LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Pro.severtom,Hardcam,mmv.Vy se pokládáte za odborníky a to je jistě pravda!Ale co mají dělat uživatelé aut kteří nemají páru o tom jak auto funguje a co potřebuje?Musí někoho zaplatit!Toto nikdo z vás ve svém výpočtu nezohledňuje! Připadaný problém dokážete zachytit v prvopočátku,neznalý až auto nejede.V servisu se vymění víc a dráž.Že to tak je svědčí dotazy na těchto stránkách a obsáhlost problému LPG.Kdyby to tak nebylo jezdili by jsme na LPG všichni!
Vážně jsem uvažoval o LPG hned při koupi nového auta.Protože v té době :hyu: pozastavil montáž originální přestavby (už víme proč) jsem od toho upustil.
To je pohled z druhého břehu.A jde to i bez arogance a urážek.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Reklama
 

severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

robil píše: Trochu ti napovím. U spora 50% na palivu je nereálná!
Skutečná spotřeba jde nahoru.
Servisní náklady taky.
Všichni nejsou tak šikovní aby si opravy(seřízení) prováděli sami.=Prachy! Navíc mi plyn smrdí!
:) 10x, abys byl konečně spokojen :)

1. u nás na Shellu lpg 13.90 vs. n95 32.90
trojčlenka-pokud spotřeba na lpg o 10% vyšší, tak 1,1x13,9 / 32,9 = 46,4 % :) co na to říkáš - že bys neuměl trojčlenku - podle tvých dalších "argumentů" to tak možná bude
poměr pro ONO si snad vypočítáš sám

2. i tak to vychází na více než 50% úsporu

3. oba filtry na LPG stojí 150 Kč a jednou za 2 roky je máš za 10 minut vyměněné - s jistotou, že jsou opravdu vyměněné

4. neumíš vyměnit běžný spotřební materiál, jako je olej nebo filtr = jsi ideální koloušek na odrbání v autorizáku. Smiř se také s tím, že jsi ideální kandidát na to, aby ti auto vydrželo jen po dobu záruky a pak sis musel koupit nové. Tak se dnes v automobilkách plánuje a kdo tomu nevěří, ještě neviděl semletou hřídelku pohonu mazacího čerpadla, kterou v koncernu úmyslně stáhli z tuším 8 na 6 mm (šestihran) - jistě ohromně ušetřili, asi tak halíř na každém motoru - ve skutečnosti se tím spolehlivě postarali o odbyt nových aut, protože motor tě nevaruje kontrolkou mazání, ale až hryznutím.

To, že na všech nových autech ukazuje třeba teploměr motoru umělou (nekolísající) hodnotu, bych se mohl též rozepisovat... prostě vše pro uklidnění uživatele: "používejte LL oleje, svěřte výměnu servisu, nesledujte budíky, stejně nic neukážou, ne abyste koukali na svíčky, sklepli si elektrody, čuchli si k oleji - takové uživatele nepotřebujeme" :(

5? Plyn ti smrdí? To není argument, mě smrdí nafta a nebudu kvůli tomu hanět naftové motory. Kdo chce z 90% valit po dálnici, nemá lepší volbu, než naftu.

Pro alf6: měním v předepsaných intervalch 20 000 km, přesně 3 litry, olej A3/B3, nepoužívat novější lehkoběžné ekosrajdy! Filtr originál, v HYU stojí 100 Kč + 21 Kč DPH
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

robil píše: Trochu ti napovím. U spora 50% na palivu je nereálná!
Skutečná spotřeba jde nahoru.
Servisní náklady taky.
Všichni nejsou tak šikovní aby si opravy(seřízení) prováděli sami.=Prachy! Navíc mi plyn smrdí!
:) 10x, abys byl konečně spokojen :)

1. u nás na Shellu lpg 13.90 vs. n95 32.90
trojčlenka-pokud spotřeba na lpg o 10% vyšší, tak 1,1x13,9 / 32,9 = 46,4 % :) co na to říkáš - že bys neuměl trojčlenku - podle tvých dalších "argumentů" to tak možná bude
poměr pro ONO si snad vypočítáš sám

2. i tak to vychází na více než 50% úsporu

3. oba filtry na LPG stojí 150 Kč a jednou za 2 roky je máš za 10 minut vyměněné - s jistotou, že jsou opravdu vyměněné

4. neumíš vyměnit běžný spotřební materiál, jako je olej nebo filtr = jsi ideální koloušek na odrbání v autorizáku. Smiř se také s tím, že jsi ideální kandidát na to, aby ti auto vydrželo jen po dobu záruky a pak sis musel koupit nové. Tak se dnes v automobilkách plánuje a kdo tomu nevěří, ještě neviděl semletou hřídelku pohonu mazacího čerpadla, kterou v koncernu úmyslně stáhli z tuším 8 na 6 mm (šestihran) - jistě ohromně ušetřili, asi tak halíř na každém motoru - ve skutečnosti se tím spolehlivě postarali o odbyt nových aut, protože motor tě nevaruje kontrolkou mazání, ale až hryznutím.

To, že na všech nových autech ukazuje třeba teploměr motoru umělou (nekolísající) hodnotu, bych se mohl též rozepisovat... prostě vše pro uklidnění uživatele: "používejte LL oleje, svěřte výměnu servisu, nesledujte budíky, stejně nic neukážou, ne abyste koukali na svíčky, sklepli si elektrody, čuchli si k oleji - takové uživatele nepotřebujeme" :(

5? Plyn ti smrdí? To není argument, mě smrdí nafta a nebudu kvůli tomu hanět naftové motory. Kdo chce z 90% valit po dálnici, nemá lepší volbu, než naftu.

Pro alf6: měním v předepsaných intervalch 20 000 km, přesně 3 litry, olej A3/B3, nepoužívat novější lehkoběžné ekosrajdy! Filtr originál, v HYU stojí 100 Kč + 21 Kč DPH
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Robile, ty jsi fakt exemplar :roll:
Na LPG vystaci matematika prvniho stupne ZS.
Jelikoz mam provoz ukoncen, muzu pocitat:

Na LPG ujeto 150tkm od prestavby, pokud odectu benzin cca 10tkm, jsem na 140tkm.
Naklady na palivo jednoho km na LPG stanovuji pro jistotu vetsi - 11 litru na 100km, tedy 1,63Kc/km

LPG 140.000x1,63=228.200,-
NATURAL N95(dame prumer 32Kc/litr, 9 litru spotreba, tedy 2,88) 140.000 x 2,88=403.000,-
(vypocet je delan pro N95, ikdyz jsem jezdil po celou dobu auta na Verva 100, ktera je na litru o 2 koruny drazsi, ale nechci tu vyhodnost nejak protezovat, nemam problem zustat s cisly pri zemi, jinak by to bylo dalsich 25 tisic k dobru)

403.000-228.200=178.000,- - jeste mam pokracovat nebo si myslis, ze je to malo?

Jdem pokracovat - za tech 140tkm na plyn jsem 10x menil filtr prvni faze, 7x druhe faze (dohromady 3000,- s praci), 3x revize (neplatil, jinak cca 900,-) + jsem jednou nadstandardne udelal svicky (Champion 30Kc/kus original - tedy zavratnych 120,- + 50,- prace). Dalsi servis, ktery ale z casti souvisi s beznym provozem benzinovyho auta bez hydrostelu, nicmene LPG dalo svuj udel - vymereni ventilovych vuli, cisteni a servis hlavy, tesneni hlavy, srouby, ventil - 12 tisic celkem, nepocitam rozvody, remenici a z tech 12 tisic k LPG prictu pouze 8000,-

Cili uspora na 140tkm po zaokrouhleni na desetitisice smerem dolu = 160.000,- (1,15Kc/km kilometricke uspory), takze ted mi povis co? UZ CELKEM TUSIM, ALE SMAJLIK S PORADNYM TOCENAKEM TADY BOHUZEL NEMAME :lol:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: LPG

Příspěvek od Alf6 »

severtom: po kolika km menis olej?
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 29 čer 2015, 09:48, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-)
už vím, ty závidíš, nebo sám si musíš vysvětlovat, pročpak taky nešetříš korunky :-)

na spritmonitoru je u 1,4ky ix 20 a benzínu průměrná spotřeba 7,75L/100km
mojí spotřebu vidíš v popisu
najedu !!! pouze 15000Km ročně !!!
počítat umíš sám (snad) :wink:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

mmv píše:
robil píše:Učebnicový příklad.Jeden povídal proto to tak musí být.
ty seš fakt učebnicovej příklad, čekal jsem nějaký argumenty a ty , protože nemáš žádnou relevantní odpověď sem hodíš tydle zvratky #-o #-o #-o ](*,) ](*,) ](*,)
Dej si tam těch smajlíku třeba deset jestli se ti uleví!Ale počítat neumíš nebo počítáš jen co se ti hodí!
Trochu ti napovím. U spora 50% na palivu je nereálná!
Skutečná spotřeba jde nahoru.
Servisní náklady taky.
Všichni nejsou tak šikovní aby si opravy(seřízení) prováděli sami.=Prachy!
Servis tě dříve nebo později nemine.Jestli budeš mít smůlu na špatný kus a servis daleko brzy svůj hloupý nápad prokleješ.=Prachy!
Vyšší riziko poruchy motoru=Prachy.
Jeden můj důvod snížení nosnosti a zmenšení kufru.(Dva 100kg chlapi dvě 75kg baby + něco v kufru a i30 si brnká o dorazy).
Navíc mi plyn smrdí!
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

