Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Mimochodem, vám to video přijde přínosné? Jako mluvit o různých modrých barvách... Taková celkem zhýčkaná přehlídka zbytečných subjektivních dojmů. Jiné je asi pak to video z "dílny", ale prostě styl mi nevyhovuje. Proč ze sebe dělá takového drsňáka? Nebylo by to lepší říct bez toho, aniž by několikrát upozornil na to, že je drsně cholerický kvůli kravinám?
To jen tak na okraj, když všichni píšou, jak pan Vaculík je jen jeden, a že je to škoda ...
To jen tak na okraj, když všichni píšou, jak pan Vaculík je jen jeden, a že je to škoda ...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Ber to tak, že Svět motorů a Blesk jsou součástí stejného vydavatelství
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
On Vaculík je odborník, ale zároveň také velký fanoušek koncernu VW, tak se nemůžeš divit, že když na tomhle autě nemohl najít žádné objektivní zápory, tak si musel něco vymyslet a rozmazat to.
Re: Motor 1.5DPi
1,5 DPi jsem zvolil i na základě testu Michala Karpata https://www.youtube.com/watch?v=7NN9VFCnqnk&t=465s a nedá se říci, že by mi to Vaculík rozmluvil, vlastně spíše naopak. Tažné nemontuji a na dálnici jsem fakt tak max 2x do roka.
i30 HB 1.5 DPi - Family Smart - engine red
FII 1.4 16V - bílá
FI 1.2 HTP - modrošedá metal.
FII 1.4 16V - bílá
FI 1.2 HTP - modrošedá metal.
Re: Motor 1.5DPi
Dnešní motory mají spotřebu velmi nízkou, protože jsou vylepšené jak jen to jde. Ono toho už moc vymyslet nejde. A protože ty motory už neplýtvají palivem jako dřív třeba jako zvýšená spotřeba při zátěži, tak obecně platí, že čím méně se brzdí, tím lépe na spotřebu. A také čím pomaleji se jezdí, tím je menší odpor a taky i spotřeba. Proto taky ty podobné spotřeby 1.5 atmo a 1.0 turbo. Na dálnici nad cca 120 km/h začne být ve výhodě turbo benzín stejně jako nafta, protože atmo v těch rychlostech už točí moc a ztrácí na efektivitě.
Co se týče plynového pedálu, tak ten funguje jak má. To, že při vyšších rychlostech a vyšším rychlostním stupni se zdá, že pedál nereaguje je normální. Na 1. nebo 2. stupeň, kdy má motor vzhledem k rychlosti a převodu přebytek výkonu, tak lze použít celý rozsah pedálu. Při otáčkách třeba kolem 2500 na 6. nelze čekat, že šlápnutím na plyn auto vystřelí. Prostě tam není výkonová rezerva a sešlápnutím plynu víc benzínu do motoru nedám. To u turba tam výkonová rezerva při daných otáčkách je, takže i mírnější sešlápnutí plynu se projeví na zrychlení, ale opět jen do doby, kdy motor dosáhne max výkonu při daných otáčkách. Pak mohu šlapat na plyn jak chci a nic se neděje. Takto se to plynový pedál choval dřív a bude se chovat stále. U elektromotoru je to něco jiného. Ty jsou schopny dávat téměř max výkon od nulových otáček. Takže u nich ten "plynový" pedál bude fungovat stejně jako u autíček na autodráhu, tj. od nuly po max.
