Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Na pedáloch, vo volante... nebol to kostitras, ale ostal som prekvapený...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Mne tedy 1,5 tgdi prisla oproti 1,5 dpi jak diesel, 1.6 mivec od Mitsubishi, ktery mam taky doma ma taky mnohem vetsi vibrace, asi neco v neporadku, jinak si to neumim vysvetlit.
I30 SW 1,5DPI Smart
Re: Motor 1.5DPi
Mám 1,4 cvvt
Přesně tyto vibrace mám, řesil jsem to ve 4 různých servisech v podstatě se jedná o vlastnost i30 , zkoušeno i s jinými i30(1.4 a 1.5) co měly v servisu/autosalonu a jsou tam vibrace s různou intenzitou. Ale turbo benzíny tím netrpí 1,0 1,4 1,5. což je zajímavý. Servisy vždy řekli , že nevidí problém a proto neví co by měli řešit.
Ale stačí se podívat na předchozí I30 model II tak to řešílo hodně lidí a všecno atmo benzíny 1,4 cvvt, 1,6 cvvt i 1,6gdi.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
dibarbora: Nedivím se tvému zklamání. Všechna auta, která jsem měl ze servisu, byly líné lemry. Jezdilo v tom příliš mnoho lidí, každý jinak.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Přesně tak!! Vůbec nesouhlasím s tím, že to auto nic nedělá po 3500ot. Mě to letí jak z praku do 6000.... Samozřejmě, není tak ten turbozatah, ale jede to dobře. A to s oturbenyma autama jezdím v práci dost, takže porovnávat mužu....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
přesně, když bylo auto nové, tak to opravdu po 4000 nejelo, ale teď mám 3500 km a už je to o něčem jiném, mám z toho motoru radost, věřím, že se ještě malinko zlepší.
I30 SW 1,5DPI Smart
Re: Motor 1.5DPi
No nevím, v recenzích a testech nikdo třes 1.5DPi nezmiňoval, ba Garaj přímo porovnával s 1.0TGDi a 1.5 byla výrazně lepší. Ani já u mé 1.5 žádné vibrace nepociťuji. A to jsem na to, plus různé drnčení, mimořádně citlivý.
A co se týče výkonu a průběhu točivého momentu, myslím že z tohoto objemu se podařilo vydolovat slušné parametry. Není to žádný trhač asfaltu, ale to asi nikdo nečeká. Kompromis výkon/životnost (spolehlivost) si jistě vyžádala nějaké ústupky.
To clifftorr: jestli 1.0TGDi netrpí vibracemi, tak to jsme jeli každý v jiném autě!
A co se týče výkonu a průběhu točivého momentu, myslím že z tohoto objemu se podařilo vydolovat slušné parametry. Není to žádný trhač asfaltu, ale to asi nikdo nečeká. Kompromis výkon/životnost (spolehlivost) si jistě vyžádala nějaké ústupky.
To clifftorr: jestli 1.0TGDi netrpí vibracemi, tak to jsme jeli každý v jiném autě!
Re: Motor 1.5DPi
Dobrý den přeji všem kdo jezdíte s Hyundai i30 Comfort 1,5 DPi CVVT!Važte si na motoru především křivky průběhu točivého momentu(viz.test Martin Vaculík - https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457 - čas 16,23). Vibrace - mám najeto teprve 1800 km(od 3.8.2021),ale žádné vibrace jsem rozhodně nepozoroval,motor na volnoběh v kabině neslyšitelný,při razantním přidáním plynu se chová trochu jako s turbem,chvíli nic a potom zabere,především na 3. a 4.Hyu i30 s tímto motorem a provedením je rozhodně velký pokrok,mohu srovnávat - najel jsem 105 000 km s i30 CVVT Comfort 1,4 CVVT r.v.2007.Přeji všem mnoho příjemných km.
Re: Motor 1.5DPi
Se všemi souhlas. Příjemný vůz po všech stránkách. Za ty prachy superkauf.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Když se tady řešila ta hlučnost motoru při rychlosti nad 120km/h, tak bych jen podotkl, že významným faktorem při subjektivním posuzování hlučnosti je i to, jaké auto měl majitel před i30. Já například jezdil s Citroen C4 1.4i 65kW r.v. 2007 (5-ti kvalt) a musím říct, že v těchto rychlostech byl mnohem hlučnější.
Když srovnám s druhým současným autem - Zafirou, tak bych řekl, že je to velmi podobné.
Za mě teda hlučnost do těch 135 v pohodě a víc jsem zatím ani nejel .
Taky by mě zajímalo vysvětlení definice "pro klidného řidiče", což je velmi často zmiňováno v souvislosti s 1,5 DPi.
Já jezdím obec/mimo/dálnice max. 55/100/135 a to s tímto motorem dávám levou zadní úplně v klidu. Když potřebuju předjet, tak to trochu přišlápnu a auto jde krásně za plynem. Fakt je, že obecně motor nedusím a držím ho spíše v otáčkách 2500 - 3200 v běžném provozu (např. v obci jezdím tachometrových 55 většinou na trojku ), z čehož se akceleruje mnohem líp než když někdo jede 60 na pětku.
Celkově jsem po 4000 km velmi spokojen. Snad jen to vypínání "držení v jízdních pruzích" mohlo být jen na klik a ne 3 sec. podržení tlačítka. Ale zase můžeme být rádi, že se to dá alespoň nějak vypnout. No a inteligentní dobíjení baterie je kapitola sama pro sebe. To je ale všude stejný.
Když srovnám s druhým současným autem - Zafirou, tak bych řekl, že je to velmi podobné.
Za mě teda hlučnost do těch 135 v pohodě a víc jsem zatím ani nejel .
Taky by mě zajímalo vysvětlení definice "pro klidného řidiče", což je velmi často zmiňováno v souvislosti s 1,5 DPi.
Já jezdím obec/mimo/dálnice max. 55/100/135 a to s tímto motorem dávám levou zadní úplně v klidu. Když potřebuju předjet, tak to trochu přišlápnu a auto jde krásně za plynem. Fakt je, že obecně motor nedusím a držím ho spíše v otáčkách 2500 - 3200 v běžném provozu (např. v obci jezdím tachometrových 55 většinou na trojku ), z čehož se akceleruje mnohem líp než když někdo jede 60 na pětku.
Celkově jsem po 4000 km velmi spokojen. Snad jen to vypínání "držení v jízdních pruzích" mohlo být jen na klik a ne 3 sec. podržení tlačítka. Ale zase můžeme být rádi, že se to dá alespoň nějak vypnout. No a inteligentní dobíjení baterie je kapitola sama pro sebe. To je ale všude stejný.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Motor 1.5DPi
Patr – souhlas!
Hlučnost: ne, není to tak zlé, jak M. Vaculík (samozřejmě pro kameru trochu teatrálně) prezentoval. Navíc (už jsem to tu někde zmiňoval) hlučnost není primárně otázkou rychlosti, ale akcelerace. Na šestku ve 130 km/h (3.600 ot./min) při klidné jízdě je to v pohodě, při stejných otáčkách o dva kvalty níž při rozjezdu to vnímám daleko víc. Tím bych chtěl trochu kontrovat tvrzení, že 1.5 DPI není vhodný na dálnice. Mně se s tím po dálnici jezdí docela dobře a navíc to při té ustálené jízdě jede i velmi úsporně.
Postřeh M. Vaculíka je dobrý v tom, že ta hlučnost asi skutečně bude souviset s výfukovou soustavou. Je tedy otázka, zda by si to člověk případně nemohl nějak sám vylepšit (?). Taky by mě zajímalo, jak na tom bude v tomto ohledu hatchback, ale pokud si dobře pamatuju zkušební jízdu, tak to velký rozdíl nebyl.
Pro klidného řidiče: já tomu hodnocení (Dibarbora) rozumím – kdo je zvyklý na zátah turba, tak z atmosféry v tomto ohledu oslněn nebude. I zmíněná 1.0 T-GDI tady fakt nabídne víc (měl jsem ji půjčenou jako náhradní vozidlo), nehledě pak na 1.4 nebo 1.5 T-GDI (v těch jsem ale nikdy nejel). S motorem 1.5 DPI je to jiná jízda s jiným prožitkem. Tím neříkám, že horším, ale jiným. To auto zkrátka sbírá body v odlišných disciplínách.
Na druhou stranu ale zas musím poznamenat, že pocitově zatím nevnímám nějaký zvlášť výrazný posun ve srovnání se staršími 1.4 MPI. Možná právě na ně máme ve firmě nějaké zvláštní štěstí, ale všechny táhnou jako divé (doteď jich tam je ještě 9 kousků a jeden mám doma). Paradoxně u toho nadělají i trochu míň toho hluku, tak jsou v některých situacích i řidičsky příjemnější.
Hlučnost: ne, není to tak zlé, jak M. Vaculík (samozřejmě pro kameru trochu teatrálně) prezentoval. Navíc (už jsem to tu někde zmiňoval) hlučnost není primárně otázkou rychlosti, ale akcelerace. Na šestku ve 130 km/h (3.600 ot./min) při klidné jízdě je to v pohodě, při stejných otáčkách o dva kvalty níž při rozjezdu to vnímám daleko víc. Tím bych chtěl trochu kontrovat tvrzení, že 1.5 DPI není vhodný na dálnice. Mně se s tím po dálnici jezdí docela dobře a navíc to při té ustálené jízdě jede i velmi úsporně.
Postřeh M. Vaculíka je dobrý v tom, že ta hlučnost asi skutečně bude souviset s výfukovou soustavou. Je tedy otázka, zda by si to člověk případně nemohl nějak sám vylepšit (?). Taky by mě zajímalo, jak na tom bude v tomto ohledu hatchback, ale pokud si dobře pamatuju zkušební jízdu, tak to velký rozdíl nebyl.
Pro klidného řidiče: já tomu hodnocení (Dibarbora) rozumím – kdo je zvyklý na zátah turba, tak z atmosféry v tomto ohledu oslněn nebude. I zmíněná 1.0 T-GDI tady fakt nabídne víc (měl jsem ji půjčenou jako náhradní vozidlo), nehledě pak na 1.4 nebo 1.5 T-GDI (v těch jsem ale nikdy nejel). S motorem 1.5 DPI je to jiná jízda s jiným prožitkem. Tím neříkám, že horším, ale jiným. To auto zkrátka sbírá body v odlišných disciplínách.
Na druhou stranu ale zas musím poznamenat, že pocitově zatím nevnímám nějaký zvlášť výrazný posun ve srovnání se staršími 1.4 MPI. Možná právě na ně máme ve firmě nějaké zvláštní štěstí, ale všechny táhnou jako divé (doteď jich tam je ještě 9 kousků a jeden mám doma). Paradoxně u toho nadělají i trochu míň toho hluku, tak jsou v některých situacích i řidičsky příjemnější.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Sorry za dnešní dlouhý příspěvek.
Já bych také neřekl, že to při těch dálničních rychlostech je příliš hlučné. Je ale pravda, že zrovna při těch 130 to je subjektivně nehlučnější. Při cestě na Balt po polské rychlostce jsem to valil převážně předpisově 120, ale protože měl motor nalítáno jen 1000 km, tak jsem ty rychlosti střídal a občas to táhl i na 140 a při cestě zpět se tam na chvilku objevilo i 170. A i s ohledem na silný protivítr, který byl cestou tam, tak průměrná spotřeba krásných 6,2 l/100km. S Tucsonem 1,7CRDi jsem tak rychle nejezdil, protože tam ta spotřeba byla vyšší i tak. Celkový průměr sice 5,7, ale na dálnici při 110 to lezlo znatelně více nahoru, takže pokud jsem se chtěl držet v mezích, tak to prostě rychle s Tucsonem nešlo.