robil píše:Učebnicový příklad.Jeden povídal proto to tak musí být.
ty seš fakt učebnicovej příklad, čekal jsem nějaký argumenty a ty , protože nemáš žádnou relevantní odpověď sem hodíš tydle zvratky #-o #-o #-o ](*,) ](*,) ](*,)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Asi nejdůležitější z těch příspěvků se mi nepodařilo dohledat, takže volně cituju: potkal jsem človíčka, který měl od Hyu náhradní vůz, protože mu jeho auto nejelo... dlouho trvalo, než autorizák (tuším že ne první) dokázal zjistit, že měl z výroby místo řídící jednotky na motor 1.4 tu z 1.5 (nebo naopak, už si nevzpomínám, ale zůstal jsem stát docela "paf", čeho je fabrika schopná).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

robil píše:
Gagy píše:teď na čtvrté garančce mi zjistili stejný problém s ventily.Najeto na LPG cca 36 000 km.Už to podle mě čekali.....Nechal jsem namontovat "origo" LPG,aby jsem se vyhnuli problémům a teď vlastně zjišťuji ,že pokud budu dál jezdit na LPG zničím motor.Člověk investuje nemalé peníze,aby ušetřil a nakonec asi jen prodělá...Pokud udělal Hyundai chybu a schválil k montáži něco,co poškozuje vozidlo,měl by za to nést odpovědnost.
Budiž tvůj příspěvek varováním všem kteří si myslí že s LPG něco ušetří!!!
robile, prosím dojdi se spláchnout, díky moc
Točím už 100 000 km a auto mě jen vozí. 3 roky tady píšu, že HYU přestavbu=NE, přímaz NIC neřeší, přívstřik benálu je totálně k NIČEMU. Gagyho mi je líto, začal toto fórum číst pozdě. HYU experimentuje na lidech, autorizák neudělá svolávačku, autorizák jen otře olejový filtr... kolik zkušeností lidí, kteří si do auta dali kameru a jeli na servis, ještě potřebujete?

Dělejte si údržbu doma a auto vás bude jen vozit a vozit. Nechte to českým expertům a dopadnete jako Gagy. Mám tu nejobyčejnější přestavbu, Magic+Stag, 23 tisíc s DPH a dokladem, už se 3x vrátila. Auto si plánuju nechat, dokud ho nesežere rez (příběhy o neúspěšných reklamacích laku sem psali jiní), očekávám, že stejně jako předchozí Felicia bude auto ze 2/3 zadarmo, těch 200 000 za 15 let může úplně v pohodě být úspora na palivu. Pokud někdo použije "argument", že motor 1,4 atmosféra nemůže natočit 300 000 km, tak se s ním hádat nebudu - já si právě PROTO motor BEZ turba kupoval.
Naposledy upravil(a) severtom dne 28 čer 2015, 20:53, celkem upraveno 1 x.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Učebnicový příklad.Jeden povídal proto to tak musí být.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

jestli ty sis to neuměl spočítat, tak to je čistě tvá matematika :-) nevěřím, že dnes se najde někdo, kdo by si řekl, hele a co je to to LPG, nevím, no tak si to teda koupíme a uvidíme :-) většina lidí si to kupuje dle nějakých zkušeností, já mám na lpg najeto cca 300k km a když budu hoooooooodně u země, tak doma je 150 kolíků ??? a jestli ti to připadá, že ušetřit padesátník na kilometru je nereálná hodnota, tak věř, že bych to klidně viděl, že doma je 250 tisíc korunek (těch padesát je na ty vícenáklady) to že se to teď třeba zastaví je smutné, ale nic, co by mi mělo v tomto kontextu trhat žíly :D/ :D/ :D/
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Hele to je pořád dokola.Každý se zhlídne na nízké ceně na pumpě a před ostatními více náklady zavírá oči.Ale hlavně si náklady neumí nebo se nechce spočítat!
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) ještě že nejsi na patřičném foru :wink: právě by tě kamenovali desítky uživatelů fabií :wink: kolega má 1,4 mpi a na plyn má najezděno 240 tisíc, před dvěma měsíci měnil komplet vstřiky + nádrž, dal za to něco kolem 10000, když jsem se ho ptal, jestli to už nejsou vyhozené peníze, tak říkal, že motor je v naprostým pořádku a že s autem hodlá udělat alespoň dalších 100k km že to auto už mu ušetřilo na kompletně nové,
koukej takovej airwaves, ten si myslím v pohodě z našetřených peněz může při svém nájezdu km dovolit i tak drahý servis motoru :hyu:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Jestli je navrženo něco aby fungovalo s spojením něčeho,nemůže to stejně dlouho fungovat s náhražkou!Ale to jistě jakožto odborník víš.
Ve 120ce LPG celkem fungoval.Auto mělo hodnotu dvou plných nádrží.Náhradní díly za babku.Do nového auta bych ho po mých zkušenostech NEDAL!!!
Sháněl jsem náhradu za 120citku poohlížel jsem se v bazarech přestavbách na LPG.Zalíbila se mi Fábka 1.4 asi 100 tis.km.stáří dva roky na pohled jako nová.Naštěstí mně zarazil kamarád (majitel bazaru) podle jeho zkušeností jsou auta s LPG na hranici 100tis. motoricky po smrti.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“