Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Ale to já bych neřekl, že se diví. Jen píšou, jak se to chová. Že ve městě má člověk pocit výkonu už na třetinu plynu a za městem když by chtěl předjet, tak ejhle.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Jo a to je prostě šilenej podvod. K čemu tam máme tu dráhu plynu tak dlouhou, když používáme jen půlku a navíc je to pro nového řidiče, co si do toho sedne jako do služebáka naprosto nebezpečné, když se rozhodne využít druhou půlku a předjíždět . Ano kickdown obohacuje, tak jestli těch 40% dráhy pedálu není schválně, aby jsme se drželi dál. To co ale popisuje tazatel, takove to polknutí jsme si tu už popisovali u 1-2-3. Je to dost o cviku, jak rychle pustit spojku a kolik plynu a v jakých otačkach přeřadit. A to že se to auto od odřazení pomalu vzpamatovává to pociťuji ve srovnání od stare atmošky. . V tom videu od Vaculíka to tam ten technik popisuje: to je ta sekce kdy prý manželka "syká" či co . (motor tam při plynule jizdě ma cosi nastavené a pak to musi pozavirat atd atd).
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Jo tyhlety mezistavy myslíš, to občas pociťuju taky, jakoby management motoru chvilku přemýšlel, co a jak nastavit. Ale spíš při jízdě s minimální zátěží po rovině, i když nehejbu plynem, tak cítím že motor jakoby sám od sebe přidá nebo ubere.
Re: Motor 1.5DPi
Pobavil jsi ... to jsou strašní podvodníci v tom Hyundai, já jsem si koupil auto kvůli velkému počtu centimetrů plynového pedálu a oni mi podvodníci dodali o několik centimetrů míň.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Divím se, že se to auto pořád prodává a lidi si to kupují, když je to pro novice tak nebezpečné Jak jsme donedávna mohli jezdit v "líných" atmosférách... že jsme jako lidstvo nevymřeli
pirko7, větší 3,14čovinu jsem už dlouho nečetl
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Netřeba tak hrotit, stejně jako to, dle mě, nehrotil pirko. Svým způsobem to nebezpečné je, ale jen při neznalosti auta, a nebezpečném manévru.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Teda tady se zase probírá téma . Si pod ten pedál podlož kousek gumy a zkrátíš mu dráhu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Souhlas s Marasem a Axelem. Každý auto má zkrátka nějakou odezvu ovládacích prvků (spojka, brzda, plyn, strmost řízení atd.). Šofér si to musí vyzkoušet a podle toho pak jezdit. Někomu to vyhovuje tak, jinému jinak. Slovo "podvod"... no nevím, nevím
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Hlavne teda vykon tohto motora neurcuje to, nakolko je otvorena skrtiaca klapka, ale kolko otacok ho tocis. Je uplne jedno, ci pri polke plynu je otvorena klapka na 50% alebo 100%, pokial mas na otackomeri 2000 otacok, tak nepredbehnes nic... A nebyt henteho videa/clanku, tak vobec netusis, ako sa ta skrtiaca klapka na tom motore sprava (pretoze to je fakt informacia, ktora je poprve zbytocna a podruhe nikoho nikdy realne nezaujimala)...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Motor 1.5DPi
Axel: já tu ale teď nehodnotím výkon jako takovej, já hodnotím že si řidič s polovinou pedálu myslí že tam ještě má půlku výkonu, ale nemá tam absolutně nic, tedy jo... obohacení . A tohle není věc atmosfery ale podvodu na tomto pedálu .
Si na rovince zkuste sešlapnout pedal do půlky, pak skoro na doraz a zpět do půlky a voala pohupování nohou v těchto místech nic nedělá
Takže když pak někdo s půjčeným DPI vyjede za město, řekne si: "sakra to auto frčí a to ho jenom lechtám, a hele tenhle mě brzdí, tak ho jdu předjet, kdyť jen lechtam plyn" a ono prd
Maras, jo nejradši bych si to něčím vypodložil, ale to příjdu o obohacení .
