Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
chalani a co tak spisat peticiu + VIN aut a zaslat to do Hyundaia do Prahy. A pripadne niekam do televizie. Ak sa vas najde aspon 100, myslim, ze to bude mat sancu urobit solidny frmol
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Zdravím všechny příznivce aut s velkým zájmem jsem to tu přečetl a fandím Vám.airwaves píše:Že odskakuje i O2 to jsem četl, ale o focusu jsem si myslel že je hned po das autu nejlepší
http://www.ford-mondeo.cz/forum/viewtop ... 6&start=15
Proč reaguji,ačkoliv nevlastním Hyundai,ale právě ten Ford Focus II kombi s odskakujícím zadkem.
Abych to uvedl na pravou míru,mé auto v ten moment mělo téměř 90000km a u kombi tlumiče vzadu trpí.Nicméně po výměně tlumičů KYB je vše OK.Zde bych vůbec nesrovnával, Vaše auta jsou nové,tam nemá co odskakovat o půl metru(pokud se tak děje).
Focus II má víceprvkovou zadní nápravu ne torzní příčku a právem jsou Forďáci na podvozek Focusu pyšní to auto opravdu sedí dost dobře.Jediný mínus potom je při opotřebování silentbloků nápravy,protože je jich hodně a ne všechny je jednoduché měnit.
IX20 je elegantní auto,ale můj styl jízdy je řekněmě ostřejší a vyžívám se v tom co Focus svede,proto jsem tlumiče měnil.Má rád,když drží auto v zatáčce svou stopu o bezpečnosti nemluvě.
S takovým podvozkem u nového auta,jako je IX20 bych se těžko smířil.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tady v té recenzi je pravý opak co v SM ten redaktor dřívě dělal myslím šéfredakora ,nebo zástupce v SM.
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... undai-ix20
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... undai-ix20
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj a díky za link na tento test. Auto je opravdu tak skvělé jak je recenzi uvedeno,všechno je na svém místě,je pohodlné a jezdí se v něm opravdu moc dobře. Výhrady bych ale měl k popisu jízdních vlastností podvozku při jízdě po nerovnostech. Zde mi chybí rozměr kol a také hodnota na jakou byla kola nahuštěna.Podle uvedené spotřeby se však domnívám,že tlak v pneu byl spíše nižší. Na 16" kolech s nižším profilem pneumatik jsou také vlastnosti jiné,zejména při dodržení předepsaného huštění podle zatížení vozu. A naopak,s každou desetinou baru směrem dolů jsou vlastnosti podvozku lepší ale spotřeba spolu s valivým odporem evidentně stoupá. Já jsem při předváděcí jízdě u prodejce také žádné nectnosti podvozku nepozoroval a pak,když mi nové auto předali na 16" nahuštěných podle štítku na nejvyšší tlak,bylo to o moc horší. Tady by zřejmě test k tomu,aby byl objektivní vyžadoval doplnění některých údajů. No a už jsme u toho,každý,kdo má něco odjeto ví,že jakmile ho začne zajímat tlak v pneumatikách,je to známka,že je nějaký problém s tlumiči pérování. Dobré tlumiče zvládnou kde co a,když jsou kola například po dovolené nafouknutá víc pouze to trochu duní,ale jinak se nic neděje. Neumím si v praxi představit,že majitel vozu stále mění tlak v pneu podle toho kolik osob veze a trvám na tom,že při nahuštění "střed" jak většina z nás pneumatiky hustí zadní náprava ix20 při jízdě ve dvou odskakuje. Řekl bych,že výše uvedený test je až příliš pozitivní a neuvádí ani jiné i,když drobné neduhy o,kterých si tady píšeme,neosvětlené ovladače na dveřích,rozpálený středový panel od trubky topení,klepání zámku 5tých dveří a pod. také zmínka o "bouchnutí" při přejetí díry mi připadá až nápadně umírněná,kdo to zažil ví,že je to rána,až by si člověk dal pohlavek,že se díře nevyhnul. Od prvního testu v SM č.40 jako by na něčí intervenci některé neduhy zmizely ????? Franta
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
V teste Kia Vengy ten istý autor píše....píše sa tu aj o zmene jazdných vlastností k rôznej motorizácii a k zmene veľkosti pneumatík...možno tu bude aká taká spojitosť aj s bračekom H ix20-tkou????
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... -kia-venga
Podvozek
„Bude to prej tvrdý jako Soul,“ rozumovali před testovacími jízdami někteří kolegové. Naštěstí se spletli! Auto mělo do vytřásání v Soulu stejně daleko jako třeba Škoda Roomster. Naladění podvozku mi naopak přišlo úplně ideální. Necítil jsem ani tak tvrdost jako příjemnou a nečekanou tuhost karoserie, za kterou by se nemusel stydět ani malý volkswagen. Přejezdy menších nerovností byly příjemně utlumené, teprve ty hlubší a vyšší překonávala Venga s hlasitým doprovodem.
Trochu horší byla situace při testu naftové varianty 1.6 CRDi na šestnáctipalcových kolech. Tady mi podvozek zdaleka nepřipadal tak komfortní jako u předchozích verzí. Například na panelové části dálnice D11 se projevoval krátkými tuhými kmity a značným hlukem. Nezaslouží si, abych ho nazval uskákaným, ale třeba proti Hyundai ix20 se stejnými koly poskytoval mnohem méně pohodlí.
Zato průjezdy zatáčkami jsem si užíval ve všech testovaných verzích a test verze s těžším naftovým motorem jen zvýšil můj obdiv k jízdním vlastnostem Vengy. Karoserie se jen minimálně kroutí a naklání. Vzhledem k její výšce má auto až neuvěřitelně sportovní projev.
V extrému se projevuje absence víceprvkové nápravy – a to tradičním způsobem. Na hrbolech auto v zatáčkách odskakuje ven z ideální stopy. Přicházející smyk se ohlašuje zřetelně, čitelně a nezáludně. Díky tomu jsem si s klidem i v dešti deaktivoval standardně dodávaný stabilizační systém.
V některých ohledech mi dokonce podvozek připadal lepší než sofistikovanější řešení u modelu cee´d.
Potěšila mne i stabilita při jízdě vysokými dálničními rychlostmi.
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... -kia-venga
Podvozek
„Bude to prej tvrdý jako Soul,“ rozumovali před testovacími jízdami někteří kolegové. Naštěstí se spletli! Auto mělo do vytřásání v Soulu stejně daleko jako třeba Škoda Roomster. Naladění podvozku mi naopak přišlo úplně ideální. Necítil jsem ani tak tvrdost jako příjemnou a nečekanou tuhost karoserie, za kterou by se nemusel stydět ani malý volkswagen. Přejezdy menších nerovností byly příjemně utlumené, teprve ty hlubší a vyšší překonávala Venga s hlasitým doprovodem.
Trochu horší byla situace při testu naftové varianty 1.6 CRDi na šestnáctipalcových kolech. Tady mi podvozek zdaleka nepřipadal tak komfortní jako u předchozích verzí. Například na panelové části dálnice D11 se projevoval krátkými tuhými kmity a značným hlukem. Nezaslouží si, abych ho nazval uskákaným, ale třeba proti Hyundai ix20 se stejnými koly poskytoval mnohem méně pohodlí.
Zato průjezdy zatáčkami jsem si užíval ve všech testovaných verzích a test verze s těžším naftovým motorem jen zvýšil můj obdiv k jízdním vlastnostem Vengy. Karoserie se jen minimálně kroutí a naklání. Vzhledem k její výšce má auto až neuvěřitelně sportovní projev.
V extrému se projevuje absence víceprvkové nápravy – a to tradičním způsobem. Na hrbolech auto v zatáčkách odskakuje ven z ideální stopy. Přicházející smyk se ohlašuje zřetelně, čitelně a nezáludně. Díky tomu jsem si s klidem i v dešti deaktivoval standardně dodávaný stabilizační systém.
V některých ohledech mi dokonce podvozek připadal lepší než sofistikovanější řešení u modelu cee´d.
Potěšila mne i stabilita při jízdě vysokými dálničními rychlostmi.
Kia Venga 1,4 CVVT (66kW), LX Summer, Glowing Red, 2100 km@6,8l/100km
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
A teď si představte,že po malé beznákladové změně ve výrobě,kterou zvládne programátor za pár minut by byly vlastnosti vozu ještě o mnoho lepší! Proč se tím nechce nikdo zabývat? Nejspíš má někdo zájem,aby to tak nebylo ( F.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
20 stránek pěknýho čtení. Za chvilku tady budou registrovaní i lidi z Lotusu a třeba nám prozradí to čemu se divíme . Zdravím Beďu A je to tam. A bez barvy . Nebyl čas zjišťovat kdo je kdo . Zatím ujeto 3 km takže se zdržím hodnocení abych to pak nemusel přepisovat .
- Přílohy
-
- FB4.JPG (153.52 KiB) Zobrazeno 3954 x
-
- FB5.JPG (151.9 KiB) Zobrazeno 3955 x
-
- FB3.JPG (156.09 KiB) Zobrazeno 3957 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
airwaves: ty jo,Karle,ked vidim tie zvary...nebojíš sa?
