Mám to v popisku. Na 6 jezdím v obci kolem 55-60 tacho, což je kolem 1500 otáček. U té atmošky není moc velký rozdíl mezi 5 a 6. Já bych u ní tu 5 a hlavně 6 trochu víc natáhnul. To auto by to dalo. Na udržování rychlosti určitě a na akceleraci by se stejně muselo podřadit.Axel.Foley píše: ↑16 bře 2022, 15:14 JackK78: Jakou máš rychlost na tachometru při zařazené 6tce při 1500 otáčkách? A o jaké auto se jedná?
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Nechci do toho kecat, ale 1500 otáček je zase strašně málo. Myslím, že to tomu motoru moc neprospívá.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Jestli si chceš motor 1.5 DPi brzy odrovnat, tak klidně jezdi dál na šestku 1500 ot/min. Tam je třeba mít naprosté minimum 1750 a víc. Lepší je tak 2000 při ustálené jízdě.JackK78 píše: ↑16 bře 2022, 15:35Mám to v popisku. Na 6 jezdím v obci kolem 55-60 tacho, což je kolem 1500 otáček. U té atmošky není moc velký rozdíl mezi 5 a 6. Já bych u ní tu 5 a hlavně 6 trochu víc natáhnul. To auto by to dalo. Na udržování rychlosti určitě a na akceleraci by se stejně muselo podřadit.Axel.Foley píše: ↑16 bře 2022, 15:14 JackK78: Jakou máš rychlost na tachometru při zařazené 6tce při 1500 otáčkách? A o jaké auto se jedná?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
JackK78: Chudák motor
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8151
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
1500 otacok je vhodne max na dvojku. S privretymi ocami a z mierneho kopca s nachystanou nohou na spojke aj na trojke
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Pánové, tak s tímto tvrzení jsou chudáci všechny tříválcové motory, všechny motory s automatem a drtivá většina dieselů. Dokonce i chudák motor běžící na volnoběh.
Naše 1.5 je atmosféra s malým točivým momentem a ještě navíc čtyřválec. Takže tady na součástky nepůsobí tak šílené síly jako u jiných motorů. Krom toho motor se sám ozve duněním, že už mu ty otáčky nesvědčí https://www.garaz.cz/clanek/podtaceni-m ... risty-4678
A zde pár příkladů.
1. astra 1.7 Dti jde lechtat na 1500 ot, ale při sešlápnutí plynu začne dunět, tj. jasně podtočený motor. Teprve až nad cca 2000 ot. si ten motor nechá líbit pedál na podlaze.
2. Octavie II 2.0 TDI jde také lechtat na 1500 a na plný plyn si to docela i nechá líbit. Rozhodně líp než ta Astra.
3. Peugeot 1.2. Ten tříválec nejde pod 2000 skoro ani lechtat, protože se slušně ozývá. A i nad 2000 ot pod plynem se tváří jak udušený.
4. Naše 1.5 při 1500 tichá i pod plynem, protože nemá takový krouťák. Až při cca 1300 ot se začne ozývat, ale ne tak jako turbomotory, které vypadají, že motor snad vyskočí z auta.
5. Autobusy mají mnohem nižší provozní otáčky a taky nikdo netvrdí, že jsou podtočené.
6. Lodní motory mají absolutně nejnižší provozní otáčky v řádech stovek a také nejsou podtočené. Přitom musí odpracovat řádově mnohem víc hodin než v autech. A proč? Protože platí pravidlo, že čím víc válců, tím nižší jsou minimální otáčky motoru. A důvodem je právě rovnoměrnost zatížení sil od válců na klikovou hřídel. A zde také platí pravidlo, že čím větší síla zde působí, tím vyšší musí být minimální otáčky pro hladký chod.
Takže závěrem. Atmosféra 1.5 DPi při 1500 otáčkách určitě není podtočená a zvládá to mnohem lépe než turba, která se budou tvářit podtočená i nad 2000, zvláště u tříválců.
Jiná věc je samozřejmě dynamika jízdy, kdy při 1500 otáčkách nelze očekávat bůh ví jaké zrychlení, ale pořád je to o dost lepší, než když v takovýchto otáčkách šlápnu byť jen trochu na plyn tříválcovému turbu. A je jedno, že u toho turba píšou maximální točivý moment už při 1500 otáčkách, když ten motor je podtočený i při 2000 otáčkách.
Naše 1.5 je atmosféra s malým točivým momentem a ještě navíc čtyřválec. Takže tady na součástky nepůsobí tak šílené síly jako u jiných motorů. Krom toho motor se sám ozve duněním, že už mu ty otáčky nesvědčí https://www.garaz.cz/clanek/podtaceni-m ... risty-4678
A zde pár příkladů.
