Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8143
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

To bude kazde auto (sklamanie oproti Accentovi)
Zajtra ak nastartujem (7 rocna baterka a vonku je -11) padne na ceste do Brna 400 000km
A prestante tu zachadzat do offtopicu :)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Reklama
 

Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Marasi, ty jseš hroznej fluktuant! :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

No já taky trochu pokukuju po tom faceliftu, co bude příští rok. Jestli tam nechaj 1.5DPi, tak bych do toho možná šel, i když finančně to bude určitě lehká ztráta. Jsem s tím autem ale fakt spokojenej a říkám si, že když bych koupil o pár let novější "to samý", tak mi to pak o těch pár let dýl vydrží.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20290
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Nechci být prorokem zlých zpráv, ale u faceliftu bych s motorem 1,5 DPi nepočítal.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Sprite
**
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

To byl u nás důvod, proč jsme ještě rychle objednali na konci listopadu. Protože nikdo nám nedokázal s jistotou říct, jestli facelift ještě motor 1.5 DPi bude mít. Takže jsme to nechtěli riskovat, protože tento motor byl to, proč jsme se pro i30 rozhodli. Kdybych měl jistotou, že facelift ho mít bude, klidně bychom ještě třeba 2 roky počkali s nákupem. Ale opravdu nám to nikdo nedokázal říct jistě. A čekat, až se to bude vědět jistě by pravděpodobně znamenalo, že kdyby nebyl, už by zase nešla objednat a vyrobit "stará" i30.
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od zopper »

pirko7 píše: 12 pro 2022, 21:21 Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h.
Nerad vám kazím dobrý pocit, ale rozjezdy i jízdu bez plynu jsem mohl dělat nejpozději už u Zafiry rv ~ 2000 na CNG s 1.4 atmosférou. Od chvíle, kdy motor začal řídit počítač, to jde asi všude. :)
Edit: A mám samozřejmě na mysli manuál.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Zopper: tady se pleteš.Jde o to jakým způsobem auto bez plynu popojíždí. Takže naprostá většina má obrovský problém jet bez škubání, ale 1.5 DPi tohle zvládá plynule a hladce a to zejména díky dvěma vstřikům na každém válci. Za tohle si zaslouží pochvalu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
i20SVK
*
Příspěvky: 72
Registrován: 10 črc 2022, 09:21

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i20SVK »

@Maras myslíš si že aj 1.2 DPi sa bude správať rovnako (v jedničke bez plynu)?
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Jistě, když má dvojí vstřiky. Ale to by jsi měl vědět ty, nebo brzy budeš 😀
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
i20SVK
*
Příspěvky: 72
Registrován: 10 črc 2022, 09:21

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i20SVK »

Hej hej, má :D
Hugo11
**
Příspěvky: 253
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Hugo11 »

Maras píše: 14 pro 2022, 08:04 Zopper: tady se pleteš.Jde o to jakým způsobem auto bez plynu popojíždí. Takže naprostá většina má obrovský problém jet bez škubání, ale 1.5 DPi tohle zvládá plynule a hladce a to zejména díky dvěma vstřikům na každém válci. Za tohle si zaslouží pochvalu.
Mohu se zeptat proc (technicky) je dvojite vstrikovani na "schopnost popojizdeni bez pridani plynu" lepsi? Dotaz nemyslim nijak spatne, jen me to jednoduse technicky zajima...
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

pirko7 píše: 12 pro 2022, 21:21
Zavidím ti tvůj pozitivní pocit. Já jsem teď o víkendu předjížděl v 90km/h a měl jsem co dělat abych to stihl a přitom dlouhá rovinka. Ale že by auto zrychlovalo kopec nekopec......., no já mám teda asi jiné auto :lol: . Zrychluje, ale buď to musím ždímat a točit, nebo se za mnou lepí turbíci co se diví proč z té vsi do toho kopce už nejedu 90 a teprve těžce tlačím 70 :lol: . Udržet krok s ostatními novými auty je otazka plného plynu a 3500 otaček. Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h. Ale vyřazovat si na volnoběh můžu asi s každým manuálem. :)
Jenže já jsem psal, že jsem jel 130 a ne 90. Takže to už auto točí těch 3500 otáček, nad které už se to docela hýbe. Zrychlovat ze 100, tak jsem podřazoval na 4. S turby se nemá ve zrychlení smysl poměřovat. Pokud někdo jede mimo obec 90, tak to už ho většinou nepředjíždím. Na jaký rychlostní stupeň jsi ho v té 90 předjížděl? Pokud bych potřeboval předjet, tak bych tam při té rychlosti vrazil 4, možná i 3, ať to trochu sviští. Holt atmosféra bez turba, tu je třeba točit. To není chyba, ale vlastnost. Pokud chci zrychlovat nebo předjíždět, je třeba mít nižší kvalt a motor točit, když už dosáhnu nějaké rozumné rychlosti, tak ta se udržuje snadno bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo po rovině. Já ten motor posuzuju vzhledem ke charakteristikám, které má. Na druhou stranu, pokud je řidič lopata, tak nás bude brzdit i ve Škodárně s 1.5 TSI. Spousta lidí spoléhá na to, že sešlápne plyn a auto bude akcelerovat. A pak se táhnou jak těsto štrůdlu.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

