Tucson - vyplatí se SmartSense+?
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Tucson - vyplatí se SmartSense+?
Uvažuji o koupi nového Tucsonu ve výbavě Style. K dispozici je balíček SmartSense+ přidávající adaptivní tempomat (+10 000 Kč). Máte někdo zkušenost, jestli se to vyplatí? Zjistil jsem, že se nedá přepnout do režimu klasického manuálního tempomatu, je vždy jen adaptivní, bohužel. Kamarád má adaptivní tempomat u Kia Sportage a vůbec z něj není nadšený, protože se chová dost nevyzpytatelně, hlavně na dálnici, když jede větší auto ve vedlejším (připojovacím pruhu). Tak mám obavu, aby to zde nebylo stejné.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8368
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
u auta bez automatickej prevodovky by som u nom vobec neuvazoval. U hybridu pekne a citlivo dobrzduje a nabija. Na jazdenie na nasich dialniciach to fakt nie je - aj na najkratsej vzdialenosti sa musis radit dolava snad 50 m od japr kamionu, co lepici z laveho pruhu casto beru ako urazku vsetkeho comu veria.
z casu na cas si to pribrzdi v meste (auto prexnievajuce pri parkovani cez ciaru). na okreskach je to prijemny spolocnik ak sa neponahlas
z casu na cas si to pribrzdi v meste (auto prexnievajuce pri parkovani cez ciaru). na okreskach je to prijemny spolocnik ak sa neponahlas
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
Uvažuji o HEV s automatem, takže by mi to dávalo smysl. Ale příliš nemám rád, když si auto dělá, co chce
Tak si říkám, že se bez téhle vymoženosti asi obejdu... je velká škoda, že se nedá přepnout do normálního manuálního režimu.

Mexican píše: ↑17 bře 2025, 20:48 u auta bez automatickej prevodovky by som u nom vobec neuvazoval. U hybridu pekne a citlivo dobrzduje a nabija. Na jazdenie na nasich dialniciach to fakt nie je - aj na najkratsej vzdialenosti sa musis radit dolava snad 50 m od japr kamionu, co lepici z laveho pruhu casto beru ako urazku vsetkeho comu veria.
z casu na cas si to pribrzdi v meste (auto prexnievajuce pri parkovani cez ciaru). na okreskach je to prijemny spolocnik ak sa neponahlas
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
Ako píše Mexičan - na diaľnici aj ten najkratší interval vzdialenosti je veľký, takže ja síce adaptívny tempomat na diaľnici používam, ale" nespím pri ňom" a pri predbiehaní mu pomáham plynovým pedálom. Na okreskách naozaj pohoda a v meste to hádam nebudeš používať (teda podľa mna v meste nezmysel)
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8368
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
adaptivny tempomat ma svoje vyhody a nevyhody. Ten system si myslim, ze bude rovnaky ako v Sportage NQ5
vyhodou je napriklad jazdenie v prefizlovanych obciach na Morave - znamena to, ze pri jazde z kopca drzi krasne predvolenu rychlost (u HEV viac dobija bateriu) a tak sa nestane, ze clovek to prepali vrazebnou 54km/h na 50kmh
nevyhoda je v zime ak sa zaspini radar, znamena to paap aj pre adaptivny tempomat. Takze aj keby sa hypoteticky dalo ist na tempomat, system kvoli znecisteniu SCC proste tempomat nedovoli aktivovat
10 000kc by som u auta za 900 000kc asi neriesil, je to ale individualne
vyhodou je napriklad jazdenie v prefizlovanych obciach na Morave - znamena to, ze pri jazde z kopca drzi krasne predvolenu rychlost (u HEV viac dobija bateriu) a tak sa nestane, ze clovek to prepali vrazebnou 54km/h na 50kmh
nevyhoda je v zime ak sa zaspini radar, znamena to paap aj pre adaptivny tempomat. Takze aj keby sa hypoteticky dalo ist na tempomat, system kvoli znecisteniu SCC proste tempomat nedovoli aktivovat
10 000kc by som u auta za 900 000kc asi neriesil, je to ale individualne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
No právě, cena... cena auta není nízká, 10 000 se v ní schová, ale nechci si připlatit za něco, co mě pak bude štvát... Díky všem za názory.
Mexican píše: ↑18 bře 2025, 11:06 adaptivny tempomat ma svoje vyhody a nevyhody. Ten system si myslim, ze bude rovnaky ako v Sportage NQ5
vyhodou je napriklad jazdenie v prefizlovanych obciach na Morave - znamena to, ze pri jazde z kopca drzi krasne predvolenu rychlost (u HEV viac dobija bateriu) a tak sa nestane, ze clovek to prepali vrazebnou 54km/h na 50kmh
nevyhoda je v zime ak sa zaspini radar, znamena to paap aj pre adaptivny tempomat. Takze aj keby sa hypoteticky dalo ist na tempomat, system kvoli znecisteniu SCC proste tempomat nedovoli aktivovat
10 000kc by som u auta za 900 000kc asi neriesil, je to ale individualne
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
Ešte počítaj s tým, že to má radar v nárazníku... po prípadnej nehode drahšia(citeľne) oprava. Pod pojmom nehoda si predstav aj "banálny" parkovací ťukes od nepozorného/ignorantského šoféra kdesi pred lidlom...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20441
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
JP74: Poslední příspěvek se necituje
Za cenu
raději Terramar
Navíc
u HEV nezvládnul termomanagement motoru a interiéru pro zimní provoz. To je ale na jiné téma.

Za cenu



Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8368
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson - vyplatí se SmartSense+?
Axel.Foley preco by nemal
zvladat termomanazment motoru a posadky? Funguje to to v zasade ako cez kopirak aj u Toyoty (CHR) prave sme sa vcera o tom bavili s kamosom, ktory ju ma (pred FL, rv 2020). U HEV (pozor nepliest s PHEV, ano tam by som cakal inak nastaveny sposob jazdy primarne na elektrinu bez spustana spalovacieho motoru) proste trva kym sa ohreje, zalezi od rezimu a uzivatela ako systemu pomaha a akym sposobom auto pouziva. Problem ako uzivatel vidim v tom, ze proste uzivatel s tym musi pocitat a musi tomu auto "pomoct" zo zaciatku
minuly vikend som siel popriat sestre do Trnavy. Boli 3 stupne, v noci tesne pod nulou. Motor ohrial chladiacu kvapalinu (inak holt teplotu vyhodnotit neviem, nemam v diagnostike nastavenu navi) za 7km v rezime sport + radenie padlami, nastavena teplota v kabine 19 od startu(vyhrievany volant a 1/3 vyhrievanie sedadla). Proste som sa rozbehol som sa na okreske, potom 70km dialnice a nasledne cesty prvej triedy. Na konci som nal 5,4l/100. Kedze bolo rano tak adaptivny tempomat sa na dialnici dal vyzuit celkom slusne, na ceste prvej triedy tiez.
A predpokladat, ze sa ten dvojliter v Terramaru, ktory zacina na snad na milione (a to je len mild hybrid) ohreje rychlejsie, resp bude mat pri nizkych teplotach iny sposob preferencie nevypinat je tak trochu nepravdepodobne

minuly vikend som siel popriat sestre do Trnavy. Boli 3 stupne, v noci tesne pod nulou. Motor ohrial chladiacu kvapalinu (inak holt teplotu vyhodnotit neviem, nemam v diagnostike nastavenu navi) za 7km v rezime sport + radenie padlami, nastavena teplota v kabine 19 od startu(vyhrievany volant a 1/3 vyhrievanie sedadla). Proste som sa rozbehol som sa na okreske, potom 70km dialnice a nasledne cesty prvej triedy. Na konci som nal 5,4l/100. Kedze bolo rano tak adaptivny tempomat sa na dialnici dal vyzuit celkom slusne, na ceste prvej triedy tiez.
A predpokladat, ze sa ten dvojliter v Terramaru, ktory zacina na snad na milione (a to je len mild hybrid) ohreje rychlejsie, resp bude mat pri nizkych teplotach iny sposob preferencie nevypinat je tak trochu nepravdepodobne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023