Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Super .
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
tak to je velmi pěkná spotřeba, dobrá práce. Jen pro porovnání, já se letos vracel z Alp : 705km, 5,7 l/100km, 9:39 hod. 1.4 T-gdi a 3 lidi bez rakve, tacho 120-140 km/h.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
WalterB: Super popsáno i napsáno Není nad skutečné provozní zkušenosti. Skvělá práce
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Díky za pochvalu
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Brambo von Gratz píše: ↑14 pro 2022, 16:59 Jenže já jsem psal, že jsem jel 130 a ne 90. Takže to už auto točí těch 3500 otáček, nad které už se to docela hýbe. Zrychlovat ze 100, tak jsem podřazoval na 4. S turby se nemá ve zrychlení smysl poměřovat. Pokud někdo jede mimo obec 90, tak to už ho většinou nepředjíždím. Na jaký rychlostní stupeň jsi ho v té 90 předjížděl? Pokud bych potřeboval předjet, tak bych tam při té rychlosti vrazil 4, možná i 3, ať to trochu sviští. Holt atmosféra bez turba, tu je třeba točit. To není chyba, ale vlastnost. Pokud chci zrychlovat nebo předjíždět, je třeba mít nižší kvalt a motor točit, když už dosáhnu nějaké rozumné rychlosti, tak ta se udržuje snadno bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo po rovině. Já ten motor posuzuju vzhledem ke charakteristikám, které má. Na druhou stranu, pokud je řidič lopata, tak nás bude brzdit i ve Škodárně s 1.5 TSI. Spousta lidí spoléhá na to, že sešlápne plyn a auto bude akcelerovat. A pak se táhnou jak těsto štrůdlu.
Nic ve zlém v těch textech nevidím , spíš mě vždy překvapí, že si tu každý myslí že se tu snažím předjíždět v 2000 otačkách, ja předjíždím jen na 2 nebo na 3. Ale atmosfera není jen o tom, že to vytočíme na 5000 otaček a pak to frčí, je to taky o tom jakej je vzduch, jaká je nadmořská výška, zda je to stoupák apod. Tohle všechno je prostě děsně znát a zkušený řidič? Neudělá nic víc, než vyhodnotí že to auto to na tom useku stihne, nebo nestihne. Kouzelnou nohu nemá nikdo a ze 145nm se 200nm co má např. 1.0 TSI nestane ani v omezovači. A zkuste si někdy akcelerovat se zařazenou 5tkou při 90km... jestli opravdu někdo mysli, že se s touhle kombinací dá něco předjet, tak to musí být sakra dlouhá rovinka, nebo nervy z ocely . Poslední výlet jsem měl dokonce spotřebu na 70km trase cca až 6,6L. A to jen abych udržel krok ve stoupacích s kolegou co "seděl" v "turbu".Minko píše: ↑14 pro 2022, 18:23 Nic v zlom ale ked ti to nejde predbiehat, chyba nie je v aute ani v motore. Je to atmosfera, netočíš, nesvištíš. Zaujimave ze mne pri mojej 1.2 nikdy nejako zasadne nechybal vykon pri predbiehani ze by to trvalo nekonecne dlho. Ano potrebujem viac priestoru ako s predoslym 1.6 crdi, ale to bol dizel a ten motor tahal snad furt. Pri atmosfere treba trosku inak nastavit mysel ako pri turbe.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
-
- *
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21 říj 2022, 11:54
Re: Motor 1.5DPi
Je jasné, že jakýkoliv motor, který má menší výkon a krouťák bude mít při podobné hmotnosti vozu a rozumných převodech ve vyšších rychlostech menší pružnost. U té 1.5 určitě hraje roli i teplota, i Vaculík zmínil, že teplejší počasí výkon snižuje a vysvětloval proč. Stoupání nebo momentální zatížení vozu osádkou a nákladem hrají také velkou roli. Nedávno jsme jeli v 5 + zavazadla, jel jsem tachometrových cca 100 km/h a dojel jsem nějaký
náklaďák ve stoupání. Musel jsem podřadit na 3, abych akceleroval, na 4 to bylo velmi vlažné. Ale ta trojka překvapila mile. S takovým zatížením jsem ještě nejel, zkoušel jsem, jak se auto chová. Nadmořskou výšku bych v ČR asi neřešil, ale třeba v Alpách už roli hrát bude. Co bylo myšleno akcelerací z 90 na 5? Pokud jen zrychluji v koloně, tak se dá v pohodě i na 6, pokud nejedu v nějakém prudkém kopci. A pokud bych musel předjíždět (proč v 90 mimo obec?), tak bych podřadil na 3.
náklaďák ve stoupání. Musel jsem podřadit na 3, abych akceleroval, na 4 to bylo velmi vlažné. Ale ta trojka překvapila mile. S takovým zatížením jsem ještě nejel, zkoušel jsem, jak se auto chová. Nadmořskou výšku bych v ČR asi neřešil, ale třeba v Alpách už roli hrát bude. Co bylo myšleno akcelerací z 90 na 5? Pokud jen zrychluji v koloně, tak se dá v pohodě i na 6, pokud nejedu v nějakém prudkém kopci. A pokud bych musel předjíždět (proč v 90 mimo obec?), tak bych podřadil na 3.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Re: Motor 1.5DPi
Tím jsem pouze podotknul, že vždy když tu někdo zmíní, že akcelerace je slabá, ostatní argumentují tím, že si "stěžovatel" neumí podřadit a snaží se předjíždět asi na 5-tý převodový stupěň. Pomalé zrychlování je takto samozřejmě možné, předjíždět se s nim ale kromně dálníce moc nedá.
Pokud někdo zkusil v rychlosti třeba 80km/h předjíždět na 5-tý stupeň a bylo to třeba jen v mírném stoupání. Nemůže snat myslet vážně, že by se o to někdo pokoušel . Samozřejmně řadím v takové rychlosti na stupeň 3. Ale pokud to není delší rovina, nelze ani u toho-to čekat moc veliké zázraky, samozřejmě je tam ale rozdíl hodně znatelný.
Pokud někdo zkusil v rychlosti třeba 80km/h předjíždět na 5-tý stupeň a bylo to třeba jen v mírném stoupání. Nemůže snat myslet vážně, že by se o to někdo pokoušel . Samozřejmně řadím v takové rychlosti na stupeň 3. Ale pokud to není delší rovina, nelze ani u toho-to čekat moc veliké zázraky, samozřejmě je tam ale rozdíl hodně znatelný.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Přátelé, tak opět se ukazuje jak moc působí změna teploty na spotřebu. Neberu v potaz dnešní ochlazení, ale pátek, kdy bylo 16 stupňů a motor 1.5 DPi si okamžitě vzal na stejné trase o několik deci méně. Jak jste na tom Vy a jak jste spokojeni s tímhle autem?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Naprosto s tebou souhlasím i když s jiným motorem.
U mě to v pátek dělalo dokonce rovný litr a to už je sakra znát
Na tohle byl super diesel, tam ten rozdíl ani zdaleka nebyl tak markantní
U mě to v pátek dělalo dokonce rovný litr a to už je sakra znát
Na tohle byl super diesel, tam ten rozdíl ani zdaleka nebyl tak markantní
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
No jo, teplo znamená u atmosféry nižší výkon a nižší spotřebu. Jestli je to dobře nebo špatně, to je asi diskutabilní.
Re: Motor 1.5DPi
Tých vplyvov je tam podstatne viac ako len iné pomery v rámci tvorby zmesi...
- zohrievanie katalyzátora
- iné zloženie paliva behom roka.... aj pri benzíne
- vyššie jazdné odpory....
- zohrievanie katalyzátora
- iné zloženie paliva behom roka.... aj pri benzíne
- vyššie jazdné odpory....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Osobně musím potvrdit že cca o 0.5l rozdíl v zimě, ale těžko dokážu, že je to zimou, opět v tom muže být víc variabilit . Ty díry co tam máme vpředu musí sakra chladit .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Me to vzdycky min zere, kdyz natankuju v Polsku Ted jezdim za 6.2 misto za 7.4 do prace stejna trasa Jsem vysledoval, ze na spotrebu ma i vliv jestli jedu ospalej na ranni smenu nebo specham.na posledni chvili na smenu odpoledni
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
A co teprve vliv palubní počítač - realita ?
konkrétně já si vedu v excelu tabulku "natankování" ke stavu tachometru
po zhruba 14 tisících km palubní počítač ukazuje souhrnnou spotřebu 5,7 l/100km
ale xls tabulka 6,02 l/100km
( jezdím "defenzívně" po okreskách )
věřím "natankované" spotřebě , protože tu platím, stojany na pumpě jsou úředně ověřené
údaje palubního počítače jsou "informativní"
konkrétně já si vedu v excelu tabulku "natankování" ke stavu tachometru
po zhruba 14 tisících km palubní počítač ukazuje souhrnnou spotřebu 5,7 l/100km
ale xls tabulka 6,02 l/100km
( jezdím "defenzívně" po okreskách )
věřím "natankované" spotřebě , protože tu platím, stojany na pumpě jsou úředně ověřené
údaje palubního počítače jsou "informativní"
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Cca 0,1 - 0,3 litru je běžná odchylka .
Je to dané tím, že PP přestane počítat při volnoběhu, ale benzín motor samozřejmě spaluje .
Je to dané tím, že PP přestane počítat při volnoběhu, ale benzín motor samozřejmě spaluje .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate