Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Což nic nemění na tom, že v novym autě je toho obroušenýho čurbesu mnohem víc a bez ohledu na způsob užití je fajn to vyměnit, aby tam ty špony nelítaly 30 000km místo 3000km.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8147
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
kokozka menit olej kvoli "curbesu" je hlupost. Jednak tam mas filter oleja a jednak take to "obruseneho materialu" pochadza z hospodskych diskuzii zalozenych na Skodach 100/120. V podernych motoroch poslednych 20 rokoch sa nic take nedeje
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Je to asi měsíc, co jsem ho vypouštěl. Měnil jsem si olej pár let sám a takovej šlema čurbes na dně jsem neměl ani u nafťáka s 500 000 na hrbu.
Re: Motor 1.5DPi
sice se zlepšilo opracování odlitků, ale zase ekologie zakázala ten obrobek pořádně omýt, takže v prvním oleji je hodně nevypláchnutých zbytků z bloku motoru, hlavy, ...
Stále platí že je dobré první olejovou výměnu zkrátit. A také platí rada z návodu motor v záběhu provozovat ve všech otáčkách aby se olej dostal všude a vypláchl (omyl) všechny skulinky.
Stále platí že je dobré první olejovou výměnu zkrátit. A také platí rada z návodu motor v záběhu provozovat ve všech otáčkách aby se olej dostal všude a vypláchl (omyl) všechny skulinky.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Olej je u moderních aut černý kvůli sazím při recirkulaci spalin a ne kvůli otěru. A vzhledem k tomu, že saze barví velmi intenzivně, tak už při velmi malém podílů sazí je olej černý. https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ji?phone=1
Otěr je u nových motorů minimální. Kdyby byl, tak by nemělo smysl uvažovat a hlavně používat různé povrchové úpravy, které jsou opravdu velmi tenké, takže sebemenší otěr bych pak takovou úpravu zcela znehodnotil.
Stejný nesmysl je, že se díly pořádně neoplachují. Ony se oplachují, ale ne novými a čistými oplachy ale tzv. recyklovanými/filtrovanými. Dnes je totiž kladen důraz na co nejmenší podíl odpadů, proto se odpadní roztoky nebo vody recyklují. Ono je taky třeba nesmysl používat na všechno pitnou vodu a to i tam, kde by v podstatě postačila voda z louže. Takže místo toho, abych odpadní vodu vypustil do kanálu, tak ji přefiltruji a znovu použiji.
Otěr je u nových motorů minimální. Kdyby byl, tak by nemělo smysl uvažovat a hlavně používat různé povrchové úpravy, které jsou opravdu velmi tenké, takže sebemenší otěr bych pak takovou úpravu zcela znehodnotil.
Stejný nesmysl je, že se díly pořádně neoplachují. Ony se oplachují, ale ne novými a čistými oplachy ale tzv. recyklovanými/filtrovanými. Dnes je totiž kladen důraz na co nejmenší podíl odpadů, proto se odpadní roztoky nebo vody recyklují. Ono je taky třeba nesmysl používat na všechno pitnou vodu a to i tam, kde by v podstatě postačila voda z louže. Takže místo toho, abych odpadní vodu vypustil do kanálu, tak ji přefiltruji a znovu použiji.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8147
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
pisal si o nejakych lietajucich sponach. To som ti napisal, ze je proste hlupost (pretoze filter)
tiez som menil u moderneho motoru olej (1.0 TGDi) po 4000km. Ale dovod bol iny, bolo to auto u dealera a obchodnici tym jazdili lilometer az dva na obed. Takze prave tie brutalne kratke trasy prvych 1500km
olej z prvonaplne po 4000km bol cisty (tz bez akychkolvek usadenin) , tmavy a kedze som ho vymienl asi po 8km "ohrievacej trase" trochu speneny (vlhkost).
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
kokozka: K hluku v kabině jsem tu psal. Zatímco motor je krásně tichý na volnoběh, ale řekl bych i nadprůměrně tichý v otáčkách, tak odhlučnění kabiny je velmi podprůměrné. Taky jsem psal, že rozdíl mezi autem za 400 tisíc a 800 tisíc musí být. A to je jeden z nich, nečekal bych změnu s jakýmkoli postřikem. Snad jen speciální montáž akustické "vaty". Ale do toho bych se osobně taky nepouštěl. Pak taháš několik desítek kilo (snad až ke stovce) navíc a rozdíl jsou garantované 2 decibely...?
Je to normální jev levnějších aut a my jsme prostě v nižší třídě naším pěkným auťákem. Trochu nadneseně, ale taky trochu vážně: Rádio v levných autech je, jezdí-li se mimo obec a po dálnicích, zbytečný doplněk. A není to reprákama...
ad olej: Jasně, že záleží na stylu jízdy a trasách, o tom snad nepochybuje nikdo Když si ho měníte sami, resp. nedáváte to do autorizáku, jaký olej volíte? Možností podle manuálu je více, od klasičtější 5Wxx(30, tuším) po původní extra nízko viskózní 0Wxx...
Je to normální jev levnějších aut a my jsme prostě v nižší třídě naším pěkným auťákem. Trochu nadneseně, ale taky trochu vážně: Rádio v levných autech je, jezdí-li se mimo obec a po dálnicích, zbytečný doplněk. A není to reprákama...
ad olej: Jasně, že záleží na stylu jízdy a trasách, o tom snad nepochybuje nikdo Když si ho měníte sami, resp. nedáváte to do autorizáku, jaký olej volíte? Možností podle manuálu je více, od klasičtější 5Wxx(30, tuším) po původní extra nízko viskózní 0Wxx...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Ad hluk - já to pořád říkám, že mám asi nějaké jiné auto
- hluk od kol/podvozku - nevnímám podle mne lepší standard ve své třídě
- hluk od motoru - vnímám výrazněji, než u jiných podobných aut (možná právě proto, že ho nepřehlušuje nic od toho podvozku )
Holt otázka vnímání hluku je víc než cokoli jiného dána elementem mezi sedačkou a volantem.
- hluk od kol/podvozku - nevnímám podle mne lepší standard ve své třídě
- hluk od motoru - vnímám výrazněji, než u jiných podobných aut (možná právě proto, že ho nepřehlušuje nic od toho podvozku )
Holt otázka vnímání hluku je víc než cokoli jiného dána elementem mezi sedačkou a volantem.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Já teda taky nechápu o jakém hluku se tu bavíte, je fakt že jednou týdně sednu do 1999 astry, a ta teda odhlučněná asi není vůbec, když v tomto DPI zatroubím tak to zní tak vtipně vzdáleně. Kdežto v Astře slyším klakson jak kdyby byl v tom volantu . Radio je potřeba si dát více nahlas (15vol), zapnout basy na plno a pak neslyšíte nic špatného . Jsem zvyklej od starého auta, abych neposlouchal vrzaní a jiné ruchy co mě znervozňovali že něco upadne . Zatím se tu jen furt peru z dojmy, co je rychlejší, zda 66kw astra nebo 81kw DPI. Dvojku má astra kratší, takže proto to po městě pro mě tak vypadá .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28 dub 2022, 09:50
Re: Motor 1.5DPi
Chtěl jsem se prosím zeptat jestli už někdo přišel na tu rezonsnci, jsem tu nový, ale mám ten samí problém, zvuk se ozývá z pravé strany na přístrojovce naproti spolujezci díky za odpovědiChasnik píše: ↑05 říj 2021, 11:10 Willy, dříve si na to stěžovali jiní, drnčel jim plast palubky o spodní část čelního skla. Zkus se soustředit na toto místo, je vysoká pravděpodobnost, že to bude ono. K omezení rezonancí se do mezery vkládalo nějaké gumové těsnění, někdo tam dokonce nastříhal starý kožený pásek, pokud se pamatuju...
Re: Motor 1.5DPi
V i20 mi drncel blbe nasazeny kabinovy filtr.
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj.Kejsi 1971 píše: ↑28 dub 2022, 12:16Chtěl jsem se prosím zeptat jestli už někdo přišel na tu rezonsnci, jsem tu nový, ale mám ten samí problém, zvuk se ozývá z pravé strany na přístrojovce naproti spolujezci díky za odpovědiChasnik píše: ↑05 říj 2021, 11:10 Willy, dříve si na to stěžovali jiní, drnčel jim plast palubky o spodní část čelního skla. Zkus se soustředit na toto místo, je vysoká pravděpodobnost, že to bude ono. K omezení rezonancí se do mezery vkládalo nějaké gumové těsnění, někdo tam dokonce nastříhal starý kožený pásek, pokud se pamatuju...
U mne to bylo takové nějaké klepání, nebo spíše ťukání, na sebemenší nerovnosti.
Pokud se by ten Tvůj zvuk dal tak nějak popsat, zkus se mrknout do motorového prostoru, úplně nahoře v rozích (směrem ke kabině) je taktový malý hluchý prostor.
Měl jsem tam napadaná nějaká semínka ze stromů.
Teď si užívám krásné ticho!
Ale hledání různých pazvuků je běh na dlouhou trať, tak se obrň trpělivosti!
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 28 dub 2022, 09:50
Re: Motor 1.5DPi
Já myslel jestli tam nedrnči nějaký kabel na pristojovku ze spoda při jízdě po nerovnostech
Re: Motor 1.5DPi
Dobrý den přátelé. Poslední týden pozoruji na své 1.5 dpi kombi jakési kovové zabouchání v motorovém prostoru při přejezdu sledu nerovností nebo při výraznějším zhoupnutí přední části auta. Od novoty se to neděje, nemám na mysli běžné bouchnutí tlumičů a ani se nejedná o již dříve probírané bouchnutí při řazení 1. Chci se zeptat, zda někdo nepozoruje něco podobného nebo už to dokonce neřešil?
Pozn.: podobný problém jsem řešil na své bývalce trojkové fabii, kde byl problém s jedním silentblokem uložení motoru. Zde se mi to ale zdá trochu jiné.
Předem se omlouvám, pokud seznáte, že dotaz nepatří do tohoto vlákna. Předem děkuji za konstruktivní odpovědi
Pozn.: podobný problém jsem řešil na své bývalce trojkové fabii, kde byl problém s jedním silentblokem uložení motoru. Zde se mi to ale zdá trochu jiné.
Předem se omlouvám, pokud seznáte, že dotaz nepatří do tohoto vlákna. Předem děkuji za konstruktivní odpovědi
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart