Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
nemal som možnosť vyskúšať takže neviem. mám prosté MPi z ktorého DPi vychádza.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Ona silnejsi (vetsi) atmosfera by zase byla blbost, co se spotreby tyce. Nad 1,5-1,6l uz ma podle me smysl to honit vys jenom turbem... myslim u beznych aut. Samozrejme s ohledem na dnesni emisni regule je to uz jen teorie... Kazdopadne vsechny ty stare benzinove 1,8my a dvoulitry uz docela žraly.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
praveze ani nie, 1,6 benzin uz zral porovnatelne ako 1,8 ci 2,0l ktore mali jemne vyssi vykon a krutiaci moment, ale zase boli trosicku tazsie..
1,6l benzin poskytoval dobry pomer vykon/spotreba pri porovnani s nizsim a vyssim objemom
1,6l benzin poskytoval dobry pomer vykon/spotreba pri porovnani s nizsim a vyssim objemom
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Pánové, hádáte se tady o exkrementu, s prominutím. Zapomínáte na jednu podstatnou věc a tou je odhlučnění. Takže ano, starší auto se může zdát pocitově víc dynamické než 1,5 DPI, protože víc řve, víc se třese, člověk víc cítí a vidí. Jestliže tyto vjemy chybí, nastupuje pocit letargického zrychlení.
A ještě jedna věc: "staré" motory nebyly sešněrovány ekologickými předpisy.
A ještě jedna věc: "staré" motory nebyly sešněrovány ekologickými předpisy.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
[i]A ještě jedna věc: "staré" motory nebyly sešněrovány ekologickými předpisy.[/i]
A v tom je ten zakopaný pes!!
(bruselem )
A v tom je ten zakopaný pes!!
(bruselem )
Re: Motor 1.5DPi
1.5 DPi rozhodně není lenoch. Oproti naftě v astře 1.7 Dti s 55 kW je to podstatný rozdíl. A když to srovnám s Tucsonem 1.7 CRDi, tak i zde je ta i30 kombi agilnější a to i přes vyšší točivý moment nafťáku. Jo, Tucson je o něco těžší a větší, ale podle logiky některých by jeho výkon měl být využitelnější více než v té 1.5 atmo. Jenže ruku na srdce, vytočený nafťák zní více nezdravěji než vytočené atmo, takže ve výsledku z té 1.5 jsem schopen využít větší výkonový potenciál než má ten nafťák. A v podstatě to samé platí o turbotříválci. Ten zvuk mi ve vyšších otáčkách zdravě moc nezní, takže i když Peugeot 2008 1.2 puretech má vyšší teoretický výkon, tak se ho prostě bojím do těch otáček hnát, ale 1.5 atmo klidně proženu až k omezovači. Ve výsledku tak s oběma auty dosahuji podobné dynamiky, ale větší zábava je s tou atmoškou. Ten Peugeot má sice výkonovou rezervu, ale pro mě nevyužitelnou a rozhodně bych na to v kritických situacích nespoléhal, protože tady u toho turba hrozí samozápaly mnohem víc. Takže se taky může stát, že někdo bude spoléhat na výkon a on nepřijde, protože motor pro zabránění samozápalů na výkonu ubere.
A co se týče hluku, tak na motor si stěžovat nemohu. On je fakt minimálně slyšet i kolem těch 3500 ot/min. Mnohem horší je ten hluk od pneu a tady zatraceně záleží, po jaké silnici se jede. Třeba na D11 jsou místy úseky, kde je ve voze vážně ticho i při 130 km/h a naproti tomu na jiných úsecích starších dálnic to hučí už při 90 km/h.
Osobně bych volil cestu dvoulitrové atmosféry, s agresivním Atkinsonovým režimem, tj. při nízkém zatížení by ten motor jel velmi efektivně a stále by měl dostatečný výkon. Teprve při požadavku na výkon by jel v Otově cyklu, ale v podstatě jen při akceleraci. Pak by zase mohl delší dobu jet v úsporném Atkinsonově cyklu. V takovém režimu by měl motor spotřebu srovnatelnou s 1.5 DPi, ale s větším výkonem, protože by stejné množství paliva využil efektivněji. Fígl je totiž v tom, že v normálním Otově režimu mají spaliny stále velký tlak, který opustí motor aniž by konal práci. V Atkinsonově cyklu mají spaliny na konci mnohem nižší tlak, takže více energie, bylo transformováno na pohyb pístů.
U turbomotorů to funguje úplně stejně, jenže tady si drtivá většina lidí myslí, že ten tlak spalin je rekuperován turbem. Jenže ona to je pravda jen částečně a platí to jen v oblasti nízkých otáček. Turbo se totiž roztočí na maximální otáčky velmi brzy (při cca 1500-2000 ot/min motoru). S dalším nárůstem otáček motoru už otáčky turba stoupat nemohou a rostoucí objem a tím i tlak spalin by to turbo zničilo. K čemu asi mají turba podtlakový nebo jiný typ regulace? Ta regulace postupně přepouští víc a víc spalin obtokem turba nebo mění sklon lopatek, což ale obojí znamená postupně snižování účinnosti rekuperace. A pak tu máme navíc filtr pevných částic, který je dalším odporem. Takže ve výsledku je turbomotor efektivní jen v úzkém rozmezí otáček. A pokud budeme z takového motoru dolovat výkon, tak se nám odmění opravdu velkým nárůstem spotřeby kvůli narůstající neefektivitě motoru. Tohle u atmosféry není, protože tam tlak spalin roste jen v důsledku nárůstu objemového průtoku výfukovým potrubím.
A co se týče hluku, tak na motor si stěžovat nemohu. On je fakt minimálně slyšet i kolem těch 3500 ot/min. Mnohem horší je ten hluk od pneu a tady zatraceně záleží, po jaké silnici se jede. Třeba na D11 jsou místy úseky, kde je ve voze vážně ticho i při 130 km/h a naproti tomu na jiných úsecích starších dálnic to hučí už při 90 km/h.
Osobně bych volil cestu dvoulitrové atmosféry, s agresivním Atkinsonovým režimem, tj. při nízkém zatížení by ten motor jel velmi efektivně a stále by měl dostatečný výkon. Teprve při požadavku na výkon by jel v Otově cyklu, ale v podstatě jen při akceleraci. Pak by zase mohl delší dobu jet v úsporném Atkinsonově cyklu. V takovém režimu by měl motor spotřebu srovnatelnou s 1.5 DPi, ale s větším výkonem, protože by stejné množství paliva využil efektivněji. Fígl je totiž v tom, že v normálním Otově režimu mají spaliny stále velký tlak, který opustí motor aniž by konal práci. V Atkinsonově cyklu mají spaliny na konci mnohem nižší tlak, takže více energie, bylo transformováno na pohyb pístů.
U turbomotorů to funguje úplně stejně, jenže tady si drtivá většina lidí myslí, že ten tlak spalin je rekuperován turbem. Jenže ona to je pravda jen částečně a platí to jen v oblasti nízkých otáček. Turbo se totiž roztočí na maximální otáčky velmi brzy (při cca 1500-2000 ot/min motoru). S dalším nárůstem otáček motoru už otáčky turba stoupat nemohou a rostoucí objem a tím i tlak spalin by to turbo zničilo. K čemu asi mají turba podtlakový nebo jiný typ regulace? Ta regulace postupně přepouští víc a víc spalin obtokem turba nebo mění sklon lopatek, což ale obojí znamená postupně snižování účinnosti rekuperace. A pak tu máme navíc filtr pevných částic, který je dalším odporem. Takže ve výsledku je turbomotor efektivní jen v úzkém rozmezí otáček. A pokud budeme z takového motoru dolovat výkon, tak se nám odmění opravdu velkým nárůstem spotřeby kvůli narůstající neefektivitě motoru. Tohle u atmosféry není, protože tam tlak spalin roste jen v důsledku nárůstu objemového průtoku výfukovým potrubím.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Lištu spotřeby jsem naposled viděl kolem roku 1993 u BMW 530i, to si bralo kolem 11 l, myslím, že to byl šestiválec...i30mpact píše: ↑19 dub 2022, 08:14Domnívám se, že číslo aktuální spotřeby je jen u modelu před faceliftem. Porovnával jsem to na 1.4TGDI (má tam číslo aktuální spotřeby) a 1.5DPi (má jen lištu).clifftorr píše: ↑18 dub 2022, 21:32 Je tam i konkrétní číslo , máš možnost volby mezi spotřeby na 100km nebo na 1km
viz https://www.google.com/search?q=hyundai ... mLAyTi681M
protože stojí tak se mu žádný ůdaj nezobrazuje, jsou tam jenom pomlčky
Re: Motor 1.5DPi
To Jack: Tvrdit že Peugeot 2008 1.2 je podobně dynamický jako DPI? Kdyť dneska je tohle všude psané, testované i fyzicky, nejsou to teorie. Zrychlení takoveho puretechu 80-120km/h je např 8s, DPI to zvládne za 13, stovku zvladne za 9, DPI za 12. Tohle není srovnatelné a budí to falešné představy o klasické 1,5atmo a ve výsledku jí to škodí ještě víc než moje kritika . Souhlasím s Axelem, pod jeho koment bych dal "ámen" .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Porovnání s dieslovejma 1.7čkama s 55 kW a benzinovejma turbo 1.2kama (omlouvám se, že mi utkvěly v paměti zrovna tyhle motory, nemířím tím na konkrétní autory třeba kvalitních příspěvků) se ještě dá s vynecháním semtam nějakého odstavce přežít, ale milí Slováci, nechcete to hodit před zveřejněním, prosím, vždy do překladače?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Jop, lebo to 1.2 PureTechu a turbenych motoroch vseobecne je zname, ze pri hnani do obmedzovaca bezne vybuchuju a samozapaly sa na nich deju co druhy den... Boze, toto su take snusky blabolov, ze fakt nemozem... Dufam ze Jack uz dnes polozil nejaku sviecku alebo vstekovac na obetny oltar 1.5 DPi, inak by sa ti mohol zadriet!
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Motor 1.5DPi
Pirko7, na papíře a v testech to sice může vypadat hezky, ale v reálu už tak ne. Ono i takové srovnání zrychlení na určitý převodový stupeň je kravina. A k čemu mi je turbotříválec, který se honosí vysokým točivým momentem už od 1500 otáček, když ten motor v takových otáčkách vyloženě protestuje a při vyšších otáčkách generuje pod plynem takové torzní kmity, že mám pocit, že za chvílí vyletí ven. Takže abych takový motor držel v kultivovaném režimu, tak musím držet otáčky alespoň nad 2000 a nesmím tomu šlapat na krk. V tu ránu už to zrychlení a dynamika není jako na papíře nebo v testech a dostávám se na úroveň té 1.5 DPi, kde se nemusím bát mu naložit i těch 6000 otáček a pořád ten motor bude mít kultivovanější projev než ten Puretech při 4000 otáčkách. Jízdní průměry mám stejné jak s tou 1.2, tak i s 1.5, kterou běžně točím mezi 1500 až 3500 otáčkách. Puretech točím tak 2000-2500 otáček, takže v podstatě s tím turbotříválcem řadím mnohem častěji.
