Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Tak já 1700 ot. u takového motoru do kopce, když po něm chci zrychlení a tah, beru za podtáčení . Ale to se netřeba ohrazovat, já vím, že to byl jen poznatek ve fóru, ne stálý styl jízdy. To jen jsem chtěl uvíst, čeho já bych se bál víc u úplně nového auta. Ve výsledku si nemyslím, že to něco může udělat, když zlomek cesty pojedu na 1700, nebo 4000 ot. ani v jednom případně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Ještě jedna věc, jak jste tu řešili ten olej, prodejce mi řekl že je tam "W30", dle manuálu.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Bohužel častý mýtus mnoha řidičů, že poloha pedálu určuje výkon má za následek jejich lamentování, že auto nejede. Toto funguje jen při zařazené jedničce a možná tak dvojce. Při vyšších rychlostech je už zpřevodování takové, že výkon motoru už nezpůsobuje takové zrychlení a řidič má pak pocit, že auto nejede, i když má plynový pedál až na podlaze. Ono se taky stačí podívat na aktuální spotřebu a je jasné, že sešlápnutím plynu na podlahu se spotřeba prakticky nezvýší, protože ani nemůže, když motor za daných otáček už jede na maximální výkon.
Je třeba si uvědomit, že atmosféra má postupný nárůst výkonu, kdežto turbo má při stejných otáčkách větší výkon. Stačí si jen porovnat výkonové křivky a je vše jasné. Turbo má tak při daných otáčkách větší rozsah výkonu než atmosféra. Proto máme pocit, že už se nic dalšího při sešlápnutí plynu neděje, protože už prostě není kam.
Osobně nemám problém podřadit a nechat motor vytočit klidně až k 6000 otáčkám, ale popravdě to není často moc nutné. Agresivní jízda se totiž neprojeví jen zvýšenou spotřebou, ale taky zvýšeným opotřebením pneu.
Je třeba si uvědomit, že atmosféra má postupný nárůst výkonu, kdežto turbo má při stejných otáčkách větší výkon. Stačí si jen porovnat výkonové křivky a je vše jasné. Turbo má tak při daných otáčkách větší rozsah výkonu než atmosféra. Proto máme pocit, že už se nic dalšího při sešlápnutí plynu neděje, protože už prostě není kam.
Osobně nemám problém podřadit a nechat motor vytočit klidně až k 6000 otáčkám, ale popravdě to není často moc nutné. Agresivní jízda se totiž neprojeví jen zvýšenou spotřebou, ale taky zvýšeným opotřebením pneu.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Pěkná teorie jenže zrovna u tohoto motoru tak docela neplatí co píšeš. Pri sešlápnutí pedálu plynu na podlahu naopak začne motor více žrát kvůli obohacování směsi a taky začne vypouštět podstatně více emisí. Na výkonu to přitom opravdu nejde poznat, snad jen lehce.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
To máš pravdu, ale toto je zrovna extrémní případ. A i tady je vidět, že to na výkonu není moc poznat. Prostě u atmosféry je třeba pracovat s otáčkami a ne jen tupě šlapat na plyn jako u dieselu. A to jsem to pochopil dost rychle, i přesto, že jsem skoro 20 let s tím dieslem jezdil. Ono není na škodu si nechat zobrazit skutečnou spotřebu a dívat se, jak se motor chová v různých režimech jízdy. Já mám možnost to porovnávat s 1.2 96kW v Peugeotu 2008 a tady při sešlápnutí pedálu mi to ukáže vyšší aktuální spotřebu než u naší 1.5 a to je díky tomu, že prostě v daný okamžik a daných otáčkách do toho motoru díky turbu může nacpat nejen víc vzduchu, ale i benzínu a také to vygeneruje vyšší výkon. Abych se mohl tomu Peugeotu vyrovnat, tak musím podřadit alespoň o 2 stupně.
Ale ruku na srdce. Kolikrát je potřeba vystřelit rychlostí blesku? Dřív jsem měl Opet Astra 1.7 DTi, které bylo o dost línější ve zrychlení a také jsem neměl problém a šnek jsem rozhodně nebyl. Opravdu nemám potřebu trhat asfalt a gumovat pneu.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Přesně tak. Jakmile se člověk seznámí s tímto motorem a převodovkou, už ví, kdy a jak max. efektivně využít jeho potenciál a není pak problém předjíždění a spotřeba dělá radost. A nižší výkon oproti turbu zase vyvažuje nenáročností a jednoduchostí.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Pánové dnes jsem si sedl zase do astry, aby tu jen tak nestála. To bylo fakt hrozné . Zítra zase sedám do mé krásky .
