I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od S0T0 »

to murangil:

Ale zimní gumy udělají své a rozměr gum taky .) Já mám zatím najeto cca 5000km, pianko jízdou cca 10km nad limity dle tacho jezdím trasu Č.T-VŠB za 6.2l, běžný průměr přez zimu (polovina jízd 4km ráno a 4km večer, zbytek Č.T-VŠB) za 7.2l, čistě ty couračky za 8l... Včera sem jel Č.T.-Lutyně a výsledek 6.5l při občasném škádlení červeného pole...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Reklama
 

hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od hlobilp »

SOTO: Tva spotreba temer presne odpovida te moji.... v tech mrazech co byly jsem jezdil do prace za osm... vcera z RK do HK pod sest s lehkou nohou....
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Osgiliath
Příspěvky: 3
Registrován: 11 bře 2011, 13:14
Bydliště: Horne Srnie, Slovensko

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od Osgiliath »

Zdravím, mám tiež novú i30, najazdených do 900km, a spotrebu mi píše "palubák" 7,1. 90% jázd, krátke trasy do 25km, polovica mesto, polovica mimo mesta. Inak súhlasím s Vami, aj mne palubák neukazuje réalne hodnoty, ale píše menej o cca 1/4 litra. Podľa tankovania teda 7,35l/100km.
Neviem či je to môjim spôsobom jazdy, idem podľa toho čo mi povedal predajca, ale motor zas moc často nevytáčam nad 4000, akurát raz na diaľnici, ale nie dlhú trasu. Jazdím predpisovo, nie zas plyn/brzda každých pár metrov. Predým som sa vozil na Nissan Qashqaii 1,6 benzínik a ten papkal rovnako a v lete ešte menej (mimo mesta bez nejakých kolón nebol problém pod 6l!!) preto ma zarazila ta vysoká spotreba. Nečakal som samozrejme, že budem mať 6 litrov ako mu píšu, ale 7,3... sa aj mne zdá už dosť.
Inak som celkovo spokojný.

Dúfam že klesne časom apoň na tých 6,5 :|
i30 A/C 1,4CVVT, Crystal White 2011
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od N2DRFT »

co jsem se dozvěděl já, teď mám najeto 3700 km tak do asi 2000km bys to neměl moc hnát nad 3000 aby se motor zajel v klidu. V manuále je dokonce že bys ani pokud to neni nutný neměl moc silně brzdit aby se ti usadily brzdové třmeny. Mám vyzkoušenou jízdu mimo město i po městě, po městě jezdím většinou, už jsem to protáhnul i do omezovače a spotřeba se drží na 8l/100km. Méně jsem zatím nedokázal, ale jak říkám většinu cest mám po městě. Časem si zajedu asi na výlet a pojedu tak 90-120 a pak by to mělo klesnout výrazně. Zatím se mi teda osvědčilo jezdit klidně tak kolem 4000 otáček hlavně při řazení, spotřeba se mi tím trochu snížila dokonce, tak nevim :) Ale v servisu i u známých mi řekli, že auto je skutečně zajetý až tak v 15000-ích km pak by to mělo jezdit nejlíp a s nejlepší spotřebou. Jinak ještě taky dobrá věc je tankovat kvalitní benzín a mít dostatečně nahuštěno.
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od Skyline »

Auto jsem tedy v klidu určitě nezajížděl. Najeto 2900km 6,4l/100km a průměrná rychlost 52km/h. Rozhodně se nebojím já ani žena poslat motor k červenému poli alespoň 2x-3x týdně. 30-40% jízd určitě po městě na dálnici nejezdím a věřím, že to půjde ještě lehce dolů.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od 89majlo96 »

Presne ako pise skyline. Keby obcas nevytocis motor do cerveneho pola tak ho zabehnes tak ze bude zvyknuty na nizke otacky a bude takzvane lenivy. Ja som obcas robil aj to ze som podradil z 5 do 3 aby sa rychlejsim razom vsetko rozpohybovalo. Motor mam krasne zabehnuty a do otaciek sa berie vyborne.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od pilotzz »

N2DRFT píše:co jsem se dozvěděl já.. ..tak do asi 2000km bys to neměl moc hnát nad 3000 aby se motor zajel v klidu. .
Tak jednoznačné to ale není. motor se nemá zbytečně přetěžovat, ale vysoké otáčky ještě neznamenají přetěžování. Víc trápíš motor šlapáním na plyn v nízkých otáčkách, kdy nemá krouťák/výkon. Jestliže potřebuješ pro nějakou jízdu řekněme 30kW a na 4ku točíš 2600rpm, ždímáš motor s plným plynem, vyžaduješ od něj krouták řekněme 120Nm, pokud pojedeš na trojku řekněme 3200rpm, budeš pro stejný výkon s otáčkami potřebovat 95Nm, což znamená, že jedeš s plynem dvoutřetinovým (při těchto otáčkách je max. moment 130Nm... )
No a co je to krouťák? To je součin páky = zdvihu pístu a síly (a jejícho trvání/průběhu v čase). Zdvih je konstatnta, tu si vypustíme a zbývá síla a její průběh.
Síla = tlak na plochu pístu. Plocha pístu je konstanta, tu si taky vypustíme a zbývá tlak. No a tlak je to, co ti při podtáčení motoru přetěžuje písty/kroužky/čepy/ventily..
a zprostředkovaně více namáhá převodovku díky nižším vstupním otáčkám, tedy opět vyššímu momentu a silám působícím na převodody/ložiska)
Průběh tlaku během pracovního cyklu motoru je pak ověřitený indikátorovým diagramem, ale ten podle mě má pouze vývojové středisko, takže pro mou "analýzu" nepoužitelné :mrgreen: (nehledě na to, že bude odpovídat nějakému konkrétnímu palivu v korejské nebo jaké laboratoři, a jak je známo, tak v CZ se dá natankovat i značkovej humus, se kterým má motor klidně o 10% menší výkon) Pro hnidopichy - trvání/průběh momentu je dán taky "překrytím" průběhů jednotlivých válců, těch ale je furt stejný počet a tak tu zůstává jen ten diagram a jejich přiblížení pro jednotlivé válce, o překrytí u obvyklého 4taktního 4válce není možné ani uvažovat..

Neplatí rovnítko nízké otáčky=lepší zajíždění a stejně tak vyšší otáčky=menší namáhání. Je to vždy o hlavě pilota, který řadí tak, jak to motor potřebuje (tak, aby nemusel "zbytečně šlapat plnej", i když občas s prohřátým motorem i ten plnej, ale hlavně s otáčkama a ne a pětku v 80ti :D/ )
Pokud někdo jezdí jako "vejcovoz" tak motor "jakožezajede"při 10tis. a to tak, že až do něj sedne někdo, kdo chce jít do max. otáček, řekne, "ty vole ten motor nějak nejede" - protože motor nikdy nezažil max. otáčky/výkon, ložiska a třecí plochy si nesedly při maximálním výkonu a kluzné/valivé odpory jsou na podobné úrovni jako u málo zajetého auta..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od Skyline »

Mám svoji krásnou zatáčkovitou "trať" s nízkým provozem v délce cca 2 km kde jezdím na 3 v rozmezi cca 4000-6000 a motor krásně jede za plynem a já si to užívám a motor snad taky. dám si to vždy alespoň 2x do měsíce a motor po téhle akci ukáže spotřebu jen o MALINKO VYŠŠÍ, takže vašší otáčky mu nevadí. Já jsem nevíc přesedal z Almery a ta měla otáčky taky ráda. Takže spotřeba a výkon OK.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od airwaves »

Já se musím přiznat k tomu, že nerozumím co myslíte tím aby motor nezlenivěl :D . Motor je mrtvá věc, je to soustava strojírenských součástek vyrobených v předepsaných tolerancích. Nový motor má přirozeně menší vůle na všech pohybujících se částech a jde "ztuha". Ty plochy jsou drsné a musí se opatrně opracovat záběhem. Záběhem třeba těch cca 2000km. Já se domnívám že pokud se motor zajede opatrně a tedy tak že bude tzv. lenošný, tak to podle mě znamená že se vůle při procesu záběhu příliš nezvětšily. Takový motor se uvolní teprve později třeba po 20ti až 4Oti tisících km protože jeho třecí plochy jsou už hladké, další materiál ubývá pomalu. Motor zůstane déle těsnější. Takový stav já chci u svého motoru dosáhnout, domnívám se že takový motor bude mít dlouhou životnost a nebude brát olej. Naopak pokud při záběhu motor tzv provětrám aby nezlenivěl, stane se to, že v mikro hrubých ploškách mezi díly se přehřeje a znehodnotí olej. Ten olej tam bude 20 tisíc km a právě těch prvních 2 tisíce se může zničit. Navíc drsné nové plochy si vytvoří rychle větší vůle. Tím vznikne více prostoru pro olej a motor jde po krátkém zajíždějí za plynem není lenošný zdá se být lépe zajetý, živý tzv nezlenošil. Takový stav podle mě znamená, že mám motor těsně po záběhu jako by už měl najeto těch 20-40 tisíc km. Takový stav já nechci dosáhnout po záběhu, dosáhnu ho přirozeně později. Tak a teď mi poraďte co je správně??? :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od Skyline »

airwaves píše:Já se musím přiznat k tomu, že nerozumím co myslíte tím aby motor nezlenivěl :D . Motor je mrtvá věc, je to soustava strojírenských součástek vyrobených v předepsaných tolerancích. Nový motor má přirozeně menší vůle na všech pohybujících se částech a jde "ztuha". Ty plochy jsou drsné a musí se opatrně opracovat záběhem. Záběhem třeba těch cca 2000km. Já se domnívám že pokud se motor zajede opatrně a tedy tak že bude tzv. lenošný, tak to podle mě znamená že se vůle při procesu záběhu příliš nezvětšily. Takový motor se uvolní teprve později třeba po 20ti až 4Oti tisících km protože jeho třecí plochy jsou už hladké, další materiál ubývá pomalu. Motor zůstane déle těsnější. Takový stav já chci u svého motoru dosáhnout, domnívám se že takový motor bude mít dlouhou životnost a nebude brát olej. Naopak pokud při záběhu motor tzv provětrám aby nezlenivěl, stane se to, že v mikro hrubých ploškách mezi díly se přehřeje a znehodnotí olej. Ten olej tam bude 20 tisíc km a právě těch prvních 2 tisíce se může zničit. Navíc drsné nové plochy si vytvoří rychle větší vůle. Tím vznikne více prostoru pro olej a motor jde po krátkém zajíždějí za plynem není lenošný zdá se být lépe zajetý, živý tzv nezlenošil. Takový stav podle mě znamená, že mám motor těsně po záběhu jako by už měl najeto těch 20-40 tisíc km. Takový stav já nechci dosáhnout po záběhu, dosáhnu ho přirozeně později. Tak a teď mi poraďte co je správně??? :D
To mi připomíná stav když si otec koupil Š125 a po cca 2000km šel do servisu vyměnit olej po záběhu. Dneska už je to trochu jinak mnohem kvalitnější materiály, oleje, přesnost výroby atd.. Motor je sice mrtvá věc ale je tam spousta elektroniky a ta možná svým dílem přizpůsobí tomu jak se s autem zachází. Tohle je už moje čtvrté nové auto a nikdy mi neříkali i když jsem se ptal, abych jezdil opatrně, že je to v záběhu. Auta po mne mají další lidi ve firmně a nejstarší má najeto 280.000km a motor nemá zásadní problém (kromě výměny turba a snad nějaké výměny vstřikovací trysky), takže za mne asi tak.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od pilotzz »

airwaves píše:D
v podstatě máš pravdu, akorát to hrubé zacházení a připečenej olej není výsledkem vysokých otáček, ale vysokých tlaků ve válci, bohaté směsi hořící i za ventilama atd.. a to klidně podtáčením v otáčkách, kdy motor nemá požadovaný výkon..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od N2DRFT »

Skyline píše:Mám svoji krásnou zatáčkovitou "trať" s nízkým provozem v délce cca 2 km kde jezdím na 3 v rozmezi cca 4000-6000 a motor krásně jede za plynem a já si to užívám a motor snad taky. dám si to vždy alespoň 2x do měsíce a motor po téhle akci ukáže spotřebu jen o MALINKO VYŠŠÍ, takže vašší otáčky mu nevadí. Já jsem nevíc přesedal z Almery a ta měla otáčky taky ráda. Takže spotřeba a výkon OK.
dělám to samé, ale jedu na všechny rychlostní stupně maximálně tak 140 :) já to taky točím ten motor tak kolem 4000 jakmile je zahřátej tak na 90°C, jen jsem psal, co mi řekli při prodeji, že by se neměl hnát, opravím se nad 4000 moc často.
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od Skyline »

S Almerou jsem tam jezdil na 3-4, ale s I30 to kvůli tomu divnýmu padání otáček raději nechávám na 3 a krásně se to vodí. Jinak zahřátej motor je základ, takže nejdříve min. 20km na zahřátí a pak se jde na to. Mimochodem nejde s tím padáním otáček něco udělat?
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od N2DRFT »

Skyline píše:Auto jsem tedy v klidu určitě nezajížděl. Najeto 2900km 6,4l/100km a průměrná rychlost 52km/h. Rozhodně se nebojím já ani žena poslat motor k červenému poli alespoň 2x-3x týdně. 30-40% jízd určitě po městě na dálnici nejezdím a věřím, že to půjde ještě lehce dolů.
a 6,4 ve městě? Odkud jsi? Já jezdím ráno do školy a odpoledne ze školy, což je většinou oboje ve špičce a pod 8,5 se nedostanu najeto mám 3700km cca. Jezdím po městě tak 60 tachometrových, což je u mě 55 skutečných km/h teď je jen otázka, jestli je ta spotřeba vysoká kvůli provozu, kvůli tomu, že často je červená vlna na semaforech a nebo je to litými koly R16 205/55 šířka ráfku 7". Pneumatiky mám nahuštěny na předepsaný tlak.

A s padáním otáček nemám problém, jen i30 má docela krátké převody, možná je to tím, v tom případě se nic udělat nedá :D Ikdyž možná nějaký chiptuning přeprogramovat ECU by pomohlo.
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Příspěvek od Skyline »

No, ona s tím jezdí žena a jsem z Příboru. A takhle široké kola udělají hodně my tam máme 185/65 15.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“