Co se týče plynového pedálu, tak ten funguje jak má. To, že při vyšších rychlostech a vyšším rychlostním stupni se zdá, že pedál nereaguje je normální. Na 1. nebo 2. stupeň, kdy má motor vzhledem k rychlosti a převodu přebytek výkonu, tak lze použít celý rozsah pedálu. Při otáčkách třeba kolem 2500 na 6. nelze čekat, že šlápnutím na plyn auto vystřelí. Prostě tam není výkonová rezerva a sešlápnutím plynu víc benzínu do motoru nedám. To u turba tam výkonová rezerva při daných otáčkách je, takže i mírnější sešlápnutí plynu se projeví na zrychlení, ale opět jen do doby, kdy motor dosáhne max výkonu při daných otáčkách. Pak mohu šlapat na plyn jak chci a nic se neděje. Takto se to plynový pedál choval dřív a bude se chovat stále. U elektromotoru je to něco jiného. Ty jsou schopny dávat téměř max výkon od nulových otáček. Takže u nich ten "plynový" pedál bude fungovat stejně jako u autíček na autodráhu, tj. od nuly po max.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Vaculík si ve směs ale to DPI chválil, to vypichnutí rachotu jsem nepochopil, v hatchbacku je to vše tichounke a nad 3000 to má ten správný říz, už se těším až to budu točit na 5000ot . Ale do 1000km ještě daleko. Z testu však vyšlo najevo, že je to pomalé a nedynamické a tohle je stejně subjektivní, manželka tvrdí jak to jede rychle, já se směju jak to jede pomalu . Mimo DPI od , dost pochvalil i elektrickou KONU. Když na rovince šlapnu na plyn tak se to rozhodně nechová jako 1.2 HTP s 44kw jak tu popisoval akydam. Těch videii na to DPI je poměrně dost ze slovenska. Všichni se ve směs názorově schodují. Teda krom rachotu... ten demonstruje jen Vaculík a to je právě ono, všichni ostatní recenzenti mají hatchbacky. Jenom Vaculík combi, takže dle mě je tam nějakej jinej díl vejfuku co asi drnčí .
To JACK: Tady jde o to že DPI na 30% sešlápnutého pedálu má plnej výkon, ta zbylá dráha nic nedělá a je jedno jestli jedu 50, nebo 100. Je to děsný pro člověka co na to není zvyklej, lechtám půl pedalu, řeknu si super, druhá pulka zůstala, tak jdu předjíždět, vyjedu do boku sešlapnu druhou půlku a ejhle ono nic... nic se už neděje. Se starou astrou jsem měl pedal na zemi a věděl jsem že mám smůlu .
Videa na tento motor DPI co jste možná neviděli:
https://www.youtube.com/watch?v=EvTzJu8xTOI&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=AhI35UJHBwE&t=380s
https://www.youtube.com/watch?v=vcMU1vHcvUQ
https://www.youtube.com/watch?v=MQl2qi9T4iw&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=qHYoDk_LNNY&t=500s
https://www.youtube.com/watch?v=aeUKeNzVgWM
https://www.youtube.com/watch?v=FqruD9TiDjE&t=581s 7:00 minuta
To JACK: Tady jde o to že DPI na 30% sešlápnutého pedálu má plnej výkon, ta zbylá dráha nic nedělá a je jedno jestli jedu 50, nebo 100. Je to děsný pro člověka co na to není zvyklej, lechtám půl pedalu, řeknu si super, druhá pulka zůstala, tak jdu předjíždět, vyjedu do boku sešlapnu druhou půlku a ejhle ono nic... nic se už neděje. Se starou astrou jsem měl pedal na zemi a věděl jsem že mám smůlu .
Videa na tento motor DPI co jste možná neviděli:
https://www.youtube.com/watch?v=EvTzJu8xTOI&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=AhI35UJHBwE&t=380s
https://www.youtube.com/watch?v=vcMU1vHcvUQ
https://www.youtube.com/watch?v=MQl2qi9T4iw&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=qHYoDk_LNNY&t=500s
https://www.youtube.com/watch?v=aeUKeNzVgWM
https://www.youtube.com/watch?v=FqruD9TiDjE&t=581s 7:00 minuta
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Hneď keď to vyšlo som skonštatoval,že dynamika z 0 na 100 je nič moc.Atmosféra Elantra síce 1,6 no v roku 2016 to dávala za 10,1s. a plnila EURO 6.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
Tak já bych například po pár měsících užívání považoval hodnocení dynamiky 0-100 za neproveditelné. Protože to je interval, ve kterém mám minimálně 3 podintervaly neslučitelné. Do 50 to považuju za živé, nad 50 to považuju za živé tak do 70, 75, pokud však nepotřebuju zrovna předjíždět . Od 70, 75 do 100 to nepovažuju za dynamické ani v jednom případě.
Dospěl jsem k tomu, že předjíždět nepotřebuju, jezdím pohodové jízdy, slyším u toho rádio, které u vytočeného auta v této cenové kategorii je jinak zbytečným příplatkem (vlivem odhlučnění, ničím jiným)... Své jezdecké choutky občas vybouřím v zatáčkách na volných okrskách, kdy mám okolo 50 km/h pocit, že to skutečně jede a "jde za plynem". A jsem spoko, že mám dobré auto s 5 letou zárukou. Tohle bude téma pořád dokola. Živé/neživé...? Kdo chce auto ala očipovaný golf a dokazovat si v kopečku na milionovém Volvu/Subaru, nekoupí si 1.5 atmosféru.
Dospěl jsem k tomu, že předjíždět nepotřebuju, jezdím pohodové jízdy, slyším u toho rádio, které u vytočeného auta v této cenové kategorii je jinak zbytečným příplatkem (vlivem odhlučnění, ničím jiným)... Své jezdecké choutky občas vybouřím v zatáčkách na volných okrskách, kdy mám okolo 50 km/h pocit, že to skutečně jede a "jde za plynem". A jsem spoko, že mám dobré auto s 5 letou zárukou. Tohle bude téma pořád dokola. Živé/neživé...? Kdo chce auto ala očipovaný golf a dokazovat si v kopečku na milionovém Volvu/Subaru, nekoupí si 1.5 atmosféru.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Ten parametr 0-100 je silně zavádějící a nepodstatný.Kdo asi jezdí stylem rozjezd z křižovatky z 0 na 100? Mnohem důležitější je schopnost motoru pružně zrychlit z určité rychlosti například ze 60 na 100 na 3, nebo vyšší stupně a tady v tom je DPi hodně dobrý na atmosféru, lepší než 1.6 88kw. Ta má zase lepší zátah až ve vysokých otáčkách. Ale ruku na srdce, kdo tak jezdí, aby pořád vytáčel motor až nahoru?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Ad Pirko (a csgut)
Tedy nevím, moje zkušenost je po 14.000 km úplně jiná – nikdy jsem při předjíždění nižší kvalt než trojku nepotřeboval – a to už teda musí být nějaký kopec, malá výchozí rychlost, plné auto atd … při běžném manévru za běžných okolností je čtyřka úplně v pohodě – zkrátka jakmile má motor okolo 2.500 otáček, tak reaguje promptně (samozřejmě, že na dálnici při nutnosti akcelerace ze 100 nahoru mi ani tyhle ty otáčky stačit nebudou, ale to tam ta čtyřka bude mít už o 1500 víc, takže taky v pohodě). Za mě tedy dobrý. Souhlasím s Marasem.
Zkrátka jak se kdysi uvádělo v technických materiálech Rolls-Royce - "Výkon: dostatečný"
Ad téma Vaculík (a další recenzenti SM – např. Kolman, Machala aj.)
Jakkoli respektuju Vaculíkovy znalosti a zkušenosti, tak nelze nevidět, že se čím dál víc stylizuje do role showmana a pozéra. Široké publikum to asi ocení, jistě to pak zvyšuje sledovanost… mně už to ale nějak moc vtipné ani nepřijde. Jiní recenzenti mi sedí víc, ale je fakt, že co se týče technických znalostí, tak Vaculík asi č. 1 ještě dlouho zůstane.
Nějaké „hejtění“ a prosazování koncernu bych mu (ani někomu jinému) ale nepředhazoval. Nutno brát v potaz, že ti chlapi v redakci mají díky testování zkušenosti s mraky aut všech možných tříd a kvalit – co se motorů týče, tak zpravidla výrazně výkonnějších – a taky s jinak nastavenou cenovkou. Ono přesednout např. z nějakého M-B GLE 350 do H i30 a být schopen držet vědomí, že najednou sedím v autě za pětinu ceny a tak na tu pětinu i přizpůsobit své hodnotící limity, to není úplně snadné.
Tedy nevím, moje zkušenost je po 14.000 km úplně jiná – nikdy jsem při předjíždění nižší kvalt než trojku nepotřeboval – a to už teda musí být nějaký kopec, malá výchozí rychlost, plné auto atd … při běžném manévru za běžných okolností je čtyřka úplně v pohodě – zkrátka jakmile má motor okolo 2.500 otáček, tak reaguje promptně (samozřejmě, že na dálnici při nutnosti akcelerace ze 100 nahoru mi ani tyhle ty otáčky stačit nebudou, ale to tam ta čtyřka bude mít už o 1500 víc, takže taky v pohodě). Za mě tedy dobrý. Souhlasím s Marasem.
Zkrátka jak se kdysi uvádělo v technických materiálech Rolls-Royce - "Výkon: dostatečný"
Ad téma Vaculík (a další recenzenti SM – např. Kolman, Machala aj.)
Jakkoli respektuju Vaculíkovy znalosti a zkušenosti, tak nelze nevidět, že se čím dál víc stylizuje do role showmana a pozéra. Široké publikum to asi ocení, jistě to pak zvyšuje sledovanost… mně už to ale nějak moc vtipné ani nepřijde. Jiní recenzenti mi sedí víc, ale je fakt, že co se týče technických znalostí, tak Vaculík asi č. 1 ještě dlouho zůstane.
Nějaké „hejtění“ a prosazování koncernu bych mu (ani někomu jinému) ale nepředhazoval. Nutno brát v potaz, že ti chlapi v redakci mají díky testování zkušenosti s mraky aut všech možných tříd a kvalit – co se motorů týče, tak zpravidla výrazně výkonnějších – a taky s jinak nastavenou cenovkou. Ono přesednout např. z nějakého M-B GLE 350 do H i30 a být schopen držet vědomí, že najednou sedím v autě za pětinu ceny a tak na tu pětinu i přizpůsobit své hodnotící limity, to není úplně snadné.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Občas mi tam nechce cvaknout zpátečka, někdy ji tam prostě musím "prasknout", nebo popojet. Ale co se týká interiru tak za ty prachy to je prostě neuvěřitelný kouzlo, mě se to vše děsně libí, takže uplně nerozumím protěžování koncernu, navíc golfu co je dnes už jen tabletem na kolečkách.
Jak to je s tou inteligentní nabiječkou baterie? Nabíjíte teda baterku? Co je potřeba za nabíječku na tu gelovku? Já jsem doteď použival jen nějakou klasiku z lidlu. Vím že se to tu někde už řešilo a nechápal jsem proč se ta baterka musí nabíjet když je nová .
Jak to je s tou inteligentní nabiječkou baterie? Nabíjíte teda baterku? Co je potřeba za nabíječku na tu gelovku? Já jsem doteď použival jen nějakou klasiku z lidlu. Vím že se to tu někde už řešilo a nechápal jsem proč se ta baterka musí nabíjet když je nová .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Ja ji teda ještě nenabijel. Auto mam od 25.11.2021. Starty uplně v pohodě . Pravda je, že tak na 95 % jezdim klasicky s rozsvicenyma potkavačkama, jsem tak zvyklej a automaticky světla mi nevyhovuji. Mam tedy natrvalo zapnuty potkavačky a aspon vim, které auto je na parkovišti moje, když celé sviti po otevřeni Co jsem si všimnul tak napěti v zapalovači mam při zapnutych potkavačkách 14,5 až 14,9. Při zapnutym jen dennim sviceni , teda na ledky, je napěti na zapalovači jen od 12 do 12,7. Takže jen tak orientačně se to dobiji při ledkách jen od určité urovně vybiti baterie. Ale jak řikám, dokud to startuje, tak neřešim a nedobijim. Uvidime , jak dlouho vydrži baterie .
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Nevite někdo kolik ma start plus velikost nadrže ? Žil jsem s tim , že mam 50l , ale dnes jsem bral plnou a dojezd mi to ukazovalo 25 km a vešlo se jen 38,66 l. Tak si myslim, že to bude 40l nadrž .
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Ty to tady moc asi nečteš, že? Jinak bys věděl, že je tam dost velká rezerva benzínu a jakmile ti PC ukáže dojezd 0km, máš v nádrži ještě min. 8litrů.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Tak tohle jsem tu nezaregistroval. Diky
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002