Stránka 1 z 1

Jak jsem dal plyn do Santy

Napsal: 09 črc 2008, 08:14
od Alexsantafe
Rozhodl jsem se do SantaFe 2.7 V6 automat dát plyn. Jako každý jsem zjišťoval co a jak. Obvolal jsem řadu lidí.

Mám potřebu pár postřehů zde napsat.

Nakonec jsem se rozhodl upřednostnit dílnu před typem zařízení. Zvolil jsem sympatického hocha s rozumným přístupem, který nikoho nepomlouval !

Za cenu 30 tkč jsem šel do LOVTECu.
Po jednodenní instalaci jsem byl s prací velmi spokojen.

Po cca 100 km jsem měl cestu kolem, mechanik zkontroloval nastavení a doladil parametry.

Začal jsem jezdit.

Pak to začalo.
Rozjezdy s neúplně zahřátým motorem často končily "zdechnutím" motoru.

Při vyjetí nádrže do prázdna začalo auto cukat jako bych jel na divokém oři - musel jsem plyn ručně vypnout.

Opět telefony a návštěva montéra.

Ten se ničemu nebránil a ochotně vysvětloval a ladil.

Po cca 500 km se rožla kontrolka CHECK !!

A to mi začaalo být zle; moje první auto na plyn - TOYOTA 4runner mi takto stále blbla a já se s tím nevyrovnal ještě dnes; TO trpět nebudu !

Opět telefonáty montérovi - opět vysvětloval.
Vyžádal jsem si od něj kabel na diagnostiku, SW z WEBu a zažal jsem studovat a nastovovat sám.

Po jednom odpoledni jsem opravil kabel a začal jezdit s notebukem v autě.

Nastavil jsem délky vstřiku, naklonění a posunutí tak že spotřeba je identická s benzínem, výkon supr a kontrolka se doposud nerozsvítila.
Rozjezdy i přepnutí na benzín je taky OK.

Závěr :
- lze koupit betelné systémy typu landi-renzo, ... které budou ihed lépe nastaveny, jsou odolnější, ale pořizovací cena, cena náhradních dílů je jinde
- vybrat poctivého a odolného montéra, který vás nehodí přes palubu
- no a možná je dobré to taky trochu pochopit o čem to je a mít možnost systém si poladit.

Tož tak.

Napsal: 09 črc 2008, 22:20
od clay
Ahoj,

jsem rád, že jsi nezanevřel, i když jsi na to šel odjinud než my.

Máme na 2,4 i 2,7 V6 systémy tartarini a jsou v pohodě - zatím jsme jednou přeinstalovávali software - máme najeto více jak 20 000,- km na každém. U nás se jako závada projevovalo na 2,7 zacukání při prudkém přidání plynu z minimálních otáček. Nyní je to OK - o výkonu ( který je rovnocený) a ceně jěždění se nemusíme asi ani bavit.

Pravda přišlo nás to celkem na 40 a 50 tisíc avšak včetně montáže průběžného sledování tlaku v pneu, abychom nemuseli v kufru vozit rezevu.

tak hurá vezmu si 800 a dám si plnou nádrže u plyněnky.

clay

Napsal: 10 črc 2008, 09:07
od Lukino
Hoši já vás obdivuju, s mojí trpělivostí a temperamentem, bych do ničeho takového nešel. Prostě přijedu k pumpě natankuju benál - u pokladny se rozbrečím, ale pak klidně odjedu ...

Napsal: 10 črc 2008, 10:05
od Rexcor
Jen si musíš měnit triko, které je od slz upně mokré, což? A časem bude ještě hůř s cenama pohonejch látek:-D

Napsal: 10 črc 2008, 15:22
od jardo0908
ahooj a ako je to s vykonom lpg nieco zvysilo je zivsi alebo sa neak zmenil chod motora

Napsal: 10 črc 2008, 23:11
od Rexcor
Výkon se v žádném případě na našich dvou nesnížil.

Napsal: 11 črc 2008, 08:04
od zdenek76
Rexcor píše:Výkon se v žádném případě na našich dvou nesnížil.
tuším, že máte sekvenci, takže tam by měl jít výkon o něco nahoru

Napsal: 11 črc 2008, 09:10
od Rexcor
Přesně tak. Jenže už jsem to tu psal tolikrát a někteří lidé vypadají, že tomu prostě nechtějí věřit. A tak píšu, že se rozhodně neztratí a aspoň budou příjemně překvapeni, až si ho nechají namontovat.:-D
Ale ať taky napíše Alexsantafe jak mu to táhne.

Napsal: 14 črc 2008, 06:44
od Alexsantafe
Parametry pro naklonění, posunutí a délky střiku pro plyn (v plyn. řídící jednotce) mám nastaveny na spotřebu; pocitově se mi zdá výkon při takovémto nastavení srovnatelný s benzínem; protože mám automat, jezdim okolo 2k otáček, zaměřil jsem se na nastavení v této oblasti <= 2,5K ve vyšších otáčkách mám malinko chudší směs.

Napsal: 16 črc 2008, 17:02
od Redvous
Když dám santíka do servisu aby mi ho předělali na plyn, kolik dnů tam +- zůstane, je to práce na 1-2dny, nebo to je náročnější? díky za odpověd

Napsal: 17 črc 2008, 23:45
od Rexcor
Když to budou mít přímo připravené, tak je to tak na dva dny. Podle toho, jestli už typ auta co máš dělali.

Napsal: 05 srp 2008, 11:48
od osud
Zdravím Vás, dnes je to měsíc co jsem si pořídil starší Santu a tohle téma mě opravdu zajímá. Chtěl sem automat a při rozhodování nafta vs. benzín nakonec zvítězil benzín, hlavně kvůli výkonu. Proto prosím Redvouse zda by sem psal svoje postřehy z přestavby na LPG. Moje portmonka to musí nejdřív trochu rozdýchat a pak do toho půjdu taky.

Napsal: 05 srp 2008, 15:58
od Redvous
zdravím, rád bych ti napsal svoje první dojmy,ale zatím mám santu doma necelé 3 týdny a přestavba se ještě nekonala, zatím jsem hledal v okolí kdo mi to může udělat a kdo už má zkušenosti se SF aby to bylo co nejrychlejší. plánuju to dát na přestavbu v přelomu sprna-září tak kdyžtak později:o)