Peugeot 2008 s 1,2 130 kW na dálnici točí necelých 3000 a je tak pocitově o něco tišší a i při těchto rychlostech zrychluje znatelně lépe, což je logické, když ten motor při těch otáčkách je schopen dát větší výkon. Ale když porovnám dynamiku po městě a mimo město do cca 90 km, tak ta 1.5 DPi je mi sympatičtější. Problém je v tom, že motor 1.5 je možné lehce škádlit i při 1500 ot/min, zatímco u 1,2 Puretechu ten motor pod 2000 ot/min docela protestuje, takže třeba ve městě musím jet na 4, abych ho udržel kolem těch 2000 ot/min. A mimo město je taky třeba docela často řadit a nenechávat ten motor padnout do nízkých otáček. To u 1.5 mohu jet mimo město skoro celou dobu na 6, protože ta lehce akceleruje i pod 2000. Samozřejmě, že nemám na mysli extrémní akcelerace, ale takové to pozvolné zrychlování a plutí mezi 80 a cca 110 zvládá v pohodě. U té 1.2 musím často řadit, protože ta při cca 90 km/h točí kolem 2000 a při poklesu na 80 se jí moc nahoru nechce. Prostě tabulkové parametry jsou jedna věc, ale jak se tříválec chová při 1500 ot/min při plné zátěži je věc druhá a jaká by pak byla životnost toho motoru při takovém stylu jízdy je věc třetí. A co se týče spotřeby, tak ta 1.2 na tom není lépe než obyčejná atmosféra 1.5 DPi. Dokonce při neopatrné jízdě je na tom o poznání hůře.
Bohužel lidská hloupost asi nemá hranice, a proto jsme tam kde jsme. Kdyby to lidstvo myslelo vážně, taky ty malé oturbené tříválce nikdy nevzniknou. Je to už hodně dávno, co jsem četl krásný článek ohledně spotřeby benzínových motorů (https://www.autoforum.cz/technika/otack ... -a-proc/?2). U naftových motorů je turbo v pohodě, protože motor je schopen pracovat s přebytkem vzduchu a dokonce je to pro něj lepší z hlediska emisí sazí. Jenže přebytek vzduchu znamená příliš velká tvorba NOx, což se někomu přestalo líbit. Takže dnes tu máme přidušené naftové motory, které sice produkují méně NOx, ale hulí jak staré tatry. Jenže to my nevidíme, protože to všechno chytá DPF. Takže zatímco na počátku uvedení DPF regenerovaly klidně i po 1000 km, tak dnes je "normální", když regenerují každých 150 km. Jaký to má dopad na cenu, spotřebu a životnost motoru, ať si každý udělá sám. Ale jak je na tom benzínový motor? Tady se bohužel musíme držet co nejblíže stechiometrie, což je dost zásadní. Takže zatímco u nafťáku je možné řídit výkon jen množstvím paliva, tak u benzínového motoru musíme řídit i množství vzduchu!!! Turbo se vám do motoru snaží nacpat vzduch, který ale při malé zátěži nechceme. Tak co s tím? Buď škrtit sání a nebo upouštět vzduch, tak k čemu tam to turbo potřebuju? Jo už vím, jen pro případ, kdy potřebuju z motoru dolovat výkon. No jo, ale motor má nejvyšší efektivitu jen v určitém rozmezí otáček, které budou cca kolem 2500 až 3500. Samozřejmě pro každý motor to bude jinde, ale určitě to nebude kolem 2000 ot/min. Takže zatímco my budeme atmosféru točit právě v oblasti vysoké efektivity motoru, tak se turbobenzín (TB) bude pohybovat v oblasti malé efektivity motoru a jen při dálničních rychlostech se to teprve otočí, tj. atmosféra se začne dostávat za nejvyšší bod efektivity a TB se teprve k tomu bodu dopracuje. Krom toho u TB při vysoké zátěži hrozí kvůli vysokým tlakům a teplotám k samozápalům. Proto mají TB nižší statický kompresní poměr, a proto při vysoké zátěži snižují teplotu přídavkem paliva. Toto dělaly atmosféry taky do doby, než se svody integrovali do hlavy a chladí se tak vodou. Proto se taky říká, že u atmosféry je třeba jezdit s plným plynem, zatímco u TB napůl plynu. A proto taky všechny hybridy mají atmosférický spalovací motor, který je schopen běžet efektivněji než TB.
Bohužel jen kvůli debilům, kteří předepsali nějaký normovaný test, při kterém se TB ukazují být o něco lepší, tak tu máme malé TB tříhrnky. Že je realita jinde stejně jako v případě start stop nikoho z těch nahoře nezajímá.
Já bych také neřekl, že to při těch dálničních rychlostech je příliš hlučné. Je ale pravda, že zrovna při těch 130 to je subjektivně nehlučnější. Při cestě na Balt po polské rychlostce jsem to valil převážně předpisově 120, ale protože měl motor nalítáno jen 1000 km, tak jsem ty rychlosti střídal a občas to táhl i na 140 a při cestě zpět se tam na chvilku objevilo i 170. A i s ohledem na silný protivítr, který byl cestou tam, tak průměrná spotřeba krásných 6,2 l/100km. S Tucsonem 1,7CRDi jsem tak rychle nejezdil, protože tam ta spotřeba byla vyšší i tak. Celkový průměr sice 5,7, ale na dálnici při 110 to lezlo znatelně více nahoru, takže pokud jsem se chtěl držet v mezích, tak to prostě rychle s Tucsonem nešlo.
Peugeot 2008 s 1,2 130 kW na dálnici točí necelých 3000 a je tak pocitově o něco tišší a i při těchto rychlostech zrychluje znatelně lépe, což je logické, když ten motor při těch otáčkách je schopen dát větší výkon. Ale když porovnám dynamiku po městě a mimo město do cca 90 km, tak ta 1.5 DPi je mi sympatičtější. Problém je v tom, že motor 1.5 je možné lehce škádlit i při 1500 ot/min, zatímco u 1,2 Puretechu ten motor pod 2000 ot/min docela protestuje, takže třeba ve městě musím jet na 4, abych ho udržel kolem těch 2000 ot/min. A mimo město je taky třeba docela často řadit a nenechávat ten motor padnout do nízkých otáček. To u 1.5 mohu jet mimo město skoro celou dobu na 6, protože ta lehce akceleruje i pod 2000. Samozřejmě, že nemám na mysli extrémní akcelerace, ale takové to pozvolné zrychlování a plutí mezi 80 a cca 110 zvládá v pohodě. U té 1.2 musím často řadit, protože ta při cca 90 km/h točí kolem 2000 a při poklesu na 80 se jí moc nahoru nechce. Prostě tabulkové parametry jsou jedna věc, ale jak se tříválec chová při 1500 ot/min při plné zátěži je věc druhá a jaká by pak byla životnost toho motoru při takovém stylu jízdy je věc třetí. A co se týče spotřeby, tak ta 1.2 na tom není lépe než obyčejná atmosféra 1.5 DPi. Dokonce při neopatrné jízdě je na tom o poznání hůře.
Bohužel lidská hloupost asi nemá hranice, a proto jsme tam kde jsme. Kdyby to lidstvo myslelo vážně, taky ty malé oturbené tříválce nikdy nevzniknou. Je to už hodně dávno, co jsem četl krásný článek ohledně spotřeby benzínových motorů (https://www.autoforum.cz/technika/otack ... -a-proc/?2). U naftových motorů je turbo v pohodě, protože motor je schopen pracovat s přebytkem vzduchu a dokonce je to pro něj lepší z hlediska emisí sazí. Jenže přebytek vzduchu znamená příliš velká tvorba NOx, což se někomu přestalo líbit. Takže dnes tu máme přidušené naftové motory, které sice produkují méně NOx, ale hulí jak staré tatry. Jenže to my nevidíme, protože to všechno chytá DPF. Takže zatímco na počátku uvedení DPF regenerovaly klidně i po 1000 km, tak dnes je "normální", když regenerují každých 150 km. Jaký to má dopad na cenu, spotřebu a životnost motoru, ať si každý udělá sám. Ale jak je na tom benzínový motor? Tady se bohužel musíme držet co nejblíže stechiometrie, což je dost zásadní. Takže zatímco u nafťáku je možné řídit výkon jen množstvím paliva, tak u benzínového motoru musíme řídit i množství vzduchu!!! Turbo se vám do motoru snaží nacpat vzduch, který ale při malé zátěži nechceme. Tak co s tím? Buď škrtit sání a nebo upouštět vzduch, tak k čemu tam to turbo potřebuju? Jo už vím, jen pro případ, kdy potřebuju z motoru dolovat výkon. No jo, ale motor má nejvyšší efektivitu jen v určitém rozmezí otáček, které budou cca kolem 2500 až 3500. Samozřejmě pro každý motor to bude jinde, ale určitě to nebude kolem 2000 ot/min. Takže zatímco my budeme atmosféru točit právě v oblasti vysoké efektivity motoru, tak se turbobenzín (TB) bude pohybovat v oblasti malé efektivity motoru a jen při dálničních rychlostech se to teprve otočí, tj. atmosféra se začne dostávat za nejvyšší bod efektivity a TB se teprve k tomu bodu dopracuje. Krom toho u TB při vysoké zátěži hrozí kvůli vysokým tlakům a teplotám k samozápalům. Proto mají TB nižší statický kompresní poměr, a proto při vysoké zátěži snižují teplotu přídavkem paliva. Toto dělaly atmosféry taky do doby, než se svody integrovali do hlavy a chladí se tak vodou. Proto se taky říká, že u atmosféry je třeba jezdit s plným plynem, zatímco u TB napůl plynu. A proto taky všechny hybridy mají atmosférický spalovací motor, který je schopen běžet efektivněji než TB.
Bohužel jen kvůli debilům, kteří předepsali nějaký normovaný test, při kterém se TB ukazují být o něco lepší, tak tu máme malé TB tříhrnky. Že je realita jinde stejně jako v případě start stop nikoho z těch nahoře nezajímá.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
JackK78 : taky posílám lajk. Hezky popsáno, plný souhlas.
Ale není vše jen o technice motoru. Pohled lidský : třeba já jsem už starej a chci si aspoň trochu užít ten zátah. To ti poskytne buď TB nebo velká atmosféra, která se už nevyrábí (nebo je strašně drahá). Velká atmosféra je super ale spotřeba ve městě je skoro 2x oproti stejnému TB.
Takže pokud pominu eko omezovače, tak by teoreticky bylo na výběr :
1. velká atmosféra = velká spotřeba a emise při malém zatížení
2. malá atmosféra (1.5 DPI) = všude fajn jen na dálnici bude problém s předjížděním
3. malý TB = ve městě asi i trochu horší než 1.5DPI, ale při vyšších rychlostech lze pocítit emoce
Ale není vše jen o technice motoru. Pohled lidský : třeba já jsem už starej a chci si aspoň trochu užít ten zátah. To ti poskytne buď TB nebo velká atmosféra, která se už nevyrábí (nebo je strašně drahá). Velká atmosféra je super ale spotřeba ve městě je skoro 2x oproti stejnému TB.
Takže pokud pominu eko omezovače, tak by teoreticky bylo na výběr :
1. velká atmosféra = velká spotřeba a emise při malém zatížení
2. malá atmosféra (1.5 DPI) = všude fajn jen na dálnici bude problém s předjížděním
3. malý TB = ve městě asi i trochu horší než 1.5DPI, ale při vyšších rychlostech lze pocítit emoce
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i