zopper píše: 14 pro 2022, 07:56
pirko7 píše: 12 pro 2022, 21:21 Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h.
Nerad vám kazím dobrý pocit, ale rozjezdy i jízdu bez plynu jsem mohl dělat nejpozději už u Zafiry rv ~ 2000 na CNG s 1.4 atmosférou. Od chvíle, kdy motor začal řídit počítač, to jde asi všude. :)
Edit: A mám samozřejmě na mysli manuál.
Tak mě rozjezdy bez plynu učili už autoškole na Šodárně 120. :) Jenže jak psal Maras, ty rozjezdy jsou plynulé, bez cukání. A to co je podstatné, je taky ta rychlost 5 km/h. Koncern to má nastaveno na 8 km/h, což už je velký rozdíl. Nižší rychlost oceňuji třeba když zatáčím kolem baráku na dvorek. Ve předu hlídám, abych netrefil domeček pro děcka a pískoviště a v zrcátkách, abych neodřel boky o plot a o roh baráku. Manžel od setřenky s Rapidem to má s tím hlídáním horší, i když je zase menší.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Brambo von Gratz píše: 14 pro 2022, 16:59
pirko7 píše: 12 pro 2022, 21:21
Zavidím ti tvůj pozitivní pocit. Já jsem teď o víkendu předjížděl v 90km/h a měl jsem co dělat abych to stihl a přitom dlouhá rovinka. Ale že by auto zrychlovalo kopec nekopec......., no já mám teda asi jiné auto :lol: . Zrychluje, ale buď to musím ždímat a točit, nebo se za mnou lepí turbíci co se diví proč z té vsi do toho kopce už nejedu 90 a teprve těžce tlačím 70 :lol: . Udržet krok s ostatními novými auty je otazka plného plynu a 3500 otaček. Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h. Ale vyřazovat si na volnoběh můžu asi s každým manuálem. :)
Jenže já jsem psal, že jsem jel 130 a ne 90. Takže to už auto točí těch 3500 otáček, nad které už se to docela hýbe. Zrychlovat ze 100, tak jsem podřazoval na 4. S turby se nemá ve zrychlení smysl poměřovat. Pokud někdo jede mimo obec 90, tak to už ho většinou nepředjíždím. Na jaký rychlostní stupeň jsi ho v té 90 předjížděl? Pokud bych potřeboval předjet, tak bych tam při té rychlosti vrazil 4, možná i 3, ať to trochu sviští. Holt atmosféra bez turba, tu je třeba točit. To není chyba, ale vlastnost. Pokud chci zrychlovat nebo předjíždět, je třeba mít nižší kvalt a motor točit, když už dosáhnu nějaké rozumné rychlosti, tak ta se udržuje snadno bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo po rovině. Já ten motor posuzuju vzhledem ke charakteristikám, které má. Na druhou stranu, pokud je řidič lopata, tak nás bude brzdit i ve Škodárně s 1.5 TSI. Spousta lidí spoléhá na to, že sešlápne plyn a auto bude akcelerovat. A pak se táhnou jak těsto štrůdlu.
Nic v zlom ale ked ti to nejde predbiehat, chyba nie je v aute ani v motore. Je to atmosfera, netočíš, nesvištíš. Zaujimave ze mne pri mojej 1.2 nikdy nejako zasadne nechybal vykon pri predbiehani ze by to trvalo nekonecne dlho. Ano potrebujem viac priestoru ako s predoslym 1.6 crdi, ale to bol dizel a ten motor tahal snad furt. Pri atmosfere treba trosku inak nastavit mysel ako pri turbe.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Přesně. Mě taky výkon taky nechybí. Jasně, je třeba trošku plánovat. Zatím hlavně proto, že mám necelých 2200 kiláků na tacháči, omezovač ručička otáčkoměru ještě neviděla a ještě si na něj zvykám. Ale normálně podřadím, mám otáčky, je výkon a jedu. Jsem tak zvyklý. A je jedno, jestli jsem měl auto s turbem nebo bez. Akorát u dehťáků to nebylo třeba tak moc točit.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“