Stránka 1 z 2

Displej pro couvací kameru ve stínítku

Napsal: 13 kvě 2015, 20:29
od Zdenál49
Hodlám místo clony spolujezdce namontovat clonu s LCD obrazovkou, kde se po vyklopení bude zobrazovat signál z couvací kamery. Svazek kabelů je do clony veden otočným držákem, tudíž ústí v dutině karoserie, která prochází napříč celou střechou. Bohužel, zatím jsem nenašel žádný otvor, kterým bych kabely vyvedl do sloupku nebo aspoň pod čalounění stropu. Zkouším prostor různě prošťourávat ocelovým drátem, ale zatím jsem prošel pouze napříč ke druhé cloně. Nemáte, prosím, někdo ponětí, zda je ta dutina vůbec někde otevřená? Abych nemusel kabely odpojovat a bastlit vyvedení přívodu vně clony. Děkuji za radu. Zdeněk

Napsal: 13 kvě 2015, 22:15
od bony
A kde jsi sehnal takovou clonu?

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 13 kvě 2015, 23:05
od Saimon

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 14 kvě 2015, 07:43
od bony
To vypadá dost dobře, potom děj echo jak jsi pokročil s montáží.

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 16 kvě 2015, 14:06
od Vlado D
Zdenál49 píše:Hodlám místo clony spolujezdce namontovat clonu s LCD obrazovkou, kde se po vyklopení bude zobrazovat signál z couvací kamery. Svazek kabelů je do clony veden otočným držákem, tudíž ústí v dutině karoserie, která prochází napříč celou střechou. Bohužel, zatím jsem nenašel žádný otvor, kterým bych kabely vyvedl do sloupku nebo aspoň pod čalounění stropu. Zkouším prostor různě prošťourávat ocelovým drátem, ale zatím jsem prošel pouze napříč ke druhé cloně. Nemáte, prosím, někdo ponětí, zda je ta dutina vůbec někde otevřená? Abych nemusel kabely odpojovat a bastlit vyvedení přívodu vně clony. Děkuji za radu. Zdeněk
Bohužiaľ Vám neviem poradiť. Ale dajte si pozor, aby po inštalácii displeja neprestalo fungovať automatické vypínanie lampičky, kde je spínač umiestnený pod clonou.

Napsal: 16 kvě 2015, 16:22
od bony
Vypina se to primacknutim clony na vypinac.

Re:

Napsal: 17 kvě 2015, 16:08
od Vlado D
bony píše:Vypina se to primacknutim clony na vypinac.
No práve preto som o tom písal. Aby náhodou display neoddialil tú partiu opierky, ktorá sa dotýka vypínača.

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 17 kvě 2015, 20:29
od Zdenál49
Mám verzi vozu, kde je stropní svítilna uprostřed střechy a pravá sluneční clona je bez osvětlení, tudíž i bez vypínače. Mezi oběma clonami je na stropním čalounění výlisek asi 17 x 8 cm pro variantní přední stropní svítilnu. Pomocí baterky a zrcátka jsem nahlížel pod uvolněné čalounění stropu a se zdá, že je příčná dutina propojená s prostorem pod čalouněním v místě přední stropní svítilny. Znáte to tam někdo detailněji? Do výlisku pro svítilnu bych asi vložil vhodnou přístrojovou krabičku s demontovatelným víčkem, do níž bych zavedl jištěné napájení od zásuvky zapalovače a kam bych vložil zdroj +5 V pro čelní kameru, přívod +12 V pro displej ve sluneční cloně a +12 V pro wireless přijímač couvací kamery. Taky cinche volného AV vstupu displeje, například pro přehrávání záznamu z čelní kamery na stínítku. Taky by se tam hodilo umístit BT handsfree. Zdeněk

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 08 čer 2015, 15:24
od Vlado D
Tak čo je nového, už máte novú "hračku" :D doma?

Ja by som si ešte v rámci môjho mierneho pesimizmu dovolil upozorniť na jedno čertove kopýtko podobných čínskych zariadení.

Pozrite si:

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 8&start=15

kde je zopár zaujímavých postrehov na veľmi podobnú tému. A ja som tam nechal odkaz na firmu, u ktorej som kúpil kameru zaintegrovanú do predného zrkadla. Táto kamera má v sebe aj display, kde sa objaví obraz z cúvacej kamery. A práve v tom je problém, že obraz je viditeľný iba za šera, či potme. Takže ak cúvam cez deň, tak vďaka nízkemu jasu a kontrastu "vidím nič". Moje varovanie spočíva v tom, aby aj tento produkt nebol z tej istej liahne. Ono na obrázku vyzerá všetko dobre, ale keď si to človek doma zapojí. ta k sa nestačí čudovať. A rozmýšľa, či skladba stravy Číňanov nemá náhodou pozitívny vplyv na ich bystrozrakosť. :lol:

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 08 čer 2015, 16:35
od JoDo
Souhlas, já mám na vnitřním zpětném zrcátku přidělané zrcátko s displejem a mám stejný problém.
V jasném dni v něm nic nevidím :cry: . Uvažuju, že bych zkusil roletky na zadní sklo. To by mohlo snížit množství světla dopadající na zrcátko, a displej by to mohl přesvítit.
Když o tom uvažuju :?: , tak asi někdy vyjedu na parkoviště a vrazím tam kus kartonu :!: a uvidím. Když to nebude fungovat, tak mě to nebude nic stát :D .

Napsal: 08 čer 2015, 16:43
od bony
Tak otestuj folie na okna snizi propustnost svetla.

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 08 čer 2015, 23:45
od Vlado D
JoDo píše:Souhlas, já mám na vnitřním zpětném zrcátku přidělané zrcátko s displejem a mám stejný problém.
V jasném dni v něm nic nevidím :cry: . Uvažuju, že bych zkusil roletky na zadní sklo. To by mohlo snížit množství světla dopadající na zrcátko, a displej by to mohl přesvítit.
Když o tom uvažuju :?: , tak asi někdy vyjedu na parkoviště a vrazím tam kus kartonu :!: a uvidím. Když to nebude fungovat, tak mě to nebude nic stát :D .
Tak to by ma zaujímalo, či to pomôže. Osobne som skeptik, lebo predpokladám, že rušiace denné svetlo dopadá na zrkadlo vo veľkej miere aj z ostatných okien, takže iba zadné sklo nepostačí.

To sa týka ja inštalácie fólií. Mám ich na služobnom aute (homologizované a samozrejme iba vzadu) a keďže sú dosť tmavé, tak ich považujem viac za záťaž, ako za prínos. Lebo dosť významne zhoršujú výhľad z auta. Asi by som si takéto málo priepustné nedal na vlastné auto ani keby boli zadarmo. Podotýkam, že to je môj súkromný názor na základe skúseností s konkrétnym typom a netvrdím, že všetky fólie sú zlé.

Re: Dutina nad clonou proti slunci

Napsal: 09 čer 2015, 06:32
od JoDo
Taky mám trochu pochybnosti. Proto karton. Až se k tomu dokopu, tak dám vědět.

Napsal: 09 čer 2015, 06:48
od bony
Neni folie jako folie. Mas folie, kdy z venku nejde videt, ale z vnitrni strany ani nepoznas ze mas folii.

