Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Mexican píše: 09 úno 2022, 22:40 ja furt neviem, kde beries ie 3 kc. Pozeral som sa na ceniky EON, Innogy, CEZ, MND a pod 4 kc tam nebolo nic. Mozno ale inak interpretujeme cennik, vid priklad EON. ostatne cenniky su moc velke a neprehladne, cenysu vsak podobne (niekedy trochu lacnejsi KW, na druhu stranu drahsi poplatok za istic atd.. okolo tych 4.2-5kc to teraz lieta vsade
Tak tady máš ten ČEZ...včetně těch ostatních sraček.
https://www.cez.cz/edee/content/file/pr ... -cezdi.pdf
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 107
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Tohle je jedna z veci, kterych se bojim. Zavedene evropske automobilky maji vetsi problem, nez si jsou ochotny pripustit. Vyrabet elektricka auta neznamena jen nahradit spalovaci motor elektrickym. Losi test sice neni uplne vypovidajici z pohledu komplexnich jizdnich vlastnosti, ale prece jenom neco napovida. A nechat se porazit Hyundaiem, Kiou a Teslou je pro znacku hrajici si na historii a sportovnost jako BMW dost ostuda...
https://www.carscoops.com/2022/02/how-d ... lom-tests/
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
devotional
**
Příspěvky: 244
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od devotional »

stále si myslím, že prijde doba, kedy ludia dostanu konečne rozum a vratia sa z double deckrov zase k autam.
kedže su baterky na podlahe, v tomto prípade nebude primárny problem pohon, ale samotna koncepcia auta
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Tady je také dobré srovnání.
https://www.youtube.com/watch?v=c6cD9t0hcAA
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Nevím jestli to tady už bylo...když tak smažu.
Neustále musím někomu vysvětlovat, je to je stopu baterií, tak tady to by mělo vše vysvětlit.
https://insideevs.com/news/539940/hyund ... ck-opened/
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

No toto zrovna tak hezky padlo do debaty. Na Carwow vyskusali spotrebu Enyaqu pri roznych rezimoch (bez spotrebicov, s nimi, s posadkou, s boxom na streche, atd.) a ukazuje to presne ten problem, ktory suzuje momentalne elektroauta, a ktory som spominal ako prekazku o stranu naspat. Auto totiz nie len ze nedosahuje vyrobcom udavany dojazd (a to ani zdaleka) ani pri optimalnych podmienkach, ale uz vonkoncom nie ked zacnete autu pritazovat. Dojazd klesa (co je samozrejme normalne), ale oproti spalovakom klesa velmi razantne, a to ani nepocitam situaciu s karavanom, pretoze to je za mna extrem (a mne karavan za auto stejne nesmie :)). Opat, verim tomu, ze za dekadu budeme uplne niekde inde, lenze elektromobilita je tlacena uz dnes, a toto podla mna fakt nie je pre kazdeho (a dokonca by som povedal, ze ani nie pre vacsinu).
Enyaq_spotreba.jpg
Enyaq_spotreba.jpg (119.09 KiB) Zobrazeno 330 x
Video s komplet testovanim najdete tu: https://www.youtube.com/watch?v=mmQJUW-VyRY
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

No nepatřím zrovna do skupiny, co by musela za autem tahat karavan, takže to jde mimo mě. Chápu, že to pro někoho je parametr.
Když jsem uvažoval o EV, tak byl požadavek, aby to mohlo táhnout vlek minimálně nebrzděných 750 kg a to se ten výběr sakra zmenšil...vlastně to umí jen ty nové EV co přišli na trh loni a letos (Teslu nepočítám, ta je prostě hnusná :mrgreen: ).
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Ved ale presne o tom pisem. Karavan bokom (ja bych gulu na aute stejne pouzival len na vozenie bicykov), to ze v aute zapnes kurenie a vyhrievanie sedaciek/volantu, pripadne ze v nom jazdis s ludmi, alebo na strechu hodis box je daco (za mna) uplne normalne. A uz pri uvedenych cinnostiach pada dojazd jak kamen, neohovoriac o tom, ze ani pri optimalnych podmienkach dojazd nebol ani zdaleka taky, aky udava vyrobca.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

Školník píše: 10 úno 2022, 08:18
Mexican píše: 09 úno 2022, 22:40 ja furt neviem, kde beries ie 3 kc. Pozeral som sa na ceniky EON, Innogy, CEZ, MND a pod 4 kc tam nebolo nic. Mozno ale inak interpretujeme cennik, vid priklad EON. ostatne cenniky su moc velke a neprehladne, cenysu vsak podobne (niekedy trochu lacnejsi KW, na druhu stranu drahsi poplatok za istic atd.. okolo tych 4.2-5kc to teraz lieta vsade
Tak tady máš ten ČEZ...včetně těch ostatních sraček.
https://www.cez.cz/edee/content/file/pr ... -cezdi.pdf
ten cennik je 1.10.2021. Odvtedy sa zdazovalo snad 2x minimalne co viem. V zasade ale chapem a mrknem na to
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 107
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Ale jo, tahani privesu je trochu problem. Tedy hlavne pokud si nekoupite odpovidajici vozidlo, napr. Rivian nebo F-150 Lightning...
Na druhou stranu:
Kolik procent beznych aut ma tazne zarizeni?
Kolik z nich pravidelne jezdi s privesem?
Kolik z nich jezdi s karavanem?
Ja se priznam, ja tazne mam. Za rok najedu tak 1000 km s lehkym privesem, vetsinou kratke trasy, maximalne 150 km.
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Boryš
****
Příspěvky: 1130
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Loni na konci září jsem byl v Sedmihorkách. Obytňáky a karavany tam parkovaly všude možně, i mimo karavanová stání. V chatkách pusto prázdno. Přes prázdniny co jsem se občas díval na jejich stránky měli pořád blok na zamluvení karavanového stání. Ti co tam byli s karavany tak žádná minimalistická řešení.

Ale určitě to zachrání zázračná baterka HE3DA...
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 107
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Neni az tak prekvapive, ze v autokempu muzu videt nadprumerne procento aut s karavanem. Prazdne chatky mohly mit souvislost s covidem.
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Boryš
****
Příspěvky: 1130
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Prázdné chatky neměly souvislost s covidem. I karavanisti se museli prokazovat tzv. bezinfekčností. A kdyby lidi nechtěli tahat karavany, tak přijedou do chatek.
Naposledy upravil(a) Boryš dne 10 úno 2022, 18:02, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Ja mam pocit, ze niektori tu maju asi problem s pochopenim pisaneho textu. Naschval napisem, ze vysledok s karavanom je extrem, a neberiem ho do uvahy, skor su za mna alarmujuce ostatne vysledky, a tunak sa vyroji kopec ludi, ze s karavanom predsa nejazdia... Duh...

Ale to, ze auto ma o 1/3 nizsi dojazd pri cca okreskovej rychlosti (97 km/h) ako udava vyrobca, ze aj ked na dialnici nepojdem 130 km/h, ale len 113 km/h a zapnem si u toho kurenie a vyhrievanie sedadiel, aby som v aute v zime nemrzol, tak pridem o dalsiu 1/3 dojazdu (!) oproti okreskovej jazde, to uz tunak vsetci presli. Alebo to, ze s tym autom aj pri rychlosti necelych 100 km/h nedokazem dojst z Brna do Prahy a naspat, co zvladne aj moje 20 rocne auto s priemernou spotrebou 10l/100km, to je asi tiez uplne v pohode... Hlavne ze sme sa zamerali na situaciu s karavanom...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Boryš
****
Příspěvky: 1130
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Já jen připomenul. že karavany tahá dost lidí. A třeba ještě když v zimě je havárka na dálnici a kolona se rozjede třeba po 5 hodinách... To ta pojízdná powerbanka, do které se prý bude ukládat přebytečná energie a pak vracet do sítě, bude zdrojem dalších radostí.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“