Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Myslím, že áno, ale kúp až podľa príručky… čo budeš mať napísané… akú výkon. triedu..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Je doporučeno API SN Plus 0W20
Re: Motor 1.5DPi
farba je vec vkusu, mne sa napríklad tá modrá /teal/ páči a spolu s dark knight su pre mna naj farby k i30 hlavne v spojení s chromovým olemovaním okien a tak isto nové dysky sa k ním hodia asi najviac, naopak sklamaný som bol zo silky bronze, ale ako hovorím je to vec vkusu
Re: Motor 1.5DPi
Oleje se tady probíraly uz několikrát. Nebuď línej a zalistuj.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj,
i30 kombi 1,5 DPI family mam mesiac (2300km) a som spokojny. Hluk nad 120kmh nie je nic strasne. Je to moje prve nove auto a oproti 11 rocnej Fieste (diesel, 270k km) je to celkom dobry skok vpred Kupil som ho hlavne kvoli jednoduchemu motoru, jazdeniu po meste a priestoru pre rodinu a toto splna dobre. Aj po dialnici to krasne valí aj ked sa musi trochu viac rozbehnut, nie je to zihadlo, ale to som nechcel.
A motor 1,5 DPI sa vyraba v Ziline v KIA, kamarati tam pracuju a hovoria, ze tato druha generacia je dobry motor.
Mam otazku, ma auto filter pevnych casti - GPF alebo nema, da sa to niekde zistit? Na forach a v recenziach hovoria, ze nema, ale predajca povedal, ze uz ma. Tak? A je pravda, ze GPF v porovnani s DPF nie je problem, resp. je to v pohode?
A este ma zaujima, ake su idelane otacky? Pri 2000 mi auto radi preradit na vyssi stupen, ale to mi pride malo zive. Asi najlepsie/najzivsie to ide okolo 2500 otacok. Nerad, by som ho blbo zajazdil, nejaka rada? V predajni radili do 1000km viac auto setrit a potom zase par tisic jazdit s vyssimi otackami, aby motor neostal lenivy. Je to tak? A tretia vec, oplati sa vymenit olej po prvych par tisic km?
Diky moc
i30 kombi 1,5 DPI family mam mesiac (2300km) a som spokojny. Hluk nad 120kmh nie je nic strasne. Je to moje prve nove auto a oproti 11 rocnej Fieste (diesel, 270k km) je to celkom dobry skok vpred Kupil som ho hlavne kvoli jednoduchemu motoru, jazdeniu po meste a priestoru pre rodinu a toto splna dobre. Aj po dialnici to krasne valí aj ked sa musi trochu viac rozbehnut, nie je to zihadlo, ale to som nechcel.
A motor 1,5 DPI sa vyraba v Ziline v KIA, kamarati tam pracuju a hovoria, ze tato druha generacia je dobry motor.
Mam otazku, ma auto filter pevnych casti - GPF alebo nema, da sa to niekde zistit? Na forach a v recenziach hovoria, ze nema, ale predajca povedal, ze uz ma. Tak? A je pravda, ze GPF v porovnani s DPF nie je problem, resp. je to v pohode?
A este ma zaujima, ake su idelane otacky? Pri 2000 mi auto radi preradit na vyssi stupen, ale to mi pride malo zive. Asi najlepsie/najzivsie to ide okolo 2500 otacok. Nerad, by som ho blbo zajazdil, nejaka rada? V predajni radili do 1000km viac auto setrit a potom zase par tisic jazdit s vyssimi otackami, aby motor neostal lenivy. Je to tak? A tretia vec, oplati sa vymenit olej po prvych par tisic km?
Diky moc
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Nevím, čeho druhou generaci myslíš: i30 se aktuálně vyrábí v 3. generaci po faceliftu, motor 1,5 DPi je nový, tudíž se vyrábí v první generaci.
Zajíždění vozu se tady již řešilo, stačí zapátrat.
Zajíždění vozu se tady již řešilo, stačí zapátrat.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Mně by l tomu zajíždění motoru zajímala jedna věc. Přemýšlím, jestli se z toho nedělá tak trochu magie – jako že si auta můžu „vychovat“ buď „lemru“, nebo „žihadlo“.
Jasně, špatným zajížděním se dá motor asi docela poškodit – přetáčením nebo podtáčením (hlavně za studena), rázovým zatěžováním atd. se mohou poškodit vůle v uloženích, dá se rychle znehodnotit olejová náplň, která pak působí další škody atd. Pak je motor zkrátka fyzicky zkažený a moc už se s tím nadělat nedá.
Ale že bych ho něco „naučil“ nebo naopak „nenaučil“? Fakt by mě zajímalo, co to může v praxi reálně znamenat. Ptám se zcela vážně, protože si to neumím pořád nějak představit. Co se v motoru stane, nebo naopak nestane? Řídicí jednotku podle mě nenaučím nic – to není žádná umělá inteligence – zkrátka reaguje na vstupy a výstupy (zejména kvalitu paliva, data z katalyzátoru atd.). Asi chápu, že línou jízdou po čase mohu vyrobit trochu víc karbonu, který je pak motoru na obtíž, když budu málo brzdit, zreznou mi kotouče. To však nemusí být otázka záběhu, ale i následného provozu kdykoli později. Ale co dál? Vidíte v tom ještě někdo něco víc?
Jasně, špatným zajížděním se dá motor asi docela poškodit – přetáčením nebo podtáčením (hlavně za studena), rázovým zatěžováním atd. se mohou poškodit vůle v uloženích, dá se rychle znehodnotit olejová náplň, která pak působí další škody atd. Pak je motor zkrátka fyzicky zkažený a moc už se s tím nadělat nedá.
Ale že bych ho něco „naučil“ nebo naopak „nenaučil“? Fakt by mě zajímalo, co to může v praxi reálně znamenat. Ptám se zcela vážně, protože si to neumím pořád nějak představit. Co se v motoru stane, nebo naopak nestane? Řídicí jednotku podle mě nenaučím nic – to není žádná umělá inteligence – zkrátka reaguje na vstupy a výstupy (zejména kvalitu paliva, data z katalyzátoru atd.). Asi chápu, že línou jízdou po čase mohu vyrobit trochu víc karbonu, který je pak motoru na obtíž, když budu málo brzdit, zreznou mi kotouče. To však nemusí být otázka záběhu, ale i následného provozu kdykoli později. Ale co dál? Vidíte v tom ještě někdo něco víc?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
skutocne v tom nie je nic viac. Motor pouzivany v optimalnom rozmedzi nemoze "zleniviet" to je proste hlupost ktora nie je podporena ziadnym odbornym dodatkom
Aj pre nove aj pre pouzivane auto proste plati:
-> nevytacat studene
-> nepodtacat ani studene ani ohriate
-> pracovat jemne so spojkou pri podradovani (napr brzdenie motorom)
-> jazdit pravidelne, vyuzivat plachtenie, striedat otacky v ramci otackoveho sprektra, staci tesne nad hranicu maximalneho vykonu (u noveho motoru idealne 2-3 plne nadrze nevytacat ani ohriate nad hranicu uvedenu vyrobcom v manuale)
-> pravidelne menit olej podla instrukcii vyrobcu, u castych stop/startov (vychladnuti motora) menit cajstejsie
-> pouzivat preverene palivo (idealne rozumne aditivovane, ziadna superpremia fakt nie je potrebna), z casu na cas aditivovat cistiacim aditivom
Aj pre nove aj pre pouzivane auto proste plati:
-> nevytacat studene
-> nepodtacat ani studene ani ohriate
-> pracovat jemne so spojkou pri podradovani (napr brzdenie motorom)
-> jazdit pravidelne, vyuzivat plachtenie, striedat otacky v ramci otackoveho sprektra, staci tesne nad hranicu maximalneho vykonu (u noveho motoru idealne 2-3 plne nadrze nevytacat ani ohriate nad hranicu uvedenu vyrobcom v manuale)
-> pravidelne menit olej podla instrukcii vyrobcu, u castych stop/startov (vychladnuti motora) menit cajstejsie
-> pouzivat preverene palivo (idealne rozumne aditivovane, ziadna superpremia fakt nie je potrebna), z casu na cas aditivovat cistiacim aditivom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Tak já si myslím, že dnešní motory jsou na takové úrovni a tak "blbuvzudorné", že se stačí prostě držet návodu - ty první 3tis. km zajíždět v rozmezí 2-3tis. otáček, ze začátku netahat tažné, nepoužívat moc tempotat (střídat různé otáčky).. zkrátka než si to všechno pěkně sedne = než se ty nové díly "ošoupou" to je asi celá magie, víc bych v tom neviděl. Olej je otázka, vzhledem k tomu, že to za rok vymění v servisu, tak je to asi jedno, ale proplach tomu samozřejmě neublíží. Vychovat to asi moc nepůjde.. z Čivavy taky Rotvajlera neuděláš..
Já teď mám třeba 6500Km a jezdím s lehkou nohou na plynu, lehce nad 2tis. otáček, 90-100km/hod.. občas tomu podkouřím.. víc jak 3500-4000 ale nejdu.. spotřeba se mi ustálila na 5,6L
Já teď mám třeba 6500Km a jezdím s lehkou nohou na plynu, lehce nad 2tis. otáček, 90-100km/hod.. občas tomu podkouřím.. víc jak 3500-4000 ale nejdu.. spotřeba se mi ustálila na 5,6L
Naposledy upravil(a) Verxes dne 26 srp 2021, 10:24, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Re: Motor 1.5DPi
Zdar, já mám najeto už něco víc přes 15000 ( nejsem brzda provozu, po dálnici tempmat.120 a jinak lehce přes limity. V dedině samozřejmě 50) a spotřebu mám i nižší.... Jinak souhlas s tvým příspěvkem. Pozn. z čivavy rotvika zřejmě ne, ale obráceně asi jo
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Díky pánové za vaše reakce - uklidnili jste mě. Už jsem se bál, že v motoru sídlí nějaká tajemná bytost, se kterou je nutné navázat speciální vztahy, jinak si člověk moc nezajezdí
Já to dělám v podstatě tak, jako vy. Auto je nakonec v režimu: 1/3 km manželka - krátké trasy přes týden, 2/3 km já - delší trasy o víkendu. Ona jezdí navíc skutečně defenzivně, takže nějaké to vymetání pavouků pak zbývá o víkendu na mě
Já to dělám v podstatě tak, jako vy. Auto je nakonec v režimu: 1/3 km manželka - krátké trasy přes týden, 2/3 km já - delší trasy o víkendu. Ona jezdí navíc skutečně defenzivně, takže nějaké to vymetání pavouků pak zbývá o víkendu na mě
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
-
- **
- Příspěvky: 101
- Registrován: 11 dub 2021, 21:12
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj, když už to tu tak řešíte, tak toho využiji a "přiseru" se do hovoru
Snad již brzy (do měsíce) mě čeká přebrání 1.5 TGDI MHEV a chtěl bych se zeptat. Prvotních cca 100 km zajedu ve městě (Praha), takže otáčky, rychlosti - vše se bude krásně měnit a nic nebude stabilní. Ale myslíte si, že můžu pak vyrazit po D1 do Brna? Přeci jen je to dálková silnice, tak se trochu bojím, že pojedu stabilní otáčky (ano D1 se opravuje, takže to nebude tak úplně pravda, ale může se stát, že pojedu třeba v době, kdy bude dost prázdno). Myslíte si, že to motoru může ublížit? Neměl bych tedy nějak více střídat rychlost, tj spíš přibržďovat - do pravého na kilečko, pak po chvílí zase na 120-130? Kolik to vůbec při 130 bude mít otáček a nebude to nad povolenou "zajížděcí normu"?
Díky moc.
Snad již brzy (do měsíce) mě čeká přebrání 1.5 TGDI MHEV a chtěl bych se zeptat. Prvotních cca 100 km zajedu ve městě (Praha), takže otáčky, rychlosti - vše se bude krásně měnit a nic nebude stabilní. Ale myslíte si, že můžu pak vyrazit po D1 do Brna? Přeci jen je to dálková silnice, tak se trochu bojím, že pojedu stabilní otáčky (ano D1 se opravuje, takže to nebude tak úplně pravda, ale může se stát, že pojedu třeba v době, kdy bude dost prázdno). Myslíte si, že to motoru může ublížit? Neměl bych tedy nějak více střídat rychlost, tj spíš přibržďovat - do pravého na kilečko, pak po chvílí zase na 120-130? Kolik to vůbec při 130 bude mít otáček a nebude to nad povolenou "zajížděcí normu"?
Díky moc.
i30 kombi 1.5 T-GDI, DCT Style od 09/2021
Re: Motor 1.5DPi
v zábehu sa treba vyhnúť hlavne dlhodobej jazde so stabilnými - hlavne vyššími - otáčkami typicky dlhá dialničná jazda na tempomat ustálenou rýchlosťou. Príklad 3 hodiny na tempomate 120/hod.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
brokolice: jed po okrskach. Taky jsem tak zajizdel.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Aj já, Praha - Hranice na Moravě (300km)