Na Velikonoce jsme jeli Liberec - Dolní Dunajovice 2 dospělí a 2 děti cca 15 let, zimní pneu a plný kufr (cestou zpět navíc s pěknou zásobou moravského vína). Celkem najeto i s výlety do Lednice a Valtic cca 800 km při spotřebě necelých 5,5 l/100 km, z čehož po dálnici to bylo necelých 300 km. Když nebudu uvažovat popojíždění při výletech, tak průměrná rychlost na Moravu a zpět byla kolem 75 km/h a takový rychlostní průměr ukáže i navigace bez ohledu na aktuální dopravu. Takže brzdou provozu rozhodně nejsem.
Na Velikonoce jsme jeli Liberec - Dolní Dunajovice 2 dospělí a 2 děti cca 15 let, zimní pneu a plný kufr (cestou zpět navíc s pěknou zásobou moravského vína). Celkem najeto i s výlety do Lednice a Valtic cca 800 km při spotřebě necelých 5,5 l/100 km, z čehož po dálnici to bylo necelých 300 km. Když nebudu uvažovat popojíždění při výletech, tak průměrná rychlost na Moravu a zpět byla kolem 75 km/h a takový rychlostní průměr ukáže i navigace bez ohledu na aktuální dopravu. Takže brzdou provozu rozhodně nejsem.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Aha, takze 1.5 DPi ide rovnako dobre, ako 1.2 PureTech, pokial s nim clovek jazdi max na pol plynu... To je fakt super porovnanie... Cert vem realne parametre, tunak sa ide podla stylu "neverim statistike, ktoru si sam nesfalsujem"
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Motor 1.5DPi
Milujeme náš motor, víme, proč ho máme, atd. atd.
Když ale dáme pocity stranou, stoupneme si za oturbený motor, všelijak nekultivovaný a nefunkční nad 2 tis.ot. , tak ho prostě nepředjedeme, když by jejich řidič nechtěl, ani omylem. A ne, nepojedeme ani přes pomoc závětří v konstantní vzdálenosti.
Ale o to nám přeci při nákupu ani nešlo, ne?
Mimochodem, když pořád řešíme tu spotřebu. Naložený auto, 5.5 litrů. Kolik jste předjel aut cestou? Narážím tim na to, že můžeme sice naši atmo vytáčet a snažit se vyrovnat turbu, jenže v ten moment to bude žrát, nebojím se říct, klidně o 50 procent víc.
Není to pořád dokola? Naše auto jede, ale stroj na předjíždění to na okrskách není. Je fajn v jiných věcech.
Když ale dáme pocity stranou, stoupneme si za oturbený motor, všelijak nekultivovaný a nefunkční nad 2 tis.ot. , tak ho prostě nepředjedeme, když by jejich řidič nechtěl, ani omylem. A ne, nepojedeme ani přes pomoc závětří v konstantní vzdálenosti.
Ale o to nám přeci při nákupu ani nešlo, ne?
Mimochodem, když pořád řešíme tu spotřebu. Naložený auto, 5.5 litrů. Kolik jste předjel aut cestou? Narážím tim na to, že můžeme sice naši atmo vytáčet a snažit se vyrovnat turbu, jenže v ten moment to bude žrát, nebojím se říct, klidně o 50 procent víc.
Není to pořád dokola? Naše auto jede, ale stroj na předjíždění to na okrskách není. Je fajn v jiných věcech.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
csgut: to co si napisal ty, je rozumny pohlad na vec, vdaka ti za neho... Ja v ziadnom pripade netvrdim, ze ta atmosfera je zly motor, ved ja sam som este par dni jazdil vyhradne s atmosferou (aj ked o kus vykonnejsou, ale stejne, sam viem velmi dobre, ze atmosfery maju co do seba), ale zas sa tu netvarme, ze je to motor dokonaly, jazdi na vzduch, nevie co s prehrslom vykonu a ludom v premavke zasadne ukazuje zadnu SPZ (a pokial ho chceme porovnavat s inymi autami, tak jedine ak budu mat zatiahnutu rucnu brzdu)...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red