1,6 AT
40500km
40500km
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Naopak,já to vidím svařené a provařené velmi důkladně. Škoda,že to kolega alespoň nestříkl matovkou. Věci zmršené,barvou natřené,jako nové se oku jeví .....to je jen sranda,je to udělané hezky.F.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
a pak......kdyby to upadlo,nic by se nezměnilo,tak jak tam ty tlumiče jsou v sérii jsou tam stejně k ničemu. Dnes jsem dostal informaci,že se u ix 20 na testu tlumičů nedá ani u nových naměřit větší účinnost,než 45%,osobně jsem u toho nebyl,ale je to velmi pravděpodobné,jednak nejsou vlivem šatné polohy tlumiče využity jeho vlastnosti,za druhé se na testu projeví i přílišná pružnost ramene mezi tlumičem a kolem. I v tom je tedy výhoda toho "bumerangu", celá skupina je tužší a změna hmot se na posunu kmitočtu vibrací příznivě projeví. F.iggyno píše:airwaves: ty jo,Karle,ked vidim tie zvary...nebojíš sa?
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tyto svary budou držet jako bejk. Věřte, zabýval jsen se svařováním kovů 30 let. d.iggyno píše:airwaves: ty jo,Karle,ked vidim tie zvary...nebojíš sa?
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
.. sváry nemaj chybu, jsou perfektní.. dolů pod auto se nikdo nedívá, tam lakovat díly není třeba - blahořeji k podařené realizaci a závidím povezeníčko.. !!!iggyno píše:airwaves: ty jo,Karle,ked vidim tie zvary...nebojíš sa?
p.s. >> chlapi, děláte mi radost. Nečekal bych na tomto fóru u "novýho auta" tolik šikovných rukou..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Nó. Nějakou povrchovou úpravu by to chtělo. I pod autem to může být hezké. Ne? .d.koudý píše:.. sváry nemaj chybu, jsou perfektní.. dolů pod auto se nikdo nedívá, tam lakovat díly není třeba - blahořeji k podařené realizaci a závidím povezeníčko.. !!!
p.s. >> chlapi, děláte mi radost. Nečekal bych na tomto fóru u "novýho auta" tolik šikovných rukou..
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Povrchovka bude! V sobotu to vyndám, případně doladím a pak dám asi 2x Alkyton, kterej je doma. První dojmy po dalších cca 8 km: (prosím ale zatím to berte opravdu s velkou rezervou) je to jako když u starého auta dáte nové tlumiče. Vjedete do zatáčky kterou znáte, máte ji najetou s těma starejma a na novejch na ni máte moc rejdu. Auto nějak už zatočilo samo . Zatím se to jeví na jízdní vlastnosti super. Testl jsem to na rozhoupaným asfaltu 4. třídy a jelo to jako vlak po kolejích. Téměř bez nutnosti korigovat směr. Určitě ještě lepší. Uvidíme jak si povede na D1 a co vyšší rychlosti. Zkoušel jsem co mi osádka dovolila na široký silnici pokus o losí test ve 120 a normálně v klídku z pruhu do pruhu...zatáčí samo. Co se nějakého bouchání týče na dírách tak zatím bych řekl stejné. Mám ale gumy 205/55R16 nafoukaný na horní mez. Až to víc najedu tak asi tento text jen doplním a upravím.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 16 led 2012, 16:22, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak tohle mi přijde jako nejzávažnější a závoreň (pro nás, majitele tohoto vozu) nejlepší zpráva. Pokud je to tak, tak není nic jednoduššího, než si nechat ihned po koupi novýho auta udělat test tlumičů. Vyšlo vám 50%? Jak je to možný. Vyměnit! A znovu test. Tentokrát 45%? Hele, a nebude to ve špatné konstrukci..? Není? Tak budete měnit tlumiče, dokud do někomu nedocvakne.frantaservis píše: Dnes jsem dostal informaci,že se u ix 20 na testu tlumičů nedá ani u nových naměřit větší účinnost,než 45%,osobně jsem u toho nebyl,ale je to velmi pravděpodobné,jednak nejsou vlivem šatné polohy tlumiče využity jeho vlastnosti,za druhé se na testu projeví i přílišná pružnost ramene mezi tlumičem a kolem. I v tom je tedy výhoda toho "bumerangu", celá skupina je tužší a změna hmot se na posunu kmitočtu vibrací příznivě projeví. F.
Vím, že to trochu zjednodušuju, ale tohle (výsledek testu tlumičů) je pro mě uchopitelný konkrétní fakt, než říkat, že na fóru kdosi psal, že je náprava špatně udělaná a že mi to uskakuje. Pane, nevěřte všemu, co se na nějakým fóru píše a nejezděte tak rychle... Myslíte, že naši vývojáři nevědí, jak má být uchycený tlumič? Už to slyším...
Během týdne si mám vyzvedávat auto, tak ten test určitě prubnu. Dám vědět
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i