Automatická převodovka u Santa Fe
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj všichni, tak se mi po ujetých 100.000 km a necelých 5 letech v šetrném provozu rozbila na Santíkovi převodovka - automatická.... Nemáte s tím někdo zkušenost? Mám model 2008, 2.2 CRDi. Po zahřátí motoru se najednou z ničeho nic zvýšily otáčky, ale auto nezrychlilo, naopak, začalo ztrácet výkon. Nakonec to skončilo odtahem do servisu. Umíte někdo poradit? Může to být i výrobní vadou? Auto mám pravidelně servisované.
Díky předem..
Díky předem..
černá "Brusinka" Santa Fe 2008 2.2. CRDi 4WD AT
- Reklama
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj. Pokud se zvýšily otáčky a auto na to nereagovalo, tipnul bych to spíš na měnič, než na převodovku. Napiš, jak to potom dopadlo v servisu. Držím palce. St.
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
To je právě to, auto bylo napíchnuté na diagnostiku a žádná el. ani motorová chyba se neprokázala. Po konzultaci s jiným mechanikem to odhadl na převodovku. Vždy se to začalo dít až po zahřátí motoru. Když jsem zastavila a zhasla motor, chvíli počkala, tak to na chvíli jelo, a pak se objevil ten samý problém: zvýšené otáčky a žádný výkon.. jsem zvědavá, co to nakonec bude..
černá "Brusinka" Santa Fe 2008 2.2. CRDi 4WD AT
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Cau Rohelka, no, to aj mna by velmi zaujímalo, aký máš problem s tou "nekazivou" AT prevodovkou .
Ako čítam, jazdila si šetrne a ja tak, sa niečo pokazilo. Mám 2006, 5st. AT, 200.000km a zatial, vsetko OK a to ešte som nezavrhol, "chiptuning" . Neviem ti povedať, aký máš problém, lebo nemám skúsenosti, ale zvedavý som!
Mna by len, zaujímalo, čo najviac vadí AT, ževraj, vyhadzovanie rýchlosti z "D" do "N", napr. k semafóru, toto ja síce nerobím, ale ja použ. dole kopcom sekv. radenie a podradujem, zaťažujem AT, ale či tým prevodovku aj ničím, netuším.
Ako čítam, jazdila si šetrne a ja tak, sa niečo pokazilo. Mám 2006, 5st. AT, 200.000km a zatial, vsetko OK a to ešte som nezavrhol, "chiptuning" . Neviem ti povedať, aký máš problém, lebo nemám skúsenosti, ale zvedavý som!
Mna by len, zaujímalo, čo najviac vadí AT, ževraj, vyhadzovanie rýchlosti z "D" do "N", napr. k semafóru, toto ja síce nerobím, ale ja použ. dole kopcom sekv. radenie a podradujem, zaťažujem AT, ale či tým prevodovku aj ničím, netuším.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj, mám se Santou najeto cca 120 tis km a snažím se dodržovat zásady pro používání automatické převodovky tak, jak doporučuje rozmanitá literatura. Zatím se mi to osvědčuje - automat funguje tak, jak má. (nový olej dostal v 90 tis. ve značkovém servisu )
Automatickou převodovku nejvíce opotřebovává její funkce, tedy automatické řazení. Čím méně bude převodovka řadit, tím déle vydrží. Vyřazování rychlostního stupně např. při stání na křižovatce, nebo při jízdě z kopce, se nedoporučuje (ale nezakazuje), to tedy neznamená, že není možno využít sekvenční řazení např. pro brzdění motorem, když už to tam výrobce dal. Když stojím na červenou na "D" sice "neopotřebovávám převodovku řazením, ale brzdím měnič a roste mi spotřeba. Co je pak lepší?
Volba rychlostních stupňů:
Při rozjezdu a stojícím vozidle se provádí vždy se současně sešlápnutou nožní brzdou a to, pokud možno, rychlejším pohybem voliče rovnou na požadovaný rychlostní stupeň. Během rychlejšího pohybu páky především z P na D zabráníš zařazení zpátečky a tedy zbytečnému opotřebení převodovky.
"P" - parking (parkovací poloha voliče)
zajišťuje vozidlo proti samovolnému rozjetí. Jedná se o mechanické zablokování hřídele převodovky. Jelikož je toto zablokování provedeno způsobem, kterým se "vrazí kus železa mezi zuby", je nutné tento stupeň volit výhradně tehdy, když vozidlo stojí a v žádném případě se nepohybuje ani tou nejmenší rychlostí. Při jízdě vyšší rychlostí se tuto polohu zařadit nepodaří, většinou díky zvuku, který se přitom ozývá, při malých rychlostech je štěstí, když se nic nestane. Ono se stane, ale bývá to zpravidla naposled před tím, kdy se "P" pokusíš během jízdy navolit ještě jednou. Zcela bez nežádoucích účinků na mechanizmus převodovky je tedy dobré používat tohoto postupu:
Po úplném zastavení vozidla s ještě sešlápnutým pedálem brzdy navolit "P", zašlápnout ruční parkovací brzdu, vypnout motor, pomalu uvolnit pedál brzdy. Já jsem to vylepšil tak, že zařadím "N", zabrzdím auto a až se nehýbe a visí na ručce, tak dám "P". A je to.
"R" – reverse - zpátečka
Volí se zásadně když vozidlo stojí. Neřaď zpátečku, dokud vozidlo při jízdě vpřed úplně nezastavilo!
"N" – neutral
Při přeřazování ze zpátečky na D a naopak je vhodné na této pozici chvilku vytrvat - srovnají se otáčky hřídelů.
"D" – drive - jízda vpřed
Šetrné zacházení s plynem, znamená menší namáhání převodovky (souvisí to s okamžitým přenášeným točivým momentem motoru), její vyšší životnost a také nižší spotřebu paliva dosaženou provozem motoru v optimálních otáčkách.
Standa
Automatickou převodovku nejvíce opotřebovává její funkce, tedy automatické řazení. Čím méně bude převodovka řadit, tím déle vydrží. Vyřazování rychlostního stupně např. při stání na křižovatce, nebo při jízdě z kopce, se nedoporučuje (ale nezakazuje), to tedy neznamená, že není možno využít sekvenční řazení např. pro brzdění motorem, když už to tam výrobce dal. Když stojím na červenou na "D" sice "neopotřebovávám převodovku řazením, ale brzdím měnič a roste mi spotřeba. Co je pak lepší?
Volba rychlostních stupňů:
Při rozjezdu a stojícím vozidle se provádí vždy se současně sešlápnutou nožní brzdou a to, pokud možno, rychlejším pohybem voliče rovnou na požadovaný rychlostní stupeň. Během rychlejšího pohybu páky především z P na D zabráníš zařazení zpátečky a tedy zbytečnému opotřebení převodovky.
"P" - parking (parkovací poloha voliče)
zajišťuje vozidlo proti samovolnému rozjetí. Jedná se o mechanické zablokování hřídele převodovky. Jelikož je toto zablokování provedeno způsobem, kterým se "vrazí kus železa mezi zuby", je nutné tento stupeň volit výhradně tehdy, když vozidlo stojí a v žádném případě se nepohybuje ani tou nejmenší rychlostí. Při jízdě vyšší rychlostí se tuto polohu zařadit nepodaří, většinou díky zvuku, který se přitom ozývá, při malých rychlostech je štěstí, když se nic nestane. Ono se stane, ale bývá to zpravidla naposled před tím, kdy se "P" pokusíš během jízdy navolit ještě jednou. Zcela bez nežádoucích účinků na mechanizmus převodovky je tedy dobré používat tohoto postupu:
Po úplném zastavení vozidla s ještě sešlápnutým pedálem brzdy navolit "P", zašlápnout ruční parkovací brzdu, vypnout motor, pomalu uvolnit pedál brzdy. Já jsem to vylepšil tak, že zařadím "N", zabrzdím auto a až se nehýbe a visí na ručce, tak dám "P". A je to.
"R" – reverse - zpátečka
Volí se zásadně když vozidlo stojí. Neřaď zpátečku, dokud vozidlo při jízdě vpřed úplně nezastavilo!
"N" – neutral
Při přeřazování ze zpátečky na D a naopak je vhodné na této pozici chvilku vytrvat - srovnají se otáčky hřídelů.
"D" – drive - jízda vpřed
Šetrné zacházení s plynem, znamená menší namáhání převodovky (souvisí to s okamžitým přenášeným točivým momentem motoru), její vyšší životnost a také nižší spotřebu paliva dosaženou provozem motoru v optimálních otáčkách.
Standa
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
no téééda, to je jako z manuálu... Santík není první auto s AT, které řídím (mám)... jen nechápu, proč mám od výrobce i možnost sekvenčního řazení, když se jeho používání nedoporučuje. pak je tam úplně zbytečně a mate řidiče.. mechanik sundal motor (jinak převodní skříň nejde odmontovat ).. ptal se, jestli jsem neměla auto v záplavové oblasti (NE!!!!), že to bylo zarezlý, jak 20 let starej jeep.. to mě dost překvapilo, v zimě auto myju, aby netrpělo solí ze silnic, no, asi jsem moc opatrná (mamka svýho Santu huntuje a šlape jak hodinky).. v převodovce jsou úplně spálený lamely a šrapnely z měniče.. tak to je moc pěkný, oprava bude stát asi víc, než odhadovaných 40tis. asi se příště vrátím ke klasickému manuálu... jen jsem měla za to, že když to dělaj pro Amíky, že by to mělo být blbuvzdorný a vydržet všechno... tak asi ne.. holt, asijská výroba.. ale stejně, těším se, až se v mojí "Brusince" zase svezu..
černá "Brusinka" Santa Fe 2008 2.2. CRDi 4WD AT
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
No teda nazdar hodiny, 40 litrů vrazit do almary. To by mě ten můj GAZIK dost naštval. Nechala jsi mu v předepsaných 90 tis. km měnit olej? Pokud ano, myslím, že olej při vypouštění mohl mechanikovi leccos napovědět. Automat je obecně hodně citlivý na čistotu oleje a pokud se ucpe filtr, nějaký ventilek, nebo je ho tam málo, nebo moc, tak je zle a taková paseka se pak přihodí celkem rychle. Přesto si myslím, že najetí 100 tis km by pro ten automat neměl být až tak zásadní problém s tak fatálními následky i bez výměny oleje. Výrobce si jistě dělá rezervu. Jsem moc zvědavý, za kolik ti to opraví. Držím palce
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Tak mám konečně posudek od mechanika. Olej jako nový (výměna při 90tis. potvrzena autorizovaným servisem, kde byla provedena), takže olej mi opravdu vyměnili.. Jenže zapomněli vyměnit filtr, který je prý úplně zanesený a to způsobilo závadu.. Takže mě čeká nechat vypracovat posudek a chtít po tom aut. servisu náhradu škody, případně novou převodovku... No.. nezávidím jim to... Doporučená výměna oleje a filtru od výrobce převodovky je při 60.000km.. ALE: prodejce doporučuje 90.000km... takže, veškerou zodpovědnost na sebe tímto přejímá prodejce.. v případě pochybení při servisu ten servis.. to jsem zvědavá, jak to dopadne....
Hanka
Hanka
Naposledy upravil(a) Rohelka dne 02 říj 2013, 09:38, celkem upraveno 1 x.
černá "Brusinka" Santa Fe 2008 2.2. CRDi 4WD AT
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
No, není mechanik ako mechanik, ked zabudol vymeniť filter a kdeee v AT je filter ??? to som ani nevedel, dúfam, že mne ho vymenili..... Ja viem, že tebe nieje do smiechu, 40tis. je dosť velkááá sumička, za niekoho neschopnosť, ale neverím, že z toho servisu niečo dostaneš, nieje neaká premlčacia doma alebo niečo takéééé, ale držím palce.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
jojo, filtr tam je, jako všude, kde se něco maže, ale pěkně schovaný za měničem, takže se kvůli tomu musí vyndat motor, převodovka, měnič... není to snadné, ale výrobce vozidla to doporučuje pouze při zátěžovém provozu, a to je dle manuálu permanentní tahání nákladu, nebo stály provoz v náročném terénu , nebo stálý provoz v teplotách nad 30°C.... takže u nás to v servisu dobrovolně nedělají, neb vlastně nemusí.... takže když se to zanese, tak je automobilka jakoby z obliga... jenže výrobce převodovky říká něco jiného, takže zodpovědnost je vlastně na výrobci vozidla... no, je to komplikované, odhadovaná škoda je už teď na 60tis. Kč.... kvůli ucpanému filtru se to zadrhlo, vylítala jehlová ložiska na planetovém soukolí a to se musí koupit nové... jsem zvědavá, jak tohle dopadne..
Hanka
Hanka
černá "Brusinka" Santa Fe 2008 2.2. CRDi 4WD AT
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Výměna filtru se standardně nedělá, protože málokdo by byl ochoten tuto výměnu spojenou s demontáží zaplatit.
Jedna neoficiální informace od zdroje: v případě staršího vozu, většího nájezdu, nebo výrazného překročení intervalu výměny, prý raději olej v automatické převodovce nechat původní. Usazeniny, které se tam přirozeně vytváří se mohou aditivy nového oleje uvolnit a skutečně ucpat filtr či nějakou trysku což vede k poruše, která je pravděpodobnější než to, že by k poškození došlo díky vlastnostem starého oleje.
Jestli je to opravdu skutečně tak nevím, jak jsem nakoupil prodávám ... já osobně jsem měnil zatím jednou v 90ti a zatím v poho, což je asi standardní stav .....
Jedna neoficiální informace od zdroje: v případě staršího vozu, většího nájezdu, nebo výrazného překročení intervalu výměny, prý raději olej v automatické převodovce nechat původní. Usazeniny, které se tam přirozeně vytváří se mohou aditivy nového oleje uvolnit a skutečně ucpat filtr či nějakou trysku což vede k poruše, která je pravděpodobnější než to, že by k poškození došlo díky vlastnostem starého oleje.
Jestli je to opravdu skutečně tak nevím, jak jsem nakoupil prodávám ... já osobně jsem měnil zatím jednou v 90ti a zatím v poho, což je asi standardní stav .....
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
to je teda pěkná rada... já byla při 90 tis. km v autorizovaném servisu a udělali mi servis tak, jak jim předepisuje servisní manuál od výrobce... no, že byl ucpaný filtr tak, že nepropustil olej do soukolí, které se přestalo mazat, to asi nikdo netušil... jenže teď už vím, že nejsem jediná, komu se to stalo. bohužel jsou drahé díly. jedno soukolí za 23 tis. kč, druhé za 22 tis. kč, ozubené kolo za 3 tis. kč, sundání a nandání motoru, nový olej a filtr.. jsem tam bratru za 70 tis. kč.. a to je zatím jen odhad.... nic, je to jedno, vyřešit se to musí, jen mě to štve. na druhou stranu jsem si pořád chválila, jak mám skvělé auto, jak šlape jako hodinky, jak jsem dobře koupila, asi jsem přechválila.. až na tenhle současný problém bych ale stejně neměnila..
černá "Brusinka" Santa Fe 2008 2.2. CRDi 4WD AT
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Rohelka píše:to je teda pěkná rada... já byla při 90 tis. km v autorizovaném servisu a udělali mi servis tak, jak jim předepisuje servisní manuál od výrobce... no, že byl ucpaný filtr tak, že nepropustil olej do soukolí, které se přestalo mazat, to asi nikdo netušil... jenže teď už vím, že nejsem jediná, komu se to stalo. bohužel jsou drahé díly. jedno soukolí za 23 tis. kč, druhé za 22 tis. kč, ozubené kolo za 3 tis. kč, sundání a nandání motoru, nový olej a filtr.. jsem tam bratru za 70 tis. kč.. a to je zatím jen odhad.... nic, je to jedno, vyřešit se to musí, jen mě to štve. na druhou stranu jsem si pořád chválila, jak mám skvělé auto, jak šlape jako hodinky, jak jsem dobře koupila, asi jsem přechválila.. až na tenhle současný problém bych ale stejně neměnila..
To bych rad tu převodovku viděl rozebranou,,aby odešly ložiska na diffu to musí byt vada mat,,nebo 350 najeto s lajdáckým oil servisem,Pokud přestalo mazat tak bych kontroloval oil čerpadlo,,Jde oto co má auto najeto,,má zkušenost i že po 160 tisících kdy je olej černý jak sračka tak nedochází k nepruchodnosti filtr,,ale spíše trpí lamelya celkově se převodovka opotřebovává,,ale nemyslím že by došlo k totální destrukci tak velkých ložisek..,na diffu nesjlou jehlová lořiska ale kuželíková..
Otazkou jestli byla převodovka dobře naplněna?!! Měl jsem v rukach převodovky kde kolikrát chyběl litr až dva litry oleje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://giovanny.rajce.idnes.cz/Repair_a ... ansmission
Sono sempre moderato critico!!
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Mimo téma. Giovany nevíš jak je to u IX55? taky se nadá vyměnit filtr? chystám se u kila, na výměnu oleje a chci se na to připravit.
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
ix55 píše:Mimo téma. Giovany nevíš jak je to u IX55? taky se nadá vyměnit filtr? chystám se u kila, na výměnu oleje a chci se na to připravit.
Ahoj sorry že odpovídam takhle pozdě,,u ix 55 je to stejne,,filtr je uvnitř převodovky,,mrkni na odkaz z rajce.net.. tam je to na foto vidět..doporučuji dělat olej i 30 tis km, za prve jde o kvalitu oleje s tím spojena čistota filtru, v neposlední řadě to má vliv na opotřebení ložisek lamel,a všeho co se točí,,,ale hlavně mechatronika(selenoidy) jsou na čistotu oleje háklivé..
Sono sempre moderato critico!!