Dva pedaly v astře reagují až dole oproti DPI . A spojka to naštěstí není.
Dva pedaly v astře reagují až dole oproti DPI . A spojka to naštěstí není.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
U mého dieslu tupě šlapat na plyn nelze, musíš i řadit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
To, jak se pozice akcelerátoru podepíše na výkonu a spotřebě bylo tuším podrobně rozebráno v tom Vaculíkově videu, kde zkoumali 1.5DPi. Pokud se dobře pamatuju, tak tam taky došli k závěru, že šlapat až na podlahu většinou nemá smysl.
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj všichni,po čtyřech měsících jsem se taky dočkal a před 14 dny si z Teplic do Brna přivezl třicitku v kombiku,ve smartu a s 1,5motorem.Přesedlal jsem z trojky Octávky 1,6TDI a i když si ještě trochu zvykám na rozdíly především v absenci turba,jsem naprosto spokojený a nemám s tím větší problém.Nakonec právě kvůli tomu jsem si tento motor vybral.Už mě nebavilo řešit problémy s DPFkem,regeneracemi a dalšími věcmi spojené s dieslem. Auto jede hezky,je tiché,pohodlné,na silnici sedí a dobře se ovládá.Parádně svoje poznatky tady vystihl Pirko7,úplně s ním souhlasím a líp bych to nenapsal.Neslyším ani zvýšený a nesnesitelný hluk okolo těch 130km/h jak to ve svých recenzích píše pan Vaculík a o kterém se hodně diskutuje i tady na fóru.Horší je zatím spotřeba,jezdím většinou okresky,točím to zatím do 4000ot a dělá mě to průměr mezi 6,4 a 6,8.Ale to by se s větším nájezdem mělo zlepšit.Takže ve stručnosti,za mě palec nahoru.Přeji všem hodně šťastných a spokojených kilometrů...
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI 81kw Smart Dark Teal 3/2022
Škoda Octavia 3 kombi 1.6 TDI 81kw 2017
Škoda Octavia 1 kombi 1.9 TDI 66kw 2001
Škoda Felicia kombi 1.9 D 47kw 1998
Škoda Favorit 1.3 46kw 1993
VW Golf 1.6 63kw 1982
Škoda 120L 1.2 38kw 1982
Škoda Octavia 3 kombi 1.6 TDI 81kw 2017
Škoda Octavia 1 kombi 1.9 TDI 66kw 2001
Škoda Felicia kombi 1.9 D 47kw 1998
Škoda Favorit 1.3 46kw 1993
VW Golf 1.6 63kw 1982
Škoda 120L 1.2 38kw 1982
Re: Motor 1.5DPi
No nevím, pokud to točíš do 4000 otáček, tak nepočítej s nižší spotřebou. To je podle mne trošku moc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Souhlas s remkren. Pokud chcete jezdit pod 6 litrů, musí to být klidná jízda bez prudších akcelerací, ale i kopců,... Zajetí, nezajetí, to je vskutku fuk. Takže s větším nájezdem, ale stejným stylem jízdy, se nedá očekávat změna.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
S tou spotřebou to platí pro všechny motory. Když turbu šlápneš na plyn, tak spotřeba letí do větších výšin než u atmosféry, ale zase to má větší zrychlení. Kdo chce jezdit na spotřebu, musí točit a brzdit co nejméně. Každé brždění je mrhání, protože za každým zpomalení nutně musí následovat akcelerace. Bez účinné rekuperace to jinak nejde. A motor točit také co nejméně, když není nutno akcelerovat. Není problém projet vesnici na 6 při 1500 ot/min a za vesnicí jen lehce šlápnout na plyn mít tam během chvilky 100 km/h. Takže já v tomto případě opravdu jen tupě šlapu na plyn . Když je potřeba rychleji zrychlit, tak prostě podřadím. Ale vždycky si říkám. Má cenu se někam honit, abych ušetřil pár vteřin? Má cenu prudce zrychlovat, když za zatáčkou je zase další vesnice?
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
JackK78: Jakou máš rychlost na tachometru při zařazené 6tce při 1500 otáčkách? A o jaké auto se jedná?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek