Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
paja1971:
V konektoru procházejí data - sériová komunikace po jednom vodiči - protokol LIN.
Tam přidat odpor opravdu nepomůže.
Ten odporový dělič je vnitřní součástí procesoru na baterii.
např.:
https://www.hella.com/agriculture/asset ... LLA_CZ.pdf
V konektoru procházejí data - sériová komunikace po jednom vodiči - protokol LIN.
Tam přidat odpor opravdu nepomůže.
Ten odporový dělič je vnitřní součástí procesoru na baterii.
např.:
https://www.hella.com/agriculture/asset ... LLA_CZ.pdf
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Reklama
Re: Akumulator AGM
Pesne, je to datova komunikacia, meranie sa deje v tom bazmeku na minus pole, von uz lezie len stav baterky. Stav nabitia sa neodvadza len od napetia akumulatora, je to zlozitejsie, meria sa prud na tom bocniku ktory vidis na - pole pri tej ciernej skatulke, to dava dobry odhad stavu nabitia (nabijacim napetim danym teplotou akumulatora sa akumulator nabija a zmeranim prudu sa vypocita stav nabitia - to je ten SOC) podobne sa meraju aj tie ostatne SOX, CCA atd ... napriklad pri starte sa zmeria prud (CCA) a ubytok napetia pri starte, tym je znamy vnutorny odpor, z toho vsetkeho plynie stav baterky SOH. V podstate robi to bezne bezne meraky baterii ktore presne toto zmeraju, plus nejake dalsie drobnosti.pekoz píše: ↑12 kvě 2021, 10:26 paja1971:
V konektoru procházejí data - sériová komunikace po jednom vodiči - protokol LIN.
Tam přidat odpor opravdu nepomůže.
Ten odporový dělič je vnitřní součástí procesoru na baterii.
např.:
https://www.hella.com/agriculture/asset ... LLA_CZ.pdf
Takze ocurat to nepojde, ale odpojit ano, ovsem ruku by som za to do ohna nedal ze vsetko bude po odpojeni fungovat spravne (okrem toho ze sa to bude hadzat o zem na displeji auta tou blikackou) a 2/ tipujem ze na dobrej diagnostike bude vidiet ze bud to blblo, alebo ze uplne chybaju nejake data v minulosti okolo zivotnosti. Tak neviem ci pri lamani chleba v servise by clovek nenarazil.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
Takže, jak se chová moje auto:
včera jsem si koupil v Hadexu v Ostravě bazmeg/voltmetr do zásuvky. Je sice jen s jedním desetinným místem, ale pro naše účely to stačí.
Cestou zpátky domů jsem zkoušel různé provozni stavy, ale na AKU trvale 12,6V. Jediné co ovlivnilo napětí bylo zapnutí světel (mám žárovky), to pak napětí téměř okamžitě vystoupalo na 14,0V.
Dnes po nastartování okamžitě na aku 14,2V, nic nemělo vliv, takto jsem dojel až do nejbližšího města(20km). Po krátkém odstavení motoru(cca 15min)jsem po nastartování viděl na voltmetru 13,0V, což bylo opět celou cestu zpátky domů. Vyp/zap S/S, či klimatizace bez vlivu.
Opět, jediné co zvedlo napětí na 14V byla světla.
Zatím pro mne dva poznatky:
-stačí mi zapnout světla a budu AKU nabíjet
-elektronika okolo akumulátoru si žije svým vlastním životem!
*
Pro kolomaz: podle všech indicii mezi AKU a zásuvkou zapalovače NENÍ žádná elektronika, jen relé a pojistka.
Jo a kdyby to někoho zajímalo, snímací odpor na mínus pólu má hodnotu přibližně 0,2 mOhm(velmi přibližně!)
Budu pochopitelně dále pozorovat, ev. zkoušet, pokud mne nějaký pokus napadne.
včera jsem si koupil v Hadexu v Ostravě bazmeg/voltmetr do zásuvky. Je sice jen s jedním desetinným místem, ale pro naše účely to stačí.