1. astra 1.7 Dti jde lechtat na 1500 ot, ale při sešlápnutí plynu začne dunět, tj. jasně podtočený motor. Teprve až nad cca 2000 ot. si ten motor nechá líbit pedál na podlaze.
2. Octavie II 2.0 TDI jde také lechtat na 1500 a na plný plyn si to docela i nechá líbit. Rozhodně líp než ta Astra.
3. Peugeot 1.2. Ten tříválec nejde pod 2000 skoro ani lechtat, protože se slušně ozývá. A i nad 2000 ot pod plynem se tváří jak udušený.
4. Naše 1.5 při 1500 tichá i pod plynem, protože nemá takový krouťák. Až při cca 1300 ot se začne ozývat, ale ne tak jako turbomotory, které vypadají, že motor snad vyskočí z auta.
5. Autobusy mají mnohem nižší provozní otáčky a taky nikdo netvrdí, že jsou podtočené.
6. Lodní motory mají absolutně nejnižší provozní otáčky v řádech stovek a také nejsou podtočené. Přitom musí odpracovat řádově mnohem víc hodin než v autech. A proč? Protože platí pravidlo, že čím víc válců, tím nižší jsou minimální otáčky motoru. A důvodem je právě rovnoměrnost zatížení sil od válců na klikovou hřídel. A zde také platí pravidlo, že čím větší síla zde působí, tím vyšší musí být minimální otáčky pro hladký chod.
Takže závěrem. Atmosféra 1.5 DPi při 1500 otáčkách určitě není podtočená a zvládá to mnohem lépe než turba, která se budou tvářit podtočená i nad 2000, zvláště u tříválců.
Jiná věc je samozřejmě dynamika jízdy, kdy při 1500 otáčkách nelze očekávat bůh ví jaké zrychlení, ale pořád je to o dost lepší, než když v takovýchto otáčkách šlápnu byť jen trochu na plyn tříválcovému turbu. A je jedno, že u toho turba píšou maximální točivý moment už při 1500 otáčkách, když ten motor je podtočený i při 2000 otáčkách.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Souhlasim s JackK78(co se našeho motoru týče).
Pokud má řidič cit pro motor, pozná bezpečně, když je motor podtočený a nelíbí se mu to.
Pokud jedu po městě, po rovince, ustálenou rychlostí, dá si motor líbit i těch 1500ot.
Já tedy raději jdu trochu výše - 1600 až 1700.
To samozřejmě platí pro ustálenou jízdu, pro zrychlení je dobré přeřadit, aspoň na cca 2000ot.
A v době záběhu samozřejmě alespoň ty 2000
*
JackK78 - srovnávat s dieslem, to bych nedělal!
Pokud má řidič cit pro motor, pozná bezpečně, když je motor podtočený a nelíbí se mu to.
Pokud jedu po městě, po rovince, ustálenou rychlostí, dá si motor líbit i těch 1500ot.
Já tedy raději jdu trochu výše - 1600 až 1700.
To samozřejmě platí pro ustálenou jízdu, pro zrychlení je dobré přeřadit, aspoň na cca 2000ot.
A v době záběhu samozřejmě alespoň ty 2000
*
JackK78 - srovnávat s dieslem, to bych nedělal!
Re: Motor 1.5DPi
Presne, kazdej typ motoru je jinej a kazdymu svedci trochu jiny zachazeni. Jestli si mel dosud dva celkem silny diesely, tak tam neni problem pracovat uz s nizkejma otackama, ale u ne moc silnyho benzinu je to spatne. Jasne, kdyz jedes treba z kopce nebo to jen lechtas, tak to nevadi, ale kdyz na to dupnes a chces z nejakejch 1500 ot./min akcelerovat, tak to kurvis. A ze to (zatim) neslysis je dobrym utlumenim motoru a tim, zes motor jeste nezkurvil
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Jako nezlobte se, ale jezdit podle toho, jestli něco slyším, nebo ne... Myslím si, že cit mám taky, ale myslet si u 1500 otáček u atmosféry, že jí nic nedělám, to ne. Takže jízda v obci na 6tku je z mého pohledu špatná.
Mimochodem, porovnávání s chováním docela primitivním, ale robustním lodního motorem, nerozumím. Náš motor rozhodně není tak předimenzovaný, proto si nemyslím, že ho ospravedlňují byť 4 válce k tomu, aby se podtáčel. A jak jsem psal, cokoli pod 1700 za podtáčení skutečně považuju.
Taky se můžu plést ...
Mimochodem, porovnávání s chováním docela primitivním, ale robustním lodního motorem, nerozumím. Náš motor rozhodně není tak předimenzovaný, proto si nemyslím, že ho ospravedlňují byť 4 válce k tomu, aby se podtáčel. A jak jsem psal, cokoli pod 1700 za podtáčení skutečně považuju.
Taky se můžu plést ...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
@JackK78 ... ostatně je to tvoje auto a když tak si ničíš tvůj motor, takže koneckonců nemusíš nikoho přesvědčovat o tom, že to děláš správně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Nikomu nic nevnucuji a taky nejsem z těch, co berou auto jako spotřební zboží. Takže jsem si zjišťoval dost informací o motorech a jak s nimi zacházet.
Fakt si myslíte, že by automobilky auta s automatem nechávali točit motory těsně nad volnoběhem, kdyby věděli, že to ničí motor? Sám jsem několikrát s takovými auty jel a divil se, že to řadí i pod 1500 otáčkami. Jen při prudší akceleraci to podřadí.
Nikdo z vás tu nenapsal, co a proč se ničí. Já to tu vysvětloval. Jsou to vysoké rázové síly na klikovou hřídel. Proto čím víc válců, tím lepší rozložení sil a zmírnění rázů, a proto mohou motory točit i při nižších otáčkách. Šestiválce v autobusu mají max otacky lehce nad 2000 a to i u CNG verze. Takže dle vás musí jezdit neustále podtočené.
Zkuste se někdy projet v autech s různým počtem válců a sami zjistíte, že čím víc válců, tím nižší otáčky motor snese než začne dunět. Takže buďme rádi za náš čtyřválec, protože u tříválce to je o hodně horší.
Fakt si myslíte, že by automobilky auta s automatem nechávali točit motory těsně nad volnoběhem, kdyby věděli, že to ničí motor? Sám jsem několikrát s takovými auty jel a divil se, že to řadí i pod 1500 otáčkami. Jen při prudší akceleraci to podřadí.
Nikdo z vás tu nenapsal, co a proč se ničí. Já to tu vysvětloval. Jsou to vysoké rázové síly na klikovou hřídel. Proto čím víc válců, tím lepší rozložení sil a zmírnění rázů, a proto mohou motory točit i při nižších otáčkách. Šestiválce v autobusu mají max otacky lehce nad 2000 a to i u CNG verze. Takže dle vás musí jezdit neustále podtočené.
Zkuste se někdy projet v autech s různým počtem válců a sami zjistíte, že čím víc válců, tím nižší otáčky motor snese než začne dunět. Takže buďme rádi za náš čtyřválec, protože u tříválce to je o hodně horší.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Já v tomhle stále citím tu honbu za ušetření u pumpy . Akceleraci na 2000? Ale no tak pánové . Tady tak 3000+.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Ať si každý jezdí podle svého vědomí a svědomí.
Jezdím plus mínus pořád stejně, předchozí auta jsem prodával tak nějak okolo 100tkm a ve všech byly motory beze známek nějakých problémů, jak se říká: "akorát tak zajeté"!
*
Podle vás, točivých, by se měl motor zničit po několika málo hodinách volnoběhu!?!
Jezdím plus mínus pořád stejně, předchozí auta jsem prodával tak nějak okolo 100tkm a ve všech byly motory beze známek nějakých problémů, jak se říká: "akorát tak zajeté"!
*
Podle vás, točivých, by se měl motor zničit po několika málo hodinách volnoběhu!?!
Re: Motor 1.5DPi
To určitě ne, na volnoběh motor nemusí překonávat skoro žádný odpor. Jedná se o situaci, kdy jsou nízké otáčky, zařazený rychlostní stupeň a zároveň požadovaný velký výkon (tzn. ne jízda ustálenou rychlostí po rovině nebo z kopce).
Je to jak když jedeš na kole - buď máš lehký převod a musíš šlapat rychleji, ale menší silou, nebo máš těžší převod a můžeš šlapat pomaleji, ale o to víc se do pedálů musíš opřít. V extrémním případě ti třeba praskne řetez, protože už to namáhání nevydrží.
Je to jak když jedeš na kole - buď máš lehký převod a musíš šlapat rychleji, ale menší silou, nebo máš těžší převod a můžeš šlapat pomaleji, ale o to víc se do pedálů musíš opřít. V extrémním případě ti třeba praskne řetez, protože už to namáhání nevydrží.
Re: Motor 1.5DPi
Ono už to slovo volnoběh napovídá... Porovnávat to s zátěží není smysluplné.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.