmail.com
Příspěvky: 2
Registrován: 23 čer 2023, 16:15

Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi

Příspěvek od snapak1@gmail.com »

Petr73 píše: 26 čer 2023, 00:09
Axel.Foley píše: 25 čer 2023, 10:49 snapak1: Doporučuji sundat olejovou vanu a vyčistit sací sítko, jestliže kontrolka mazání zhasíná s prodlením. U SF známý problém, několikrát se tady probíral.
Jako třeba v tomto tématu. Stačí číst od začátku...
Díky za reakce. Proto jsem ten příspěvek umístil sem. 👍
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“