Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Kecat může kdokoli o čemkoli, já nikoho nepřesvědčuju, žádný graf nepotřebuju, protože vím jak reagoval motor na plyn předtím a jak teď. Jestli tomu někdo věří nebo nevěří a jestli mne někdo přesvědčuje nebo nepřesvědčuje o tom, že je to placebo a chce vidět nějaké grafy, je mi úplně šuma fuk. Nesedím v autě prvně, abych takový rozdíl nepoznal.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Reklama
 

csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Tak když už jsem rozpoutal takovou bouřlivou diskuzi, kde jedna strana kategoricky odmítá druhou, tak teda budu pokračovat, ale bez vyhraněnosti.

Když teda více uživatelů tvrdí, že to je skutečně znatelný (já auto ještě nikdy nezajížděl, tak nevím), a sleduje to okolo daných najatých km, tak si taky začínám myslet, že to musí být případně něčím v ŘJ. Protože kdyby to navýšení výkonu bylo postupným provozem (což mi pořád přijde krajně nepravděpodobný, něco o strojích vím), tak by to bylo rovněž o postupným navyšováním, čehož by si člověk těžko pak všiml tak, že by prohlašoval něco ve stylu do 10, 15 tis. líný, pak to ožilo.

Mluvím o výkonu, ne kultivovanosti.

Ale důležité je, že z auta převládá dobrý pocit, už se těším. A to i na první kilometry :).
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Pozor, já jsem nepsal o tom, že bych pozoroval navýšení absolutního výkonu motoru po zajetí, já jsem psal o změně v výkonu v čase jako reakce na přidání plynu. Polopatisticky řečeno - než se to po přidání plynu jako nové auto rozjelo, tak to trvalo. Nyní to reaguje na přidání plynu mnohem lépe.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

Já od počátku žádnou výraznou změnu nepociťuju. Je fakt, že zpočátku skoro každý ten motor šetří, ale cca od 1000 km už jezdím normálně. Bohužel zrovna to vyšlo na dovolenou k Baltu a že by ten moto byl líný? No já nevím, ale 170 udělal v plném obsazení i bez těžké nohy na plynu. Teď po 8 tis. se to chová stejně. Ten motor je živý už od počátku a popravdě turbo mi nechybí a nedostatkem výkonu také netrpím.

Jen pro srovnání stejná cesta Liberec Boleslav po okrskách rychlostně a na spotřebu téměř stejně jako s Peugeotem 2008 a 1,2 Puretech s 96 kW. A popravdě s i30 se mi jelo lépe než s tím pažoutem, kde jsem musel i častěji řadit. Takže za mě zatím velká spokojenost.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Hezky si to pochvalil. A diky za dalsi klad na auto na ktere nervozne cekam. On kazdej lenost vnima jinak. To ze se dostanes na pozadovanou rychlost je jedna vec, druha je za jak dlouho. Takze kdyz je nekdo zvyklej polechtat plyn a mit 130, tak pak ho to jinde trapi, ze na to musi cekat 😃. Ale vzhledem k tomu ze vykon se srovnává ke staremu 1.9tdi tak bych to taky nevidel tak cerne. Jen nekteri o tom aute mluvi jako by to bylo 1.0 mpi od fabie.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
rostin
*
Příspěvky: 14
Registrován: 10 lis 2017, 16:40

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rostin »

Ahoj, dlouho jsem pročítal nazory a zkušenosti píšících a minulý tyden složil zálohu 😀
Mám pět roků starou 1,6ku a bude to takové omlazení.
Dálnici jsem vyzkouset nemohl, ale jsem klidnější jezdec, takze snad bude dlouhodobě spokojenost.
Takže uz se těším, je to skladovka"na cestě do výroby,"
Mezitím snad prodam stávající 🙃
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Tak mam najeto celych 250 km :) s timto motorem. Mužu srovnávat jen se svou 18 let starou fabii 1,4 mpi 44 kw. Tyden před předánim jsem jezdil fabii 1,2 HTP. Ted si připadám, jako bych jel v tryskáči :) DO 80 km si řikám že to ma snad turbo :) , že mě podvedli :). Nejvic jsem jel 130 km. Od těch 100 to už znatelně pomaleji zrychluje, jel jsem tedy na 6ku. Nechci to moc vytáčet, takže max jsem měl 3700 otaček :). Myslim , že když se to bude točit , že to bude ještě lepši . Jen mi nějak nejde plynule z 1 na 2 a někdy ani na 3 , z 1 na 2 cuknu vždycky a na 3 to mam jak kdy. Na tu dvojku jsem zkoušel ruzné otačky , pomalu nebo rychle pouštět spojku a to cuknuti mam pořád , jen se liši jeho intezita . Někdo nějakou radu :)
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1802
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Je to ozvyku, taky mi to pár dní trvalo, teď už řazení v pohodě a ten tvůj přechod ze starého auta mně rozesmál 😁 tryskáči
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Přehánět se musi, jinak je život nuda :)
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

1.4, 44kW je v podstatě to samé jako 1.3, 44kW ve felicii.
Tu jsem měl a proto si nemyslim, že bys až tak přeháněl.
Mnoho šťastných kilometrů, hlavně bez nehod!!
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Jo, dej tomu pár týdnů a pak už si na to, že to při řazení cukne, zvykneš. :D A za pár měsíců, za se zbavíš svalové paměti ze spojky ve Škodovce, to bude lepší. Je potřeba snažit se mít co nejlíp sladěné otáčky motoru a převodovky a spojku pustit hodně opatrně. Mně nejvíc pomohlo trénovat opatrné rozjezdy bez plynu, tam jsem se naučil poznat, kde ta spojka zabírá.
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

To je presne to srovnání. U testovacky jsem to citil prave presne. Do 80km pocit turba :D . A ja to nevidim jako prehaneni. S 1.2 htp 44kw jsem taky par stovek km ujel a bylo to opravdu desny. Ale proti tomu je asi vsechno tryskáč :D . Htp aneb hovnotopojede. Te spojky se zacinam bat, ale ja jsem teda nezaznamenal nic. A to jsem to tam kybloval co to slo, abych vse vyzkousel. Mnohem cistejsi nez u toho trivalce. :-k
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Odjinud
***
Příspěvky: 971
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Jeste nam tu chybi soutez o Vmax... samozrejme vyfocenou za jizdy jednou rukou. :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Co mam fotit jednou rukou ? Nejak mi to nedoslo nebo me to preslo 😁😁 co to je ?
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8149
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

my z mansaftu KIA to mame easy - staci statistika z UVO (big brother ako prasa!). je tam vsetko - priemerka, maximalka cas jazdy.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“