Cestou zpátky domů jsem zkoušel různé provozni stavy, ale na AKU trvale 12,6V. Jediné co ovlivnilo napětí bylo zapnutí světel (mám žárovky), to pak napětí téměř okamžitě vystoupalo na 14,0V.
Dnes po nastartování okamžitě na aku 14,2V, nic nemělo vliv, takto jsem dojel až do nejbližšího města(20km). Po krátkém odstavení motoru(cca 15min)jsem po nastartování viděl na voltmetru 13,0V, což bylo opět celou cestu zpátky domů. Vyp/zap S/S, či klimatizace bez vlivu.
Opět, jediné co zvedlo napětí na 14V byla světla.
Zatím pro mne dva poznatky:
-stačí mi zapnout světla a budu AKU nabíjet
-elektronika okolo akumulátoru si žije svým vlastním životem!
*
Pro kolomaz: podle všech indicii mezi AKU a zásuvkou zapalovače NENÍ žádná elektronika, jen relé a pojistka.
Jo a kdyby to někoho zajímalo, snímací odpor na mínus pólu má hodnotu přibližně 0,2 mOhm(velmi přibližně!)
Budu pochopitelně dále pozorovat, ev. zkoušet, pokud mne nějaký pokus napadne.
Re: Akumulator AGM
Ty máš ty hodnoty v pohodě, většina včetně mě mají mnohem nižší napětí při jízdě 12 až 12,3 V, jen při brzdění se to zvedá.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
Samozřejmě jediné reálně bezúdržbové řešení je snížit napětí tak aby si senzor myslel že musí dobíjet.
Nepomůže dát odpor na datovou LIN komunikaci, ale pomůže dát diodu v propustném směru (úbytek napětí např 0,7V podle typu diody) na ten druhý drát v konektoru, který je "kladný pól". Problém tohoto řešení je že se musí stříhnout (nebo jinak nevratně upravit) drát/konektor a do toho se nikomu nechce protože záruku ztratí rovnou.
Tedy kdyby někdo dokázal vyrobit / sehnat oba kusy konektoru do čidla na bat tak je to celkem hračka. Si myslím.
Nepomůže dát odpor na datovou LIN komunikaci, ale pomůže dát diodu v propustném směru (úbytek napětí např 0,7V podle typu diody) na ten druhý drát v konektoru, který je "kladný pól". Problém tohoto řešení je že se musí stříhnout (nebo jinak nevratně upravit) drát/konektor a do toho se nikomu nechce protože záruku ztratí rovnou.
Tedy kdyby někdo dokázal vyrobit / sehnat oba kusy konektoru do čidla na bat tak je to celkem hračka. Si myslím.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Akumulator AGM
willy50: Pokud je to ten se 2 USB a uprostred mezi nimi hodnota napeti, tak ten jsem dnes v Hadexu objednal taky. Stejne potrebuju v aute nabijecku, tak jsem to spojil do jednoho a aspon budu mit prehled. A je to za par supu.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
willy50:
Kup si obyčejný adaptér OBDII s BT (klidně Hadex).
Stáhni si do Androida TorquePro a nastav si obě napětí které najdeš v dostupném seznamu ze všech možných hodnot které to umí.
Jedno měření bude něco jako Control Module, druhé bude napětí OBDII (zhruba ten voltmetr do zásuvky).
Dej si je v konfiguraci TorquePro na jednu obrazovku.
Můžeš porovnávat.
No a to je vše.
Připomínám že při nabíjení AGM hrajou roli desetiny nad 14 V.
Ano elektronika kolem baterie žije svým životem, se zásuvkou 12V to nemusí korelovat.
Kup si obyčejný adaptér OBDII s BT (klidně Hadex).
Stáhni si do Androida TorquePro a nastav si obě napětí které najdeš v dostupném seznamu ze všech možných hodnot které to umí.
Jedno měření bude něco jako Control Module, druhé bude napětí OBDII (zhruba ten voltmetr do zásuvky).
Dej si je v konfiguraci TorquePro na jednu obrazovku.
Můžeš porovnávat.
No a to je vše.
Připomínám že při nabíjení AGM hrajou roli desetiny nad 14 V.
Ano elektronika kolem baterie žije svým životem, se zásuvkou 12V to nemusí korelovat.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Akumulator AGM
pekoz: měřil jsem napětí v zásuvce i přímo na AKU při různých režimech. Napětí byly totožné. Z toho jsem předběžné vyvodil že jde o přímé spojení, bez elektronického mezičlánku. Ale nemám schema, tak to s jistotou tvrdit nebudu. A rozebírat elektroinstalaci, no to asi ne.
Re: Akumulator AGM
Jo, to je ono. Displej je poněkud malý, ale dobře čitelný i pro mne, slepýše.
Napoprvé jsem to zasunul vzhůru nohama a vyděsil se - voltmetr ukazoval 9,21V
Re: Akumulator AGM
pro WILLY50
Pro kolomaz: podle všech indicii mezi AKU a zásuvkou zapalovače NENÍ žádná elektronika, jen relé a pojistka.
Jo a kdyby to někoho zajímalo, snímací odpor na mínus pólu má hodnotu přibližně 0,2 mOhm(velmi přibližně!)
Budu pochopitelně dále pozorovat, ev. zkoušet, pokud mne nějaký pokus napadne.
když si to myslíš ... nebudu tě přesvědčovat o opaku, už jsem to na tom to fóru psal, co je mezi napětím na AKU a napětím v palubní síti.
Každý svého štěstí strůjce )
A na rovinu, už mne nebaví někoho přesvědčovat o tom, že napětí v zapalovači není napětí baterie .
Ale zřejmě každá značka auta má své ..........
Pro kolomaz: podle všech indicii mezi AKU a zásuvkou zapalovače NENÍ žádná elektronika, jen relé a pojistka.
Jo a kdyby to někoho zajímalo, snímací odpor na mínus pólu má hodnotu přibližně 0,2 mOhm(velmi přibližně!)
Budu pochopitelně dále pozorovat, ev. zkoušet, pokud mne nějaký pokus napadne.
když si to myslíš ... nebudu tě přesvědčovat o opaku, už jsem to na tom to fóru psal, co je mezi napětím na AKU a napětím v palubní síti.
Každý svého štěstí strůjce )
A na rovinu, už mne nebaví někoho přesvědčovat o tom, že napětí v zapalovači není napětí baterie .
Ale zřejmě každá značka auta má své ..........
Re: Akumulator AGM
Když Tě to tak nebaví, proč už jsi tady dávno nedal nějaké schema, vycuc z dílenské dokumentace, nebo aspoň nějaký odkaz. Nemusel bys se zahazovat s námi ignoranty nebo jak píšeš "..........".
Zatím se tady dohadujeme jako dva fakani na pískovišti o kyblíček a lopatičku.
Až to tady postneš, já uznám svůj omyl a třeba se i omluvím.
Zatim mlátíme prázdnou slámu.
Zatím se tady dohadujeme jako dva fakani na pískovišti o kyblíček a lopatičku.
Až to tady postneš, já uznám svůj omyl a třeba se i omluvím.
Zatim mlátíme prázdnou slámu.
Re: Akumulator AGM
Dnes jsem ráno dobil baterku do plna a odpoledne jsme měl nějaké popojíždění.
Po nastartování jsem měl světla na Auto, napětí v zásuvce bylo docela vysoké přes 14 V. Jenže to bylo v garáži a svítily potkavačky, když jsem vyjel spadlo na 12,3 V. Potom za jízdy až na 12V. Když jsem zapl potkavačky, tak napětí drželo stále na 14V. Vyzkoušeno přepínání mezi Auto a potkávacíma a vždy stejný vysledek. Potkavacky stále 14 V, denní svícení Auto 12 až 12,3 V a při brzdění motorem přes 14V.
Takže zapnuté světla pomáhají.
Po nastartování jsem měl světla na Auto, napětí v zásuvce bylo docela vysoké přes 14 V. Jenže to bylo v garáži a svítily potkavačky, když jsem vyjel spadlo na 12,3 V. Potom za jízdy až na 12V. Když jsem zapl potkavačky, tak napětí drželo stále na 14V. Vyzkoušeno přepínání mezi Auto a potkávacíma a vždy stejný vysledek. Potkavacky stále 14 V, denní svícení Auto 12 až 12,3 V a při brzdění motorem přes 14V.
Takže zapnuté světla pomáhají.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
Teď jsem trochu zviklaný, ale neuvědomuju si že by se mi nějak měnilo napětí při brzdění motorem.
Až někam pojedu tak se na to musím zaměřit
Až někam pojedu tak se na to musím zaměřit
Re: Akumulator AGM
Tak jsem z toho opravdu jelen. Zakoupil jsem stejný měřák, jako použil Willy50 (do 12V zásuvky) a naměřil tohle:
1) včera jsem dal baterii v 18:00 nabíjet - ve 20:00 bylo nabito a voltmetr přímo na baterce ukazoval 12,61 (nab C-TEK MSX 5.0)
2) dnes ráno v 9:00 voltmetr přímo na baterce 12,48
3) těsně po nastartování to v zásuvce padlo na 11,9 a pak pomalu během cca 10 sec. to vystoupalo na 14,3
4) při následné jízdě bez rozdílu nastavení pozice přepínače světel (na AUTO svítily pouze LED) ukazovalo v 12V zásuvce 14,3, jen po
přepnutí na potkávačky to pokleslo na 14,1 (bez ohledu na styl jízdy (pod plynem, volnoběh, brždění motorem...)
5) po příjezdu do práce (cca 6km) voltmetr přímo na baterce 12,51
Jedinné co mě ještě napadá, že je baterka vyhodnocena jako málo nabitá a proto to do ní pere konstantně těch 14,3. Ale zase přece 12,48 není
hodnota, u které by to takto mělo vyhodnocovat. To někteří z vás naměřili mnohem nižší hodnoty a auto jim stejně nedobíjelo. Fakt teda už nevím.
1) včera jsem dal baterii v 18:00 nabíjet - ve 20:00 bylo nabito a voltmetr přímo na baterce ukazoval 12,61 (nab C-TEK MSX 5.0)
2) dnes ráno v 9:00 voltmetr přímo na baterce 12,48
3) těsně po nastartování to v zásuvce padlo na 11,9 a pak pomalu během cca 10 sec. to vystoupalo na 14,3
4) při následné jízdě bez rozdílu nastavení pozice přepínače světel (na AUTO svítily pouze LED) ukazovalo v 12V zásuvce 14,3, jen po
přepnutí na potkávačky to pokleslo na 14,1 (bez ohledu na styl jízdy (pod plynem, volnoběh, brždění motorem...)
5) po příjezdu do práce (cca 6km) voltmetr přímo na baterce 12,51
Jedinné co mě ještě napadá, že je baterka vyhodnocena jako málo nabitá a proto to do ní pere konstantně těch 14,3. Ale zase přece 12,48 není
hodnota, u které by to takto mělo vyhodnocovat. To někteří z vás naměřili mnohem nižší hodnoty a auto jim stejně nedobíjelo. Fakt teda už nevím.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Patr: to je divné, jako by nabíječka nenabíjela na patřičné napětí.
Co jsi naměřil v průběhu nabíjení, jestli jsi meřil, mělo by to pomalu lézt na těch cca 14,2V.
*
Včera jsem vyzkoušel, že při brzdění motorem se opravdu nabíjí (cca 14,2V).
Když jedu po nějakém čase (den a více) tak se vždy nabíjí a to dlouho, zatím jsem vypozoroval 20km, ale jen proto, že jsem do prvniho zastavení zatim dále nejel(po době voltmetrové )
Co jsi naměřil v průběhu nabíjení, jestli jsi meřil, mělo by to pomalu lézt na těch cca 14,2V.
*
Včera jsem vyzkoušel, že při brzdění motorem se opravdu nabíjí (cca 14,2V).
Když jedu po nějakém čase (den a více) tak se vždy nabíjí a to dlouho, zatím jsem vypozoroval 20km, ale jen proto, že jsem do prvniho zastavení zatim dále nejel(po době voltmetrové )