Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

csgut píše: 31 kvě 2022, 21:44 Můžu mít jednu prosbu? Řešme spotřebu celkovou. Že ujedeme 20 kiláků za 4 a půl litru je krása a nádhera. Ale s celkovou spotřebou, kterou máte drtivá většina okolo 6 litrů, pakliže na spotřebu dbáte, okolo 7 litrů, pakliže na spotřebu dbáte méně, to nehne.

Proč? Protože spotřeba vytržená z normálu neříká o motoru vůbec nic. Poněvadž cesta zpátky vede do kopce, nebo nedej bože v protivětru.
Chápu, já se s vým popojížděním po městě budu z průměru dost zkreslovat. Každopádně tady mám foto cesty tam a foto cesty zpět. Taky jsem si říkal že zpět to bude teda asi do kopce, zhoršilo mi to jen kroužení 10minut po sídlišti a hledání mista kam to auto zaparkovat (místo už prostě není ](*,) )
Přílohy
cestazpet.png
cestazpet.png (44 KiB) Zobrazeno 1240 x
cestatam.png
cestatam.png (39.44 KiB) Zobrazeno 1240 x
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Reklama
 

JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

Pirko7, posoudit auto můžeš po pár metrech, ale nemůžeš hned kritizovat věci, na které jsi zvyklý. Třeba, že každé auto řadí jinak a pokud jsi zvyklý na nějaký styl, tak po usednutí do jiného auta budeš nadávat. Nám se ženou zprvu třeba připadal divný ten malý volant u Peugeotu a jeho kokpit nahoře. Dnes už nám to nevadí až na jednu věc, kdy se svojí výškou mě horní hrana kokpitu stíní část displeje, který je příliš utopený.

Ano, ten Peugeot má vyšší výkon, ale že bych se s ním dostal z místa A do místa B o tolik rychleji? Nebo, že bych s ním jezdil rychleji? Nebo úsporněji? Z našich jízd mohu posoudit, že obě auta jsou v provozu dost svižná a dosahuji s nimi srovnatelné spotřeby při srovnatelném rychlostním průměru, což je docela smutný výsledek pro 1.2, která by měla být úspornější. Jenže ono to není nic překvapivého. Výkonnější auto nemusí být úspornější. Ono by bylo, ale při rychlostech tak nad 120 km/h. Ve finále tak platí, že po městě při pomalé jízdě je úspornější slabší motor a naopak při dálničních rychlostech, kdy se slabý motor trápí v otáčkách je úspornější právě ten výkonnější. Proto do cca těch 120 km/h nejsou mezi těmi auty moc velké rozdíly.

Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.

A tady na ukázku právě ten nesmysl, kdy se z jízdy vytáhne jen ta lepší část. Je to část cesty do práce s již zahřátým motorem. Prvních 6 km do kopce to udělá průměr cca 13 l/100 km. Zbytek cesty z liberecké Výpřeže do Stráže pod Ralskem je v podstatě skoro jen z kopce.
Minimalní spotřeba_test.jpg
Minimalní spotřeba_test.jpg (62.11 KiB) Zobrazeno 1180 x
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2236
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od milosh »

Na podobný čísla je ještě brzy, po dovolených, kdy většina lidí uvidí, že to žere minimálně o litr míň než když s tím po zbytek roku jezdí kolem komína, sem bude hnedle dávat screen jak to má spotřebu jako oktávka TDI :)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11629
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

JackK78 píše: 01 čer 2022, 13:14 Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.
Náš Tucson Praha - Hradec Králové - 130 km/h = 6,2 litru nafty vs. Praha - Hradec Králové - 110 km/h = 5,2 litru nafty. V obou případech dálnice prázdná, vítr skoro žádný a teplota +/- jeden stupeň stejná.
Odpor vzduchu neroste s narůstající rychlostí lineárně, ale násobně. Což nejvíc vynikne při dálničních rychlostech, kdy už odpor vzduchu dosahuje v těch rychlostech nad 100 km/h znatelných hodnot.
Čímž chci pouze Tvoje citovaná slova potvrdit :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Aj pre to sa držím pri zemy. :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20291
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Také lítám nízko :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rs0158 »

když jsme u té spotřeby
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )

takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km :oops:
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8146
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

ak mozem: nejaka jedna pspotreba sa uz nedava dost davno. udava sa rozptyl a myslim dokonca v 3 alebo 4 skupinach. Je to metodika WLTP a ja s tromi autami co jazdim (pre Accenta to samozrejme neplati :-*) ta spotreba pri ustalenej rychlosti sedi s rozdielom +-2 az 3 percenta. S jednym dokonca jazdim asi o 7% uspornejsie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

rs0158 píše: 03 čer 2022, 09:40 když jsme u té spotřeby
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )

takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km :oops:
Hromadné info mi sedí skoro přesně s daty na spritmonitoru. Ono jde taky o to, jak tu spotřebu sleduješ. Správně by jsi spotřebu měl sledovat tak, že napoprvé natankuješ do plna. A poté, co vyjedeš, tak teprve dalším dotankováním do plna zjistíš, kolik jsi toho projel. Proto je taky na spritmonitoru možnost zadat, že se jedná o prvotní tankování, které se do spotřeby nezapočítává.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

mně počítač vylepšuje spotřebu o 0,2-0,4 l/100km oproti skutečnému dotankování. Ještě jsem neodsledoval zda větší rozdíl dělá město nebo dálnice.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

z mojich zistení PP auta to počíta celkom presne. Dlhodobú priemernú podľa PP mám 5,9. Podľa fuelio mám 6,1, avšak s evidenciou som začal v zime (nový mobil, nezálohujem takéto dáta) a posledné 3 tankovania už v teple a s letnými gumami aj napriek tomu že tam bolo kopu diaľnic, som bol vždy podľa prepočtu fuelia pod priemerom :)
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

https://youtu.be/BDXZpBDJObU
Ani se mi nechce věřit, že pod kapotou je 1.5 DPI. 0-100 pod 11 vteřin. S mým autem tohle testovat neplánuju.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

auto by se mělo vyzkoušet ve všech jízdních režimech
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Po 25 km bych to klidne zkusil. Se aspon procistej trubky. Pri zahratym motoru nevidim nic spatnyho to jednou protahnout do omezovace. Sekunda sem , sekunda tam 😁 12 nebo 10 je myslim uplne fuk.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Za deset sekund... teď jsem na to koukal, udělal to nějaký čech, jestli né někdo z fora. Nebyl to Willy? Na protest našeho remcání? Autosalon to vyměřil za 12,6, takže je to jasný, je to z kopce :lol: :lol: :lol: . Klidně to pak otestuju, až zajedu motor, proč by ne.

12 nebo 10 je opravdu sakra rozdíl, v celkové dynamice to pak dělá přeci hodně. =P~
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“