Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Mimochodem, padla volba opět na bílou? Co rozdíl mezi Polar a Atlas white? Je bílá jinak bílá? :-D

Oprava: jo aha, houby bílá.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Reklama
 

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Ty jo, jestli vyladili to řazení 1-2, tak je to super. Ono se s tím dá žít, ale člověk si na to prostě musí dávat pozor a řadit pomalu a opatrně.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

S řazením z 1-2 nemám ve většině případů problém. Jak se to projevuje u vás? Buď to souvisí s MY22 verzí, co mám, nebo to umím :shock: :^o ... Ale jestli to je software záležitost, což bych se trochu asi divil, mohl by to vyřešit update na garančce...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Hlavní příčina asi bude, že mezi jedničkou a dvojkou je velký rozdíl v otáčkách, takže když vytočíš jedničku a pak potřebuješ rychle dát dvojku, nejde to udělat plynule. Člověk se s tím časem naučí žít, jedničku moc nevytáčet, při zařazení dvojky pouštět spojku v určitém momentu velmi opatrně, a pak je to řazení skoro plynulé. Když se nezadaří, tak auto hezky zacuká jak v autoškole. :D

Mimochodem, vyšel speciál světa motorů a je tam 4-stránkový srovnání 1.5DPi a 1.0TGDi. Vítězně z něj vyšel 1.0TGDi. Ale jenom proto, že je na dálnici o něco tišší a má nižší spotřebu. Obě dvě ty varianty tam docela chválej, vůbec celý srovnání vychází pro obě varianty i30 hodně dobře. Asi dobrý auto? :D =D>

Upoutávka: https://www.youtube.com/watch?v=zYy2uXDklyA - Martin Vaculík představuje nový speciál Světa motorů: Velký přehled nejúspornějších aut
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Ano, je to s tím řazením jak popisuješ. Jinak ten speciál jsem četl a i když nakonec vyhrál motor 1.0 tgdi o prsa korejské ženy, není podle mne lepší než 1.5 DPi. Argumenty že má o něco lepší zátah, ...., když si u atmo motoru prostě jen podřadím o stupeň níž, jsem na tom podobně. Pak také prý turbo s přímým vstřikováním prý nekarbonuje. No, to abych se zasmál. Prostě na popojíždění kolem komína, okresky a občas dálnici za mne jasný vítěz 1.5DPi. Ten litr bych bral jedině s automatem, kde si spolu velmi dobře rozumí a řazení a držení ve správných otáčkách je u něj dokonale sladěné.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Tak já jedničku nevytáčím, vím, jaké jsou její možnosti i v případě, kdy chci rychlý rozjezd...

Zaráží mě, že se zmiňuje, že turbo karbonuje (souhlas), a když turbo, tak s automatem, pak že to funguje. Jako z hlediska karbonování? To bych tvrdil opak. Automat považuju za fajn věc, ale z tohohle hlediska bych ho dost často přepínal do polomanuální fáze a vyháněl auto do otáček. Nevím, jak u Hyu, ale zato vím, jak se automat při zvolnění dusí u 1.0 turbo benzínu u Škodovek, u 1.6 TDI Škodovek. Nastaveno na emise.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

csgut: myšleno tak, že turbo s automatem samozřejmě karbonuje taky, jen to jak automat řadí a nepodtáčí zbytečně motor a jak si rozumí s jednotlivými stupni je hodně dobrý. Jinak proč bys měl neco přepínat? Pokud chceš chodit do vyšších otáček, stačí jen zapnout režim Sport.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Tak on sport režim dělá to, že při sešlápnutí plynu podřadí víc a víc nechá i vytočit motor při akceleraci, ale při plynulé jízdě konstantní rychlostí zařadí tak, aby otáčky nebyly aspoň těch 3500, kterých se zhruba doporučuje pro občasnou údržbu. Ale zas v ten moment není problém tam dát ručně třeba 4ku...

Jinak jaký se vlastně dělá automat u i30? Dvojspojka? Ne že by to nefungovalo, ale pravej automat je pravej automat.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20291
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Dvojspojka, sedmikvalt.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Takovej dálniční resp. dálkovej speciál. Sedmička hezky shodí otáčky a spojky se neopotřebují.
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od motorol »

Uniká mi, ze vyhrál litr, protože sice basti o neco mene, ale na 90tis km stoji na servisu o 25 tis Kč vice. Takze o co mene stoji palivo o to více stoji udrzba…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 515
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Vysous píše: 27 zář 2022, 14:04 Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.

1.5 DPi - za 10 měsíců najeto 17000 km :lol:
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Ja 11 měsíců a 21600 😁.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Vysous píše: 27 zář 2022, 14:04 Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.
Je to tak, při tom crcání po městě to prostě nenaskakuje tak rychle. Já mám necelých 15 tisíc a průměrnou spotřebu 6,2l/100km.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“