Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Axel.Foley: To jo, jsem byvalej olomoucak....Na K.bydlim kvůli práci, jinak domek mám v Drahanovicich. Ale to sem asi nepatri :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Jen malé odbočení... Omluva za OT.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Cecil67 píše: 16 lis 2020, 19:09 Axel.Foley: To jo, jsem byvalej olomoucak....Na K.bydlim kvůli práci, jinak domek mám v Drahanovicich. Ale to sem asi nepatri :D
S dovolením si taky trochu zaofftipicuju - zdravím do Kozlova, v r. '90 jsem tam byl na "manevrech".
V té době už docela příjemně strávené tři týdny. Mimochodem, včera jsem přes K. jel, měli jste tam teda slušné mlíko!
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

To je tam často, taky skoro 700 n. m. Ale krásne zimy, dobře se tam testují zimní gumy. Hlavně ve voj. prostoru... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Na Sprintmonitor je jedno auto s motorem 1.5DPi. Spotřeba by mohla takto odpovídat i vzhledem k mým měřením.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1164840.html
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Jo, to by asi odpovídalo... Já jezdím porad kolem 5,6. Ale je pravda, ze ne moc po městě ani na dálnici. Ale mám zjištěno, ze když jezdím na dálnici na tempomat.110, tak ta spotřeba je porad plus minus 5,6.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Cecil67 píše: 16 lis 2020, 16:59 Neřešte tady pořád blbosti! Když mi rafika ukazuje, že mám málo, tak si dotankuju, ne... A neřeším, zda tam ještě mám 10 nebo 8l. Raději mi někdo řekněte, jaký to má ventilovy rozvod a zda to má řetěz nebo řemen.
Podľa technických info uvedených v odborných periodikách je tam reťaz....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Jo? Tak to je fajn, ze aspon neco vime :lol: Díky za info.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Odjinud
***
Příspěvky: 969
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Tak mám tento víkend za sebou cca 700 km (D1 Praha – Přerov a zpět, Haná a kousek kopců v Hostýnských vrších), takže jsem celkem na cca 1250 km, tudíž mám základně zajeto a podělím se s dalšími dojmy k tomuto motoru.

Motor táhne přece jen líp, než ten můj ford (viz podpis) a auto je míň hlučné. Ne o moc, ale přece jen znatelně. Trhač asfaltu to není, ani si na to nehraje, ale když se tomu šlápne na krk, tak to to docela jde (to zatím pořád moc nezkouším, konec konců nejezdím tak ani normálně). Třeba výjezd z dálniční benzínky nebo zrychlení z 80 – 130 km/h je docela fajn, auto docela jde za plynem i na pětku.

Zpřevodování je dobré, ale přetrvává klasický problém – chybí prostě ještě jedna (dálniční) rychlost navíc.

Výhoda je, že na dálnici jsem leckde do kopce musel jet s fordem na trojku (když jsem včas nepředjel a nerozjel se), kdy jsem jel cca 80 km/h, auto logicky už docela řvalo, ale 4ku to nebralo. S i30 se tam 4ka dá v pohodě, jednak je to lehčí převod než 4ka už forda a motor je asi přece jen silnější (v kondici). To samé jiné úseky, kdy jsem musel jet s fordem na 4ku – i30 dává 5ku = větší ticho + pár km/h navíc.

Co jsem zkoušel v 5ti lidech docela prudký kopec v Hostýnských vrších na 2ku, tak bez problémů, bez cukání a podtáčení. Ford by to asi nedal. Na druhou stranu předjetí traktoru (při 50 km/h na 3ku) nic extra.

Co se týče hluku, do 2000 ot./min. motor nejde prakticky slyšet, jak venku, tak uvnitř. 2-3000 ot./min. je opravdu příjemný komfort.

Nad 3000 to už komfort moc není – nabíhá hluk a zvuk je pořád takový ne úplně příjemný. Zvuk je přitom horší při jízdě „pod plynem“, pokud člověk jede z kopce, je to docela ok.

Někde nad 4000ot./min. začne zvuk motoru přebíjet aerodynamický hluk (hlavně teď od zimáků) a pocitově se ten zvuk zlepšuje, byť hluk je vyšší.

Uvádělo se tu, že motor točí ve 130 km/h na šestku 3500 ot./min. Není tak úplně pravda, je to 130 km/h tachometrových. Osobně jezdím a podělím se o zapamatovatelný údaj - 140 km/h tacho (135 km/h GPS) = 4000 ot./min. Vím to, protože jsem nechtěl jít v záběhu přes 4000 ot./min.

Vmax jsem zatím zkoušel radši jen 170 km/h (tacho, takže cca 165 km/h) a to pouze krátce. Vylezlo to na ně docela ochotně, tišší než ford. Příjemná dlouhodobá jízda by to ale nebyla. Jsem tak docela rád, že se tak skoro u nás jezdit nedá :-) snad jen na liduprázdné D1 Vyškov – Přerov.

Takže pokud to shrnu, pocitově je to lepší než první jízdy. Z části jsem si zvykl, motor si as i taky sednul, tak uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet. Doufám, že jen k lepšímu :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Díky za dojmy z motoru. Mně motor přijde nejhlučnější při rozjezdu na 1 a 2, pak už je v pohodě a při ustálené rychlosti oněm nejde vědět. Na dálnici se mi zdá při otáčkách 3700, což je reálných 130km/hod úplně akusticky v pohodě a uměl bych s ním jet bez problémů do Chorvatska. Navíc má ochotu i v této rychlosti znatelně zrychlovat v rámci atmo výkonu. Včera jsem si ho byl jen tak sám trošku projet po okreskách s tím, že už mám najeto cca 2800km a otáčky hnal po řádném zahřátí cca 20km až do 6k. A musím říct, že už je poznat jak čím dál víc ožívá. Prostě radost jezdit. Samozřejmě jak to člověk naloží lidmi, nebo nákladem, tak to jde cítit o tom žádná. No a při tom požadavku na výkon mi palubák ukázal průměr 5,9, což není vůbec zlé. Ať tedy všem slouží dlouhá léta bez problémů.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Prevodovka (hlavne manuálna) v takomto aute by mala byť naskladaná tak, aby motor zvládol udržať na najvyššom prevode rozumnú cestovnú rýchlosť aj v bežnom dialničnom stúpaní. Inak by si z toho mal reálny 5 kvalt... tá 6ka by nešla použiť ani na okreske. Keď sa to preženie s počtom stupňov viď niektoré 9st automaty, tak potom na diaľnici nevidíš nič iné len neustále preradovanie automatu... obrazne povedané, stačí protivietor....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Používám převodovku jako petikvalt....radim ze čtyřky rovnou za sest :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Odjinud: Hezky sepsáno =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Dnes šly na auto konečně nové zimáky. Pneu nafasované při koupi a disky Rial Kodiak.
IMG_20201118_122940.jpg
IMG_20201118_122940.jpg (109.75 KiB) Zobrazeno 920 x
IMG_20201118_122933.jpg
IMG_20201118_122933.jpg (94.55 KiB) Zobrazeno 920 x
IMG_20201118_115553.jpg
IMG_20201118_115553.jpg (126.57 KiB) Zobrazeno 920 x
IMG_20201118_111253.jpg
IMG_20201118_111253.jpg (163.96 KiB) Zobrazeno 920 x
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Pěkný =D>, řekl bych, že dokonce lepší než ty origo liťáky.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“