Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Páni , teď všichni nasadí na DPi pořádný kola a začnou se dít věci.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
225 si na tom tak nejak neviem predstavit. IMHO to zabije vyhody toho lahkeho a dobre ovladatelneho auta
u podobnej triedy aut som maximalne spokojny so sirkou 195 (trakcia, cena, brzdenie, predvidavost riadenia)
u podobnej triedy aut som maximalne spokojny so sirkou 195 (trakcia, cena, brzdenie, predvidavost riadenia)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Písal som príspevok,ale nevidim,kde ho hodili.... Pýtal som sa na rozmer pneu 195/65 R 15 pri 1,5 Dpi combi najmä z hľadiska komfortu ,pripadne či to neodskakuje a pod. z hľadiska tých ktorí to majú obuté na R 15. Vacsina je tu ale na R 16. V praci sme mali starsie i30 cw na 195/65/15 hoci vzadu s viacprvkom,ale bolo to prijemne vozenie.
Re: Motor 1.5DPi
Ideální je 205/55. Komfort, stabilita mnohem lepší než 195 a spotřeba a hluk naprosto srovnatelné. Mimochodem kluci z fóra to tu napřímo mezi sebou srovnávali a 205 jasný vítěz.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ajo zaujimavy rozmer. Na accentovi mam 195/55/R15, na Stonicovi 195/55/R16. ta 205 na I30 bude vlastne trochu vyss ia vyska gumy, takze komfornejsia
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Tak 205/55 R16 ma tu vyhodu, ze ma neskutocne siroky zaber, co sa dosptupnych typov pneu tyka. Viete na to zohnat vsetko od super uspornych, cez celosezonne, az po sportove UHP gumy a vsetko medzi tym.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Půlsezonní pneu jsem ještě neviděl a neznám
Omluva za OT.
Omluva za OT.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Stačí víc šlapat na plyn a vydržej i míň než půl sezóny.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
to by som u 81kW auta chcel uprimne vidiet. Okay, mozno ak clovek jazdi raz za mesiac na okruh. Inak si to fakt nedokazem predstavit
vlastne - ak clovek za sezonu najazdi 100 000km, tak by ta polovica sezony sedela. Kto to vsak bude jazdit zakladnou atmosferou s fofrklackom - ten ma moje sympatie a virtualne poklepanie po ramene za odvahu
vlastne - ak clovek za sezonu najazdi 100 000km, tak by ta polovica sezony sedela. Kto to vsak bude jazdit zakladnou atmosferou s fofrklackom - ten ma moje sympatie a virtualne poklepanie po ramene za odvahu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
je otazka.preco motor podobnej jednoduchej konstrukcie s vyssim objemom nepichli do hybridov
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
tiez ma to napadlo. Dvojlitrove DPI upraveny na beh v Atkinsnovom cykle spojeny pokojne so 6st menicom a hybrid - IMHO ideal
Nie som vsak technik. Tz neviem ci by sa do tych mensich vozidiel vliezol
Nie som vsak technik. Tz neviem ci by sa do tych mensich vozidiel vliezol
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Ked sa do Corolly vlezie atmosfericky dvojliter so vsetkym elektroprislusenstvom okolo, a do i30 sa vlezie velky dvojliter turbo, tak by tam imho nacpali aj dvojlitrovu atmosferu s tym elektroprislusenstvom okolo (prinajhorsom by prestahovali 12V baterku do kufru, jak to spravili v Toyote). Problem je, ze ziaden taky motor nemaju, a vyvyjat ho uz teraz nebudu, nakolko neomylne smeruju k cisto elektro buducnosti.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
dvojlitrovy DPI maju. len ho montuju v US a nema asi europsku homologizaciu, ako vravis asi sa uz neoplati
HEV modely asi nie su pre nosne a zivotne dolezite. Myslim vsak ze ten mix MHEV, HEV, PHEV a elektro modelov dava celkom zmysel
edit: obrazok:
HEV modely asi nie su pre nosne a zivotne dolezite. Myslim vsak ze ten mix MHEV, HEV, PHEV a elektro modelov dava celkom zmysel
edit: obrazok:
- Přílohy
-
- hyundai.jpg (41.04 KiB) Zobrazeno 645 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Rozdíl mezi pneu 195/65/R15 a 205/55/R16 jsou, ale ne z pohledu průměru, kde se liší jen o 3 mm, takže jejich záměnou se téměř nezkresluje údaj na tachometru. Ostatně to je hlavní podmínka pro stanovení alternativních rozměrů pneu. Komfort co se týče jízdy po nerovnostech určuje výška pneu a zde jsou lepší vyšší 195. Pro směrovou stabilitu a jízdu v zatáčkách jsou lepší nižší pneu, protože se při průjezdu zatáčkou tolik nedeformuje a nejede tak po hraně. Koukněte na videa aut při zatáčení. Z čelního pohledu je vidět, jak se v zatáčce pneu deformuje, přičemž u úzkých pneu s vysokým profilem to někdy vypadá, jako kdyby ji to chtělo z toho ráfku svléknout. V takovém případě to auto projíždí zatáčku na hraně pneu, ne-li dokonce v extrému skoro až po bočnici. Naopak nízkoprofilová pneu se deformuje minimálně a i v ostré zatáčce je větší část běhounu ve styku se silnicí a tedy je zde větší přilnavost.