Re: Displej pro couvací kameru ve stínítku

Napsal: 17 čer 2015, 15:51
od Zdenál49
Displej a zpětná kamera jsou namontovány a v chodu. Po mnoha pokusech se mi podařilo najít koridor od obou clon proti slunci a dutinou pod stropem nad zpětným zrcátkem. Do prolisu pro přední stropní svítilnu, na mém modelu slepého, jsem ostrým nožem vyřízl obdélníkový otvor. I velice ostrým nožem to šlo ztuha, neb se jedná o odolný, pružný, tlustý a nůž svírající materiál. Velikost díry jsem volil o něco menší než víčko přichystané přístrojové krabičky. Po odhalení stropu naleznete bizarně tvarované vrstvy plechu, ale co je důležité, vpředu je štěrbina ústící do dutiny mezi oběma clonami. Nalezenou štěrbinu je nutno rozšířit tak, aby jí prošly konektory na kabeláži od stínítka s displejem. Po ruce jsem měl majzlík a větší šroubovák. Soustředěným a opatrným páčením se mi podařilo štěrbinu zvětšit na potřebný rozměr. Páčit musíte s rozumem, vypáčit bouli do střechy by vás nectilo. Cestičku pro kabely je nutno nejprve prozkoumat drátem, na něm protáhnout pevnou šňůrku a nakonec kabeláž. Obdobně jsem protahoval přes otvor pro stropní svítilnu za čalouněním dozadu kabel až ke kameře na pátých dveřích. Ještě potřebujete do ústřední díry přivést napájení. Jako zdroj napájení jsem použil letitý přístroj - 3LED voltmetr v zástrčce do zapalovače. Má pojistku, pouze jsem z něho vyvedl jištěných 12 V. Povytažením celý systém vypnu, po zasunutí zase vidím, zda je pod napětím. Zem tahat netřeba, ta je přítomna i ve stropě. Tenký kablík jsem protáhl po trase: dírka vlevo vpředu na dně odkládací schránky u přední zásuvky zapalovače, vpřed za boční kryt tunelu (okopaného od nohy na plynu), pod víko pojistkového panelu, za boční panel přístrojové desky vlevo od volantu, pod gumovou lemovku dveří, krytem sloupku vzhůru a pod čalounění stropu. Kostru jsem získal samořezným šroubkem v mé montážní dutině pod stropním čalouněním. Na víčko, které bude zakrývat otvor v čalounění, jsem umístil dva posuvné spínače, jeden pro čelní kameru a jeden pro LCD stínítko. Je dobré mít možnost si cokoliv zvlášť odpojit. Do stropu se schovala veškerá kabeláž ke stínítku (a že je jí přebytek co do počtu i co délky) i zdroj pro čelní kameru 12/5 V (z vykuchaného zdroje k nabíjení telefonu v autě). Videovstup pro couvací kameru je připojen napevno, kabel se vstupy (Cinche) pro jiný AV signál jsem nechal za čelní hranou čalounění, odkud jej lze vytáhnout. Couvací kamera dala trochu práce: Uvažoval jsem o kameře v nárazníku (jako senzory), ale připadla mně moc nízko, neviděl bych přes vozejk. Nakonec jsem sehnal kameru v podobě kostky na 45 st. šikmé základně. Sice byla určená pro montáž zespodu na vodorovnou plochu, ale šla lehce "rozklapnout" a otočit do žádané polohy na svislou stěnu pod madlo zadních dveří. Taky chtěla trochu utěsnit proti vlhkosti pomocí elektrikářské samovulkanizační pásky. Přišroubovaná je nenápadně černými šroubky s torx hlavou, a to těsně nad rámeček SPZ tak, aby se nad ni daly pohodlně vsunout prsty pro odemčení dveří tlačítkem. Kabel kamery pokračuje vypilovanou drážkou v plastu madla a spolu s kabelem osvětlení SPZ gumovou průchodkou do dutiny dveří. Průchodce jsem ale musel ustřihnout krček. Napájení kamery +12 V je připojeno na "živý" kabel k pravé couvací žárovce, kostra je opět na místě získaná samořezným šroubkem do plechu dveřní výztuhy. Pokud je na displeji ve stínítku napětí a objeví se video signál z couvací kamery, displej se zapne a zobrazuje dění za autem. Obraz lze snadno upravit v několika parametrech (jas, kontrast, barva, nasycení) a rovněž přijímá videosignál v několika normách (PAL, SECAM, NTSC) a dokáže je identifikovat automaticky. Na normě kamery tedy nezáleží. Pokud kamera sama nezobrazuje zrcadlově stranově převrácený obraz, je přístroj vybaven funkcí mirror, kdy po zavedení +12 V na vyhrazený vstup displej sám obraz vodorovně převrátí. Když jsem stínítko s displejem pořizoval, a byla to těžko uvěřitelná náhoda, zpočátku mi vadilo, že je určené pro spolujezdce. Nyní to ale považuji za nedocenitelnou výhodu, neboť obraz na stínítku je poněkud dále a dotváří v pohodlném pozorovacím úhlu vizuální informace z centrálního a z pravého zpětného zrcátka. Pouze k levému musím otáčet hlavu. Kamera vám dá cenné informace, vidíte dole na kouli tažného zařízení, ale protože je to širokoúhlý pohled, je zde všechno zdánlivě mnohem dál než byste uviděli v zrcátkách. Pomocné vodicí linie jsou sice efektní, ale na našem voze ukazují evidentně užší koridor než byste autem probourali. Používat všechna zrcátka je nezbytné, ale kamera ukáže, zda si za autem nehraje dítě nebo nespí kočka. Zdeněk