Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Dekuji vsem za ruzne postrehy a znalosti.
ALE, je tu nekdo, kdo ma osobni zkusenost s tahanim cca 1.000-1.200 kg karavanu za i30 1.5 DPI ?
Podelim se podrobneji s osobni zkusenosti:
Pred cca 20 lety jsem za Favoritem tahal 400 kg skladaci karavan. Po rovine to na 5 vubec nejelo. Musel jsem jet furt na 4 cca 80km/h co si tak pamatuji. Jednou z mirneho kopce se mi podarilo tam dat 5 a souprava se rozjela na cca 90-95km/h a zacala silene tancovat z prava do leva. Ale do tech 80km/h se to docela dalo. Vsude v kopcich jsem jel o kvalt niz nez bez karavanu. Objel jsem s tim cele Cesko a Slovensko a nejak mi to nevadilo Ale nedokazal sem si predstavit tahnout treba 800 kg karavan. Motor se nejak extremne nehral a spotreba byla kolem 8-9.
Mate nekdo takove osobni zkusenosti?
Diky, Martin
ALE, je tu nekdo, kdo ma osobni zkusenost s tahanim cca 1.000-1.200 kg karavanu za i30 1.5 DPI ?
Podelim se podrobneji s osobni zkusenosti:
Pred cca 20 lety jsem za Favoritem tahal 400 kg skladaci karavan. Po rovine to na 5 vubec nejelo. Musel jsem jet furt na 4 cca 80km/h co si tak pamatuji. Jednou z mirneho kopce se mi podarilo tam dat 5 a souprava se rozjela na cca 90-95km/h a zacala silene tancovat z prava do leva. Ale do tech 80km/h se to docela dalo. Vsude v kopcich jsem jel o kvalt niz nez bez karavanu. Objel jsem s tim cele Cesko a Slovensko a nejak mi to nevadilo Ale nedokazal sem si predstavit tahnout treba 800 kg karavan. Motor se nejak extremne nehral a spotreba byla kolem 8-9.
Mate nekdo takove osobni zkusenosti?
Diky, Martin
Aktuálně bez auta, čekám na i30 1.5 DPI z Nošovic.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Přečetl jsem si tu přestřelku jen tak zběžně, ale rád bych podotknul pro některé, že výkon a kroutící moment jsou si přímo úměrné. Samozřejmě svázáno ještě otáčkami. A to svázání otáčkami... Obě veličiny, jak výkon, tak moment, jsou závislé na těchto otáčkách. Mám malinko pocit, že někdo vnímáte výkon za absolutní číslo. Oboje je konstrukční záležitost, nedokázal bych ani jednu charakteristiku odpárat od provozu auta s vlekem.
A jinak, když se kouknu na výkonové a momentové charakteristiky atmosfér a turbo motorů, plus minus hodnotami maximálních výkonů a maximálních krouťáků, nemyslím si, že by pro provoz právě s vlekem měla být výhodnější obdobně silná atmosféra, která ale té síly dosáhne daleko lineárnějším způsobem, tedy později, tedy za vyšších otáček, než tomu je v případě turba. Přičemž oblast okolo nuly není nijak v neprospěch turba.
Takže jestli bych radši vzal vlek za 1.5 DPi, nebo 1.0 T-GDi... No skoro radši zadruhé.
A jinak, když se kouknu na výkonové a momentové charakteristiky atmosfér a turbo motorů, plus minus hodnotami maximálních výkonů a maximálních krouťáků, nemyslím si, že by pro provoz právě s vlekem měla být výhodnější obdobně silná atmosféra, která ale té síly dosáhne daleko lineárnějším způsobem, tedy později, tedy za vyšších otáček, než tomu je v případě turba. Přičemž oblast okolo nuly není nijak v neprospěch turba.
Takže jestli bych radši vzal vlek za 1.5 DPi, nebo 1.0 T-GDi... No skoro radši zadruhé.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Priamo s kombináciou 1,5DPI vs vlek nemám... ale mám nejakú skúsenosť s vlekom (aj ťažším do 1t) s bývalou 1,4TGDi... kombinácia ľahké auto, ľahký motor vpredu + dlhý zadný previs na ťahanie vlečky moc nie je. Ťahať za tým nejakú stodolu pár tisíc km by som určite nechcel... jasným pánom súpravy je vlečka a to nie je nič extra(tu je terajší Tucson úplne iná káva).... aj keď motor v pohode vládal.Catamaran píše: ↑02 lis 2022, 14:25 Dekuji vsem za ruzne postrehy a znalosti.
ALE, je tu nekdo, kdo ma osobni zkusenost s tahanim cca 1.000-1.200 kg karavanu za i30 1.5 DPI ?
Podelim se podrobneji s osobni zkusenosti:
Pred cca 20 lety jsem za Favoritem tahal 400 kg skladaci karavan. Po rovine to na 5 vubec nejelo. Musel jsem jet furt na 4 cca 80km/h co si tak pamatuji. Jednou z mirneho kopce se mi podarilo tam dat 5 a souprava se rozjela na cca 90-95km/h a zacala silene tancovat z prava do leva. Ale do tech 80km/h se to docela dalo. Vsude v kopcich jsem jel o kvalt niz nez bez karavanu. Objel jsem s tim cele Cesko a Slovensko a nejak mi to nevadilo Ale nedokazal sem si predstavit tahnout treba 800 kg karavan. Motor se nejak extremne nehral a spotreba byla kolem 8-9.
Mate nekdo takove osobni zkusenosti?
Diky, Martin
S 1,5DPI som mal krátku dvojdňovú skúsenosť aj keď bez vlečky... bez ohľadu na vyššie písané teórie ohľadom výkonu a krútiaceho momentu... tento motor k vlečke rozhodne vhodný nie je.. z pohľadu dlhodobého(dlhotraťového) používania. Na odvezenie nákupu z hoby-marketu ba sa použiť samozrejme dal.... ale ťahať s tým karavan k moru..... . Neviem si s tým dosť dobre predstaviť napr. ťahanie karavanu zo Zadaru k tunelu Sveti rok .... ten motor má výkon tak akurát aby primerane rozhýbal naložené auto a nie ešte 10metrákov na guli....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Pánové, opravdu začínám pochybovat o zdravém rozumu některých z Vás.
Na jednu stranu tady házíte příklady traktoru, který ač má malý výkon, tak je schopen utáhnout několika tunový vlek. A nepište tu nesmysli, že má přeci velký krouťák. To má Bugatti Veyron taky a garantuji vám, že by při rozjezdu buď usmažil kola nebo spojku. Víte, proč existuje převodovka? Aby ten výkon motoru mohla rozprostřít do širšího spektra rychlosti. S tím souvisí i fakt, že s rostoucími převody postupně klesá točivý moment na kolech, ale nikoliv výkon. Takže na 1. stupeň je schopno auto vyvinout největší sílu, kdežto na poslední třeba 6. stupeň to bude mnohem menší síla, ale stále při tom samém výkonu.
Takže 1.5 DPi s kratšími převody bude na 1. převod ten výkon a sílu na kolech soustředit do nižších rychlostí. Klidně bych se i vsadil, že ten výkon a síla bude díky převodu na 1. stupeň větší než u litrového tříválce.
Na jednu stranu tady házíte příklady traktoru, který ač má malý výkon, tak je schopen utáhnout několika tunový vlek. A nepište tu nesmysli, že má přeci velký krouťák. To má Bugatti Veyron taky a garantuji vám, že by při rozjezdu buď usmažil kola nebo spojku. Víte, proč existuje převodovka? Aby ten výkon motoru mohla rozprostřít do širšího spektra rychlosti. S tím souvisí i fakt, že s rostoucími převody postupně klesá točivý moment na kolech, ale nikoliv výkon. Takže na 1. stupeň je schopno auto vyvinout největší sílu, kdežto na poslední třeba 6. stupeň to bude mnohem menší síla, ale stále při tom samém výkonu.