Z celkového srovnání skutečně vedou právě ty 200/55/R16, ale pokud by někdo jezdil po fakt hrozných cestách, tak naopak ty 195/65/R15 budou vhodnější.
Atmosféra je do hybridu vhodnější než kombinace s turbomotorem. U atmosféry mohou zvednout statický kompresní poměr a tím dohnat účinnost turbomotoru, kde tu statickou kompresi tak moc zvedat nelze kvůli vyšším tlakům. Hrozily by zde samozápaly kvůli vysoké teplotě. U motoru pro hybrid nejde o výkon, ale jeho účinnost. A protože nejvyšší účinnosti má motor právě v nižších otáčkách, kde hrozí LSPI, tak prostě nemohou zvedat kompresní poměr. Viděli jste někde u turbobenzínu kompresní poměr vyšší než 11:1? Já tedy ne, zatímco atmosféry jsou schopny mít 14-15:1.
Pro hybrid také není třeba výkonný motor. Spalovací motor má být dimenzován na průměrnou potřebu výkonu a případné požadavky na vyšší výkon třeba při akceleraci má dodávat baterie. Z tohoto pohledu je lepší kombinace hybridu, který má pohon čistě elektrický a spalovací motor slouží jen na dobíjení baterie. Odpadá zde nutnost mít převodovku a krom toho u přímého elektrického pohonu je lepší možnost rekuperace. Proto také BEV brzdí hlavně elektromotorem a klasické brzdy jsou zde spíš jako nouzovka.
1.5 DPi je motor dělaný na spotřebu, resp. na efektivitu, a proto zvolili nadčtvercovou koncepci, která má větší sílu a efektivitu při nižších otáčkách. Lodní motory jsou extrémní nadčtverce s extrémně vysokou účinností, ale mizerným litrovým výkonem. U lodí to ale nevadí, protože tam hmotnost ani objem moc roli nehraje. U aut, kde jsou časté akcelerace by ale takový velký a těžký motor byl zkázou. 1.5 DPi je výkonem mezi starší 1.4 a 1.6, ale v praxi se spíše blíží 1.6 s nižší spotřebou.
Turbomotory jsou sice účinné, ale příliš složité a popravdě rozdíl ve spotřebě litrových či 1.2 tříválců a 1.5 DPi není moc velký. Za dobu životnosti auta se ty vyšší náklady za turbomotor s tak malým rozdílem spotřeby sotva kdy vrátí. Tohle se řešilo v dobách nástupu naftových turbomotorů, které měli výrazně nižší spotřebu ve srovnání s tehdejšími benzínovými motory. Jestli má ale litrový tříválec nebo 1.2 od Peugeotu lepší spotřebu tak o desetiny litru, tak návratnost bude šílená. Jenže dokud v Bruselu budou i takové desetiny hrát velkou roli v emisních pokutách a nebude se přihlížet na fakt, že turbomotory vyžadují nákladnější údržbu, která zanechá větší emisní stopu než atmosféra, tak to k lepším zítřkům nepovede. To je jako tvrdit, že BEV je ekologické bezemisní a přitom ho budu nabíjet elektřinou z uhelné elektrárny.
Na závěr. Užívejme si výhod 1.5 DPi a nehledejme na ní mouchy. V provozu rozhodně není brzdou a spotřeba bude jen o chlup vyšší než u menších třívalcových turbomotorů. Při jízdě po městě nebo po dálnici nikdo nemůže čekat nízkou spotřebu u všech spalovacích motorů. Na dálnici při 130 km/h a výš bude spotřeba atmosféry narůstat více než u malých turbomotorů. Já mám po 28 tis. km průměr lehce pod 5,8 l/100 km. Při jízdě mimo město se dostanu na cca 5 l/100 a na tu samou hodnotu se dostávám i s 1.2 v Peugeotu 2008 při stejném jízdním stylu.
Z celkového srovnání skutečně vedou právě ty 200/55/R16, ale pokud by někdo jezdil po fakt hrozných cestách, tak naopak ty 195/65/R15 budou vhodnější.
Atmosféra je do hybridu vhodnější než kombinace s turbomotorem. U atmosféry mohou zvednout statický kompresní poměr a tím dohnat účinnost turbomotoru, kde tu statickou kompresi tak moc zvedat nelze kvůli vyšším tlakům. Hrozily by zde samozápaly kvůli vysoké teplotě. U motoru pro hybrid nejde o výkon, ale jeho účinnost. A protože nejvyšší účinnosti má motor právě v nižších otáčkách, kde hrozí LSPI, tak prostě nemohou zvedat kompresní poměr. Viděli jste někde u turbobenzínu kompresní poměr vyšší než 11:1? Já tedy ne, zatímco atmosféry jsou schopny mít 14-15:1.
Pro hybrid také není třeba výkonný motor. Spalovací motor má být dimenzován na průměrnou potřebu výkonu a případné požadavky na vyšší výkon třeba při akceleraci má dodávat baterie. Z tohoto pohledu je lepší kombinace hybridu, který má pohon čistě elektrický a spalovací motor slouží jen na dobíjení baterie. Odpadá zde nutnost mít převodovku a krom toho u přímého elektrického pohonu je lepší možnost rekuperace. Proto také BEV brzdí hlavně elektromotorem a klasické brzdy jsou zde spíš jako nouzovka.
1.5 DPi je motor dělaný na spotřebu, resp. na efektivitu, a proto zvolili nadčtvercovou koncepci, která má větší sílu a efektivitu při nižších otáčkách. Lodní motory jsou extrémní nadčtverce s extrémně vysokou účinností, ale mizerným litrovým výkonem. U lodí to ale nevadí, protože tam hmotnost ani objem moc roli nehraje. U aut, kde jsou časté akcelerace by ale takový velký a těžký motor byl zkázou. 1.5 DPi je výkonem mezi starší 1.4 a 1.6, ale v praxi se spíše blíží 1.6 s nižší spotřebou.
Turbomotory jsou sice účinné, ale příliš složité a popravdě rozdíl ve spotřebě litrových či 1.2 tříválců a 1.5 DPi není moc velký. Za dobu životnosti auta se ty vyšší náklady za turbomotor s tak malým rozdílem spotřeby sotva kdy vrátí. Tohle se řešilo v dobách nástupu naftových turbomotorů, které měli výrazně nižší spotřebu ve srovnání s tehdejšími benzínovými motory. Jestli má ale litrový tříválec nebo 1.2 od Peugeotu lepší spotřebu tak o desetiny litru, tak návratnost bude šílená. Jenže dokud v Bruselu budou i takové desetiny hrát velkou roli v emisních pokutách a nebude se přihlížet na fakt, že turbomotory vyžadují nákladnější údržbu, která zanechá větší emisní stopu než atmosféra, tak to k lepším zítřkům nepovede. To je jako tvrdit, že BEV je ekologické bezemisní a přitom ho budu nabíjet elektřinou z uhelné elektrárny.
Na závěr. Užívejme si výhod 1.5 DPi a nehledejme na ní mouchy. V provozu rozhodně není brzdou a spotřeba bude jen o chlup vyšší než u menších třívalcových turbomotorů. Při jízdě po městě nebo po dálnici nikdo nemůže čekat nízkou spotřebu u všech spalovacích motorů. Na dálnici při 130 km/h a výš bude spotřeba atmosféry narůstat více než u malých turbomotorů. Já mám po 28 tis. km průměr lehce pod 5,8 l/100 km. Při jízdě mimo město se dostanu na cca 5 l/100 a na tu samou hodnotu se dostávám i s 1.2 v Peugeotu 2008 při stejném jízdním stylu.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Ad rozměr pneu - sice to sem nepatří a předem se omlouvám za příspěvek mimo téma, ale nedá mi nereagovat: měl jsem možnost najezdit s i30 CW několik tisíc km, a to na různém obutí:
- i30 1,0 T-GDI na 195/65 R15
- i30 1,4 T-GDI na 205/55 R16
Po této zkušenosti bych 15" kola nebral ani náhodou. Ač je auto lehké, několikrát jsem měl pocit, že ze zákruty pojedu na discích. K tomu dost silný pocit určité rozevlátosti, ten byl ale možná způsobený i přeposilovaným řízením. Na 16" kolech je pocit jistoty a bezpečí za volantem někde úplně jinde a i pohodlí je výborné. Řekl bych, že dokonce lepší než na 15" pneu, které se někdy chovají dost uhoupaně. U 16" kol jsem ale žádnou rozevlátost nepociťoval.
A zpět k motoru.
- i30 1,0 T-GDI na 195/65 R15
- i30 1,4 T-GDI na 205/55 R16
Po této zkušenosti bych 15" kola nebral ani náhodou. Ač je auto lehké, několikrát jsem měl pocit, že ze zákruty pojedu na discích. K tomu dost silný pocit určité rozevlátosti, ten byl ale možná způsobený i přeposilovaným řízením. Na 16" kolech je pocit jistoty a bezpečí za volantem někde úplně jinde a i pohodlí je výborné. Řekl bych, že dokonce lepší než na 15" pneu, které se někdy chovají dost uhoupaně. U 16" kol jsem ale žádnou rozevlátost nepociťoval.
A zpět k motoru.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek