Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Ja netvrdim ze atmosfera je nutne brzda premavky, tiez ma to vsak taha k turbu hlavne koli tomu ze som mal doteraz vzdy len atmosferu. Problem je, ze sa bojim dlhodobej spolahlivosti toho litra, predsa len planujeme si auto nechat co najdlhsie (idelane aspon 10+ rokov) a prave z tohto haldiska mi pride ako vhodnejsia volba 1.5 DPi.
Skoda ze dealer v Nitre nemal I30ku s 1.0 t-gdi na vyskusanie naraz s 1.5DPi, mal by som aspon cerstve porovnanie.
Skoda ze dealer v Nitre nemal I30ku s 1.0 t-gdi na vyskusanie naraz s 1.5DPi, mal by som aspon cerstve porovnanie.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Není nad vlastní harém
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
neber to zle, ale keď tu stále padajú tie keci o brzde premávky keď ja dokážem nebyť brzda premávky s 62 kw a iba 1,2 litrami, to ani hore Čertovicou v obsadení 2 dospelé osoby, 6 kg čokel a plný kufor+zadné sedačky batožiny nemá nejaký zásadný problém vytiahnuť (áno musím ísť 3-4, 5. stupeň málokde v stúpaní zaradím) a skôr mindžujem na ostatných šoférov, lebo to bežne hore kopcom trápia nepritlačia, nepodradia.radiqsk píše: ↑20 črc 2022, 05:57 Ja netvrdim ze atmosfera je nutne brzda premavky, tiez ma to vsak taha k turbu hlavne koli tomu ze som mal doteraz vzdy len atmosferu. Problem je, ze sa bojim dlhodobej spolahlivosti toho litra, predsa len planujeme si auto nechat co najdlhsie (idelane aspon 10+ rokov) a prave z tohto haldiska mi pride ako vhodnejsia volba 1.5 DPi.
Skoda ze dealer v Nitre nemal I30ku s 1.0 t-gdi na vyskusanie naraz s 1.5DPi, mal by som aspon cerstve porovnanie.
ak máš len o niečo málo väčšie auto, a máš tam viac objemu, viac kw, ak sa nemýlim tak aj celkom dobré 6 stupňové sprevodovanie (tých 5 stupňov u mňa by som oplieskal o hlavu je tam tuším medzi 3 a 4 momentum kedy je 3 pocitovo veľa- dosť to už hučí a 4 zasa ešte pomerne málo), takže ak je s tým autom niekto brzdou premávky, je to skôr jeho jazdným štýlom nie autom
proste s atmosférou treba jazdiť ako s atmosférou nie ako s turbom. Na čo si obrovské množstvo vodičov odvyklo, lebo tie atmosféry sú dnes už predsa len v malej menšine. Takže sa to chce len naučiť jazdiť s tým autom.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
Takovýto režim je pro turbo úplně v pohodě. Ikona Světa motoru - Vaculík říká, že od 10km už to nejsou krátké trasy a není třeba se obávat.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
vaculik rika, vaculik rika. Ono je inych 10 km v zime a 10 km v lete
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Ja bych se toho vykonu u te 1.5DPi nebal, sam na ni prechazim z V6:D Tady jde spis fakt o to kde s tim budes jezdit a jaky bude najezd. Me by se libil ten 1.5T-gdi ale to jsou zase slusne penize nahoru. U 1.0 TGDI me stval projev motoru(otresy a zvuk) ale s automatem se to dalo. Nicmene ja nikdy nemel turbo motor, jsem zvykly na atmosferu kde se holt musi jit do otacek. Nicmene v konecnem dusledku si kazdy chce obhajit to co si koupil
PS: to de DPI jsem sel z duvodu, ze chci mit auto tech 10 let, pokud na kratsi dobu tak bych asi sel klidne do turbo a neresil zda to bude karbonovat ve meste nebo ne, navic turbo ma GPF filtr.
PS: to de DPI jsem sel z duvodu, ze chci mit auto tech 10 let, pokud na kratsi dobu tak bych asi sel klidne do turbo a neresil zda to bude karbonovat ve meste nebo ne, navic turbo ma GPF filtr.
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Motor 1.5DPi
To rozhodne áno.Okrem teploty vody mám v aute a teplomer oleja.V zime sa po 10km sotva pohne a to voda už kúri a tvarí sa že je všetko zohriate.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
tak jinak : i v zimě se voda po 10km ohřeje a otáčky na volnoběh jsou už nízké, z toho plyne že (i když není ohřátý olej) tak se do válců nevstřikuje nadměrné množství paliva a tím pádem již nedochází k ředění oleje benzinem a současně karbonizace je stejná jako s ohřátým motorem. Takže tak.
Samozřejmě s každým studeným startem se vyčerpávají alkalické sloučeniny v oleji, které neutralizují působení kyselých látek. A je jedno že mám 300x studený start a pak ujedu 10 nebo 200km. Prostě záleží na počtu. Takže po určitém počtu studených startů je potřeba vyměnit olej.
Samozřejmě s každým studeným startem se vyčerpávají alkalické sloučeniny v oleji, které neutralizují působení kyselých látek. A je jedno že mám 300x studený start a pak ujedu 10 nebo 200km. Prostě záleží na počtu. Takže po určitém počtu studených startů je potřeba vyměnit olej.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Ani s plným obsazením a náloží, tj. 2 dospělí, 2 děti 13 a 15 let a kufr plný (žádná rovná podlaha ale prostě max kufr u kombíka) a vůbec jsem neměl pocit, že bych byl brzdou provozu. Až budete jezdit s BEV a přesedláte do jakéhokoliv auta s turbomotorem, tak Vám to auto bude připadat lenivé. On si člověk snadno zvykne na to, jen šlapat na plyn. Také se rychle zapomíná, kde jsou výkonové parametry motorů a že atmosféra při stejných otáčkách jako turbomotor má mnohem méně výkonu. Takže je logické, že u atmosféry při potřebě zrychlení musím prostě podřadit a vyhnat motor do otáček.
Ostatně toto dělám i u 1.2 Puretechu, přestože má dole mnohem větší krouťák a výkon. Jenže ten projev tříválce a vibrace při nízkých otáčkách (zde tak 2000 ot/min) mě prostě nutí řadit. Myslím si, že to samé je u jiných tříválců. U 1.5 DPi nemusím v podstatě otáčky řešit. Když jedu po rovině, po městě nebo jinde, kde není třeba výkon, tak klidně nechám motor točit kolem 1500. Tohle si tříválcem nemohu skoro dovolit, resp. ty vibrace a zvukový projev při těch otáčkách mi to nedovolí. Takový projev nemá 1.5 snad za žádných otáček.
A co se týče spotřeby, tak za necelý rok a 21tis km mám celkový průměr 5,7 a teď od jara na letních gumách 5,3 l/100 km. A to vážně nejsem louda. S Peugeotem 2008 dosahuju na stejných trasách podobné spotřeby při v podstatě stejném jízdním stylu. Takže za mě je jednoznačná volba 1.5 DPi a jsem rád, že jsem nakonec zvolil tuto motorizaci. Přeci jen je to osvědčená a relativně jednoduchá technika, která má předpoklady dlouhé a spolehlivé životnosti. Tohle se asi o turbo tříválcích říci nedá stejně jako životnost filtrů u novějších dieselů, které regenerují neskutečně často.
Ostatně toto dělám i u 1.2 Puretechu, přestože má dole mnohem větší krouťák a výkon. Jenže ten projev tříválce a vibrace při nízkých otáčkách (zde tak 2000 ot/min) mě prostě nutí řadit. Myslím si, že to samé je u jiných tříválců. U 1.5 DPi nemusím v podstatě otáčky řešit. Když jedu po rovině, po městě nebo jinde, kde není třeba výkon, tak klidně nechám motor točit kolem 1500. Tohle si tříválcem nemohu skoro dovolit, resp. ty vibrace a zvukový projev při těch otáčkách mi to nedovolí. Takový projev nemá 1.5 snad za žádných otáček.
A co se týče spotřeby, tak za necelý rok a 21tis km mám celkový průměr 5,7 a teď od jara na letních gumách 5,3 l/100 km. A to vážně nejsem louda. S Peugeotem 2008 dosahuju na stejných trasách podobné spotřeby při v podstatě stejném jízdním stylu. Takže za mě je jednoznačná volba 1.5 DPi a jsem rád, že jsem nakonec zvolil tuto motorizaci. Přeci jen je to osvědčená a relativně jednoduchá technika, která má předpoklady dlouhé a spolehlivé životnosti. Tohle se asi o turbo tříválcích říci nedá stejně jako životnost filtrů u novějších dieselů, které regenerují neskutečně často.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Ahojte,
dakujem za vsetky rady a postrehy, dnes som si vzal volno a boli sme sa s manzelkou previest ku znamemu ktory ma 1.5 dpi v kombiku a jeho otec ma 1.0 tgdi taktiez v kombi ale pred facelift (predpokladam ze prejavom tam velky rozdiel oproti faceliftu nebude) a zhodli sme sa so zenou ze nam ta atmosfera proste vyhovuje viac. Ci uz kulturou chodu alebo clekovym prejavom, manzelke bolo az neprijemne ked na 1.0 zatiahlo turbo kdezto 1.5 mala krasny linearny tah (pre mna osobne aj krajsi zvuk ) takze je rozhodnute, ideme do 1.5 dpi v kombiku.
U dealera v NR ma akurat nas znamy predajca dovolenku takze v prvom augustovom ideme objednavat, respektive vravel ze maju objednanu jednu na sklad vo vybave family s 1.5 dpi a mala by byt dostupna koncom septembra, tak dufam ze este bude volna.
Este raz vdaka za rady, pomohli nam s celkovym vyberom motorizacie pre nase buduce auticko.
dakujem za vsetky rady a postrehy, dnes som si vzal volno a boli sme sa s manzelkou previest ku znamemu ktory ma 1.5 dpi v kombiku a jeho otec ma 1.0 tgdi taktiez v kombi ale pred facelift (predpokladam ze prejavom tam velky rozdiel oproti faceliftu nebude) a zhodli sme sa so zenou ze nam ta atmosfera proste vyhovuje viac. Ci uz kulturou chodu alebo clekovym prejavom, manzelke bolo az neprijemne ked na 1.0 zatiahlo turbo kdezto 1.5 mala krasny linearny tah (pre mna osobne aj krajsi zvuk ) takze je rozhodnute, ideme do 1.5 dpi v kombiku.
U dealera v NR ma akurat nas znamy predajca dovolenku takze v prvom augustovom ideme objednavat, respektive vravel ze maju objednanu jednu na sklad vo vybave family s 1.5 dpi a mala by byt dostupna koncom septembra, tak dufam ze este bude volna.
Este raz vdaka za rady, pomohli nam s celkovym vyberom motorizacie pre nase buduce auticko.
Re: Motor 1.5DPi
Ono to setrvalou rychlostí jede dobře kopec nekopec. Slabé stránky toho motoru se objeví ve chvíli, kdyz tě někdo zbrzdí v kopci nebo donutí zajet mezi kamiony. Návrat na cestovní rychlost je v takové chvíli velmi pomalý.Minko píše: ↑20 črc 2022, 06:43neber to zle, ale keď tu stále padajú tie keci o brzde premávky keď ja dokážem nebyť brzda premávky s 62 kw a iba 1,2 litrami, to ani hore Čertovicou v obsadení 2 dospelé osoby, 6 kg čokel a plný kufor+zadné sedačky batožiny nemá nejaký zásadný problém vytiahnuť (áno musím ísť 3-4, 5. stupeň málokde v stúpaní zaradím) a skôr mindžujem na ostatných šoférov, lebo to bežne hore kopcom trápia nepritlačia, nepodradia.radiqsk píše: ↑20 črc 2022, 05:57 Ja netvrdim ze atmosfera je nutne brzda premavky, tiez ma to vsak taha k turbu hlavne koli tomu ze som mal doteraz vzdy len atmosferu. Problem je, ze sa bojim dlhodobej spolahlivosti toho litra, predsa len planujeme si auto nechat co najdlhsie (idelane aspon 10+ rokov) a prave z tohto haldiska mi pride ako vhodnejsia volba 1.5 DPi.
Skoda ze dealer v Nitre nemal I30ku s 1.0 t-gdi na vyskusanie naraz s 1.5DPi, mal by som aspon cerstve porovnanie.
ak máš len o niečo málo väčšie auto, a máš tam viac objemu, viac kw, ak sa nemýlim tak aj celkom dobré 6 stupňové sprevodovanie (tých 5 stupňov u mňa by som oplieskal o hlavu je tam tuším medzi 3 a 4 momentum kedy je 3 pocitovo veľa- dosť to už hučí a 4 zasa ešte pomerne málo), takže ak je s tým autom niekto brzdou premávky, je to skôr jeho jazdným štýlom nie autom
proste s atmosférou treba jazdiť ako s atmosférou nie ako s turbom. Na čo si obrovské množstvo vodičov odvyklo, lebo tie atmosféry sú dnes už predsa len v malej menšine. Takže sa to chce len naučiť jazdiť s tým autom.
Re: Motor 1.5DPi
tak jasné, rovinke sa to nevyrovná ale treba len nebáť sa podradzovať, potom to len točiť a bude to v pohode. Len ako píšem, drvivá väčšina šoférov si už od toho vďaka dominancii turba odvykla. viem čo píšem, na svoj motor som prechádzal z /kia 1.6 CRDi 85 kw tiež mi chvíľu trvalo kým som si na neoturbený motor zvykol.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
no u mna by to bolo prave naopak, ja som nikdy torbo nemal takze by som sa musel ucit s nim jazdit avsak co som skusal tu kratku trasu tak mi to prislo tak ze aj to turbo treba potocit inak sa v nizkych otackach toho vela nedeje, dokonca subjektivne by som povedal ze pri pruznom zrychleni z 50km/h na 4ku(vyjazd z obce) isiel zozaciatku lepsie 1.5dpi, samozrejme ked sa 1.0 dostal nad 2000ot/min. tak citelne zatiahol a nechal 1.5ku za sebou
Re: Motor 1.5DPi
Mě teda vždy pobaví to slovo "brzda provozu". Někdo má 150kw a jede s tím jak s hnojem, někdo má HTP 45KW a jede jak prase. Tohle je spíš styl jak s tím autem jedete. Rozdíl nastáva když začne stoupák ve kterém jsou dva pruhy a vy se rozhodnete toho brzdiče se 150kw předjet a on v kopci lechtá plyn a frčí a vy počitáte každej metr aby se vám to s tím výkonem povedlo .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Na pohodlí jsou ty turba proste lepší, jezdím tři druhy motoru turbo benzin, turbo diesel a atmo benzin. A nejlepší je samozřejmě R6 atmo, jenže tam je to dáno válci a objemem motoru. U 1,0 tgdi se mi líbí jak to auto má lehoucky předek, ten motor váží prd a je to cítit. Žena se navíc vyjádřila, ze něco jako 1,4cvvt nechce, ze 1,0 tgdi ji vyhovuje víc, jede se ji s nim lepe. Jinak výkonu není nikdy dost