Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 277
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

Minko píše: 18 dub 2022, 15:49 nič v zlom, ale keď niekomu nestačí 81 kW atmosféry, tak to nie je o malom výkone ale o tom, že s atmosférou nevie jazdiť.
Nic v zlom, ale toto uz znie fakt skoro ako absolutne nekriticke prehlasenie niekoho, kto zije v sekte. Som si temer na 100% isty, ze mam najtocivejsiu atmosferu na fore (redline v 8200 rpm, ked tak nech ma niekto vyvedie z omylu), ktora navyse zo seba fakt to najlepsie vyda az v poslednych 2000 otackach (takze s atmosferou jazdit fakt viem), a mozem pritom bezpecne prehlasit, ze pre mna je 81 kW maly vykon... A teraz do mna...
willy50 píše: 18 dub 2022, 17:37 To auto dehonestuješ...
A? Aj keby, tak predsa nedehonestuje tvoje konkretne auto. Ako to uz fakt nemoze byt clovek kriticky k autu, ktore sam vlastni? ](*,)
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Reklama
 

Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Tak chápu, že když jsou lidi s něčím spokojený a někdo jim o tom řekne něco negativního, že je to naštve. Ale já rozhodne neháním auto, to je prostě pro mě jedno veliké potěšení a keci škodovkařu jak hjundaj kunda je apod. mě nechávají chladný. Otestoval jsem všechny tři motory I30 co jsou dostupné. V testech jsem samozřejmě neměl na krátké trase možnost předjíždět. A stále jsem tu četl, jak to auto jede jako lemra a že se probudí. Na probouzení je ještě čas. A říkám to férově a na rovinu, pokud nepředjíždím auto jede slušně a výkon mi v něm opravdu nechybí ani v tom kopci. Ale u předjíždění citím takové ospalé reakce, je to i vysvětlené testem u Vaculíka kde mimochodem ten technik ten motor "dehonestuje". Po jeho závěru: "nelze jezdit sportovně, pidi výkonek, žere to, řve to když chcete jet". S tímhle se tu nestotožňuju, jezdí se mi s ním dobře. Těch 81kw na papiru tomu dle mě ale škodí, pocitově je to jako 60kW které jsem měl. Dobře to tu napsal Maras, je to klasická 1.5 ATMO a tak to jede. Jen mě občas příjde jak kdyby byla ECO utlumenější. Já tu měl veliké dilema mezi TGDI a DPI, kdyby šlo jen o chuť tak beru TGDI. Rozhodl jsem se dle doporučení na me krátké trasy, respektuju co jsem si vybral, dělim se tu o své pocity. Aby tu každej jen nepsal jak to letí, jak to jede, ale sami si kluci všimněte, že se tu předháníte s nejmenší spotřebou a to se uplně nestotožnuje s rychlejší jízdou. Pokud bych jel za 5L, tak bych předjížděcí problém neměl, protože bych byl předjížděn spíše já. Tak se nemrač, nemyslím to přeci zle :).
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

Kolik vážilo to auto s těma 60 kw? Poměr výkonu a hmotnosti dělá hodně. Já mám s 1.5 DPI najeto zatím cca 700 km, ale vzhledem k tomu, že se auto ještě pořádně nepodívalo k 6k otáček, tak nemůžu dynamiku hodnotit. Ale když porovnám 80 kw v mé staré i30 s Peugeotem 307 1.4 66 kw, tak ten rozdíl byl poznat celkem výrazně. Otázkou je, jakou roli tam hrálo zpřevodování.
Jinak.. netuší někdo kolik 1.5 DPI žere při různých rychlostech na rovině? Aktuální spotřebu jsem v palubním počítači nenašel. Jestli tam opravdu není, nebo su jen blbej a neumím to najít netuším.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Aktuální spotřeba je vyznačená jenom jako "progress bar", není tam psaná. Když máš v palubním počítači zobrazenou aktuální rychlost, tak tuším jedno kliknutí dolů.
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Je tam i konkrétní číslo , máš možnost volby mezi spotřeby na 100km nebo na 1km

viz https://www.google.com/search?q=hyundai ... mLAyTi681M

protože stojí tak se mu žádný ůdaj nezobrazuje, jsou tam jenom pomlčky
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

=D>
Maras píše: 18 dub 2022, 10:54 Pánové o čem se tady bavíte? My co jsme si koupili 1.5DPi atmo jsme věděli do čeho jdeme a proč chceme právě tento motor a jak si můžete přečíst ve vlákně, téměř stoprocentně převládá naprostá spokojenost. Já sám už jsem jezdil lecčím a mám možnost jezdit co se týče Hyundaie prakticky vším co se vyrábí v Nošovicích, takže srovnání opravdu mám. Každému zkrátka vyhovuje něco jiného a u toho bych zůstal.
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

To: i30mpact: Jo, tu lištu jsem tam našel. Fakt užitečná věc. Dá se z toho odhadnout, že spotřeba je někde mezi 5 a 10 litry =D> . Už jsem jel v hodně autech, ale zatím všechny tohle ukázat uměly.
To: clifftorr Vyzkouším tam nějak dostat tu aktuální. To na fotce je před faceliftem, tak třeba je ten palubní počítač stejný.

Jinak průměr zatím mám 6.2, převážně jezdím po městě, takže dobrý.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Taky mám jen tu lištu a potvrzuji, z aktuální rychlosti posun dolů to zobrazí. Je to dobře vidět na kick downu když ta lišta je plná :D, jinak z toho nic přesnéh nevyčtu. Pokud někdo přijde na tu cifru psanou, dejte to sem prosím :). JInak to auto s 66kw má 1630 kg. Jasně váha a převody tu budou hrát roli a také stále píšu, omezovač jsem ještě nenavštívil. Pak to bude férovější srovnání.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Ono, okamžitá spotřeba nebo třeba okamžitá rychlost je vlastně svým způsobem netechnický termín.
Protože je to vlastně průměrná spotřeba (rychlost) jen bude změřená za nějaký přiměřeně krátký čas.
A jelikož okamžitá spotřeba je velmi proměnlivá, pro mne nemá význam ji sledovat.
Každopádně :hyu: měl tuto položku v BC udělat nějak lidštěji! :^o
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20293
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

willy: Náááhodou, vidět okamžitou spotřebu 52 l /100 je super :mrgreen: (krátká Fabie II 1,2 TSI)

Ukazatel okamžité spotřeby u :hyu: prostřednictvím poplašené čárky je opravdu nešťastné řešení použité u vícero modelů :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 991
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Srandista píše: 18 dub 2022, 18:01
Nic v zlom, ale toto uz znie fakt skoro ako absolutne nekriticke prehlasenie niekoho, kto zije v sekte. Som si temer na 100% isty, ze mam najtocivejsiu atmosferu na fore (redline v 8200 rpm, ked tak nech ma niekto vyvedie z omylu), ktora navyse zo seba fakt to najlepsie vyda az v poslednych 2000 otackach (takze s atmosferou jazdit fakt viem), a mozem pritom bezpecne prehlasit, ze pre mna je 81 kW maly vykon... A teraz do mna...
to nie je nekritické vyhlásenie ale skúsenosť zo 150 tisíc km najazdených na 1.2. motore ktorý má na 1 kg pohotovostnej váhy 0,055 kW. i30 hatchback aby sme zachovali "rozloženie" auta má max. pohotovostnú hmotnosť 1325 kg, čo znamená na 1 kg váhy auta 0,061 kW, resp. viac (podľa výbavy). Zároveň tam máš ale aj väčší objem. Predtým som najazdil asi zo 200 tisíc km na tom oturbenom motore čo som písal takže som sa mal čo "preúčať".

99,9% vodičov tento motor je plne dostačujúci len treba prispôsobiť techniku jazdy. Prečo potom moje pidíto v sérii dokáže dostatočne "vystreliť" dopredu keď to potrebujem? veď má iba úbohých 62,5 kW. áno za 120 km/h začína strácať dych, ale reálne, mimo diaľnic kde je technika jazdy úplne iná by si tých 120 km/h ani nemal ísť.

To že patríš k 0,01% vodičov čo potrebuje mať v aute brutálny výkon nie je vina auta.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

clifftorr píše: 18 dub 2022, 21:32 Je tam i konkrétní číslo , máš možnost volby mezi spotřeby na 100km nebo na 1km

viz https://www.google.com/search?q=hyundai ... mLAyTi681M

protože stojí tak se mu žádný ůdaj nezobrazuje, jsou tam jenom pomlčky
Domnívám se, že číslo aktuální spotřeby je jen u modelu před faceliftem. Porovnával jsem to na 1.4TGDI (má tam číslo aktuální spotřeby) a 1.5DPi (má jen lištu).
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Axel.Foley píše: 19 dub 2022, 06:36 willy: Náááhodou, vidět okamžitou spotřebu 52 l /100 je super :mrgreen: (krátká Fabie II 1,2 TSI)

Ukazatel okamžité spotřeby u :hyu: prostřednictvím poplašené čárky je opravdu nešťastné řešení použité u vícero modelů :?
Když jsem kdysi něco podobného viděl ve VW Tiguanu, dost jsem se vyděsil :D
Vzpomněl jsem si na vojnu a spotřebu benzínového ZILu. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 517
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Vždyť to číslo "aktuální spotřeby" je ve všech autech stejně totální hausnumero - nějaký naznačení "lištou" je podle mě adekvátní - stejně na to nemáme co čumět za jízdy.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Minko píše: 19 dub 2022, 07:33
99,9% vodičov tento motor je plne dostačujúci len treba prispôsobiť techniku jazdy. Prečo potom moje pidíto v sérii dokáže dostatočne "vystreliť" dopredu keď to potrebujem? veď má iba úbohých 62,5 kW. áno za 120 km/h začína strácať dych, ale reálne, mimo diaľnic kde je technika jazdy úplne iná by si tých 120 km/h ani nemal ísť.

To že patríš k 0,01% vodičov čo potrebuje mať v aute brutálny výkon nie je vina auta.
Tvoje prdítko s 62kw má lepší akceleraci jak DPI, to snad víš. Těch 81Kw je veliké čislo a budí to veliké očekávání :D . Ale vystřelování 80km/h+ je subjektivní pocit. Že je DPI dostačující? Na běžné ježdění je, o tom se nemusíme dohadovat. Ale zrychlení na předjetí měla lepší i má 323 1,6 mazda r.89. s 63kw. Jak to tu kluci vysvětlili, převody, váha atd. Nechci stále přilejvat do ohně, ale je blbost se dohadovat o vnitřních pocitech, každej to má přeci jinak.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“