Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Verxes píše: 26 srp 2021, 10:23 Tak já si myslím, že dnešní motory jsou na takové úrovni a tak "blbuvzudorné", že se stačí prostě držet návodu - ty první 3tis. km zajíždět v rozmezí 2-3tis. otáček, ze začátku netahat tažné, nepoužívat moc tempotat (střídat různé otáčky).. zkrátka než si to všechno pěkně sedne = než se ty nové díly "ošoupou" :) to je asi celá magie, víc bych v tom neviděl. Olej je otázka, vzhledem k tomu, že to za rok vymění v servisu, tak je to asi jedno, ale proplach tomu samozřejmě neublíží. Vychovat to asi moc nepůjde.. z Čivavy taky Rotvajlera neuděláš.. :lol: [-X
Já teď mám třeba 6500Km a jezdím s lehkou nohou na plynu, lehce nad 2tis. otáček, 90-100km/hod.. občas tomu podkouřím.. víc jak 3500-4000 ale nejdu.. spotřeba se mi ustálila na 5,6L
To je přesně ten pripad kdy Ti ten motor "zleniví". Je třeba občas vytočit až do omezovače. 3-4 t.ot. tomu nemůžeš přece říkat "občas tomu podkouřím"! :D S Tvými 6,5tkm už je motor zajetý.
Samozřejmě to není žádná magie, ale právě naopak čistě technická záležitost!
Reklama
 

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

willy50 píše: 26 srp 2021, 14:27 To je přesně ten pripad kdy Ti ten motor "zleniví". Je třeba občas vytočit až do omezovače. 3-4 t.ot. tomu nemůžeš přece říkat "občas tomu podkouřím"! :D S Tvými 6,5tkm už je motor zajetý.
Samozřejmě to není žádná magie, ale právě naopak čistě technická záležitost!
Willy50: No, když to tedy není magie ale čistě technická záležitost, mohl bys to nějak rozvést, co se podle tebe stane, když budu podkuřovat "jen" 4000 a co bude jinak, když budu podkuřovat nějakých 6500 (nebo kolik je ten omezovač)? :-k
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11629
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Web je plný takovych informací, takže jen stručně: v motoru je asi milion pohyblivých dílů které se o sebe vzájemně třou a to v různých otáčkách různě. Proto se klade velký důraz na rozmanitost otáček a jízdních režimů.
Nízké otáčky se nedoporučují proto, že je hodně namáhaná klika a hlavně ojniční ložiska.
Vysoké otáčky se nedoporučují kvůli dosud malým vůlím a je nebezpečí lokálního přehřátí.
Nejsem odborně vzdělán, takže ať mne doplní/opraví někdo, kdo to má v popisu práce.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20291
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Odjinud píše: 26 srp 2021, 13:12 brokolice: jed po okrskach. Taky jsem tak zajizdel.
A možná budeš v Brně dřív než po D1 :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

To samozřejmě nerozporuju - viz též ten článek odkazovaný od Mr. :hyu:
Mně jen zarazilo to tvé vytáčení motoru až do omezovače, a to ještě v rámci záběhu (jestli jsem to teda dobře pochopil).
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Willy50: To samozřejmě nerozporuju - viz též ten článek odkazovaný od Mr. :hyu:
Mně jen zarazilo to tvé vytáčení motoru až do omezovače, a to ještě v rámci záběhu (jestli jsem to teda dobře pochopil).
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Psal jsem to Verxesovi, ten už má 6500, to už je zajeto! :lol:
V záběhu tak ty 3-4tisíce.
brokolicovy_chips
**
Příspěvky: 101
Registrován: 11 dub 2021, 21:12

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od brokolicovy_chips »

Odjinud píše: 26 srp 2021, 13:12 brokolice: jed po okrskach. Taky jsem tak zajizdel.
TO jsem slyšet nechtěl :cry: Potřebuji jet s miminem :-D
i30 kombi 1.5 T-GDI, DCT Style od 09/2021
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Výborný článek! Majitelé nových aut bez velkých zkušeností se záběhem by měli být z tohoto při přebírání vozu zkoušeni. :D
Přečíst i další odkazovaný článek :
https://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vo ... a-to-80385
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Souhlas. Je fakt, že např. těch pneumatik nahuštěných na 3 atm. jsem si taky všiml až po té, co o tom v jednom videu mluvil M. Vaculík. Pár tisíc km jsme si na nich mezitím hezky odjezdili :lol:
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11629
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Kouzlo aktivních TPMS ventilků - ujedeš pár metrů a tlak zkontroluješ v PP... Ty pasivní jsou k ničemu ](*,) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Já vím, že jsi příznivec aktivních TMPS ventilků :D .
To já je tedy tuto technologii opravdu rád oželím a zkušenost, že jsem blbec jezdil na 3 atm. (a zdálo se mi to skutečně "trochu tvrdé"), nějak zúročím při průběžné kontrole stavu vozu :D
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

ja som bol tiež ráznym odporcom ale potom prišiel mesiac a 3xdefekt - spúšťalo to pomaličky - čo som zistil skoro po začatí jazdy a tak som nezničil pneu ani disk... ale mali by byť lacnejšie....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

To by tě ale ten pasivní systém přes ABS varoval zrovna tak, takže tady bych velký přínos neviděl.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“