Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
To si ale neodporuje s tvrzením, že prostě charakteristika motoru se nemění. Že to může mít vliv na životnost, to je jiná.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
... Pardon, čtu moc rychle. Už to vidím. No nevím, já tomu moc nevěřím. Jestli to budou desetiny procent maximálně, maximálně jednotky, tak stejně nic nepoznáte.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
A že pokaždé když se vezme na brzdu syrový motor a posléze zajetý, tak se při vzájemném porovnání liší nejen absolutní hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu, ale i křivky průběhů se "vyhladí"...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Já se nechci přít, ale o kolik se ty absolutní hodnoty mění? Řeknu si to po 5 tis. km? Já si pořád myslím, že si spíš zvyknu. Ale to neznamená, že to nemusí být jinak, třeba se mýlím, proto se o tom vlastně bavíme...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Nechápu, o co ti jde? Ať si každej zajede auto, jak potřebuje. Já mám zajeto dobře a jsem spokojenej....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Pokud sám nepoznáš a neucítíš na autě změnu po zajetí motoru, tak to prostě neřeš.
Já to teda u každého nového auta - obzvlášť dieslového - poznal a cítil vždy. A právě že to vůbec není o zvyku. Ale rozhodně tenhle efekt nečekej u 2, 4, nebo 6tis. km. Přichází vždy daleko později. Moje prozatímní zkušenost i s další novou benzínovou turbo1,5.
Já to teda u každého nového auta - obzvlášť dieslového - poznal a cítil vždy. A právě že to vůbec není o zvyku. Ale rozhodně tenhle efekt nečekej u 2, 4, nebo 6tis. km. Přichází vždy daleko později. Moje prozatímní zkušenost i s další novou benzínovou turbo1,5.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
zábeh samozrejme nezmení výkon motora mimo chybu merania, robí sa kvôli niečomu inému to asi všetci viete. Ak chcete dokázať opak - že zábeh " vytunil" motor potom prosím nejaké tabuľky s číslami inak čisté placebo.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Potvrzuji pocitově to nyní jede mnohem lépe. Cca kolem 18k značně ožil motor, nyní mám už skoro 20 a spokojenost jak s výkonem, tak s kultivovaností motoru i spotřebou. Jestli je to placebo? Tak ať. Na psychiku to funguje blahodárně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Už jsme tu jednoho takového "odborníka" s tabulkami a čísly a relevantními vědeckými závěry měli.
A jak potom vysvětlíš, že po špatném záběhu, tahání přívěsu, vytočeným motorem atd.- auto nejede?
Jo vlastně placebo...
Kromě Toyoty
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
Tak to sem pak přidám své dojmy, aktuální auto co mám má akceleraci 0-100 stejnou jako toto. I to pružné zrychlení vychází stejně. Takže nový zvyk u mě nebude možný, protože na tento (papírový) výkon zvyklý jsem. O pár postu dozadu jsem sem dával video s akcelerací 1.4 CVVT. Udávaná akcelerace je 12,7, tedy horší jak u tohoto agregátu. Každopádně zajetý motor a pán to tam vytáhnul o sekundu lepe než bylo na videu s čerstvou 1.5DPI. V popisku nepíše že odmontoval půlku auta, aby byl lehčí. Nevím zda tento rozdíl zvládnou zajistit gumy, ale asi na tom zajetí něco bude . Mě teď museli na poslední rok vysypat obsah katalizátoru a to auto pocitově jak kdyby dostalo 20koní, jen je to teda rachot hold poslední rok života .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Souhlasím s Tebou.petzl62 píše: ↑24 lis 2021, 19:13 Pokud sám nepoznáš a neucítíš na autě změnu po zajetí motoru, tak to prostě neřeš.
Já to teda u každého nového auta - obzvlášť dieslového - poznal a cítil vždy. A právě že to vůbec není o zvyku. Ale rozhodně tenhle efekt nečekej u 2, 4, nebo 6tis. km. Přichází vždy daleko později. Moje prozatímní zkušenost i s další novou benzínovou turbo1,5.
U mé předchozí i30 se motor cítitelně zlepšil po 15tkm.
Jen si nejsem jistý, jestli se po určitém nájezdu auto "neoddusí" v ŘJ
Tak se mi to jeví a takovou mám teorii, ale jsou to jen mé domněnky, nikdo mi je nepotvrdil.
Škoda, ze se tady poslední dobou nevyskytuje Chasník, ten má dost najeto. Chtěl bych vědět, jak to vidí on.
Edit:
mezitím už něco podobného napsal Maras - díky!
Re: Motor 1.5DPi
Tak jedna věc jsou tolerance při výrobě jednotlivých komponent, občas se to prostě sejde a občas ne a pak si to prostě všechno musí sednout a to trvá. Ale to je spíš ta pasáž o tom, že prvních 1000 km by se nemělo jezdit na tempomat po dálnici, kvůli možnému lokálnímu přehřátí v místech, kde je zvýšený tření.
Teorie se softwarovým omezením, který motor zpočátku šetří, je zajímavá, ale spíš bych věřil tomu, že řídíci jednotka si prostě musí najít ty správné adaptace pro konkrétní motor, palivo a jízdní podmínky a to může chvíli trvat.
Teorie se softwarovým omezením, který motor zpočátku šetří, je zajímavá, ale spíš bych věřil tomu, že řídíci jednotka si prostě musí najít ty správné adaptace pro konkrétní motor, palivo a jízdní podmínky a to může chvíli trvat.
Re: Motor 1.5DPi
Jakýpak placebo efekt. Když jsem si to jako nové vyzvedával, tak to prostě nejelo a na plynový pedál to příliš nereagovalo, až jsem měl strach při velkém provozu vjet z vedlejší na hlavní. Teď mám už najeto 10000 a prostě při přidání plynu mne to zatlačí do sedačky. Tak jaké placebo - nejsem blbý, abych nepoznal ten rozdíl.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
to je presne placebo - tvoj pocit, sa ti zdalo... ukáž graf z brzdy... ale kto by ničil nezabehnutý motor na brzde že... inak 1.5dpi zatlačí do sedačky?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021