Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Silver
**
Příspěvky: 138
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

urcite min. klasika benzin + to aditivum co jsem zde pastoval. ty pemium benziny maji v sobe taky aditivum..... no a obcasna dávka aditiva motoru neuskodi, spise mu prospeje, procisti vstriky atd. + mirne lepsi spotreba. co jsem slysel od lidi, kdo ma moznost dava aditivum i do novych aut. motor to má rád.

stefanpilat - dik za odpoved, ok necham to na dalsi tank, vetsinou tankuju az kdyz mam polovinu nádrže do plna zase, tak tam hodím jedno víčko. Jo a co jsem tak pochytil ... je dobré mít v autě co nejvíce benzinu, tak se predejde odpařovaní vody a usazovani kapek v nádrži, což neni ideální pro motor a trubky do budoucna
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Bioslozka nedělá dobře žádnému motoru. Takže si myslím, za vif je dobre davat. Já to řeším vervou 100, ta bioslozka neobsahuje. Ale to se týká nejspíš toho, kdo si auto nechá delší dobu.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Odjinud píše: 21 zář 2020, 21:21 No a ma cenu tam davat neco jineho nez bezny 95 okt. benzin?
Má, pretože máš istotu aditivácie paliva, ktorú na stojane 100% nikdy nemáš. Moderné “eko-bio” palivá a aj motory aditiváciu potrebujú... palivá na stabilizáciu biozložky a motory aspoň mazaciu a čistiacu prísadu. Znečistenie motora a palivového systému nie je len o karbóne....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odjinud
***
Příspěvky: 969
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Ja nevim, myslel jsem, ze tyhle aditiva frcely tak v 90tych letech, kdy par mladych otuzeru uverilo, ze jim to ze š120 udela porsche :-)

Chapu nejaky slozity motor s turbem, primymi vstriky, DPF... jasne, treba do mondea mkIII TDCi stacila jednou horsi nafta a menily se vstriky, ale do 1,5 DPi (cimz ten motor nechci nijak schazovat)?

Bioslozka je shit, no novy auta uz jsou na ni ready, ne? V Nemecku je, tusim, dvojnasobna.

Kolik vyjde to aditivum na 100 km navic?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Myslím ,že dnešní aditiva nemají udělat ze 102L porsche , ale mají snahu dostat kvalitu paliva aspon na ůroven kdy se biosračky nedávaly do paliv.
Když použiješ VIF jeho nejdražší variantu(koupíš jednorázovou lahičku za 76 Kč - kelly) tak je až na 60 litrů benzínu (jedna plná nádrž i30)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Odjinud píše: 24 zář 2020, 16:53 Ja nevim, myslel jsem, ze tyhle aditiva frcely tak v 90tych letech, kdy par mladych otuzeru uverilo, ze jim to ze š120 udela porsche :-)

Chapu nejaky slozity motor s turbem, primymi vstriky, DPF... jasne, treba do mondea mkIII TDCi stacila jednou horsi nafta a menily se vstriky, ale do 1,5 DPi (cimz ten motor nechci nijak schazovat)?

Bioslozka je shit, no novy auta uz jsou na ni ready, ne? V Nemecku je, tusim, dvojnasobna.

Kolik vyjde to aditivum na 100 km navic?
Keď si zoberieš taký vif, tak 0,5l plechovica stojí priemerne 10€(250kc)... vydrží na 500l paliva, takže náklady zanedbateľné a úžitok nezanedbateľný... pre lepší obraz, verva (diesel aj benzín) sú aditivované vif-om priamo pri distribúcii...

S pripravenosťou motorov na biozlozky to máš asi tak, že v čase keď začali dávať do nafty MERO, tak niektorý farmári mali po zime problém naštartovať kombajny (moderné stroje, žiadny totalitný Fortschritt). Želatina ktorá vznikla z MERA, dokonale zalepila palivový systém.

Tak si môžeš predstaviť akú radosť ma palivový systém z vody, ktorú na seba viaže bioethanol v klasickej 95tke.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Pozor od doby kdy poláci koupily Benzínu tak přestaly Vervu aditovat Vifem, místo něj dávají nějaký vlastní svinstvo.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Ano, VIF tam není....Je tam místo biolihu etyltercbutyleter (ETBE). Ma příznivý vliv na vyhrevnost paliva, neváže na sebe vodu, která pusobi negativně na výkon motoru a korozi. Já tu 100 beru už leta(mám na ni slevu).....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Ahoj ve spolek, dnes jsem převzal novou i30 kombi 1.5 DPi a jel jsem s ní po státovce cca 60km. No nedostal jsem se po 7l sootreby a to jsem ji hodně lechtal. Spotřebu neřeším, jen jsem tu četl, že s tím někdo jezdí něco málo přes 5l a tak mě spíš zajímá, jestli si to po zajetí sedne a spotřeba nebude taková. Protože mi to přišlo dost, fakt jsem to netrápil. Díky :)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Daj tomu čas.Ten motor je surový. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Ok, asi bych na to nemel moc dupat co? Alespom 1000 km.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

No hlavně to nešetři a nepodtáčej. Žádné lechtání, úplně normální styl jízdy, často řadit, jinak si z toho uděláš línou lemru :-$
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Odjinud
***
Příspěvky: 969
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Vytáčet tak do 2/3 (3500 ot), nepodtáčet, netahat vozík / nepřetěžovat, nenechat po nastartování dlouho běžet na volnoběh, hodně řadit a měnit otáčky (nejezdit stovky km na tempomat). Pak je k zvážení udělat v 1000 km výměnu oleje.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Výměnu uděláme, víc jak 4k to točit nebudeme. Hodne se s tim radit musi jinak to snad ani nejde s tou atmosferou 😃. Snad to bude v pohode.
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 331
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od tmx »

Zas to asi není nutné přehánět. Já jsem z prvních 1000 km najel 700 po dálnici na tempomat 130 km/h a olej jsem měnil normálně po roce a asi 11000 km. A auto jezdí krásně a není žádný problém.
Prostě stačí jezdit normálně. :)

Jinak v ČR je naturál E5, v Německu většinou tuším E10 nebo E15 a i na Slovensku je E10, ne?
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“