Si na rovince zkuste sešlapnout pedal do půlky, pak skoro na doraz a zpět do půlky a voala pohupování nohou v těchto místech nic nedělá
Takže když pak někdo s půjčeným DPI vyjede za město, řekne si: "sakra to auto frčí a to ho jenom lechtám, a hele tenhle mě brzdí, tak ho jdu předjet, kdyť jen lechtam plyn" a ono prd
Maras, jo nejradši bych si to něčím vypodložil, ale to příjdu o obohacení .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11629
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Troufám si tvrdit, že Axel auto s tímhle motorem řídil dřív než Ty, možná i dřív než jsi o jeho existenci věděl - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39682
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Takže už ví dávno, že druhá půlka plynu dlouho nic nedělá? Ten poznatek je objektivní, tak nemusíme být potrefeni. Samozřejmě, že ten pedál má význam v plné délce, auto zrychluje i za tou polovinou, to snad každý tuší... Ale zrychluje jinak, přesně jak od atmosféry 1.5 81 kW lze čekat.
Stačí se podívat na graf krouťáku a výkonu. Max. krout. momentu je na 3500 otáčkách, pak dost klesá. Takže co? Pocit síly motoru, pocit zrychlení také klesá. Přičemž výkon ale ještě roste, lineárně. Bez pocitu ale takové účinnosti, nejen pocitu.
Takže třeba právě diskutováná spotřeba roste taky významněji. Ono totiž při 130 km/h není 3500 otáček, jak jsem si pročítal ty vaše první zkušenosti s auťákem, ale přes 3600. A to beru rychlostní ukazatel auta. Proto neustále nevěřím těm, co jedou dálnici, 130 km/h a na konci maj pod 6 litrů. To jde s odřenýma ušima do těch 3500 otáček, ty rozdíly jsou v tomhle úzkém spektru velké... 105 km/h vs 130 km/h je ve spotřebě klidně litr a půl. 105 je trochu neúnosných někdy, pravda, ale zas je významně menší hluk,... A na nějakých 80 kilometrech (a kdo jezdí po Česku pravidelně s naším autem více?) je rozdíl 9 minut. To je důvod, proč si třeba já atmo vybral, ač 50 procent časových jezdím po dálnici.
Stačí se podívat na graf krouťáku a výkonu. Max. krout. momentu je na 3500 otáčkách, pak dost klesá. Takže co? Pocit síly motoru, pocit zrychlení také klesá. Přičemž výkon ale ještě roste, lineárně. Bez pocitu ale takové účinnosti, nejen pocitu.
Takže třeba právě diskutováná spotřeba roste taky významněji. Ono totiž při 130 km/h není 3500 otáček, jak jsem si pročítal ty vaše první zkušenosti s auťákem, ale přes 3600. A to beru rychlostní ukazatel auta. Proto neustále nevěřím těm, co jedou dálnici, 130 km/h a na konci maj pod 6 litrů. To jde s odřenýma ušima do těch 3500 otáček, ty rozdíly jsou v tomhle úzkém spektru velké... 105 km/h vs 130 km/h je ve spotřebě klidně litr a půl. 105 je trochu neúnosných někdy, pravda, ale zas je významně menší hluk,... A na nějakých 80 kilometrech (a kdo jezdí po Česku pravidelně s naším autem více?) je rozdíl 9 minut. To je důvod, proč si třeba já atmo vybral, ač 50 procent časových jezdím po dálnici.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Bez urážky ale toto vlakno sa uz nedá čítať. Reci o podvode s plynom, ako je to nebezpečné, ohrozujuce a podobne to uz je fakt mimo. Existujú aj menej vykonne auta, ludia na nich jazdia a nikto sa nezabija. Sak sakra to nekupujte ak to je problem pre vas a hotovo. Su ludia ktorym je uplne egal ci je klapka otvorena cela alebo nie. Ci to treba okolo toho meditovať za kazdy cenu. Ja viem ze to je v dnesnej dobe moderne stoj co stoj sa ku všetkému vyjadrovať ale niekedy by uz aj stacilo.
i30 kombi N line+ 1,5 T-GDi MHEV, Engine Red (2022)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
Re: Motor 1.5DPi
hlohinec já tu chodím jen dávat své poznatky o tomto motoru a rád si čtu poznatky ostatních. Kdežto ty, kterému vadí, že se každý ke všemu v dnešní moderní době vyjadřuje, si jen přišel vyjádřít nespokojení s komentaři . Ale vzhledem k tomu, že to co pišu někteří nějakým způsobem nedokáží pochopit a ještě se cití být dotčený, tak bych asi měl zapracovat na vyjadřování a nebo použít tu fintu tichého přihližejícího .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Ten motor je tak "hrozný", že v pondělí mi jde do výroby nové auto a opět s tímhle motorem. A to jsem za stejné prachy mohl mít litrové turbo.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...