Takže 1.5 DPi s kratšími převody bude na 1. převod ten výkon a sílu na kolech soustředit do nižších rychlostí. Klidně bych se i vsadil, že ten výkon a síla bude díky převodu na 1. stupeň větší než u litrového tříválce.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
mozes pokojne pisat menom, nie len okrajovo. Za prirovnanim k traktoru si stojim, pretoze zasadny rozdiel v prevodovych pomeroch medzi DPI a 1.0GDi nie je. Otazka vsak bola postavena inak - ci je DPi vhodna na tahanie karavanov a privesov. Myslim, ze ja osobne som sa vyjadril jasne (a napriec nasledujucim offtopicom aj konzistentne) a to ze nie je.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Přitom stačí se kouknou do minulosti na 120L,105S , Lady, Žugulíci atd ty jako karavany netahaly? Ale tahaly ,v kdejakým autokempu za bolševika jich bylo jak nasráno. A výše jmenovaná auto určitě lepší motory jak 1.5 DPI že ? Nebo ne ?
Re: Motor 1.5DPi
Onehdá jsem několikrát tahal za 1.5 DPI vozík s naloženým štěrkem a pískem. Bylo to asi 5 jízd, kdy nejtěžší náklad byl i s vozíkem asi 900,- kg. Výjezd z místa nákupu je po chvilce do celkem prudkého kopce. Dovedu si představit i30 s 1.5 DPI používat občas pro tahání přívěsu s nějakým nákladem, ale asi bych fakt nedoporučoval tohle auto používat jako standardní tahač karavanu na delší vzdálenosti v kopcovitém terénu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ono je ale rozdiel tahat hmotnost (vozik s pieskom) a hmotnost s velkou celnou a bocnou plochou (karavan)
porovnavat dnesne karavany s tymi z osemdesiatok asi tiez nie je uplny ideal, len kvoli hmotnosti (nebudeme riesit rychlosti, odpor vzduchu atd)
porovnavat dnesne karavany s tymi z osemdesiatok asi tiez nie je uplny ideal, len kvoli hmotnosti (nebudeme riesit rychlosti, odpor vzduchu atd)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Já tvrdím, že 1.5 DPi je na tahání karavanu lepší než to litrové turbo právě kvůli LSPI. U 1.5 DPi se nemusím bát šlápnout na plyn i pod 2000 otáček, ale u toho litrového turba bych byl obezřetný a to i při jízdě bez karavanu.
Motorům více škodí jízda při nízkých otáčkách, zvláště pak u tříválcového turba. https://www.autoforum.cz/technika/speci ... t-s-turby/
Samostatný fakt je, že i30 jako taková není pro současné karavany příliš vhodná. Dřív karavany vážili mnohem méně než dnes, ale zase je fakt, že i výkon těch aut také nebyl bůh ví jaký. Takže na občasný výlet je to skousnutelné, ale pokud chce někdo tahat karavan častěji, tak by rozumnější volbou bylo těžší a výkonnější SUV.
Motorům více škodí jízda při nízkých otáčkách, zvláště pak u tříválcového turba. https://www.autoforum.cz/technika/speci ... t-s-turby/
Samostatný fakt je, že i30 jako taková není pro současné karavany příliš vhodná. Dřív karavany vážili mnohem méně než dnes, ale zase je fakt, že i výkon těch aut také nebyl bůh ví jaký. Takže na občasný výlet je to skousnutelné, ale pokud chce někdo tahat karavan častěji, tak by rozumnější volbou bylo těžší a výkonnější SUV.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Nerozumím . V čem je to jiné, když píšeš, že nechceš řešit rychlosti a odpor vzduchu. Hmotnost je hmotnost a pokud řešíš i rychlost a odpor vzduchu, tak je na tom karavan hůř než nízký přívěsný vozík s nákladem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11628
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Tak si to přečti znovu, tam je podstatný ten vynechaný řádek...
Prvním řádkem reaguje na Tvojí zkušenost s nízkým vlekem, který má menší hmotnost než onen karavan, nehovoříc o jeho větší ploše a odporu.
Druhým řádkem reaguje na porovnání karavanů kdysi a dnes, už jen kvůli hmotnosti karavanů před 30 lety a dnes (nemluvě o tom, že se zvětšily, takže narostl jejich odpor vzduchu a doprava se zrychlila, takže je zapotřebí vzít v potaz a větší nároky na rychlost přesunů).
Což obecně nic nemění na tom, že pro tahání karavanu není i30 zrovna vhodná. Pokud bych hledal auto pro karavaning, šel bych do nějaké SUVy...
Prvním řádkem reaguje na Tvojí zkušenost s nízkým vlekem, který má menší hmotnost než onen karavan, nehovoříc o jeho větší ploše a odporu.
Druhým řádkem reaguje na porovnání karavanů kdysi a dnes, už jen kvůli hmotnosti karavanů před 30 lety a dnes (nemluvě o tom, že se zvětšily, takže narostl jejich odpor vzduchu a doprava se zrychlila, takže je zapotřebí vzít v potaz a větší nároky na rychlost přesunů).
Což obecně nic nemění na tom, že pro tahání karavanu není i30 zrovna vhodná. Pokud bych hledal auto pro karavaning, šel bych do nějaké SUVy...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Ono to ani s těmi SUV není tak slavné. Porovnejte si řadu 2008, 3008 a 5008.
2008 utáhne 1200 kg bez ohledu namotor.
3008 v benzínu utáhne 1400, ale v naftě 1500/1300kg.
5008 už v benzínu utáhne jen 1100 a v naftě 1300/1200.
Všechny modely přitom mají stejné motory. Jen hmotnost postupně narůstá, takže se pak dostaneme do paradoxní situace, kdy největší a nejtěžší 5008 s předpokladem utáhnout nejtěžší karavan toho nakonec utáhne nejméně.
2008 utáhne 1200 kg bez ohledu namotor.
3008 v benzínu utáhne 1400, ale v naftě 1500/1300kg.
5008 už v benzínu utáhne jen 1100 a v naftě 1300/1200.
Všechny modely přitom mají stejné motory. Jen hmotnost postupně narůstá, takže se pak dostaneme do paradoxní situace, kdy největší a nejtěžší 5008 s předpokladem utáhnout nejtěžší karavan toho nakonec utáhne nejméně.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
na tahanie karavanov si imho najvhodnejsie mensie dodavky / mpv. Samozrejme s vodicakom B+E. Napr Staria = 2 tony
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Však já jsem to četl. Já jsem ve svém prvním postu psal, že podle mých zkušeností s taháním těžkého přívěsného vozíku nedoporučuju i30 1.5 DPI pro tahání karavanu. Natož Mexican napsal, že je rozdíl tahat vozík s pískem a přívěs s větší boční a čelní plochou. Takže pokud já jsem nedoporučoval i30 pro tahání karavanu, tak Mexicanova reakce vyzněla tak, jakoby tahání karavanu bylo jednodušší. Kdyby tam napsal, že je rozdíl tahat vozík s pískem a přívěs s větší boční a čelní plochou a že tedy když já nedoporučuju z takových zkušeností i30 pro tahání přívěsu, tak pro karavan už vůbec ne, tak bych se neozval.Mr. HYUNDAI píše: ↑03 lis 2022, 09:43 Tak si to přečti znovu, tam je podstatný ten vynechaný řádek...
Prvním řádkem reaguje na Tvojí zkušenost s nízkým vlekem, který má menší hmotnost než onen karavan, nehovoříc o jeho větší ploše a odporu.
Druhým řádkem reaguje na porovnání karavanů kdysi a dnes, už jen kvůli hmotnosti karavanů před 30 lety a dnes (nemluvě o tom, že se zvětšily, takže narostl jejich odpor vzduchu a doprava se zrychlila, takže je zapotřebí vzít v potaz a větší nároky na rychlost přesunů).
Což obecně nic nemění na tom, že pro tahání karavanu není i30 zrovna vhodná. Pokud bych hledal auto pro karavaning, šel bych do nějaké SUVy...
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
rozhodne som to nepisal tak aby vyznelo tak ze tahat napr 900kg karavan je jednoduchsie ako tahat 900kg vozik. to je ale snad jasne kazdemu, kto absolvoval fyziku zakladnej skoly
je snad uplne zjavne ze ak mam k hmotnosti este pripocitanu obrovsku celnu a bocnu plochu bude to narocnejsie nielen na rozpohy ovanie ale aj samotnu jazdu. A to si dovolim tvrdit ako clovek ktory som s pretazenymi vozikmi najazdil fakt vela kilometrov
je snad uplne zjavne ze ak mam k hmotnosti este pripocitanu obrovsku celnu a bocnu plochu bude to narocnejsie nielen na rozpohy ovanie ale aj samotnu jazdu. A to si dovolim tvrdit ako clovek ktory som s pretazenymi vozikmi najazdil fakt vela kilometrov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023